Als je een interessante theorie hebt om erachter te komen wie de mol is, kun je hem hieronder neerzetten. Ik ken er zelf 2 :
de iedereen-gelijke-kansen-theorie
(lang woord
)
en de de-mol-doet-niet-zo-veel-theorie
Ok.
Hier komt de eerste, ik citeer Gotcha:
================ T H E O R I E 1 ===================
Zoals bij elk spel trachten de programmamakers steeds elke kandidaat gelijke kansen te bieden om het spel te winnen.
En hoe kan je WIDM winnen ? Eenvoudig : Door De Mol te ontmaskeren.
En hoe krijg je kans hem te ontmaskeren ? Idd, door hem/haar aan het werk te zien.
Daarom gaan de programmamakers ernaar streven dat iedereen de Mol ongeveer evenveel aan 't werk zal zien. Iedereen gelijke kansen dus.
Zoals alle Mol-fanaten reeds jarenlang weten worden de kandidaten regelmatig in groepjes opgedeeld.
Soms kiezen de kandidaten zelf de indeling, soms zorgen de programmamakers ervoor dat bepaalde personen samen een opdracht dienen uit te voeren.
Uiteraard kan men niet op elk ogenblik dit evenwicht behouden zodat iedereen steeds de Mol evenveel in actie heeft gezien. Men zal er altijd naar streven om in verdere afleveringen steeds het evenwicht terug te herstellen.
De Mol, die zelf tot de kandidaten behoort, speelt een enorme rol in dat "evenwicht herstellen". Hij zal indien mogelijk wachten om te zien wie zich kandidaat stelt voor een bepaalde opdracht en pas daarna beslissen of hij al dan niet meedoet met één of meerdere andere kandidaten.
De kans dat hij zich als eerste voor een opdracht vrijwillig kandidaat stelt is erg klein, tenzij het een opdracht met een groot "hier-kan-ik-gemakkelijk-mollen" gehalte betreft.
That's all folks.
Misschien kunnen we allemaal een gokje wagen op de vraag : Vanaf welke aflevering gaan we met deze theorie ditmaal de Mol ontmaskeren.
Mijn gok : Vanaf aflevering 4.
Voor meer info over deze theorie kijk je bij het topic: iedereen gelijke kansen
================ T H E O R I E 2 ===================
Deze theorie is heel simpel. De Mol wil opdrachten laten mislukken. Hij zal dus niet vaak geld binnenhalen. Maar om niet op te vallen zal hij ook niet alle opdrachten uitgebreid saboteren. Als je een tabel bijhoud waarin je zet hoe vaak een kandi geld binnenhaalt en een opdracht laat mislukken, zal de mol er gelijk uitspringen omdat hij de enige is die bijna nooit geld binnenhaalt, wel redelijk vaak heeft gesaboteerd, maar eigenlijk amper iets gedaan lijkt te hebben. Hierdoor wordt hij nog onopvallender.
1 ding kun je niet ontkennen, in de 3 vorige series was de mol elke keer de meest onopvallende persoon.
Maar met deze theorie zal hij of zij juist wel opvvallen! Hah!
Ik zal later nog wat voorbeelden van beide theorien toevoegen.
{Edit: Titel topic verduidelijkt. - Malcolm}