Auteur Topic: mailtje van demol3.be over mijn site :((  (gelezen 15661 keer)

Offline Ellen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
Re:mailtje van demol3.be over mijn site :((
« Reactie #20 Gepost op: 12-02-2003, 23:12:17 »
mensen die mannen staan eigenlijk gewoon in hun recht. Hoe erg wij het ook kunnen vinden, eigenlijk zouden we denk ik niet eens ongevraagd de videos mogen opnemen en vertonen buiten huiselijke kring.

Spijtig maar waar.

Dus geen molathons meer? HA, dat ze die maar es proberen te stoppen dan!  ;D

Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline mollemans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
« Reactie #21 Gepost op: 12-02-2003, 23:24:15 »
Ik zeg enkel zoals het is, zoals het ins wetboeken staat. de soep wordt verder enkel zo heet opgegeten als ze wordt geserveerd. maw wij bepalen niet hoever we kunnen gaan maar de rechthebbenden

« Laatst bewerkt op: 13-02-2003, 01:40:13 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline wolfje

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 13-02-2003, 00:04:11 »
op vraag van mevrouw de wolf werd deze mail verwijderd.

« Laatst bewerkt op: 13-02-2003, 23:10:17 door wolfje »

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 13-02-2003, 00:11:22 »
Ben benieuwd wat voor reactie je hierop krijgt!
Die laatste regel over de grotemensenwereld is echt triest van WV!

Offline populier

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 13-02-2003, 00:14:46 »
"de grotemensenwereld"

Een lapsus die ze hopelijk niet te vaak meer maken. Het zijn stressy tijden voorwaar. De grotemensenwereld, ammehoela. Misschien moet iemand Bruudruuster eens vertellen dat hun programma op TV1 wordt uitgezonden en niet op Ketnet.

Ik denk dat Bruudruuster nog wat tijd nodig heeft om te wennen aan de grotemensenwereld zoals die er vandaag uitziet. Nieuwe vormen van media, nieuwe vormen van creatieve samenwerking. Hopelijk boren ze die aan voor ze zichzelf de afgrond in concurreren.

Lowprofile

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 13-02-2003, 00:20:27 »
"Grotemensenwereld"  :D :D :D

Die moeten we zetten in de topic 'grappige momenten'.
Denken ze dat een kinderprogramma maken of zo.

Dames en Heren WV.
Voordat deze zaak leidt tot averechtse reacties op jullie programma, stel ik voor dat we als "grote mensen" die even uit discussieren op dit forum.
Jullie hebben vast intelligente en geldige argumenten. Kom dat nu hier even uitleggen en in "grote mensentaal" hoor. We begrijpen dat best.
Ik denk dat jullie dit niet moeten onderschatten en zonder jullie wederwoord gaat dit uitbreiding nemen als een olievlak.
Dus aub komt het hier even uitleggen.

« Laatst bewerkt op: 13-02-2003, 00:25:42 door Lowprofile »

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #26 Gepost op: 13-02-2003, 01:00:28 »
Mensen Mensen.

Temper aub uw taalgebruik. Het gaat hier om een principieel recht en dat is het recht dat copyright heet. WV en Vrt hebben de rechten op de uitzendingen en als wij screens willen hebben op onze non-commerciele sites, zullen wij moeten lopen in het pad dat de rechthebbenden ons geven. Niets meer en niets minder.

Luister dus naar de eerste woorden die mw Wolf uw schenkt. Zij hebben plezier in hetgeen wij beleven met deze serie. Wij maken samen met hen deel uit van wat de Mol community heet en samen maken we dat programma wat het nu is.een hype.

Er zijn overal regels waarin we moeten leven, ook hier. Ik respecteer dat en stel voor dat we dat allemaal doen en verder gaan met het zoeken naar de Mol.

« Laatst bewerkt op: 13-02-2003, 01:42:14 door mollemans »

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 13-02-2003, 01:52:48 »
En ze waren ook niet zo gelukkig met mijn berichtje op het forum ( waar ik overigens snel een e-mail over kreeg, wat wel weer bewijst dat ze de boel hier goed bijhouden :)).

ik begrijp niet dat ze daar problemen mee hebben? je schreef toch maar wat woestijnvis je mailde?

Citaat
In ieder geval, mijn site is geupdate.. gedowndate.. de plaatjes zijn er weer af.

