Auteur Topic: Ferdi is (niet) de mol!  (gelezen 71127 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #120 Gepost op: 25-04-2003, 12:50:24 »
Zoekertje (antw 94)
Door je molverdachte te kiezen, kun je 'm in de gaten houden; anders zit ie bij de andere groep, waarvan je wordt gescheiden. De keuze voor Ferdi is dan voorspelbaar.

Als kanttekening nog maar eens vermeld dat bij aanvang van deze uitzending het verdenkingen-lijstje in beeld kwam, volgens welke Elise NIET Ferdi als molverdachte had, maar Ron en Aafke. De keuze voor Ferdi was dus helemaal niet voorspelbaar, maar juist heel verrassend.
Ferdi was op dat moment wel de meest verdachte kandi van allemaal.
Mogelijkheden :
- Elise wil haar nr.3 in de gaten houden.
- Elise liegt en kiest Ferdi om als bliksemafleider voor haar eigen molactie te dienen.
- We worden op een verkeerd been gezet en van dat verdenkingen-lijstje klopt geen hout.

Offline Mary

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #121 Gepost op: 25-04-2003, 15:07:51 »
Iedere keer als de groep in het begin van de uitzending bij elkaar staat, dan staan de kandidaten op een andere plek, behalve...FERDI!
Hij staat altijd op dezelfde plek, namelijk helemaal rechts. Volgens mij is dat geen toeval  :)

Offline elisabeth

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 25-04-2003, 21:16:55 »
Wat ík denk, is dat de programmamakers met deze derde serie geen risico wilden nemen, want kijkers worden na twee series natuurlijk wel slimmer... Wat is dan de tactiek?
1. Neem een heel intelligente mol (zoals altijd al natuurlijk) die heel zeker is van zichzelf en autoriteit kan uitstralen (dat is nieuw).
2. Neem lieve medekandidaten die niet al te kritisch denken en gevoelig zijn voor autoriteit.
3. Neem als programmaleiding vaker de beslissing waar de de mol geplaatst wordt in spelletjes (gebeurt meer dan in de vorige series volgens mij, zoals Ferdi als tweede bij de lintjesopdracht, Ferdi op het eiland was van tevoren geregeld, enz.)
Dit klinkt geloof ik wel erg vooringenomen, maar het stoort mij persoonlijk wel dat de groep zo weinig tegenwicht biedt, zo erg gaat voor vrijstellingen en zo weinig vecht voor geld in de pot. Als ik mol was, zou ik er zelfs een beetje tabak van krijgen. Volgens mij meent hij het dat de groep in z'n ogen diep gezonken is (zie dagboek).

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 25-04-2003, 21:39:21 »
diep gezonken....

om in termen van de titanic te blijven...  ;D

Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline elisabeth

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 26-04-2003, 22:43:55 »
HA HA George geeft mij gelijk! Ze moeten elkaar veel beter op de hak nemen! ... maar ik vraag me af of dat bij Rene en Chandrika is overgekomen...

Offline paraceta

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 27-04-2003, 00:31:52 »
In aflevering 6 viel me nog op dat Ferdi aan het roer zit wanneer ze het water over varen. Misschien gaat hij niet op volle kracht. Ze halen de opdracht maar net. Dus net iets te weinig tijdgerekt.

Offline elisabeth

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 27-04-2003, 00:56:53 »
Ook goed gezien. Maar nu heb ik iets heel belangrijks gehoord. Iedereen met goeie oren, luister het na!!! Maar mijn oren zijn goed, in verband met het beroep dat ik heb, en ik hoorde, na veel herhalingen op de video, in de cabine bij Angela en Ferdi het volgende:

De foto is ontwikkeld en Angela schijnt nog wat met haar zaklantaarn en dan fluistert ze:
"Zo had ie eruitgezien als je 'm nu wél had opengemaakt."
Waarop Ferdi zegt:
"Dat had ik begrepen." (en hij glimlacht)

De mol had zijn koker namelijk al eerder opengemaakt, zie introfilmpje wanneer de mol instructies krijgt.

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #127 Gepost op: 27-04-2003, 02:13:29 »
Ook goed gezien. Maar nu heb ik iets heel belangrijks gehoord. Iedereen met goeie oren, luister het na!!! Maar mijn oren zijn goed, in verband met het beroep dat ik heb, en ik hoorde, na veel herhalingen op de video, in de cabine bij Angela en Ferdi het volgende:

De foto is ontwikkeld en Angela schijnt nog wat met haar zaklantaarn en dan fluistert ze:
Waarop Ferdi zegt:

De mol had zijn koker namelijk al eerder opengemaakt, zie introfilmpje wanneer de mol instructies krijgt.

Volgens mij zegt ze dat tegen idereen behalve Rene.
Angela laat alleen maar zien dat er dit gebeurd zou zijn als ze hem wel open hadden gemaakt.
Dat had ik begrepen is een logische reactie van Ferdi.

De mol opende inderdaad een koker,maar daar zat een blaadje in waar op stond wie wie verdenkt en of de mol dus ook verdenkt word.
(Reactie Ferdi afl 3 dacht ik: Ik weet denk ik wie wie verdenkt zij hij tegen Ron en deed hem een voorstel.)

