Auteur Topic: Ferdi is (niet) de mol!  (gelezen 71097 keer)

Offline tjabbinga

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 28-04-2003, 22:31:02 »
nog een indirecte: in het dagboek van de mol in aflevering 2: "Let op het getal 28, Als je dat getal verandert, mislukt de opdracht." ferdi heeft de opdracht misschien niet laten mislukken (dat was namelijk niet nodig), maar gaat volgende week wel een getal veranderen.

Offline hardcoremol

• Forumlid
  • Als dat geen Hind is...
« Reactie #161 Gepost op: 28-04-2003, 22:42:56 »
Citaat
ferdi heeft de opdracht misschien niet laten mislukken (dat was namelijk niet nodig), maar gaat volgende week wel een getal veranderen.

Volgens mij verandert hij dan juist het getal 27, of niet?

toch wel grappig dat het weer het getal 28 is.

Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline appie

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 29-04-2003, 12:40:13 »
Bevat de Taart wel 28 kaarsjes  :P ;D

« Reactie #163 Gepost op: 29-04-2003, 16:14:15 »
Ik heb hem definitief. Ferdi is de mol.
Ik verdenk hem al de hele tijd en Sjors gaf de laastste duw. Sjors benaderd elke Mol-kandidaat met zijn handen voor in zijn trui gestoken. Ferdi wordt benaderd met de handen in de broekzak. Ik zie hier een belangrijke hint in! Yessss

Ferdi is de mol.....

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 29-04-2003, 17:45:15 »
Bij ferdi was het buiten, bij de rest binnen.
Buiten is het koud, binnen niet!
vandaar...

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #165 Gepost op: 29-04-2003, 20:21:06 »
Ik heb hem definitief. Ferdi is de mol.
Ik verdenk hem al de hele tijd en Sjors gaf de laastste duw. Sjors benaderd elke Mol-kandidaat met zijn handen voor in zijn trui gestoken. Ferdi wordt benaderd met de handen in de broekzak. Ik zie hier een belangrijke hint in! Yessss

;D

Offline elisabeth

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 30-04-2003, 00:01:20 »
Dat krijg je ervan als je te veel sjors en sjimmie leest.

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 30-04-2003, 00:37:14 »
Ik heb nog niet het hele topic gelezen sorry voor oud nieuws.

Ferdi verdenkt Chandrika.
Patricia verdacht Chandrika...
Patricia viel af.

Offline kareltje80

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt......
« Reactie #168 Gepost op: 30-04-2003, 10:30:03 »
Nog even over die slipopdracht:

Ik vond het toch wel raar dat Ferdi, ondanks dat hij linkshandig is, de auto linksom laat draaien. Temeer omdat Elise volgens mij niet echt een uitgebreide uitleg aan hem heeft gegeven. Dat kun je toch niet zomaar!

Ik vond het tevens verdacht dat Ferdi, toen Elise hem de opdracht uitlegde, niet echt geinteresseerd naar Elise luisterde. Het leek erop alsof hij zoiets had van jaja, dat weet ik al. Kijk maar eens terug dan zie je het. Hij heeft niet een uitdrukking van iemand die goed oplet wat Elise hem uitlegt.

Groetjes

Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline elisabeth

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 30-04-2003, 11:28:59 »
Nog even over die slipopdracht:

Ik vond het toch wel raar dat Ferdi, ondanks dat hij linkshandig is, de auto linksom laat draaien. Temeer omdat Elise volgens mij niet echt een uitgebreide uitleg aan hem heeft gegeven. Dat kun je toch niet zomaar!

Mee eens. Ieder ander die links was zou daar een opmerking over gemaakt hebben tegen Elise.

Wat ik nog helemaal nergens gelezen heb, is dat toen ze met z'n allen praatten over die rare figuur met die boodschappen, Ferdi zei: "O, die acteur, Brat Pitt". Daar ging Rene niet op in. Volgens mij probeerde Ferdi bij Rene los te krijgen dat het George was. Ferdi is dus de enige die weet dat Rene en Chandrika verzwijgen dat ze George gezien hebben en gesproken natuurlijk. Hij kan daar nog misbruik van maken in de volgende afleveringen. Hij kan tegen Elise of Ron zeggen dat hij weet dat Renee en Chandrika George gezien hebben. Dat horen Rene en Chandrika dan weer, en die gaan elkaar beschuldigen dat ze het verklapt hebben. Gevolg: heibel in de groep!
Maar dat zal Ferdi alleen doen als de opdracht van Angela is om de sfeer te verpesten.
Of.., Rene en Chandrika begrijpen dat de mol het heeft verklikt. Wat er dan zou kunnen gebeuren is...

« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 11:32:34 door elisabeth »

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 30-04-2003, 11:42:52 »
Ook al had Elise een sublieme uitleg gegeven over het autostunten... Ik denk niet dat Ferdi dan wel geinteresseerd had geluisterd.  :D

Ik had juist het gevoel dat Ron degene was die er bij de anderen op aanspoorde om te vertellen wat ze gedaan hadden. Ferdi ging daar iig niet op in.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 30-04-2003, 13:11:10 »
Mee eens. Ieder ander die links was zou daar een opmerking over gemaakt hebben tegen Elise.

Ik kreeg juist 't idee dat Elise nu niet bepaald 'n duidelijke uitleg gaf van hoe om Ferdi moest draaien en zo. Ze noemde volgens mij niet eens de posities waar hij 't stuur moest vasthouden. 't enige wat ze zei was 'dan draai je 't stuur helemaal om', dus geen wonder dat Ferdi niet wist welke kant hij 't stuur om moest draaien en ook logisch dat hij dan kiest voor de kant die hem 't makkelijkste ligt.  :-\

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #172 Gepost op: 30-04-2003, 13:22:02 »
Ik kreeg juist 't idee dat Elise nu niet bepaald 'n duidelijke uitleg gaf van hoe om Ferdi moest draaien en zo. Ze noemde volgens mij niet eens de posities waar hij 't stuur moest vasthouden. 't enige wat ze zei was 'dan draai je 't stuur helemaal om', dus geen wonder dat Ferdi niet wist welke kant hij 't stuur om moest draaien en ook logisch dat hij dan kiest voor de kant die hem 't makkelijkste ligt.  :-\

Ook hier kan weer in geknipt zijn, bovendien heeft Ferdi al vier keer kunnen kijken naar hoe het moest. En hij heeft toch zo'n goed geheugen  ;)
Daarbij voert hij de stunt goed uit...

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline CALIMERO

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
« Reactie #173 Gepost op: 30-04-2003, 13:22:51 »
klopt maar het was rene die het verkeerd doorgegeven had aan Elise

Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline kareltje80

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 30-04-2003, 14:15:37 »

Juist en daarom is het toch raar dat Ferdi niet doorvraagt. Zo van : ja, maar wat moet ik dan doen? En hoe zit dat. Hij snapte het echt meteen!

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #175 Gepost op: 30-04-2003, 14:21:44 »
Veel argumenten voor Ferdi, maar toch.....

Door zo op Chandrika op de huid te zitten, benadeelt hij Chandrika en dat is iets wat de mol niet mag doen.

Offline kareltje80

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 30-04-2003, 14:42:20 »
Dit staat er op de officiele wensite over Ferdi: Ferdi droomt van een baan als uitvinder, maar zou ook graag zijn eigen huis ontwerpen en bouwen. Hij is naar eigen zeggen altijd bereid meerdere wegen te bewandelen en is nergens bang voor. Hij dicht zichzelf een groot incasseringsvermogen toe, maar vindt zichzelf niet stressbestendig. Wel heeft hij een goed geheugen.

Dat slaat op zich wel op wat het dier de mol doet. Hij bouwt ondergronds een huis (huis ontwerpen en bouwen)en graaft veel verschillende gangen (meerdere wegen bewandelen).

Dit is niet echt een argument ofzo. Maar ik vond het wel toevallig.

Jullie weten hoe vergezocht de hints bij de derde Belgische en Nederlandse serie waren!

Offline elisabeth

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 30-04-2003, 16:09:18 »
Ik vind het goed gevonden, Kareltje. Ik zie Ferdi al helemaal als molletje zijn gangetjes graven en een huisje ontwerpen.

Nog een nieuw bedenksel:
George zei in de auto: bij iemand die de mol is, worden zijn/haar karaktereigenschappen uitvergroot.
O, dus Ferdi is in het echt aangenamer. ;)

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #178 Gepost op: 30-04-2003, 18:22:34 »

Juist en daarom is het toch raar dat Ferdi niet doorvraagt. Zo van : ja, maar wat moet ik dan doen? En hoe zit dat. Hij snapte het echt meteen!

Ja, raar he  ??? Hij heeft dan ook nog maar pas 4 keer gezien hoe Rene en Elise het deden... ::)

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline kareltje80

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 30-04-2003, 18:44:55 »
Ja, raar he  ??? Hij heeft dan ook nog maar pas 4 keer gezien hoe Rene en Elise het deden... ::)

inderdaad je zegt het goed, aan de buitenkant gezien hoe zij het deden. Dat wil nog niet zeggen dat je weet hoe de techniek van die stunt is.
Ferdi is gewoon de mol!!!