Auteur Topic: The voice of holland  (gelezen 520062 keer)

Offline Ali Kanarie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #1220 Gepost op: 1-12-2012, 01:37:24 »
Nou, ik was het vandaag zwaar niet met Trijntje en Marco eens. Jees, wat waren die raar punten aan het uitdelen. Mensen die 't veel slechter dan normaal deden hoge scores geven en mensen die 't goed deden laag geven. Was het veel vaker met N&S en VanVelzen eens qua cijfer.

Ik vond het eik van allemaal wel terecht dat ze d'ruit gingen (vond Johannes best wel goed vanavond. Hou wel van zo'n rauwe stem :)), maar vond Marco echt wel een.. Tjah, ik zal maar ff geen woord hier neerzetten, maar ik vond 't wel echt ontzettend gemeen van 'm dat ie tijdens The Voice IRL had gezegd dat Anja alleen maar door kon als Barbara of Ivar een steekje lieten vallen (dus hij gebruikte het als dreigement naar Barbara en Ivar toe). Nou liet Ivar steekjes vallen, en Barbara ook vond ik, maar kreeg ik alsnog de indruk dat Marco haar er al uit zat te lullen.

Wat ik ook echt enorm jammer vond, was dat Tessa d'ruit ging. Vond 't zwaar onterecht, want ik vond Tessa dit keer het best van Team Trijntje, en vond 't ook zeer onterecht dat zij een 8 van Trijntje kreeg, terwijl Sandra en Leona een 9,5 en een 10 kregen. Ik had eigenlijk gehoopt dat Sandra eruit zou gaan, niet omdat ze niet goed is, maar omdat die er zonder dit te winnen ook wel komt. Als iemand al zoveel bereikt heeft in een spel zonder door te gaan. Ik vond Trijntje ontzettend partijdig vandaag en  hetzelfde geldt voor Marco. Vond ze erg vreemd bezig deze aflevering (mss andere ook wel, maar dan heb'k er nooit zo op gelet). Had't echt heel erg te doen met Tessa toen ze d'ruit gestemd werd (wat een tranen). Ze zat al de hele uitslag te wachten op haar exit en die kwam ook. Ontzettend jammer  :(

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #1221 Gepost op: 1-12-2012, 03:06:32 »
Ik vond alle coaches rare cijfers geven. Wat mij bijvoorbeeld opviel was die 8 van Nick en Simon voor Salome ::). Ze hebben duidelijk of geen oren of zijn nog steeds in de ontkenningsfase dat hun team gewoon zuigt ::).

Tessa kan ik niet zoveel over zeggen want dat vond ik wel terecht  :-X. Het argument van zonder deze show komt ze er ook wel vind ik ook geen goed argument. Uiteindelijk doe je mee om dat platencontract te winnen. Daarnaast heb ik voor the voice nog nooit van Sandra gehoord, dus heeft ze the voice dus wel degelijk nodig om succes te krijgen. Ik vind dat de beste voice gewoon moet winnen en dat is overduidelijk Sandra haar voice ::jaja::.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #1222 Gepost op: 1-12-2012, 10:47:53 »
Ik ben het met kanarie eens dat Sandra de minste was deze keer. Het liedje van Leona vond ik niet zo leuk, maar ze heeft het wel erg goed gezongen. Tessa vond ik ook heel erg goed!

Wat heb ik moeten lachen om Roel,die zei dat ie niet meer mocht zeggen dat het tijdens de repetitie beter ging. Zeker op z'n kop gehad van de grote baas, want je moet toch wel blijven denken dat ze het voor het eerst horen met die stoelen omgekeerd  ::)
...maar soms even niet :)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #1223 Gepost op: 1-12-2012, 11:18:43 »
Trijntje  --> Leona  vriendinnetjes
Marco --> Barbara    bevriend

Johannes die de nieuwe Paul is
en Paul die vorig jaar de finale haalde.... wat nu talentenjacht?
Het is lekkere vrijdagavond tv hoor, maar serieus nemen ::ohno::

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #1224 Gepost op: 1-12-2012, 13:31:44 »
Oh ja die puntenverdeling, vond ik zo belachelijk vorig jaar. Alleen Angela durfde toen stelling te nemen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #1225 Gepost op: 1-12-2012, 14:40:21 »
De uitzending gisteren was echt een drama, echt verschrikkelijk. Allereerst natuurlijk Johannes, die totaal niet kan zingen (of in ieder geval niet zuiver), wat onterecht dat hij wéér door is. Wie in het publiek stemt nu zoveel op hem? Ik geloof er geen barst van dat iemand op een normale manier 85 procent van de stemmen kan binnenhalen; heeft hij een callcenter afgehuurd ofzo? Maar Salome en Maame waren ook niet echt goed, vooral Salome viel me erg tegen, ik had meer van haar verwacht.

