Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 31264 keer)

Offline Pino

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 3
« Reactie #100 Gepost op: 7-02-2003, 13:45:30 »
In deze theorie hoeft de bestuurder van de aangereden auto (Marc) helemaal niet op de hoogte te zijn. Het volstond dat de eerste auto de kolonne doet stoppen.

Ha dank u!!! Ik begon al bijna te geloven in de 'Marc reed dus Marc is de mol' theorie. Maar deze vind ik veel beter!!

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Lowprofile

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: 7-02-2003, 13:49:00 »
Geen dank. Mijn rekeningnummer staat in mijn profiel vermeld. Helft ook storten aan RobbieAzerty aub.

Offline petine

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #102 Gepost op: 7-02-2003, 13:51:03 »
Van wie was ook alweer de uitspraak "niets is wat het lijkt?"

De hele aanrijding is in scene gezet, je ziet een kapotte lamp van de andere auto, maar niets bij de Safira van de kandidaten, dus zal het niet zo hard gegaan zijn (je mag dan wel Opel als sponsor hebben, maar ze geven geen reserve auto's mee "voor een spelletje").
Je kunt hier ook Corrie verdacht maken omdat zij in de gaten heeft dat er iemand vlak achter hun rijdt. De voorste auto stopt, en rest moet dat dus ook. In mijn ogen is de rest vergezocht en gaat het niet om de aanrijding maar om het spel erna: het gefoefel met de kokers.  ::)

cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #103 Gepost op: 7-02-2003, 13:56:18 »
Geen dank. Mijn rekeningnummer staat in mijn profiel vermeld. Helft ook storten aan RobbieAzerty aub.

Wou er 500 of 2000 euro voor hebben?

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Lowprofile

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: 7-02-2003, 14:03:21 »
Ach geef het maar aan Verdi, want die moet ons 200 gebakjes betalen aan het einde van het spel omdat hij zeker weet dat Shadia de mol is.
Hij weet ook zeker dat Walter NIET gaat afvallen de volgende keer. Verdi gaat veel geld nodig hebben om al zijn verloren weddenschappen te betalen.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 7-02-2003, 15:19:42 »
Petine, ik geef je gelijk ivm dat heel het spel achteraf eigenlijk van belang is. In die aanrijding moet je niets verdachts gaan zoeken idd.

En je zag zo wel dat die aanrijding niet zo hard was. En volgens mij is de impact ook al minder als een van de auto's stilstaat. Want ze gaan daar idd geen hele reserve wagen voor meenemen.

So let's all drop the friggin' accident please!!!

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #106 Gepost op: 7-02-2003, 15:58:07 »
geheel met je eens robbie, zoals zo vaak. Het gaat om de rekensommekes en de cheques, niet om bla bla voor boem boem

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 7-02-2003, 16:35:32 »
Ach geef het maar aan Verdi, want die moet ons 200 gebakjes betalen aan het einde van het spel omdat hij zeker weet dat Shadia de mol is.
Hij weet ook zeker dat Walter NIET gaat afvallen de volgende keer. Verdi gaat veel geld nodig hebben om al zijn verloren weddenschappen te betalen.

Dan heeft hij zeker mijn gastenboek gelezen, daar staat een heel berichtje in over de mogenlijke afvaller (ik zal hier niks zeggen, maar ik heb diegene voor de grap maar ingevuld, omdat ik eigenlijk stiekem hoop dat die ene theorie (dat er een hint in de superkandidaatproef zit) niet klopt.  ;D)

Offline populier

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 7-02-2003, 17:38:00 »
Met mijn excuses aan al wie geen blabla meer wil over de boemboem, maar ik denk dat jullie schromelijk onderschatten wat een organisatie zo'n nepongeval is: plaats en tijdstip zijn haarfijn afgesproken met de mol.

- De aanrijder moet kunnen volgen, maar ook niet te lang wegens verdenking.
- De neppolitie moet daar aanwezig zijn.
- Geen andere politie mag aanwezig zijn: ze zullen wel wat afgesproken hebben met de Italiaanse politie, maar die zullen wel beperkingen opgelegd hebben.

