Auteur Topic: verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn  (gelezen 14858 keer)

Offline blindemol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • stijn is de mol
verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Gepost op: 4-02-2003, 19:39:48 »
vond niemand het zakje waaruit stijn getrokken werd niet verdacht? mijn vader is namelijk amateur goochelaar en heeft een soortgelijk zakje met twee indelingen; je stopt allerlei voorwerpen in het ene deel en neemt daarna op een bepaalde manier zakje vast waardoor je verplicht bent uit andere deel te nemen ( waarin enkel blaadjes zitten met de naam stijn erop) zou stijn de mol zijn die nu efkes enkele zetten kan gaan voorbereiden[/color]?
« Laatst bewerkt op: 4-02-2003, 20:12:46 door blindemol »
wat baten video en bril als de mol zich niet verraden wil!!!!

Offline CALIMERO

• Forumlid
  • Wat een mollestreek!
Re:verdachte vrijstelling (lottrekking) stijn
« Reactie #1 Gepost op: 4-02-2003, 19:44:14 »
zou kunnen van dat zakje , maar dat betekent niet dat stijn mol is , maar het kan ook iemand zijn die zich aangemeld had voor een dubbele vrijstelling. Normaal gezien is het niet gunstig voor een mol om 1 aflevering te missen

Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #2 Gepost op: 4-02-2003, 19:59:28 »
Ik dacht dat dat 'zakje' een doodgewone muts was...  ???

Offline blindemol

• Forumlid
  • stijn is de mol
« Reactie #3 Gepost op: 4-02-2003, 20:43:23 »
Ik dacht dat dat 'zakje' een doodgewone muts was...  ???

het gaat hier wel degelijk om een verdacht zakje!
(dit na video wel 10 maal in slow motion te hebben afgespeeld)

wat baten video en bril als de mol zich niet verraden wil!!!!

Offline Rose

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 4-02-2003, 22:30:09 »
Het is zeker een verdacht zakje...
Maar dat neemt niet weg dat er dan nog verschillende mogelijkheden zijn:

1. Er voor zorgen dat Stijn getrokken wordt.
2. Er voor zorgen dat of Inge, of Walter of Shadia juist niet getrokken wordt.

(Marc, Sandra en Corry deden sowieso niet mee, wat nog niet wil zeggen dat ze daarom onmols/mols bezig zijn).

Eigenlijk kun je dus alle kanten op en geeft het geen enkele richting naar de mol op dit moment. Misschien verschaft de volgende aflevering meer duidelijkheid.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 4-02-2003, 22:50:35 »
Zoals iemand anders al opmerkte, dan moet Sandra ook mee in het complot zitten.
Ik heb hier een zakje van het spel Atmosphere liggen. Fluweel aand buitenkant, zijde vanbinnen en helemaal zwart. Ziet er ook lekker verdacht uit, maar er is niks mee.

Lowprofile

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 4-02-2003, 23:42:49 »
met dat zakje komen we geen stap vooruit. Of het nu een goochelzakje of een gewoon zakje is.
a) we zien niet duidelijk welke briefjes Michiel er in steekt. Heeft hij ze er wel allemaal ingetsoken ?
b) Mol = Stijn theorie + goochelzakje. Alle namen gaan er in, maar alleen Stijn komt er dan uit.
c) Mol is niet Stijn theorie + goochelzakje: de naam van de mol zit in een apart zakje en de vrijstelling gaat tussen de kandidaten.
d) De mol heeft zich gewoon niet opgegeven voor de vrijstelling. Dan is er geen goochelzakje nodig.

Ik zie niet hoe we een van deze versies kunnen ontkrachten.

Offline mikaelv

• Forumlid
  • Ook dit gaat voorbij.
« Reactie #7 Gepost op: 5-02-2003, 00:47:33 »
Omdat Stijn zich twee dagen gaat laten verwennen in een Japanse Sauna ergens in Umbrië, valt hij voor een aantal kandidaten af als Mol. In realiteit zit hij op dezelfde plaatsen als zij, en kan hij vanaf nu mollenstreken uithalen voor de proeven beginnen.

Graven, broeders en zusters.

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #8 Gepost op: 5-02-2003, 20:15:49 »
Zoals iemand anders al opmerkte, dan moet Sandra ook mee in het complot zitten.
Ik heb hier een zakje van het spel Atmosphere liggen. Fluweel aand buitenkant, zijde vanbinnen en helemaal zwart. Ziet er ook lekker verdacht uit, maar er is niks mee.

Wel, het is van de poortwachter ;)

Maar ehmz ja ik dacht in eerste instantie ook dat het best zo'n goochelzakje kon zijn.. maar dat weten we pas bij de laatste aflevering.

No Milk today???

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 5-02-2003, 20:20:31 »
Persoonlijk denk ik dat de mol bij het groepje zat dat zich aanmeldde, maar dat zijn/haar naam op goochelachtige wijze niet getrokken zou worden.
Ik vond het redelijk raar dat Michiel Sandra nog het papiertje liet trekken. Dat had hij net zo goed zelf kunnen doen. Het is alsof daarmee het extra eerlijk moet lijken...