Wat ík denk, is dat de programmamakers met deze derde serie geen risico wilden nemen, want kijkers worden na twee series natuurlijk wel slimmer.

Kleine vergissing is menselijk: Het is namelijk het 4de seizoen van de Nl reeks en geen 3de.

« Laatst bewerkt op: 27-04-2003, 02:20:24 door Pierce Brosnan »

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 27-04-2003, 06:38:30 »

De mol opende inderdaad een koker,maar daar zat een blaadje in waar op stond wie wie verdenkt en of de mol dus ook verdenkt word.

Ik denk dat je zaken door elkaar haalt.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline elisabeth

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 27-04-2003, 10:39:01 »
Wie o wie wil onderstaand bericht op het offiçiële forum zetten bij www.wieisdemol.nl, want mijn reageerfunctie is geblokkeerd...
Controleer het eerst als je zeker wilt zijn van de echtheid van dit definitieve bewijs.

In de cabine bij Angela en Ferdi:

Waarop Ferdi zegt:

Offline Le_chef

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 27-04-2003, 10:43:02 »

Waarop Ferdi zegt:

Zoals al eerder op dit forum geschreven, die filmpjes met angela en de mol zijn naar alle waarschijnlijkheid achteraf opgenomen en zijn eerder kluitjes in het riet dan pijlen in de richting van de mol.

Wie zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt, krijgt meer zon in zijn gezicht.

Offline elisabeth

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 27-04-2003, 11:01:51 »
Le Chef zegt: "Zoals al eerder op dit forum geschreven, die filmpjes met angela en de mol zijn naar alle waarschijnlijkheid achteraf opgenomen en zijn eerder kluitjes in het riet dan pijlen in de richting van de mol."

... een forummolletje in het nauw maakt rare sprongen...

Offline ReneB

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 27-04-2003, 13:31:48 »
Wie o wie wil onderstaand bericht op het offiçiële forum zetten bij www.wieisdemol.nl, want mijn reageerfunctie is geblokkeerd...

FF opnieuw de site opzoeken, dan gaat het meestal beter.

Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline kareltje80

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt......
« Reactie #133 Gepost op: 27-04-2003, 14:51:18 »
kijk naar de introfilm en zie dat ferdi de mol is
« Geplaatst op: Gisteren om 23:58:31 »  

--------------------------------------------------------------------------------

als je goed naar de intro filmpjes kijkt, is er altijd een activiteit van de persoon vlak voordat je een close up ziet van deze persoon.
echter bij ferdi heeft men een "fout" gemaakt. Bij het paintballschieten zie je niet de activiteit van ferdi, maar zie je Rene, ( het valt bijna niet op,), maar het is echt rene.
en dan zie opeens een closeup van ferdi.
dit is de enige afwijkende film bij het intro.

dus......

bovenstaande heb ik ff gekopieerd uit een ander topic

Misschien betekent dat wel dat Rene de winnaar van Wie is de mol wordt. Hij "schiet" de mol neer. Hij heeft Ferdi ontdekt.

Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline elisabeth

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 27-04-2003, 16:00:44 »
FF opnieuw de site opzoeken, dan gaat het meestal beter.

Het is eindelijk gelukt.

« Laatst bewerkt op: 27-04-2003, 16:11:44 door elisabeth »

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 27-04-2003, 16:12:52 »
In de cabine bij Angela en Ferdi:

Waarop Ferdi zegt:

Ik kreeg de indruk dat Angela de plaatjes weer zwart maakte door er met een zaklamp op te schijnen. Ze konden dus maar heel even kijken. Dan klopt de reactie van Ferdi dus ook.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline kareltje80

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt......
« Reactie #136 Gepost op: 27-04-2003, 17:50:48 »
Na het bekijken van de video viel het me op dat Ferdi duidelijk als derde wilde bij de auto-opdracht. Dan kon hij natuurlijk het gewonnen bedrag beperken door niet te verdubbelen.

Ook bij de eigenschappenopdracht gaat hij met Elise mee in haar verhaal dat ze chandrika en haar zelf beter kan omdraaien.

Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 27-04-2003, 19:32:23 »
Nu ik zijn verjaardagstaart gezien heb.....twijfel ik toch weer. Het getal 28 speelt toch wel een belangrijke rol in deze serie.

Anonymol2

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: 27-04-2003, 19:58:29 »
Na het bekijken van de video viel het me op dat Ferdi duidelijk als derde wilde bij de auto-opdracht. Dan kon hij natuurlijk het gewonnen bedrag beperken door niet te verdubbelen.

Ook bij de eigenschappenopdracht gaat hij met Elise mee in haar verhaal dat ze chandrika en haar zelf beter kan omdraaien.

Lijkt me vreemd! Als Ferdi wil mollen dat had ie best die opdracht kunnen verklooien. Dus dan had ie juist wel verdubbeld en vervolgens gefaald.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 27-04-2003, 20:05:50 »
Ik zie het alweer voor me: geheime locatie; moltraining.... Ferdi in een slip!  ;D