Auteur Topic: Muziek  (gelezen 9461 keer)

Offline Tweety

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Muziek
« Reactie #20 Gepost op: 14-05-2003, 09:30:02 »
Oh, ja. sorry dat er nu 2 muziektopics zijn, maar ik had dat ene topic van Daisy echt de eerste keer niet gezien.  

Die was ook inmiddels teruggezakt naar pag 5 ofzo  ;)  

Ik ben ondertussen ook nog even aan het broeden op dit lijstje van jou, maar 't valt inderdaad niet mee...!

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 14-05-2003, 13:02:25 »
Fav. groep buitenland: Counting Crows / Mano Negra/ Les Negresses Vertes

héééééééé, ik ben verzot op de counting crows !! met wat geluk ga ik ze zien op werchter eind juni !! Mijn favoriet is Anna begins en Amy hit the atmosphere/Colorblind

banaan begint met een b, soms met een s

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #22 Gepost op: 14-05-2003, 15:20:30 »
héééééééé, ik ben verzot op de counting crows !! met wat geluk ga ik ze zien op werchter eind juni !! Mijn favoriet is Anna begins en Amy hit the atmosphere/Colorblind

ik ben ze een beetje aan het ontdekken, dus ik ken (nog) niet alle nummers.
Ik vind wel Mr Jones van August & everything after heel erg mooi, en american girls en big yellow taxi. Dus ik heb de cd's gekocht (August & ... en Hard Candy) en die draai ik nu dus zo af en toe.
ik heb momenteel verder niet echt een groep die er met kop en schouders bovenuit steekt, daarom heb ik mijn 3 favoriete van dit moment maar genoemd.

we're back :(

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 14-05-2003, 15:24:11 »
August and everything after is mijn favo-cd van hen ! ken hem vanbuiten en Anna begins vind ik echt super

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #24 Gepost op: 14-05-2003, 19:41:01 »
:o, Die zijn goed he?! destiny

Top 10 allertijden:

1. Papa Roach - Last Resort
2. Foolsgarden - Yellow Lemon Tree
3. Bush - The People that we Love
4. Genesis - The Lamia
5. Guano Apes - Lord of the Boards
6. Green Lizard - Autumm
7. Pennywise - Fuck Authority
8. Alan Parsons Project - The Turn of the Friendly Card
9. Oasis - Don't Look back in Anger
10. Coldplay - Clocks

Lamb is ook erg goed trouwens, ken het nog niet zo lang alleen...

Ah, smulsmul. Een aantal nummers ken ik niet, maar die zal ik wel gaan downloaden. We hebben ongeveer dezelfde smaak denk ik.

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #25 Gepost op: 15-05-2003, 16:16:14 »
Ah, smulsmul. Een aantal nummers ken ik niet, maar die zal ik wel gaan downloaden. We hebben ongeveer dezelfde smaak denk ik.
Hehe, jah ik dacht ook al dat we beetje zelfde smaak hadden! :) Ik weet niet welke je niet kent, maar iig downloaden hé! :P

Enne, heb je nog leuke nummers voor mij? ::)

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 15-05-2003, 16:43:33 »
Gravity of Love van Enigma is het mooiste liedje dat ik ooit gehoord heb, maar dat is niet echt rock, meer mystiek. The Gathering is wel goed, lijkt wel een beetje op Within Temptation. Dream Theater heeft ook wel leuke nummers, met heel veel instrumenten en ongelovelijk veel slagwerk. (Drummer heeft als die live speelt drie krukjes, zo groot is dat drumstel). 'Kiss of Judas' van Stratovarius is heel mooi. Ozzy (de Ozzy) heeft ook wel mooie nummers. 'Mama, I'm coming home' vind ik wel mooi, maar dat is ook wel een beetje commerciele rock. Evanescene lijkt me ook wel goed, maar daar heb ik me nog niet zo in verdiept. Deep Purple speelt leuk net als Roxette en dan nog de bands die iedereeen eigenlijk wel kent: Bon Jovi, Bruce Springsteen, Linkin Park, RHCP, Genesis/Phil Collins, Blondie en natuurlijk Faye Wong en Utada Hikaru, die ik al eerder noemde, maar dat zijn meer (hoe zeg je dat) mystieke love-ballads uit Final Fantasy en Kindom Hearts.

