Auteur Topic: Laatste seizoen??  (gelezen 14218 keer)

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Laatste seizoen??
« Reactie #40 Gepost op: 26-02-2003, 04:01:17 »
in vlaanderen zullen de kijkcijfers zeker niet de doorslag geven of er al dan niet een vierde komt. ik vrees toch echt dat we naar de laatste vlaamse mol aan 't kijken zijn, 't is moeilijk om origineel te blijven, dat blijkt ook uit het feit dat woestijnvis voor deze derde al uit vele buitenlandse series is gaan putten. dat het de laatste wordt blijkt ook uit dit artikel.

ciaooo
vlaming

« Laatst bewerkt op: 26-02-2003, 04:06:19 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #41 Gepost op: 26-02-2003, 10:43:15 »
Ik weet niet hoe dat bij de VRT zit, maar bij de Nederlandse Publieke Omroepen is het marktaandeel een factor waarop zenders worden afgerekend. Het idee overheerst dat Publieke Omroepen, ondanks dat er van ze verwacht wordt "kwaliteitsprogramma's" te leveren, er wel een zo breed mogelijke kijkersbasis moet blijven. Dit wordt gemeten in marktaandeel en die zit momenteel voor de publieken op 37,6 procent.

Een omroep zal altijd een aantal kijkcijferkanonnen in z'n programmering moeten opnemen om te voldoen aan de eisen van het ministerie.

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
« Reactie #42 Gepost op: 26-02-2003, 12:08:40 »
Is WIDM geen kijkcijferkanon dan??? :o :o :o

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #43 Gepost op: 26-02-2003, 12:21:19 »
ik heb liever een commerciele mol dan helemaal geen mol...........

expeditie robinson zat toch ook niet vol met sms-boodschappen??

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #44 Gepost op: 26-02-2003, 12:26:11 »
Is WIDM geen kijkcijferkanon dan??? :o :o :o
Juist wel (zij het een klein kijkcijferkanonnetje ;)). Dat is daarmee ook de belangrijkste reden dat de AVRO steeds doorgaat met de Molserie, omdat er nog steeds mensen zijn die verslaafd zijn aan de serie.

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #45 Gepost op: 26-02-2003, 12:34:17 »
ik heb liever een commerciele mol dan helemaal geen mol...........
In Vlaanderen lezen we dit niet zo graag...

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline atrus

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 26-02-2003, 16:31:48 »
Ik heb thuis een kijkcijferkastje en ik zal wat extra gasten, van ik weet dat ze kijken invoeren, zodat de kijkcijfers voor de Nederlandse serie nog beter weergeven hoeveel fans het programma eigenlijk heeft! ;)

De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 1-03-2003, 17:24:05 »
zo tof, oe kom je daar eigenlijk aan?

banaan begint met een b, soms met een s

Offline atrus

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2003, 19:53:59 »
Ik heb eens meegedaan aan een telefonische enquete en aan het einde werd mij gevraagd of ze mij vaker mochten benaderen voor dergelijke onderzoeken. Ik heb er eigenlijk een pesthekel aan, maar als het een beetje nuttig onderzoek is, vind ik het soms wel leuk. Toen ben ik benaderd door INTOMART, het bedrijf dat het kijkcijferonderzoek doet in Nederland. Ik geloof niet dat je je ervoor kunt opgeven omdat zij natuurlijk een willekeurige greep doen in hun bestand zodat de resultaten representatief zijn. Maar ik zal voor de MOl extra mijn best doen!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 3-03-2003, 20:18:09 »
Toen ben ik benaderd door INTOMART, het bedrijf dat het kijkcijferonderzoek doet in Nederland. Ik geloof niet dat je je ervoor kunt opgeven omdat zij natuurlijk een willekeurige greep doen in hun bestand zodat de resultaten representatief zijn. Maar ik zal voor de MOl extra mijn best doen!

Ik doe ook al 'n jaar mee aan 't kijkcijferonderzoek van Intomart. Ik kan dus iedere dag aangeven ('t hoeft niet iedere dag trouwens) naar welke programma's ik gekeken heb de dag ervoor en kan daar dan ook aangeven wat voor 'n punten ik aan deze programma's geef. Ik weet eigenlijk niet waarvoor de uitslagen van dit onderzoek gebruikt worden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de omroepen 't succes van hun programma's afmeten aan de cijfers die uit 't onderzoek van Intomart rollen.  :-\

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2003, 22:55:28 »
Maar dat is toch iets anders dan zo'n kijkcijferkastje hebben?

@atrus; je bent de eerste persoon die ik 'ken' die zo'n kastje heeft! Ik vroeg me altijd af of ze wel echt bestonden, maar blijkbaar wel dus!  ;)

