Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 22298 keer)

Offline Pino

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 4
« Reactie #80 Gepost op: 14-02-2003, 19:16:50 »
perspex
typ-ex
een heks

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #81 Gepost op: 14-02-2003, 19:17:41 »
...zijn ex
...luxaflex
...semtex
...latex

Typex?

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #82 Gepost op: 14-02-2003, 19:18:56 »
Knex  ;D

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 14-02-2003, 19:33:25 »
sex :)
T-rex

« Laatst bewerkt op: 14-02-2003, 19:33:45 door Lautjuh »

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 14-02-2003, 19:34:58 »
Mijn broer heet Lex en die houd van een heks?  ;D
Mijn broer heet Lex en die houd van Latex? :D
Haha..

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #85 Gepost op: 14-02-2003, 20:15:09 »
seks en dat schrijf je met ks ;)

Nou, alle vrouwen weer blij dat ze het woordje seks weer gelezen hebben? Kunnen we weer on-topic.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 15-02-2003, 00:28:28 »
Nou, alle vrouwen weer blij dat ze het woordje seks weer gelezen hebben?
Ja, nu kan ik rustig gaan slapen, Robbie.  :P

Tja, wat verder nog te zeggen over aflevering 4? Veel dingen waarover je gaat zitten nadenken, maar weinig dat houvast biedt. Zit nog steeds op Marc als mol, maar toch zijn Inge en vooral ook Stijn weer wat verdachter voor me geworden. Inge vooral door de blikken die ze soms werpt in de camera en Stijn door zijn vreemde rol in deze aflevering. Kan haast niet wachten tot zondag. :D

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 16-02-2003, 13:21:31 »
Nou, alle vrouwen weer blij dat ze het woordje seks weer gelezen hebben? Kunnen we weer on-topic.
Tssss, wie begon er nou eigenlijk over  :P

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #88 Gepost op: 19-02-2003, 11:06:37 »
Aflevering 4:

Intro: Shadia heeft nu wel drie beeldjes, dus niks verdachts meer aan. Mol/Winnaartheorie met de alfabetische volgorde van Vlaming is nog steeds mogelijk. (Inge, winnaar, Shadia, mol)

Stijns videoboodschap: Stijns uitspraak: Rij voorzichtig, denk aan mij. (Vorige week zagen we al een stukje van een soort autorace, doet Stijn ook mee)

Opdracht I: Shadia gaat zo snel mogelijk over de vlakken heen. Waarom doet ze dit niet rustig aan. Nu werden gelijk alle vlakken geactiveerd. Was dit de opdracht? Stijn lijkt van een afstandje toe te kijken en niet mee te doen aan de opdracht.

De wasserette: Corry heeft problemen met Inge. Inge blijkt mensen te negeren. Als Inge de Mol is, geeft zij mensen een oneerlijke kans als ze sommigen negeert en anderen niet, lijkt dus niet de Mol.  Sandra en Shadia houden zich afzijdig.

Tent opzetten: Walter noemt het verdwijnen van een stok een mollenstreek en vraagt aan Shadia waar de stok is. Shadia reageert gepikeerd.

Bellen: Van Shadia zien we maar weinig. Sandra blijft heel erg cool.

Michiel vertelt mogelijke molacties: Shadia, Inge en Sandra lijken zenuwachtig. Marc reageert cool. Walter kijkt wel heel dom, als Michiel zegt dat hij totaal niet verdacht is. Als Stijn ter sprake wordt gebracht, luistert een ieder aandachtig. Michiel vraagt of de Mol naar voren wil stappen. Niemand doet het. Misschien KAN de Mol niet eens naar voren stappen, Stijn is er niet bij.

Bal vangen: Sandra lijkt de bal te hebben gevangen, maar dit is niet duidelijk op beeld te zien.

Opdracht Port Flavia (of iets wat er op lijkt): Stijn wordt in het spel betrokken, misschien om te kunnen Mollen. Marc stuurt als eerste postcode Walter op pad. Wist hij dat de vraag met de postcodes snel zou komen? Shadia lijkt lang te doen over het lopen en Inge beschuldigt Marc ervan dat hij niet hard heeft gelopen, hij hijgt niet eens. Wil Inge stoken of nam Marc de tijd?  Shadia komt met de postcode van Mechelen.