:'(

« Laatst bewerkt op: 13-02-2003, 01:53:18 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline populier

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 13-02-2003, 02:31:45 »
Mijn laatste opmerking, Mollemans: wij moeten de wet respecteren maar dat belet ons niet om de wet en de toepassing ervan op de korrel te nemen. Ik rijd vijftig in de tunnels van Brussel, maar ik vind dat een kromme wet en ben boos op de politie die alvast dààr genoeg manschappen voor heeft.

Ik begrijp echter je behoedzaamheid. Niemand is gebaat bij een "flame war".

Om gehoor te geven aan je oproep: 't is Marc !

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #29 Gepost op: 13-02-2003, 06:32:42 »
Vrienden mollevangers,
Vrienden Woestijnvissers,

Laten we deze onzin stoppen aub.

WV heeft ons een geschenk uit de hemel gegeven door dit programma uit te vinden.
Wettelijk gezien hebben zij uiteraard gelijk in deze materie.

Maar zoals door diversen hier aangehaald maken deze fan-sites toch ook wel een beetje de mol-hype.

Deze sites zijn een geschenk van de fans aan WV.
Ik hoop dat men in de "grotemensenwereld" dan ook enigszins inziet dat deze "gratis reclame" enkel hun status en aanzien zal verhogen, maar hen zeker geen economische nog psychologische schade zal toebrengen.

Ik vermoed dat Hilde niet denigrerend wou uithalen.
Zij verdien enkel lof, stuur haar dan geen banbliksems meer aub.

Ik zou voorstellen aan WV om toch een klein beetje meer tegemoet te komen aan de fans door een "beetje" meer fotootjes toe te laten.

Aan de fans stel ik voor om de kalmte te bewaren en zich te houden aan de afspraken, opgelegd door WV, dus voorlopig max. 2 images per aflevering.

Er zijn voor de die-hard fans uiteraard altijd uitwegen, zoals het aanvragen van meerdere gratis domeinnamen en het aanmaken van daarbijhorende websites met telkens twee foto's. Ik hoop echter dat het zover niet hoeft te komen.

Quod erat demonstrandum.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Tante Nonneke

• Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
« Reactie #30 Gepost op: 13-02-2003, 09:59:46 »
Misschien nog even dit als afsluitertje:

Ik weet heel zeker dat Woestijnvis geen heksenjacht heeft ontketend op de kleine particuliere fan die enkele fotootjes of screenshots op een website heeft staan. Dat schaadt hen inderdaad niet en ze hebben er ook geen belang bij.Dus doen ze dat ook niet.
Integendeel is het zo dat Woestijnvis sympathie heeft voor al die mensen die hier ronddolen op zoek naar De Mol.Ze beseffen heel goed dat de Internethype inderdaad de interactiviteit van hun programma opstuwt en ze pakken er zelfs graag mee uit.Maar het is niet zo dat wij allen hier nu een grote invloed hebben op de levensbelangrijke kijkcijfers.Daarvoor zijn die paar honderden of neem nog duizenden mensen hier op 1,7 miljoen kijkcijfers peanuts.
En het is zelfs zo dat als Woestijnvis met 100% zekerheid zou weten dat er geen commercieel gebruik en/of misbruik zou kunnen gemaakt worden van hun rechten, die ze echt wel hebben,laat daar geen twijfel over bestaan,ze die limieten niet zou stellen.
Maar... en nu komt het natuurlijk, die zekerheid is er niet en eerder het tegenovergestelde is waar. Iets dat succes heeft, daar zijn altijd mensen in de buurt die zonder scrupules proberen van daar een slaatje uit te slaan. En dat kan  niet via Woestijnvis, omdat die standaard nee zeggen tegen zulke aanbiedingen.
Woestijnvis, maar vooral de in de mediatieke wereld onervaren kandidaten worden heden ten dage echt overspoeld door alle mogelijke aanbiedingen om gebruik te maken van hun aanwezigheid of medewerking voor commerciële doeleinden. Remember Big Brother, maar dit loopt tot in het kwadraat en nog verder.
Dat daarvoor de privacy van de kandidaten dient geschonden te worden door hen ongevraagd meermaals op te bellen, te mailen, brieven te schrijven tot zelfs bezoek aan huis in de ergste gevallen is voor die mensen van geen belang. Hun commerciële belangen primeren voor hen boven die van de kandidaten of van Woestijnvis.
En daar wringt het schoentje.
Want als Woestijnvis terecht weigert om toestemming te geven voor gebruik van hun rechten aan één partij moeten ze consequent zijn en blijven en dat ook weigeren aan alle andere partijen. Het is voor WV zeer belangrijk dat er geen precedenten geschapen worden om later niet beschuldigd te kunnen van partijdigheid met die of die en tegen die of die ander.
En daarom dat Hilde De Wolf, die trouwens de producer is van De Mol en een fijne dame is, al die mailtjes MOET verzenden, ze heeft geen keuze.
En in vele gevallen doet ze dat met pijn in het hart,geloof me vrij.
Maar ze kan niet anders, ze staat met de rug tegen de muur en heeft geen alternatief.
Misschien moet je jezelf maar eens in haar plaats stellen : Hoe zou jij reageren als je ziet dat een zeer dure productie waar, financieel gezien, weinig pure winst op zit langs alle kanten wordt uitgebuit door mensen die niet bekommerd zijn om welk recht dan ook van Woestijnvis of de kandidaten?

