De uitzending gisteren was echt een drama, echt verschrikkelijk. Allereerst natuurlijk Johannes, die totaal niet kan zingen (of in ieder geval niet zuiver), wat onterecht dat hij wéér door is. Wie in het publiek stemt nu zoveel op hem? Ik geloof er geen barst van dat iemand op een normale manier 85 procent van de stemmen kan binnenhalen; heeft hij een callcenter afgehuurd ofzo? Maar Salome en Maame waren ook niet echt goed, vooral Salome viel me erg tegen, ik had meer van haar verwacht.
En dan team Borsato: ik vond het echt niet netjes dat Marco Anja zo live op tv afserveerde. Nog voordat Barbara had gezongen, had Marco al gezegd dat Anja er toch wel uit zou vliegen. Nu ben ik absoluut geen fan van Anja's stemgeluid, maar dan alsnog. En om eerlijk te zijn zongen zowel Ivar als Barbara ook niet goed, al wil ik Ivar wel nog een kans geven, want zijn stemgeluid is echt super mooi.
Bij team Van Velzen en team Oosterhuis vond ik de uitzending wél spannend. Alle drie hun kandidaten hebben goed gezongen en opgetreden, al vind ik de afvallers toch jammer. Marjets liedje was gewoon niet goed gearrangeerd, waardoor ze een beetje ondergesneeuwd raakte. Ze werd compleet overspeeld door de band achter haar. Bij mijn amateurharmonie speelden we een mooier arrangement dan hier werd gespeeld, erg jammer, want Marjet is wel een ontzettend groot talent die geweldig Nederlandstalige rockmuziek kan zingen. Eyelar en Floortje waren weer ouderwets goed, maar toch trok hun zang me minder dan in vorige shows.
Ook bij Trijntje vind ik Tessa geen juiste afvaller. Ze zong haar liedje echt super mooi en verder blijf ik haar een ongelooflijke knappe vrouw vinden (niet dat dat altijd iets zegt, maar haar schoonheid straalt bijna je tv uit). Leona vond ik daarentegen weer erg tegenvallen. Ze zong goed, maar het liedje sprong voor mij niet van het scherm af. Ook is haar performance me niet echt bijgebleven; haar kleding dan weer wel
. Sandra was wel weer heel goed. Persoonlijk hou ik niet van haar stemgeluid, maar hoe ze bekende liedjes geheel naar haar hand zet, is echt bewonderenswaardig.