Stijn komt niet terug: Stijn krijgt een aanbod om terug te komen en de pot te spekken. Hij komt niet terug.

Executie Walter: Het is sayanora voor Walter. De enige die niet verdacht werd, ik ben mooi klaar en blijf met 6 Mollen zitten.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #89 Gepost op: 19-02-2003, 11:07:34 »
Inge:
Mols:
-auto start niet
-heeft het zwaar bij opsommen mogelijke Molacties van haar
-probeert Marc zwart te maken bij anderen
Niet Mols:
-negeert blijkbaar Corry/Shadia, geeft dus niet iedereen een even eerlijke kans als evt. Mol

Marc:
Mols:
-stuurt postbode Walter weg, terwijl er nog vragen met postcodes komen
-is relaxt tijdens het bellen
-lijkt niet erg hard te lopen bij Port Flavia-opdracht
Niet Mols:
-

Sandra:
Mols:
-auto start niet
-reageert cool bij Corrys beschuldigingen op Inge
-reageert zenuwachtig bij opsommen mogelijke Molacties van haar
-we zien haar niet de bal vangen
Niet Mols:
-vangt bal bij opdracht 2

Shadia:
Mols:
-rijdt heel erg snel over de vlakken, daardoor doet ze er langer over om deze te beschermen, waarom zo snel over alle vlakken heen, of moest dat?
-reageert cool bij Corrys beschuldigingen op Inge
-reageert nukkig bij Walters vraag of Shadia weet waar een tentstok is, nadat hij eerder dit als een Mollenstreek bestempelde.
-reageert zenuwachtig bij opsommen Molacties van haar
-doet het langs over om bij Michiel te komen bij Port Flavia-opdracht
Niet Mols:
-weet Stijns postcode

Stijn:
Mols:
-opmerking: 'Rij voorzichtig, denk aan mij', deed Stijn misschien mee als rijder van de groene auto??
-kreeg vrijstelling, werd gezegd 1 aflevering lang uit het programma te verdwijnen, kreeg toch een belangrijk aandeel
-kwam niet terug bij de groep, wat geld kon opleveren
-kon zelf de volgorde bepalen waarin de 5 vragen bij Port Flavia werden gesteld of de vragen niet goed/onduidelijk doorgeven
Niet Mols:
-behalve Port Flavia-opdracht weinig te Mollen

(voor de hele tekst: zie topic: Aflevering 1, bijlage Molafleveringen)

Lowprofile

• Gast
« Reactie #90 Gepost op: 7-03-2003, 01:20:22 »
Net naar de herhaling gekeken.
We kunnen toch wel stellen dat Stijn hier als mol uit zijn hol kruipt:
- het filmpje aan het begin: afgezien van de tekst, wat een blik !
- Bij de bomkoffers, vergeet hij zeer duidelijk een deel van de opdracht.
- In zijn monoloog zegt hij dat hij de groep zo mist, maar hij gaat niet terug als hij de kans krijgt. Gezien het (officiële) risico van executie, is dat wel logisch, maar dan zeg je niet dat je ze mist.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #91 Gepost op: 7-03-2003, 10:08:33 »
Stijn klinkt af en toe wel raar verdacht ja, de manier waarop hij soms dingen zegt. Voorbeeld is dat filmpje "wees voorzichtig" maar ook de manier waarop hij zijn vriendin verteld aan de telefoon "ik ben momenteel van de groep verwijderd....".  Heel raar.

O ja, Robbie: ik ken maar één versie:

Sorry,
Mijn naam is Corry
Mijn man heet Piet
Kinderen hebben we niet
want hij is kierewiet

Van een broer lex weet ik nex.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 7-03-2003, 12:32:18 »
We kunnen toch wel stellen dat Stijn hier als mol uit zijn hol kruipt:
- Bij de bomkoffers, vergeet hij zeer duidelijk een deel van de opdracht.

Maar waarom bewuste sabotage bij iets dat 0 euro op gaat leveren  ??? Als Stijn de mol is wist hij ook met welke koffer geld te verdienen was en welke niet.
Waarom bijvoorbeeld niet 1 getal 'per ongeluk' overslaan op te noemen bij het eerste raadsel, waarmee 3000 euro te verdienen viel. Dat deze toch niet lukte was niet Stijn's verdienste.