Dan probeer je dat te beschermen,met alle middelen waarover je beschikt.
En spijtig genoeg betekent dat dan dat er onschuldigen het slachtoffer worden, maar dat is op dat moment ondergeschikt aan het totale plaatje.
Spijtig, maar dat is zo,waar gehakt wordt vallen spaanders.
En dat er in zo'n situatie,waarbij mensen als Hilde onder zeer zware druk komen te staan, al eens overgereageerd wordt ( en die grotemensenwereld was er inderdaad een beetje over,toegegeven )is zeer aannemelijk en daar moet van onze kant ook begrip voor zijn vind ik.

Zo, ik hoop dat jullie hieruit begrepen dat in deze materie zwart en wit niet bestaan en dat grijs de kleur is die overheerst.En is grijs nu net niet de kleur van de Mol?

PS : Speciaal voor Veerle, ik vond je reactie zeer goed geformuleerd.Als je nog eens boos bent mag je je gerust bij ons eens goed komen uitleven 8)

Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #31 Gepost op: 13-02-2003, 10:12:37 »

PS : Speciaal voor Veerle, ik vond je reactie zeer goed geformuleerd.Als je nog eens boos bent mag je je gerust bij ons eens goed komen uitleven 8)

Zou ze dat nog niet gedaan hebben??  ;)

Ook Knudde heeft in het begin een fotootje van Michiel moeten verwijderen welke ik gejat had op de Showbizz-site. Allé, zeg nu zelf, zo'n knappe intelligente gast; dat was toch doodzonde. Gelukkig had ik er nog eentje in mijn schoendoos liggen...
Maar het bewijst toch dat we gevolgd en gelezen worden, maar buiten dat dit controlerend gebeurt:is dat ook geen vorm van respect? Ja toch? Stel je voor dat je gedurende heel de serie géén reactie zou krijgen. Dat zou bij mij pas knuddig overkomen...  8)

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Lowprofile

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 13-02-2003, 10:53:19 »
Ik vind de uitleg van Tante Nonneke (my god, what's in a name ?) biezonder zinvol.
Ik begrijp het standpunt van WV zeer goed maar op het communicatievlak schort er toch nog wat (of kan verbeterd worden).
Ik denk dat WV beter duidelijk op de site deMol3 de regels even uitschrijft in een aparte link ten behoeve van webmasters, e.d.
Ik kan zelfs vrede nemen met een contract tussen WV en webmasters waarin de bescherming van de privacy van de kandidaten opgenomen wordt, verbod tot doorverkopen, commercieel gebruik, enz. maar daar is het waarschijnlijk al te laat voor.
Maar als WV nu al op de site zou zeggen wat kan en niet kan, dan hoeven die frusterende mailtjes ook niet meer.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #33 Gepost op: 13-02-2003, 11:28:52 »
Pffff. Ik opende net mijn website, zijn dus echt alle plaatjes verdwenen!
Ik kijk de directories na, blijkt de hele directory /plaatjes te zijn verdwenen.
Een minuut of 5 à 10 later kijk ik weer, is de directory /plaatjes terug, maar leeg.
Nog een paar minuten later zijn alle plaatjes ook weer terug.

Zeker toeval allemaal?

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 13-02-2003, 11:31:28 »
Was Jantien ook weg?