En dan horen we idd vast de laatste uitzending wat ze met dat zakje uitgefoefeld hebben! :)

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 5-02-2003, 21:25:41 »
Persoonlijk denk ik dat de mol bij het groepje zat dat zich aanmeldde, maar dat zijn/haar naam op goochelachtige wijze niet getrokken zou worden.
Ik vond het redelijk raar dat Michiel Sandra nog het papiertje liet trekken. Dat had hij net zo goed zelf kunnen doen. Het is alsof daarmee het extra eerlijk moet lijken...

En dan horen we idd vast de laatste uitzending wat ze met dat zakje uitgefoefeld hebben! :)

Ik denk ook dat het een goochelzakje is want hij hield het ook op een aparte manier vast...

Maar welke truc er precies mee gedaan is zien we waarschijnlijk inderdaad pas aan het eind.

Offline Lauren

• Forumlid
  • Koekoek!
« Reactie #11 Gepost op: 6-02-2003, 12:55:07 »
Het is waarschijnlijk een zakje met een 'dubbele bodem'. Er zitten 2 vakken in. In het ene vak doe je het briefje met de naam van de mol. Dit kun je met klitteband aan de rand dichtmaken zodat het lijkt alsof er maar 1 vak is. Zo kan de mol dan niet getrokken worden. Maar ja boeie... Denk niet dat we veel achter het zakje moeten zoeken. Tja of wel....???

Koekoek!

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #12 Gepost op: 6-02-2003, 20:46:33 »
Ik ben het volledig eens met het idee dat de Mol zich aangemeld heeft, voornamelijk om zich onverdacht te maken.
Wat denken jullie trouwens van het idee dat de naam van de Mol, ondanks het aanmelden, gewoon niet in het zakje is gestopt. We zien het opschrijven van de namen niet, noch het vullen van het zakje.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 6-02-2003, 21:11:03 »
Het vullen van de zakjes zien we wel gedeeltelijk. Michiel laat papiertjes met telkens de naam van een kandidaat erop zien aan de kandidaten en de camera en steekt eht dan in het zakje.
Wij hebbe nhet deels gezien, de kandidaten helemaal.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #14 Gepost op: 7-02-2003, 04:38:35 »
Het vullen van de zakjes zien we wel gedeeltelijk. Michiel laat papiertjes met telkens de naam van een kandidaat erop zien aan de kandidaten en de camera en steekt eht dan in het zakje.
Wij hebben het deels gezien, de kandidaten helemaal.
In dat geval moeten we idd iets zoeken in de zin van een "trucage-zakje"

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 7-02-2003, 13:36:36 »
Ik heb juist nog eens gekeken. Michiel laat het papiertje met de naam op boven de zak los. In geval van een extra binnenzakje, moet hij zijn hand in het zakje steken, want dat kan je er niet zomaar van boven in laten vallen.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 7-02-2003, 16:43:54 »
Ik kan gewoon niet geloven dat de Mol een zich er een aflevering laat uitzetten. Daarnaast heb ik ook nooit geloofd dat Stijn de mol is, dus in [v]dat[/b] opzicht geloof ik niet dat er 'gesaboteerd' is.

Offline Templus Lupatus

• Forumlid
  • I'll be back
« Reactie #17 Gepost op: 8-02-2003, 21:56:24 »
Allemaal wel leuke argumenten hierboven, maar we moeten niet vergeten dat het lot door een "neutraal" persoon (Sandra) werd getrokken.

-Als stijn het enige lot in het zakje was, waarom merkte sandra dat niet?
-Stel dat Stijn getrokken moest worden, dan zou betekenen dat er meerdere Stijn-loten waren.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #18 Gepost op: 8-02-2003, 23:43:06 »
Allemaal wel leuke argumenten hierboven, maar we moeten niet vergeten dat het lot door een "neutraal" persoon (Sandra) werd getrokken.

-Als stijn het enige lot in het zakje was, waarom merkte sandra dat niet?
-Stel dat Stijn getrokken moest worden, dan zou betekenen dat er meerdere Stijn-loten waren.

Sandra kan toch niet aan de papiertjes voelen welke namen dr op staan? :)
En de kandidaten hebben gezien welke papiertjes er in gingen, dus lijkt t me logischer dat het papiertje vd mol er gewoon niet bij zit..  :-\

Offline Tim C

• Forumlid
  • En de mol is ...
« Reactie #19 Gepost op: 9-02-2003, 02:09:12 »
Zo'n goochelzakje, waarover je het hier hebt, is een zakje dat aan een stokje hangt, op dat stokje zit een "draaiknop". Als je dan bvb shud met het zakje, dan "draai" je als het ware het klepje van de ene kant naar de andere kant. Waardoor je een voorgemaakt object daar zou aantreffen.

Ik weet niet zeker of het zo iets was, maar da's het enige dat ik ken van dat soort.