Ja, leuke aflevering!
Ik moet hem nog een beetje op me in laten werken en misschien nog eens bekijken, maar hier alvast wat losse gedachten.
Stijn werd dus wel in het spel betrokken, maar had verder weinig tot geen kans om te saboteren. Tenzij je zijn weigering om zijn vrijstelling op te geven als sabotage-actie ziet, maar zelf vind ik dat wat ver gaan. Ik had het zelf eerlijk gezegd verdachter gevonden als hij wel was teruggekomen.
Het enige dat ik me kan bedenken als mogelijke sabotagepoging van Stijn is dat hij (als hij de Mol is) expres als eerste raadsel niet één van de twee postcodevragen heeft gekozen, zodat iig de groep niet meer compleet zou zijn en de kans op mislukken groter was. Maar dat is wel een mager kansje voor de Mol; bij de groep had die veel meer mogelijkheden om te 'mollen'.
Opvallend dat Michiel toch een beetje suggereerde dat Corry's blessure wellicht gespeeld zou zijn. Wij hebben het er hier ook wel over gehad (al denk ik nog steeds dat het echt is), maar het lijkt me dat als je er zelf bij bent en je de hele dag in de groep verkeert, je toch wel door moet hebben of het theater is of niet.
Ook wel vreemd dat Walter's poging hemzelf verdacht te maken door Michiel aan de groep verklapt werd. Hij had dus de koker van Inge gestolen en dat leken de anderen niet te weten tot Michiel het vertelde. Mocht iemand Walter al verdacht hebben, zal dat daarna toch een stuk minder zijn geweest.
In tegenstelling tot de anderen leek Marc zich niet erg te haasten op weg naar de computer in het raadselspel. Het viel volgens mij zelfs Inge op dat hij nauwelijks buiten adem scheen te zijn. Weer een verdachte actie, maar ja, hij haalde het wel op tijd. En bij het autospel leek hij ook goed bezig te zijn, al vraag ik me af waar hij was toen aan het eind van de eerste helft de 'prijswagen' toch nog 2x geraakt werd.
De auto's van Sandra en Inge wilden allebei niet meer verder. Niet zo gek als je zag hoe de auto's er achteraf uitzagen, maar misschien toch gespeeld van één van de twee...?
Nou ja, tot zo ver. Als ik nog wat bedenk, meld ik me wel weer.