Auteur Topic: Mogelijke hints  (gelezen 56845 keer)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mogelijke hints
« Reactie #100 Gepost op: 22-02-2003, 19:06:49 »
Klein hintje in dag 19 is misschien dat de 'S' de 19de letter is. De letter van Sandra, Shadia en Stijn.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #101 Gepost op: 22-02-2003, 19:21:13 »
Elke reeks heeft die dag 19 al gehad.

malle pietje

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: 23-02-2003, 16:59:33 »
Over dat "50 km boven Rome":
In vorige reeksen is dit ook zo in de introductie filmpjes gebruikt. Bij afl 1 van Mol 2 stond er eerst "Ergens in Zuid-Europa". In afl 3 "Ergens in Zuid-Spanje" en zo werd het elke week duidelijker waar ze precies waren. En op die plaats speelt de finale zich af.
Denk dus niet dat er een hint in zit.

Dus u wil zeggen dat dag 1 Venetië voor u ergens op de wereld is? en dag 19 bracciano veel specifieker ??

greetz MP

tav Chriz : is een optie, alleen wat doet u dan met Bracciano? Waarom niet de 19 laten oplichten zoals de L en 10. U zal dus ook naar de rest moeten kijken. Ik blijf stug volhouden dat de hint zit in het 50km boven rome Want er is maar 1 aflevering waar die zin eerder verdwijnt dan dag 19 en dat is afl. 3 voor de rest bleven deze twee zinnen even lang staan. Dit is bewust verandert in afl. 3 Want waarom het introductie filmpje van de finale eenmalig aanpassen, das extra werk.
Ik hoop dat u met een goeie theorie kan komen over hoe die naar Shadia, Stijn of Sandra te leiden.

Dan kan ik met u in discussie over of het anagram "MOL MARC" (zie mijn eerdere posts op dit topic) of uw theorie meer waarschijnlijk is als uitleg voor de hint.

Want dat het een hint is staat toch echt inmiddels als een paal boven water!

greetz MP

« Laatst bewerkt op: 23-02-2003, 17:02:53 door malle pietje »

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 23-02-2003, 18:03:54 »
Eerlijk gezegd denk ik ook wel dat er een hint zit in de letters/cijfers die langer blijven staan, maar 'l' en '10' is voor mij niet voldoende. Ik wacht op de herhalingen om te kijken of het langer blijven staan van letters/cijfers bij meerdere afleveringen voorkomt. Ik denk dat de l en de 10 alleen maar onderdelen zijn van de hint.

Offline highwaykind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
« Reactie #104 Gepost op: 23-02-2003, 20:58:45 »
Er bleef een 5 staan in aflevering 6

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

malle pietje

• Gast
« Reactie #105 Gepost op: 23-02-2003, 21:12:35 »
En malle pietje heeft daar een uitleg voor (en had het reeds voorspelt):

www.wieisdemol.be forum marc topic: Anagram en de RT

greetz MP

Offline Lauren

• Forumlid
  • Koekoek!
« Reactie #106 Gepost op: 23-02-2003, 21:16:14 »
Op het bewegende beeld bovenin bij de officiele molsite staat weer een nieuwe animatie. Op de weg staat in het Italiaans: Wie is de Mol? En dan komt er een rood bolletje op een torentje op de achtergrond. Bevond de mol zich op de toren? En wie spreekt er (een beetje)Italiaans? Aanwijzing richting Stijn??????????

Koekoek!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 23-02-2003, 21:52:37 »
En Stijn is nog steeds niet ingetypt geweest.

Offline Lysdexie

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 23-02-2003, 22:08:02 »
En wie spreekt er (een beetje)Italiaans?

Een héééééél klein beetje blijkbaar  ;)

't is beter zo dan omgekeerd !

Lowprofile

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: 23-02-2003, 23:02:42 »
Klopt. De naam van Stijn werd nog steeds niet ingetypt.
Maar Stijn deed twee keer niet mee en Sandra werd ook pas vorige keer voor het eerst getypt.
Daarbij valt het me op dat Michiel steeds het rijtje afgaat zoals ze zitten en Stijn zat dit keer helemaal links.
Vorige keer ook geloof ik.
Soms steken de kandi's hun hand op (bij het afvallen van Walter). Het lijkt dus willekeurig.

