Auteur Topic: Ferdi is (niet) de mol!  (gelezen 71086 keer)

Offline fritzie

• Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 31-03-2003, 16:10:37 »
Nog effe over de dubieuze aanwijzingen die Ferdi maakte voor de anderen met behulp van takken en stenen. Op 'n punt legde hij 'n dikke tak dwars op de weg en stapelde er stenen op. Ik had 't 'n vrij logische aanwijzing gevonden als dit dus zou betekenen dat de kandi's niet die kant op moesten. De tak en de stenen vormen als 't ware 'n muur die de kandi's moet tegenhouden. Maar wat schets nu m'n verbazing? Ferdi stapt na 't maken van die barricade zelf vrolijk er overheen en gaat gewoon rechtdoor verder op dat pad. Wat is dit dan voor 'n idiote aanwijzing dan als ze er gewoon rechtdoor moesten lopen?  :-\

Het lijkt er dan wel op alsof Ferdi heeft lopen mollen (en dat zegt 'ie zelf ook), maar toch hebben er na hem twee mensen op tijd het huisje gevonden (ok, Ron liep er glashard langs). Toen Chandrika op weg was was het inmiddels donker en waren de wegwijzers of niet meer zichtbaar, of al weggehaald. Volgens mij wordt er iets teveel gesuggereerd dat Ferdi hier gesabboteerd heeft.

Offline Momferdina

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 31-03-2003, 16:40:20 »
sorry maar dit moet ik even kwijt...
Realiseren jullie je wel:
Dat de kandidaten ook maar mensen zijn? Met gevoelens enz.
Dat de een kan zich nou eenmaal beter beheersen dan de ander (geldt ook voor de commentaren hier)... Dat de AVRO een en ander ook kan manipuleren?
Dat de kanditaten waarschijnlijk ook dit forum meelezen??

« Laatst bewerkt op: 31-03-2003, 16:41:06 door Momferdina »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Coen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #82 Gepost op: 31-03-2003, 16:50:35 »
Je mag me wel aanspreken hoor, zo moeilijk doe ik daar niet over.

Misschien was mijn opmerking wat buiten alle proportie, maar als dat werkelijk de manier is waarop Ferdi met z'n medekandidaten omgaat, dan valt me dat behoorlijk tegen. Het is tenslotte een spel, en dat impliceert dat het leuk dient te zijn. De manier waarop Ferdi handelt geeft me het idee dat hij alleen meespeelt om het geld, en dat termen als 'vriendschap' en 'gezelligheid' geen rol voor hem spelen. Dat is hem goed recht, maar een van de consequenties van zulk gedrag is dat je op het publiek je nu niet bepaald sympathiek overkomt. En dat je op anonieme fora als deze verwijten naar je hoofd geslingerd krijgt.

Maar goed, voorlopig hoop ik dat Ferdi gewoon een hele vriendelijke jongen is, die een originele manier van het Mol-wezen ten tonele brengt.

Offline Tom_Tom-

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 1-04-2003, 15:01:07 »
Ik ben er 99% zeker van dat hij niet de mol is. Ik kan het me gewoon niet voorstellen. Hij gebruikt de Karen-methode. Hij heeft nog niet niet "Nou, dan doen ze het maar zonder de mol!" gezegd.

en de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet van pa zijn zojuist gepasseerd

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 1-04-2003, 21:15:10 »

Dat de AVRO een en ander ook kan manipuleren?

Inderdaad, de AVRO kiest ervoor om dit uit te zenden. Door de keuze van fragmenten en de montage kunnen ze een bepaald beeld van iemand neer zetten, dat klopt. Hij heeft het natuurlijk wel gezegd, maar je weet nooit precies in welke context of hoe het paste in de rest van het gesprek.
Blijft wel dat hierdoor niet een erg aardig beeld is geschapen.

Citaat
Dat de kanditaten waarschijnlijk ook dit forum meelezen??

