Tja, ik zie het niet echt, waarom Aafke de Mol zou zijn, ik heb totaal geen mogelijke mollenstreken gezien, ook omdat ze vaak een ongunstige positie had om te mollen. Kan iemand wat mogelijke mollenstreken noemen???
Aanwijzing 1
Neemt direct het initatief door aan te geven waar het noorden en het zuiden is. Achteraf blijkt er een rondje te zijn gelopen, en Aafke liep voorop. (aflevering 1).
Aanwijzing 2
Ziet op de blinde kaart hoogtelijnen aan voor wegen, terwijl ze zegt goed kaart te kunnen lezen (aflevering 1).
Aanwijzing 3
Chandrika zou haar aanstoten tijdens het vasthouden van de spiegels tijdens de laserproef, wel erg toevallig dat dit kleine detail net op beeld staat (aflevering 1).
Aanwijzing 4
Opent haar koker (aflevering 2).
Aanwijzing 5
Zegt goed te kunnen navigeren, maar kiest voor het roer op de zeilboot (aflevering 2).
Aanwijzing 6
In het gesprek met de mol wordt gezegd dat de telefoon belangrijk is, Aafke wil deze graag bemachtigen (aflevering 2, goed kijken, ze maakt een beweging of ze richting Angela wil lopen om de telefoon te pakken).
Aanwijzing 7
Komt altijd net er te laat achter hoe de opdracht in elkaar steekt, zowel bij het boodschappen doen als bij het sloten openmaken (aflevering 2+3, bron WIDM.com forum).
Aanwijzing 8
Maakt een crusiale rekenfout bij het boodschappen doen, waardoor zij en Astrid te weinig inslaan (aflevering 3).
Aanwijzing 9
Aafke moet regelmatig stoppen vanwege een hoge hartslag (aflevering 3).
Aanwijzing 10
Zou goed de mol kunnen zijn volgens het vage filmpje, lijkt op een Amsterdams accent (aflevering 3, bron WIDM.com forum).
Aanwijzing 11
Hoe meer tegenstanders hoe beter, dus kan je beter niet springen. De opdracht is sowieso bij voorbaad al geslaagd (aflevering 3).
Aanwijzing 12
Zit bovenop het mollenfilmpje, kunnen zo anderen haar reactie niet zien? (aflevering 3).
Deze aanwijzingen kunnen ook anders geïnterpreteerd worden, het staat niet voor 100% vast dat Aafke ook daadwerkelijk de mol is. Even van m'n eigen site geplukt. Misschien niet de duidelijkste aanwijzingen, maar mijn gevoel zegt gewoon: kies Aafke!