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Fernand Tempesta

• Forumlid
  • Failure is no more fatal than success is permanent
« Reactie #35 Gepost op: 13-02-2003, 11:31:59 »
Ik denk dat de uitleg van tantenonneke de reactie van WV in detail verklaard. Ik kan er enkel aan toevoegen dat alle contacten voor onze site (die van het beestje met de grote oren) met WV zeer correct verlopen. Wat het terugfluiten van bepaalde onderdelen hiervan betreft zijn altijd gelinkt aan de beschermen van de privésfeer van de candi's en daar gaan ze zeer ver in, maar dat moeten ze wel doen als ze niet willen dat deze zich als opgejaagd wild beginnen te voelen.

Niemand heeft er baat bij om de privésfreer te verstoren. Het gaat hem om het spel...de montages....de verborgen hints....en de dwaalsporen en niet om de kleur van de keukenrobot of de sokken van Mr. Mrs. X

Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #36 Gepost op: 13-02-2003, 11:37:04 »
waarom moet iets dat al in een wet is opgenomen, nogmaals worden omschreven. Ik denk dat mw de Wolf namens WV/vrt al heeft gezegd wat de regels zijn waaraan we ons moeten houden. nl 2 fotos per aflevering.

Ik denk dan ook niet dat het nodig is om hier een mail te krijgen van WV om dat standpunt nogmaals te verduidelijken.

Zij weten dat wij geen kwaad in de zin hebben en zij hebben ons het programma gegeven, waardoor wij nu hier zijn, laat ons dat in ogenschouw nemen. Zoals al reeds eerder door mensen aangehaald de Mol is een hype en dan zijn er idd kapers op de kust, daartegen moet men zich weren.

Of we de regels en de manier die WV daarvoor hanteert nu goed vinden of niet, we dienen ons eraan te houden. bv je kunt op de ring rond antwerpen ook in protest 120 gaan rijden terwijl je 100 mag, als de flikken er staan ben je gezien(lijfelijk ondervonden).

Verder is communicatie iets moeilijk definieerbaars en ook lastig om het goed te doen, mede daarom is er ook een studie communicatie wetenschappen. Je hebt binnen communicatie altijd te maken met een bepaalde mate van ruis. Dit gegeven wordt in een non-persoonlijke communicatie altijd versterkt doordat het non-verbale aspect wegvalt. Dus laten we met elkaar spreken over wat ons bezighoudt wie de Mol is, want dit copyright onderwerp is voor mij duidelijk al besproken.

Nogmaals ik begrijp de boosheid van site-eigenaars die plaatjes moeten verwijderen (zuur man), maar WV/VRT staat in hun recht en stelt een regel op, daaraan hebben we ons te houden. Deze regel is er echt niet alleen om de site-eigenaren van kleine non-commerciele sites te plagen, maar echt om jurisprudentie te scheppen tegen de reeds genoemde haaien die wel commercieel belang hebben.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 13-02-2003, 11:50:11 »
Ik ben het eens met mollemans. Vreemd, ik ben het wel veel eens met hem de laatste tijd. :)
Ze moeten helemaal die wetten en regeltjes niet meer op hun site zetten, want dan zou elke website dat moeten doe, elk tv-programma, elk radio programma en elk boek. (en waarschijnlijk nog een aantal zaken die ik vergeten ben)

En nu gaan we de mol weer zoeken! (Hoewel we allemaal wel weten dat het Shadia is natuurlijk)

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #38 Gepost op: 13-02-2003, 12:21:12 »
Was Jantien ook weg?

Ja, echt alles. Dus ook Jantien, achtergrondjes enz....

Ik wil natuurlijk niemand beschuldigen, want ik heb geen enkel bewijs, maar ik vind het wel erg vreemd, zo opeens.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #39 Gepost op: 13-02-2003, 12:24:01 »
Er zijn overal regels waarin we moeten leven, ook hier. Ik respecteer dat en stel voor dat we dat allemaal doen en verder gaan met het zoeken naar de Mol.

Mollemans je standpunt is duidelijk. Ja, WV staan in hun recht, ja. Dat ontkent niemand, en dat spreekt ook niemand tegen. Verder heeft voorzover ik weet na het ontvangen van de e-mail van Woestijnvis, netjes alle gewraakte plaatjes verwijderd. Daarmee hebben wij ons dus netjes aangepast aan de wet, en de eisen van Woestijnvis gerespecteerd.

Om het moment dat we daar dan wel onze vraagtekens bij zetten en menig over geven, valt dat gewoon onder vrijheid van menigsuiting. Ter vergelijking: het is wel verboden om harder te rijden dan 100, het is niet verboden om over die wet opmerkingen te maken. Dus dat doen we dan bij deze....als dat tenminste toegestaan is hier op het forum.