Tja sorry, maar dat vind ik het risico van het 'vak'. Mits de reacties niet te erg zijn natuurlijk, maar daar wordt hier meestal goed op toegezien. :)

Offline Quip

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 3-04-2003, 11:53:29 »
Volgens mij is Ferdie WEL de mol. Na alle redenen die al genoemd zijn wil ik er nog eentje aan toevoegen:

* Angela zegt in t begin vant programma op dat videoschermpje dat "de wittebroodsweken voorbij zijn"

Volgens mij is dit een hint; De wittebroodsweken zijn de eerste weken van een gehuwd paar na een HUWELIJK. Wie wist er vorige aflevering ook alweer niet dat ie wilde TROUWEN?

Juist! => Ferdi! :o

Dus voor mij is Ferdi de mol! ;)

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #86 Gepost op: 3-04-2003, 13:11:55 »
Hoe weet jij dat het Ferdi was die wilde trouwen. Ik heb ergens gelezen, en dat zou best kunnen, dat ten tijde van het invullen misschien iemand wilde trouwen en misschien nu reeds al getrouwd is...?
Het kan ook zijn dat iemand anders daarover loog en geluk had dat Ferdi zo stom reageerde dat hij of zij makkelijk kon zeggen dat tie het niet was.

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline kareltje80

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt......
« Reactie #87 Gepost op: 4-04-2003, 18:47:49 »
Nog een redenwaarom ik denk dat ferdi de mol is:

Hij was degene die tegen Patricia vertelde dat Rene problemen met haar had; stoken, profiteren van de grimmigheid in de groep(zie beginfilmpje Angela)

Klinkt niet echt overtuigend he, maar als je Ferdi al op het oog hebt al mol, versterkt dit het wel.
Het is ook maar gewwon een gevoel, we zullen het zien!

Groetjes

Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 6-04-2003, 00:27:35 »
Ik denk dat ferdi de mol niet is. Het ligt er erg dik bovenop en hij doet (tijdens de biechten) te erg zijn best om zich verdacht te maken, behalve vandaag...

Elise kiest Ferdi omdat zij denkt dat hij de mol is en Ferdi denkt dat Elise hem kiest omdat ze goed met elkaar op kunnen schieten.

Als Ferdi de mol is, weet hij wie wie verdenkt, en had hij JUIST nu kunnen zeggen dat hij weet waarom Elise hem gekozen heeft, namelijk omdat zij denkt dat hij de mol is.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 6-04-2003, 02:31:57 »
Ik verwacht niet anders van de AVRO dat ze de 'stem' van Aafke vaag houden (omdat ze afviel), maar als Aafke net zoals de vorige 2 aflevering weer op Ferdi gestemt heeft kan Ferdi toch echt niet de mol zijn.
(En er is niet echt reden om daaraan te twijfelen, aangezien Aafke ook deze uitzending verdenken tegen Ferdi uitsprak.)

Als er iemand niet de mol is dan is het Ferdi wel. (Voor mij dan. :))

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 6-04-2003, 14:36:14 »
Wat ik nog vreemd vond aan Ferdi is dat hij deze aflevering tegenover Elise verklaarde helemaal nog niet zeker te zijn van zijn mol. En dat terwijl hij zo overtuigd leek te zijn dat Chandrika 't moest zijn! Elise reageert ook erg verbaasd en zegt ook dat ze dacht dat Ferdi heel zeker van z'n zaak was. Blijkbaar dus niet, want hij wil uiteindelijk toch graag die vrijstellig.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 6-04-2003, 17:14:10 »
Tja, hoewel het gevaarlijk is, ben ik ook geneigd echt een dikke streep door de naam Ferdi te zetten als molkandidaat.

Hij probeert zich door zijn gedrag en uitspraken verdacht te maken bij de andere kandidaten, en wordt ook zo in beeld gebracht door de AVRO, maar toch bevindt hij zich zelden in de goede molpositie.