En dan team Borsato: ik vond het echt niet netjes dat Marco Anja zo live op tv afserveerde. Nog voordat Barbara had gezongen, had Marco al gezegd dat Anja er toch wel uit zou vliegen. Nu ben ik absoluut geen fan van Anja's stemgeluid, maar dan alsnog. En om eerlijk te zijn zongen zowel Ivar als Barbara ook niet goed, al wil ik Ivar wel nog een kans geven, want zijn stemgeluid is echt super mooi.

Bij team Van Velzen en team Oosterhuis vond ik de uitzending wél spannend. Alle drie hun kandidaten hebben goed gezongen en opgetreden, al vind ik de afvallers toch jammer. Marjets liedje was gewoon niet goed gearrangeerd, waardoor ze een beetje ondergesneeuwd raakte. Ze werd compleet overspeeld door de band achter haar. Bij mijn amateurharmonie speelden we een mooier arrangement dan hier werd gespeeld, erg jammer, want Marjet is wel een ontzettend groot talent die geweldig Nederlandstalige rockmuziek kan zingen. Eyelar en Floortje waren weer ouderwets goed, maar toch trok hun zang me minder dan in vorige shows.

Ook bij Trijntje vind ik Tessa geen juiste afvaller. Ze zong haar liedje echt super mooi en verder blijf ik haar een ongelooflijke knappe vrouw vinden (niet dat dat altijd iets zegt, maar haar schoonheid straalt bijna je tv uit). Leona vond ik daarentegen weer erg tegenvallen. Ze zong goed, maar het liedje sprong voor mij niet van het scherm af. Ook is haar performance me niet echt bijgebleven; haar kleding dan weer wel ;). Sandra was wel weer heel goed. Persoonlijk hou ik niet van haar stemgeluid, maar hoe ze bekende liedjes geheel naar haar hand zet, is echt bewonderenswaardig.

Offline Silvermaiden

• Forumlid
« Reactie #1226 Gepost op: 4-12-2012, 17:33:55 »
Ik ben volgens mij de enige hier die het stemgeluid van Johannes wel kan waarderen en die echt helemaal niets in Floortje ziet ;).

Van mij had Marjet erin mogen blijven en Floortje eruit.
Tessa blijft mijn favoriete deelnemer van dit seizoen. Ze had het zeker verdiend om verder te komen, maar goed ze heeft al iets in de planning zitten als ik het goed begrepen heb. Dus wat dat betreft is het wel weer goed dat ze nu er al uit is.
Sandra had van mij er wel uit gemogen bij team Trijntje, want ik heb het nu wel gehoord allemaal.

Ik vond alle coaches rare cijfers geven. Wat mij bijvoorbeeld opviel was die 8 van Nick en Simon voor Salome ::). Ze hebben duidelijk of geen oren of zijn nog steeds in de ontkenningsfase dat hun team gewoon zuigt ::).

Als Nick en Simon naar Salome hadden geluisterd dan hadden ze het nummer voor haar aangepast zodat het wel klonk. In plaats daarvan vonden ze dat ze zo haar registers kon uitbreiden ( wat echt onzin was. Schreeuwen is geen zingen en is dus geen uitbreiden van je registers, maar je stem verrabberzakken). Je kon duidelijk horen dat bij de lage noten haar stem een vol geluid kreeg, maar zodra het refrein kwam moest ze te hoog zingen voor haar stem en werd het dus schreeuwerig, echt zonde.

Ik ben het zeker met je eens dat N&S geen oren aan hun hoofd hebben of die staan op een verkeerde frequentie. Ik heb echt geen idee hoe zij luisteren.

Ik geef haar trouwens groot gelijk dat ze pisnijdig was op N&S na haar optreden. Zou ik ook geweest zijn op dat moment. Door hun beslissingen heeft zij niet iets kunnen neerzetten wat goed was en wie weet had ze het dan wel gered tot de volgende ronde. Maar goed dat is achteraf allemaal.