Offline LaCanta

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 24-02-2003, 09:33:23 »
Daarbij valt het me op dat Michiel steeds het rijtje afgaat zoals ze zitten en Stijn zat dit keer helemaal links.
Vorige keer ook geloof ik.
Soms steken de kandi's hun hand op (bij het afvallen van Walter). Het lijkt dus willekeurig.
Dit is allemaal juist, maar als Stijn gebriefd is als mol om 1) zijn hand niet op te steken en 2) zo links mogelijk te gaan zitten, dan kan het toch een hint zijn, ook al is de rest van de volgorde idd willekeurig.

Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline zot van marianne

• Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #111 Gepost op: 24-02-2003, 11:27:53 »
Vergeef mij als het al eerder gemeld is, maar ik heb een trage verbinding en geen tijd om alles na te lezen. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er in die LP van Mario Lanza een tip verscholen zit. Op de hoes lees je: 'Das war Mario Lanza - Mario Lanza's Golden Records'. Met gebruik van die letters kan je zowel 'Marc is de mol' als 'Simons is de mol' vormen, zij het niet 'Marc Simons is de mol', want daarvoor heb je net één M te weinig.
de man stijgt overigens in mijn achting, nu ik weet dat hij een fan is van AC/DC. Wie weet zit er in dat nummer Hail Caesar ook wel een tip. Ik weet alleen dat in die tekst de zin 'You need eyes in the back of your head, or you're dead'  voorkomt. Het kan een vals spoor zijn, maar ik vind het een schitterende vondst. Hail de monteur.

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #112 Gepost op: 24-02-2003, 11:29:35 »
Op de hoes lees je: 'Das war Mario Lanza - Mario Lanza's Golden Records'. Met gebruik van die letters kan je zowel 'Marc is de mol' als 'Simons is de mol' vormen, zij het niet 'Marc Simons is de mol', want daarvoor heb je net één M te weinig.
:o

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 24-02-2003, 11:32:08 »
de man stijgt overigens in mijn achting, nu ik weet dat hij een fan is van AC/DC. Wie weet zit er in dat nummer Hail Caesar ook wel een tip. Ik weet alleen dat in die tekst de zin 'You need eyes in the back of your head, or you're dead'  voorkomt. Het kan een vals spoor zijn, maar ik vind het een schitterende vondst. Hail de monteur.

Wat ik hierbij vreemd vond is dat de gehele tekst van 't nummer dat Stijn en Marc draaiden in de auto werd ondertiteld bij de teletekst-ondertiteling. Normaal worden teksten van nummers niet weergegeven in de ondertiteling geloof ik. Nu zongen ze wel 'n deel van 't nummer mee, maar echt alle zinnen (dus ook die ze niet meezongen) werden ondertiteld. Dit om de doven ook 'n kans te geven om de aanwijzing mee te krijgen?  ???

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #114 Gepost op: 24-02-2003, 11:36:47 »
toen christophe in de auto ging zingen werd het ook ondertiteld...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 24-02-2003, 11:39:15 »
toen christophe in de auto ging zingen werd het ook ondertiteld...

Maar toen zong Christophe alles mee. Nu werden er ook zinnen ondertiteld die niet door de heren werden meegezongen.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #116 Gepost op: 24-02-2003, 11:42:06 »
misschien om t effect groter te maken? geen id, dr zit op zich wel wat in maar ik kan me voorstellen dat het voor doven en slechthorenden wel grappig is dat ze steeds psies hetzelfde meezingen etc. ( ??? )

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 24-02-2003, 12:00:16 »
Een nummer van Mario Lanza is (vertaald in het NL's): De Studentenprins

Offline sproet

• Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #118 Gepost op: 24-02-2003, 12:02:40 »
En wie spreekt er (een beetje)Italiaans? Aanwijzing richting Stijn??????????
En wie spreekt er (een beetje meer) italiaans ? kan ook een aanwijzing richting Marc zijn

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 24-02-2003, 12:18:56 »
Wat ik hierbij vreemd vond is dat de gehele tekst van 't nummer dat Stijn en Marc draaiden in de auto werd ondertiteld bij de teletekst-ondertiteling. Normaal worden teksten van nummers niet weergegeven in de ondertiteling geloof ik. Nu zongen ze wel 'n deel van 't nummer mee, maar echt alle zinnen (dus ook die ze niet meezongen) werden ondertiteld. Dit om de doven ook 'n kans te geven om de aanwijzing mee te krijgen?  ???
Denk het niet hoor, want dan zouden de mensen van teletekst dus weten wie het is. Of op zijn minst al weten dat er een hint in zit en het dus makkelijker vinden om ernaar te zoeken.