Neem nu die beslissing over geld of vrijstelling na de lumberjackopdracht. Ten eerste wordt hij door Elise gekozen en heeft daardoor geen kans zich in de gewenste molpositie te wringen. Ok, dat kan nog, maar dan bij de beslissing of ze voor de vrijstelling gaan. Ferdi zegt gelijk, zonder te weten wat Elise's voorkeur is, dat hij voor het geld gaat. Als mol is dat dom, want als Elise ook voor het geld zou hebben willen gaan, dan had hij de kas zomaar gespekt. De mol gaat óf gelijk voor de vrijstelling óf wacht eerst wat de ander wil om zo zijn keus te bepalen (en uiteindelijk toch bij de vrijstelling uit te komen).
Grappige is natuurlijk wel dat hij, doordat hij de vrijstelling uiteindelijk won, wel weer verdachter is geworden voor de andere kandidaten. ;D

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #92 Gepost op: 6-04-2003, 17:21:52 »
Hij probeert zich door zijn gedrag en uitspraken verdacht te maken bij de andere kandidaten, en wordt ook zo in beeld gebracht door de AVRO, maar toch bevindt hij zich zelden in de goede molpositie.

Dan zal het de AVRO wel goed uitkomen... Ferdi is een goede afleidinsmanouvre voor de Mol (ELISE :-X)

Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline tonh

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 7-04-2003, 12:10:39 »
Bij Ferdi hen ik een aantal vragen

- Hij wordt door Elise gekozen; is hij hier als mol op voorbereid? m.a.w. het maakt niet uit in welke groep hij terecht komt, hij kan in iedere positie een molactie uitvoeren, maar dit komt wel erg goed uit.
- Hij geeft aan dat hij voor het geld gaat. Neemt hij bewust een risico door ervan uit te gaan dat Elise voor de vrijstelling gaat? Als dat zo is dan zou hij niet hoeven te loten, want het maakt hem niet uit wie eruit gaat.
- Aafke is eruit. Door de beeldmontage kunnen wij als kijker concluderen dat ze Ferdi verdacht (en daarmee zou Ferdi de mol niet kunnen zijn), maar ze zegt het niet met zoveel woorden. Worden wij misleid?
-Ferdi en Elise zitten in de beste positie om een molactie uit te voeren. Is het toeval dat ze de drie overwinningen voorspellen of krijgt een van hen een hint?

In ieder geval speelt Ferdi het heel slim. Hij is de mol of hij wordt de winnaar.

Offline zoekertje

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 7-04-2003, 12:17:15 »
Angela vraagt om een vrijwilliger die nog niet geweest is: elise of chandrika. Zij verdenken alletwee ferdi, toeval? Als ferdi de mol is dan komt hij op die manier wel onopvallend op de juiste plek terecht.

En toch is hij de mol niet, dat is ron!

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #95 Gepost op: 7-04-2003, 13:28:58 »
Ik snap alleen niet waarom je de mol zou kiezen om met je mee te gaan... Ik denk dat het voor de mol veel moeilijker is om met z'n tweeen iets te mollen  :). Je zou hoogstens kunnen proberen te mol weg te leiden bij de groep. Ik weet niet of het verstandig is je mol mee te nemen... Ook niet omdat je zo de groep laat weten wie jij verdenkt... Toch?

Offline Groninger

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 7-04-2003, 21:52:02 »
Kan iemand mij vertellen waarom wij te zien hebben gekregen dat Aafke Ferdi verdenkt. Op deze manier valt Ferdi toch direct af als MOL??? Aafke verdacht hem al zo'n beetje van het begin, dus Ferdi kan de MOL niet zijn, toch?

Offline Groninger

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 7-04-2003, 22:10:11 »
Kan het zijn dat Aafke bij het maken van de test strafpunten heeft gekregen omdat ze haar koker heeft geopend??? In dat geval zou Ferdi best nog wel de MOL kunnen zijn ... Of denk ik nu erg vreemd?

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #98 Gepost op: 7-04-2003, 23:31:34 »
Dat zou wel eens zo kunnen zijn, maar dan moeten we ook even weten hoe dat met Astrid zit. Daar komt bij dat ze het al meteen hebben gedaan en ze dus 3 keer de vragenlijst heel goed hebben ingevuld ...

Offline + dickies

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 9-04-2003, 15:08:37 »
misschien is hij JUIST wel de mol omdat niemand denkt dat hij de mol is.. iedereen denkt (ik toch eigenlijk ook wel): ferdi wil te graag de mol zijn, dus zal ie het wel niet zijn.
kan een goeie mollentactiek zijn..

toch twijfel ik tussen: astrid, ron, elise (rene)