Mijn lijst voor de finalisten:

Marco Borsato -  Ivar
Trijntje Oosterhuis - Leona
Nick en Simon - Johannes
Van Velzen - Eyelar

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #1227 Gepost op: 4-12-2012, 17:58:17 »
Waar ik alleen niet tegen kan is dat Floortje telkens als ze door is doet alsof ze heel erg verbaasd is, terwijl ze zelf heel goed weet dat de kans dat ze in de finale komt heel groot is. (hoewel Eyelar vrijdag nog wel eens zou kunnen verrassen)
Nouja ik denk dat ze echt verbaasd is. Je weet dat bij een talentenjacht de technisch beste zanger of grote favoriet niet altijd wint( bijvoorbeeld Charly Luske vorig jaar). En aangezien de andere twee dames in team van velzen nou niet slecht zingen ( of zelfs in de buurt van Floortje komen :P), denk ik dat ze echt verbaasd is ;).

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #1228 Gepost op: 4-12-2012, 18:04:45 »
Floortje was zelf ooit de gedoodverfde favoriet in een finale die ze niet won, ze weet dus als geen ander dat het niet altijd zo loopt als verwacht.
Keep calm and eat chocolates!

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #1229 Gepost op: 4-12-2012, 18:27:04 »
Hmm, zit misschien wat in, maar ik vind haar gewoon gemaakt overkomen.
vind ik ook, ook al toen ze idols finale verloor
maar raffaela vond ik toen ook niks
(was toen voor de nummer 3, ellen)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #1230 Gepost op: 4-12-2012, 20:14:09 »
Zowel Floortje als Raffaela vond ik toen juist wel leuk, alleen nu allebei niet meer. ::niet-ok::
Al vind ik trouwens wel dat ze allebei goed kunnen zingen!
ik vind dat je nu zoveel jaar later goed het verschil kan horen tussen Raffaëla en Floortje. Floortje is nu zoveel beter dan Raffaëla geworden ::jaja::. Maarja ik vond Raffaëla vorig seizoen ook tegenvallen.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #1231 Gepost op: 7-12-2012, 20:22:48 »
Straks de halve finale van de Voice

Wat ik hoop:
VanVelzen: Floortje
Nick & Simon: Mamee (tenzij ze zo slecht is als vorige week, dan maakt het me niet zoveel uit)
Trijntje: Sandra
Marco: Barbara

Wat ik denk:
VanVelzen: Floortje
Nick & Simon: Johannes
Trijntje: Leona
Marco: Barbara

Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet echt een superfavoriet heb, iit de vorige keer (Chris). Dat kijkt wel iets fijner.

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #1232 Gepost op: 7-12-2012, 20:44:24 »
Floortje was niet zo best hier ::ohno:: Ivar daarentegen was hier echt heel erg goed.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1233 Gepost op: 7-12-2012, 20:47:54 »
Ik vond het juist omgekeerd. Maar het type liedje lag Ivar niet, tenzij hij de zangpartij van Danny O'Donoghue had gekregen.

Zanger van de Script was overigens niet goed te verstaan, was volgens mij maar goed ook, want hij zat er volgens mij wel dicht tegenaan bij die hoge noten.

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #1234 Gepost op: 7-12-2012, 20:53:28 »
Eyelar was niet heel erg goed, maar ben het wel eens met de jury: het is een moeilijk liedje.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Dolfie

• Forumlid
« Reactie #1235 Gepost op: 7-12-2012, 20:54:29 »
En ik hoop hetzelfde als Daisy btw ;)

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1236 Gepost op: 7-12-2012, 20:56:00 »
Floorje! ::bravo::

Eyelar ook prima. Ben het met de coaches en Dolfie eens. ::ok::

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #1237 Gepost op: 7-12-2012, 20:56:40 »
Team Van Velzen:
1. Floortje
2. Eyelar

Floortje zong perfect, Eyelar vond ik ook goed maar ze was niet perfect

Offline Dolfie

• Forumlid
« Reactie #1238 Gepost op: 7-12-2012, 21:03:03 »
Na het liedje van Floortje, had ik zoiets van, hmmmmm ik ben dat stemgeluid eigenlijk al een beetje beu ::schaam::

Ze was wel de beste van de twee overigens.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1239 Gepost op: 7-12-2012, 21:23:46 »
Floortje door ... maar wat een slechte versie zeg van 'Every breath you take'. Niet zozeer de zang van het nummer, maar meer het arrangement van het nummer.

Ivar was prima, al zat ie er een paar keer tegenaan.