Er kan gewoon veel te veel misgaan om geen maximale controle uit te oefenen op zo'n maneuver. Dus: mol aan het stuur. Voor de sport wil ik wel nog toegeven dat de andere bestuurder (Shadia) ook nog kan. Maar 't is Marc hé.

En ik denk dat Sandra (proeven) en Corry (ongeval) hem doorhebben. Dus die gaan nog een tijdje mee.

Offline Z-Man

• Forumlid
  • De Mol Is Wonderful
« Reactie #109 Gepost op: 7-02-2003, 17:58:05 »
De mol hoeft niet achter het stuur gezeten te hebben. De auto waar de crew in zat, kan voorop gereden hebben. Als zij als enigen de weg wisten, konden zij ook het tempo van de rit bepalen. En dus ook zachter gaan rijden of stoppen waar de aanrijding zou moeten plaatsvinden. omdat de kandi's de weg niet weten, zullen zij ook moeten stoppen. Auto achterop laten knallen. Klaar.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 9-02-2003, 17:21:50 »
ik heb een drukke week gehad en nu pas de tijd gevonden om aflevering 3 te herbekijken (at last!), zéér leuk aflevering -  goeie opwarmer voor strax   ;)

anyway, wat me opgevallen is - niet zoveel eerlijk gezegd ... ik maak toch een opsomming van dingen die mogelijks iets zouden kunnen betekenen (en aangezien ik ook geen tijd gevonden heb om alle berichtjes van de afgelopen week te lezen zal dit hier wellicht wel al ergens staan, maar soit...)

1/ in het politiebureau, walter is heel lang met z'n koker aan het prutsen, foefelt hij er ter plaatse mee ? (mooi verscholen achter de inspecteur)

opmerkelijk is ook dat het beeld een paar maal verspringt op dit moment, het zou kunnen dat walter gewoon heel erg veel tijd nodig had om die koker te voorschijn te halen en dat WV het dus wat sneller liet vooruitgaan dan in werkelijkheid

2/ helemaal in 't begin krijgen we een terugblik op aflevering 2 en zien we inge haar koker openen(?)

3/ een lettercombinatie naast de weg bij proef 3, FS? het lijkt vers aangebracht, maar....

4/ de kokercontrole, vnl het feit dat we de naam van shadia niet op haar strookje zien staan (bij alle andere kandis wel), zou er misschien 'de mol' opstaan?  :P ook raar is die cirkel in 't midden van het strookje, de andere strookjes waren pikzwart/wit

5/ antwerpen-rome op die boomstam en de pijlkes, maar wat doe je daar mee?? grapje van de makers, probably

6/ de intro van shadia, nog steeds hetzelfde beeld als in de trailer, terwijl er van de andere kandidaten 2 beelden getoond werden

wel heel erg opvallend

7/ de beelden van inge die haar koker terug vindt

niet dat je er iets kan uit besluiten

opvallend trouwens dat de gestolen kokers niet geopend werden, maar ik vermoed een beetje dat dit anders geweest was hadden er minder dan 3 kandis ongehoorzaam geweest

8/ stijn die toegeeft dat hij op de hoogte was van de kokercontrole, een verspreking van de mol? wellicht niet.....

9/ shadia die ligt te slapen, wat is daar nu raar aan? 't is een goeie slaper, da's nu wel duidelijk én mooi ook nog ;)

10/ en shadia die als een mol boven de bureau komt piepen  ;)

dat is het.....op naar de volgende! :-X

veel kijkplezier alvast

mvg
vlaming

ps : het belangrijkste vergeet ik nog, de mol stuurde me een verjaardagskaartje  :-* ;D

« Laatst bewerkt op: 9-02-2003, 17:25:49 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 9-02-2003, 17:32:55 »
Mooie foto-reportage, Vlaming!
En nog nieuwe aanwijzingen op de valreep.
Enige waar ik een reactie op heb is Stijn... volgens mij bedoelde hij gewoon dat hij al dacht dat die aanrijding doorgestoken kaart was. Zoiets kan je natuurlijk verwachten als je meedoet met de mol dus daar lijkt me niets vreemds aan.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #112 Gepost op: 9-02-2003, 17:46:59 »

ps : het belangrijkste vergeet ik nog, de mol stuurde me een verjaardagskaartje  :-*

Blijkt Walter de Mol... ;D

Maarre.. leuk gedaan met die foto's, en een hoop nieuwe mogelijke aanwijzingen! 8)

Offline ambijans

• Forumlid
  • ambijans prefers blondes! :)
« Reactie #113 Gepost op: 9-02-2003, 18:33:23 »
geheel met je eens robbie, zoals zo vaak. Het gaat om de rekensommekes en de cheques, niet om bla bla voor boem boem
Ik dacht even dat Mollemans reclame maakte voor die campagne van Mieke Vogels van een tijdje geleden!  ;D

ps : het belangrijkste vergeet ik nog, de mol stuurde me een verjaardagskaartje  
Het kaartje hoeft niet per se van Shadia te komen, hè?
Kan anders best ook van Inge zijn, Vlaming!  ;)

Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #114 Gepost op: 9-02-2003, 18:39:22 »
offeh... Sandra..... ;D

Take a glorious bite out of the whole world

Offline ambijans

• Forumlid
  • ambijans prefers blondes! :)
« Reactie #115 Gepost op: 9-02-2003, 18:47:30 »
Heb toevallig kaartje van Vlaming gezien en ik vond het handschrift wel erg lelijk moet ik zeggen.
Nu is het algemeen bekend dat medici verschrikkelijk lelijk schrijven (de huisartsen die ik ken schrijven alleszins lelijk).  ;)
Inge past het BESTE in dat straatje, denk ik...

Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 9-02-2003, 19:12:18 »
Ik wil ook een kaartje!!  :'( :P

Heb het ook net gezien op Vlaming's site. Als het echt van De Mol is kan je er eventueel iets uit afleiden. Want als iemand van Antwerpen een brief naar Gent stuurt, wordt dat zeker niet in Brussel afgestempeld.
Dus de Mol woont in de buurt van BRussel!! :D
(of is speciaal naar Brussel gegaan om het te posten)
(of het is een practical joke van iemand?)

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #117 Gepost op: 9-02-2003, 21:39:11 »
Wat een superkaartje :)!

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Perlut

• Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
« Reactie #118 Gepost op: 13-02-2003, 03:16:51 »
Om eens terug te keren naar de paalinscriptie Rome-Antwerpen. In een Romeins verleden leiden alle wegen naar Rome. Maar volgens ditzelfde Romeins verleden is de enige weg tussen Rome en Antwerpen de Via Aurelius, zoals in keizer Marcus Aurelius, die bekend stond als Keizer-Filosoof (hint naar de denker van Rodin?). Deze keizer heeft ook die weg laten aanleggen. Met een kleine uitzondering in afl.1 loopt deze weg hetzelfde parkours af namelijk van Livorno en Genua langs de noordwestelijke kust. Dat is dezelfde richting van Bracciano, Terni, Narni, Vierbo.

Lowprofile

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: 13-02-2003, 11:43:19 »
Heb even zitten zoeken op kaarten, en zo.
Het is niet via Aurelius, maar via Aurelia.
De weg gaat van Rome tot in Arles, Zuid Frankrijk en komt niet in de buurt van Antwerpen.
De weg werd ook niet aangelegd door Marcus Aurelius maar door Caius Aurelius Cotta in 241 voor Christus.

Maar waarom het zover zoeken ? er zijn twee mogelijkheden:
- toeval: de palen werden daar door een vlaamse firma gezet (zie perstopic), heeft een arbeider daar voor de grap zijn woonplaats en Rome op geschreven ?
- Marc is de mol: Hij zat in die paal en woont in de buurt van Antwerpen. Gaat hij door tot Rome ?