Verder ben ik het met je eens. Wat me ook nog opviel was dat hij met zijn handen zijn oren reeds beschermde voordat de eerste koffer ontplofte. Alsof hij het al wist dat dat gebeuren ging.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij er gewoon een beetje bang voor was dat er misschien een luide knal ging komen.  ;)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 7-03-2003, 12:41:30 »
Stijn klinkt af en toe wel raar verdacht ja, de manier waarop hij soms dingen zegt. Voorbeeld is dat filmpje "wees voorzichtig" maar ook de manier waarop hij zijn vriendin verteld aan de telefoon "ik ben momenteel van de groep

zeer zeker waar, ik vond het ook verdacht dat hij als énige gebruik maakte van een openbare telefooncel om contact te nomen met het thuisfront....en dan die geschenkjes, hoe kon hij weten voor wie hij geen cadeau moest kopen? hoe kon hij op moment van inkopen al weten wie er zou afvallen?

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Lowprofile

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: 7-03-2003, 13:19:41 »
Maar waarom bewuste sabotage bij iets dat 0 euro op gaat leveren  ??? Als Stijn de mol is wist hij ook met welke koffer geld te verdienen was en welke niet.
Waarom bijvoorbeeld niet 1 getal 'per ongeluk' overslaan op te noemen bij het eerste raadsel, waarmee 3000 euro te verdienen viel. Dat deze toch niet lukte was niet Stijn's verdienste.

Verder ben ik het met je eens. Wat me ook nog opviel was dat hij met zijn handen zijn oren reeds beschermde voordat de eerste koffer ontplofte. Alsof hij het al wist dat dat gebeuren ging.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij er gewoon een beetje bang voor was dat er misschien een luide knal ging komen.  ;)

Stijn doet de koffers niet open, maar vindt de vraag bovenop de koffer. Hij weet natuurlijk pas als ze ontploft zijn, of de opdracht gelukt is of niet.
Hij kan daarna perfect de koffers of de vragen omgewisseld hebben om een dwaalspoor te maken. Het leverde geen geld op en er ging niets verloren, maar aangezien de vraag 0 euro waard bleek, heeft niemand hier verder over nagedacht.

En dat hij zijn oren beschermt: was de tijd niet bijna op ?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 7-03-2003, 14:33:08 »
Wat jij dus bedoelt : de vraag kan op de koffer van 3000 euro gelegen hebben, en hij heeft deze later op een 0 euro koffer gelegd. Ja, daar zit logica in  :)

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 7-03-2003, 21:55:50 »
Sjit! Dat is een slimme gedachte.
Heel subtiel trouwens als het zo gegaan is...
Die Stijn  ;D !

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline petine

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 7-03-2003, 22:28:10 »
....en dan die geschenkjes, hoe kon hij weten voor wie hij geen cadeau moest kopen? hoe kon hij op moment van inkopen al weten wie er zou afvallen?
Ik houd het er maar op dat hij wel kado's heeft gekocht - om bovenstaande vragen van de overgebleven kandi's te mijden - maar dat Woestijnvis dit verder niet heeft uitgezonden. De tas waaruit hij de kado's haalt blijft verder onder tafel, dus is niet te zien of er nog iets in zit..

Over het verwisselen van de vragen en de koffers: dit heb ik al eerder gepost, maar nogmaals: de antwoorden op de vragen liggen in de koffers en zijn dus voor iedereen zichtbaar bij het openen........
Sterk punt blijft dat hij niet start met een van de beide postcode vragen, als iedereen nog aanwezig is.

cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 7-03-2003, 23:08:05 »
lagen de antwooden in de koffers?
Ik dacht alleen cheques met of zonder geld te zien (al dan niet besmeurd met rode verf)

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline petine

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 7-03-2003, 23:19:04 »
Yep, op hetzelfde zwarte vel met hetzelfde schrift beschreven. Zelfs de oplossing van de rekenopgave komt in beeld (tussen de rode verf door).
Kijk maar goed.

cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden