Ik vond het echt een verschrikkelijke aflevering; ze hebben bijna 2,5 uur gedaan over 8 liedjes! Veel te langdradig, veel te veel schaamteloze reclame en wat werd er slecht gezongen. Bijna iedereen zong vals en bijna niemand was echt op zijn best; zelfs een geweldige zangeres als Shirma kwam niet helemaal lekker uit de verf. Hoe kan dat toch? Die single van Julia bijvoorbeeld, heeft iemand daar iets van kunnen verstaan? Het bizarste optreden vond ik trouwens dat van Cheyenne, zelden zo'n ongepast nummer gehoord tijdens een zangwedstrijd. Nu ben ik totaal niet preuts, maar deze (overigens wel goed verstaanbare) tekst ging mij echt te ver. Zonde van haar talent!
Ik denk trouwens dat de crossbattles er volgend seizoen weer uitgaan. De kandidaten die nu in de finale staan waren overduidelijk niet de kandidaten die het programma er graag in wilde hebben staan. Marco was voor de zoveelste keer aan het proberen Gerrie eruit te kletsen, wat (en dat vind ik dan wel weer leuk) niet is gelukt. Volgens mij was de gewenste finale voor de programmamakers: Wudstik, Julia, Mitchell en Shirma, dat zag je aan alles van liedkeuze, tot de presentatieteksten van Wendy en Martijn en het commentaar van de coaches.
Grin... daarom denk ik wel dat het voor Wudstick bijvoorbeeld goed is dat hij niet in de finale zit. Hij heeft genoeg bekendheid om door te gaan breken nu en zit niet aan contracten vast. De winnaar van het programma wel he.
Dit klopt niet: iedereen die meedoet aan de blind auditions zit aan een contract vast, waarbij de platenmaatschappij van John de Mol (8Ball Music) de eerste keus heeft om met iemand een plaat te maken en de kandidaten niet zomaar bij een ander label een cd kunnen maken. (Dit geldt trouwens zelfs voor de kinderen bij The Voice Kids.)