En dat is eigenlijk nog maar een selectie.  :)

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 15-05-2003, 16:46:10 »
en ik denk dat jij (@miesh) Nightwish ook wel heel goed zal vinden. (ala Within Temptation)

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 15-05-2003, 17:27:50 »
Fav. zanger buitenland: Chester ;D
Fav. zanger binnenland: eeuhh
Fav. zangeres binnenland:Anouk
Fav. zangeres buitenland: Evanescene
Fav. groep binnenland: Krezip
Fav. groep buitenland: Linkin park, Papa roach, P.O.D, crazytown,
new found glory, sum41 en nog een heleboel  :D

Top 10 allertijden:
1. Linkin park - Pushing me away
2. Crazytown - Drowning
3. Papa roach - Last resort
4. P.O.D - Alive
5. Within temptation - Running op that hill
6. Krezip - What it takes
7. Offspring - The kids arent alright
8. Korn - Freak on a leash
9. Muse - New born
10.Eminem - Stimulate

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #29 Gepost op: 15-05-2003, 19:39:46 »
Gravity of Love van Enigma is het mooiste liedje dat ik ooit gehoord heb, maar dat is niet echt rock, meer mystiek. The Gathering is wel goed, lijkt wel een beetje op Within Temptation. Dream Theater heeft ook wel leuke nummers, met heel veel instrumenten en ongelovelijk veel slagwerk. (Drummer heeft als die live speelt drie krukjes, zo groot is dat drumstel). 'Kiss of Judas' van Stratovarius is heel mooi. Ozzy (de Ozzy) heeft ook wel mooie nummers. 'Mama, I'm coming home' vind ik wel mooi, maar dat is ook wel een beetje commerciele rock. Evanescene lijkt me ook wel goed, maar daar heb ik me nog niet zo in verdiept. Deep Purple speelt leuk net als Roxette en dan nog de bands die iedereeen eigenlijk wel kent: Bon Jovi, Bruce Springsteen, Linkin Park, RHCP, Genesis/Phil Collins, Blondie en natuurlijk Faye Wong en Utada Hikaru, die ik al eerder noemde, maar dat zijn meer (hoe zeg je dat) mystieke love-ballads uit Final Fantasy en Kindom Hearts.

En dat is eigenlijk nog maar een selectie.  :)
Enigma ken ik niet g'loof ik, ben nu Gravity of Love aan 't downloaden! :) The Gathering heb ik wel eens van gehoord maar niet echt dat ik het herken ofzo, zal ook es downloaden. Kiss of Judas kan ik niet vinden, wel veel andere nummers van Stratovarius... Die zijn echt wel goed! :) Evanescene is ook goed, Bring me to Life is goed maar 't beste van dr vind ik: "My Immortal" Deep Purple en Roxette ken ik ook wel, leuke muziek! En bijna al die bekende bands ook wel ja! :) Nighwish ken ik ook, erg goeie muziek, idd beetje WT-achtig...
Ken jij Tool trouwens? Ook wel fijne muziek!

Bedankt voor de muziek/liedjusz...!

Aah Floortje, leuke nummers heb je in je lijst staan ja! :D P.O.D. is idd goed... en New Found Glory.

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 15-05-2003, 20:20:27 »
Chriz: Bon Jovi komt btw naar Oostende hier ergens in juni ! mss ga ik ernaartoe, maar ik ben ng aan het twijfelen met mijn examens  :-\ het is wel maar op 10 min van mijn huis en het is 's avonds maar toch

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 16-05-2003, 09:06:07 »
Enigma ken ik niet g'loof ik, ben nu Gravity of Love aan 't downloaden! :) The Gathering heb ik wel eens van gehoord maar niet echt dat ik het herken ofzo, zal ook es downloaden. Kiss of Judas kan ik niet vinden, wel veel andere nummers van Stratovarius... Die zijn echt wel goed! :) Evanescene is ook goed, Bring me to Life is goed maar 't beste van dr vind ik: "My Immortal" Deep Purple en Roxette ken ik ook wel, leuke muziek! En bijna al die bekende bands ook wel ja! :) Nighwish ken ik ook, erg goeie muziek, idd beetje WT-achtig...
Ken jij Tool trouwens? Ook wel fijne muziek!

Bedankt voor de muziek/liedjusz...!

Aah Floortje, leuke nummers heb je in je lijst staan ja! :D P.O.D. is idd goed... en New Found Glory.

Enigma is ook niet echt een bepaalde stijl. Ik vind ook niet alles er van mooi. Soms zitten er ook Afrikaanse sferen in (zoals Return to Innonence, die is ook gebruikt in een reclame). Gravity of Love is wel echt apart, meer een soort ballad, maar wel met een hele sterke tekst. Het is echt een mooi nummer, maar je moet er wel van houden. (en je moet het volume wel wat harder zetten, want anders hoor je de background instrumenten niet zo goed). My Immortal zal ik nog wel even gaan downloaden. Tool ken ik ook wel, maar dat is eigenlijk weer net over the edge. De muziek is wel goed, maar de teksten zijn gewoon zwaar mismoedig, satanistisch en volgens mij voor zwaar depresieve mensen die er een einde aan willen maken. (Teksten dus fout, muziek wel goed). P.O.D. daarentegen is net andersom. De teksten zijn wel goed, ze hebben vies veel christelijke teksten en ik vind het wel stoer dat ze daarvoor durven uit te komen, maar het is allemaal wel een beetje slapstick. 'I feel so alive' dat zinnetje komt wel 20x voor in het liedje.  ::)

en Floortje bedoelt natuurlijk Chester van LP niet waar??? (pushing me away ook sterke tekst!)

Offline intikker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #32 Gepost op: 16-05-2003, 15:56:14 »

Quote : Tweety op  3.11.2002, 20:30:10
Placebo, Muse, Tool, Stereophonics, Green day, Pearl Jam, RHCP, Lenny Kravits, Bush, Creed, Black Crowes,  en ga zo maar door......

Quote : Floortje op Gisteren om  17:27:50
Fav. groep binnenland: Krezip

6. Krezip - What it takes

Dan ken je vast Racoon, Green Lizard en zo ook allemaal!!. Mijn favo-liedje van Krezip is In her Sun... en dan moet je even niet op de tekst letten, maar gewoon naar de muziek luisteren...

Mijn favo-song aller aller aller tijden, en de reden dat ik naar pinkpop ga    is Mr. Bobby van Mano Chao... maar ik vrees dat ze die niet spelen op Pinkpop... als dat zo zou zijn... Oei oei oei, ik denk dat ik dan een week lang in een roes ga leven!!!

volgens mij ging er even iets mis... De quote is niet helemaal gelukt... en volgens mij staat ditzelfe berichtje ook nog in een ander topic??? Dat was in ieder geval niet de bedoeling!!

« Laatst bewerkt op: 16-05-2003, 15:58:32 door intikker »
Life's a riddle, keep answering the questions...

maapie

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 16-05-2003, 16:19:46 »
poeh poeh, het koste veel moeite maar hier is het:

Fav. zanger buitenland: Robbie Williams
Fav. zanger binnenland: Xander de Buisonje (?)
Fav. zangeres binnenland: Hind van Idols en Trijntje Oosterhuis
Fav. zangeres buitenland: Alicia Keys
Fav. groep binnenland: Krezip en Blof en Acda en de Munnik
Fav. groep buitenland: Big brovaz (?) Destiny's Child (?)

Top 10 allertijden:
1.Fallin'- Alicia Keys
2.Fine - Krezip
3. Omarm - Blof
4. Promise - Krezip
5. Feel - Robbie Wiliams ( de versie van Hind is nog beter)
6. Fame - Irene Cara (of Hind  :D)
7. I'm gonna get cha - Ellen
8. What about us - Trijntje Oosterhuis
9. Come into my world - Kylie Minogue
10. Gangsters paridise - Coolio

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 16-05-2003, 16:52:13 »
Fav. zangeres binnenland: Hind van Idols
:D

Offline Zaartje

• Forumlid
  • Simoontje!
« Reactie #35 Gepost op: 16-05-2003, 18:21:39 »
Fav. zanger buitenland: ook Robbie Williams!
Fav. zanger binnenland:  Hugo Haenen, musicalzanger
Fav. zangeres binnenland: Anouk
Fav. zangeres buitenland: Christina Aguilera (nieuwe stijl  ;D )
Fav. groep binnenland: Within Temptation, Relax
Fav. groep buitenland: Red Hot Chili Peppers

Top 10 allertijden:
1. Ike & Tina Turner - Proud Mary
2. Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge
3. Relax - Akshun
4. Red Hot Chili Peppers - Midnight
5. Red Hot Chili Peppers - On Mercury
6. Irene Cara - Fame
7. Earth Wind and Fire - September (ook de '99 versie)
8. Christina Aguilera - Walk Away
9. Craig David - Walking Away (t ligt niet aan de titel ;) )
10. Stevie Wonder - Isn't she lovely

Verder heb ik bijna 7 jaar ofzo viool gespeeld, en daarom blijf ik een soort zwak houden voor klassiek... er is in ieder geval 1 nummer waarbij ik altijd moet janken als ik het hoor, kweenie waarom  :-[ ff kijken hoe het heet.... Canon 3 on a ground, volgens mij is het van pachelbel.... ik heb het zelf ook gespeeld met het Zoetermeers jeugdorkest, snap nog steeds niet hoe je zoiets zo mooi kunt componeren....   :'(  ;)

In elke tijd probeert de mens een werk te scheppen dat zowel gigantisch is als onmogelijk...

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #36 Gepost op: 16-05-2003, 19:40:38 »
5. Feel - Robbie Wiliams ( de versie van Hind is nog beter)

No way. Zeker niet, Hind zingt misschien wel mooi maar die echte emotie van de Robster zit er niet in hoor.

No Milk today???

Offline Charlotte989

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 16-05-2003, 21:24:24 »
mijn:

Fav. zanger buitenland: ROBBIE WILLIAMS!!!
Fav. zanger binnenland: hebbik niet egt...
Fav. zangeres binnenland: anouk
Fav. zangeres buitenland: christina aguilera
Fav. groep binnenland: di-rect
Fav. groep buitenland: blink182

Top 10 allertijden:
1. robbie williams - angels
2. OPM - heaven is a halfpipe
3. blink182 - all the small things
4. atomic kitten - the tigh is high
5. robbie williams - come undone
6. kylie minoque - fever
7. ??
8. ??
9. ??
10. ??

goed, ik heb wel heel erg het idee dat ik een van de weinige hier ben die veel naar pop luistert  ::)

yeey!! nog maar 2 daagjes!!

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 16-05-2003, 21:56:07 »
goed, ik heb wel heel erg het idee dat ik een van de weinige hier ben die veel naar pop luistert  ::)

nee hoor, ik luister ook heeeel veel naar pop, alleen heb ik het geluk dat ik door mijn ouders (vader dan vooral) met muziek opgevoed ben , dus ik ken veel klassiekers en die smaken mij ook heel goed en via internet ben ik ook veel makkelijker in contact gekomen met andere 'soorten' muziek. Vroeger was het enkel pop bij mij, nu kan en mag er al eens iets stevigers inzitten maar mocht het internet er niet geweest zijn, zou ik nog steeds bij enkel pop en de klassiekers gezeten hebben hoor.

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 17-05-2003, 00:46:37 »
:) thnx   jij ook! ken je trouwens het nummer The messenjah van P.O.D? das brilliant!
ennuh... criz je hebt wel gelijk... ze zijn zwaar christelijk en ze hebben maar een paar goeie nummers maar die zijn dan ook echt goed!
Citaat
en Floortje bedoelt natuurlijk Chester van LP niet waar??? (pushing me away ook sterke tekst!)
welke chester anders? hij is suuuuuper :)  pushing me away is idd geweldig... maar Faint, Easier to run, Crawling, With you, Points of authority, Breaking the habit en al die anderen zijn ook geweldig! linkin park IS geweldig     lol

Citaat
Dan ken je vast Racoon, Green Lizard en zo ook allemaal!!. Mijn favo-liedje van Krezip is In her Sun... en dan moet je even niet op de tekst letten, maar gewoon naar de muziek luisteren...

Mijn favo-song aller aller aller tijden, en de reden dat ik naar pinkpop ga    is Mr. Bobby van Mano Chao... maar ik vrees dat ze die niet spelen op Pinkpop... als dat zo zou zijn... Oei oei oei, ik denk dat ik dan een week lang in een roes ga leven!!!

je hebt helemaal gelijk. ennuh... verassing: Manu Chao komt op pinkpop! wel als afsluitende artiest, dus de trein terug haal je dan niet meer :(

leuk dat iedereen hier zon btje dezelfde smaak heeft als ik
ik kan mn lijst trouwens nog wel 3 km langer maken, blink182, green lizard, RHCP, Theory of a deadman, staind, nickelback, unwritten law     enz....