Offline kaketoe

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 6-03-2003, 23:15:41 »
Volgens mij zijn er maar een paar duizend van die kastjes. 1 kijker was 2 jaar geleden nog 30000 kijkcijfer. Nu is het wat beter opgesplits.
Ik denk dat het probleem is bij de mol, dat je de nodige ervaring nodig hebt om een goede reeks te kunnen maken. Reeks 1 was goed maar als je wil starten is er veel investering in nodig. Daarnaast heb ik het idee dat zodra een zender/omroep de rechten van de mol eenmaal bemachtigt heeft dit programma ook als een eigen kindje gaat beschouwen. Het kost veel tijd, energie etc om zo een programma te maken maar dan heb je ook wat. Zelf krijg je dan het idee van wat moeten we nou verzinnen en het kost zoveel energie, maar de formule verkopen en iemand anders mee laten scoren ook niet. Dus dan liever geen mol meer op tv en misschien later nog eens en misschien ook niet.
Overigens zijn die kijkcijfers ook maar een vreemde maatstaf. Als het programma 700 of 800 duizend kijkers scoort dan scoort het in principe gewoon goed. En voldoende voor het tijdstip, als je meer gewend bent verwacht je ook meer, maar de kijkcijfers kunnen niet elk jaar groeien en wat als ze nou wat minder zijn? Als je echt het van de kijkcijfers af wilt laten hangen om wel of niet door te gaan. Dan moet je gewoon zeggen als het 2 jaar achter elkaar onder de xduizend kijkers komt dan stoppen we er mee, en niet als er 100 of 200 duizend minder komen zeggen dat de rek eruit is en dit als excuus gebruiken.
De zaterdagavond is daarbij ook nog eens een risicovol experiment. Velen gaan dan toch vaak wat anders doen. Ik kijk bijvoorbeeld maar naar het verschil van kijkcijfers in expeditierobinson van dit en vorig jaar toen het in vlaaderen op zaterdag geprogrammeerd stond.

at your service

Offline atrus

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 8-03-2003, 16:07:45 »
Ik doe ook al 'n jaar mee aan 't kijkcijferonderzoek van Intomart. Ik kan dus iedere dag aangeven ('t hoeft niet iedere dag trouwens) naar welke programma's ik gekeken heb de dag ervoor en kan daar dan ook aangeven wat voor 'n punten ik aan deze programma's geef. Ik weet eigenlijk niet waarvoor de uitslagen van dit onderzoek gebruikt worden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de omroepen 't succes van hun programma's afmeten aan de cijfers die uit 't onderzoek van Intomart rollen.  :-\

Dan doe ik toch mee aan een ander onderzoek, want ik heb inderdaad zo'n kastje. Dat moet ik altijd gebruiken zodra ik de TV aan zet. De omroepen  (met name de publieke zenders) maken wel degelijk gebruik van de resultaten van het Intomartonderzoek. Ik heb bijv net weer een enquete in moeten vullen van de Publieke omroep over 'mijn huishouden' en de programma's waar ik naar kijk.
Maar het lijkt me het beste als we ons samen inzetten voor het behoud van de Mol, want ik kan geen waardering invoeren en jij wel geloof ik!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 8-03-2003, 20:21:02 »
Dan doe ik toch mee aan een ander onderzoek, want ik heb inderdaad zo'n kastje. Dat moet ik altijd gebruiken zodra ik de TV aan zet. De omroepen  (met name de publieke zenders) maken wel degelijk gebruik van de resultaten van het Intomartonderzoek. Ik heb bijv net weer een enquete in moeten vullen van de Publieke omroep over 'mijn huishouden' en de programma's waar ik naar kijk.

Ik was 'n beetje in de war, omdat de naam 'Intomart' viel. Daardoor dacht ik dat 't om 't zelfde soort onderzoek ging. Wel leuk trouwens dat je echt zo'n kastje thuis hebt.  :)

Citaat
Maar het lijkt me het beste als we ons samen inzetten voor het behoud van de Mol, want ik kan geen waardering invoeren en jij wel geloof ik!

Ik ga WIDM natuurlijk iedere week 'n 10 geven en ook hoog laten scoren bij de stellingen die ik telkens moet invullen over de programmas (b.v. Ik vond dit programma leuk of Ik vond dit programma spannend enz.)  :)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 9-03-2003, 23:16:17 »
Michiel heeft het daarnet nog es gezegd in het VRT Journaal, er komt géén 4e reeks in Vlaanderen, ze willen ermee stoppen nu iedereen het nog goed vindt. Ergens moet je Woestijnvis wel bewonderen dat ze zo'n succesformule niet uitmelken, maar we zullen de serie natuurlijk wél gaan missen.

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Talpa

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 10-03-2003, 01:20:33 »
Woestijnvis kennende komt er vast wel weer iets leuks achteraan. :) Maar ja, 't zal geen Mol zijn. :'(

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 14-03-2003, 17:23:40 »
In de Avrobode staat dat er in ieder geval 1 jaar wordt overgeslagen. Volgend jaar dus geen WIDM, maar hopelijk het jaar daarna weer wel.

Offline Blubber

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 29-03-2003, 23:45:26 »
Als ik de AVRO een goede tip mag geven, laten ze dan een Nederlandse versie maken van "The Murder Game". Vanavond (net na "De Mol") werd daarvan de eerste aflevering uitgezonden op de BBC.
Het programma deed me erg aan "De mol" denken. Tien kandidaten moeten samen een moord oplossen. In groepjes moeten ze bewijzen verzamelen, getuigen ondervragen, noem maar op. Aan het eind van iedere aflevering moet de groep een van hen nomineren voor de executie. Ook de groepsleider moet iemand aanwijzen. Deze twee kandidaten worden naar twee verschillende locaties gebracht. Een van hen komt de moordenaar tegen, de ander keert terug. De manier waarop het programma in beeld werd gebracht leek erg op "De mol". Een autoachtervolging, biechts en een ontzettend spannend in beeld gebrachte executie. Verplicht kijkvoer voor mollenvangers!

Ik ben benieuwd of meer mensen dit gezien hebben.  

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #58 Gepost op: 30-03-2003, 13:32:59 »
Mwjah, eerlijk gezegd hoeft het van mij niet meer omdat nog een eventuele serie alleen maar kan teleurstellen, net als degene die nu loopt.
De ultieme serie hebben ze al gemaakt. Mol 3.

No Milk today???

Offline Parrot007

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 30-03-2003, 22:55:42 »
als het dan toch niet meer terugkomt :

Te Koop :

Zakdoekjes met opdruk : Ik mis de mol !

;) ;D

Wij willen WIDM in 2004 !