Ik heb gisteren de rekensommen uit de cel ook maar eens geprobeerd om te kijken of het echt zo moeilijk was.
Zelf heb ik redelijke wiskundige kennis op middelbare school niveau, maar ik ben zéker geen ster in hoofdrekenen.
Toch lukte het me om het in een minuut of 5 te doen. Ik heb het niet precies getimed, maar ik had de videorecorder op pauzestand gezet en als je die te lang op die stand laat staan, gaat 'ie na een aantal minuten automatisch uit (ik dacht een minuut of 5 of zo). Dit gebeurde niet, dus ik heb het iig binnen die tijd gedaan.
Hoe dan ook vind ik het vrij vreemd dat ze alles fout hadden, op dat ene goede antwoord van Shadia na. Misschien zenuwen of vermoeidheid of zo, maar echt veel te moeilijk waren de opgaven echt niet. Je moet alleen even goed (op je vingers
) natellen welke cijfers er precies voor de letters ingevuld moeten worden en de uitkomsten goed onthouden.
Maar ja, ze kunnen natuurlijk niet alledrie de Mol zijn.
Ook viel het me nu nog eens op dat het bij de laatste opdracht toch echt vooral toeval was dat Inge achterbleef bij het eerste foute antwoord. Of ze heeft het wel heel goed (en risicovol) gespeeld, want ze wilde toch echt al wegrennen tot Marc en Shadia haar terugriepen omdat er iemand achter moest blijven. En dan hoor je Marc zeggen 'Ok, blijf jij dan hier?'.
Ook kreeg ik bij het opnieuw bekijken van de aflevering de indruk dat Marc er helemaal niet blij mee was dat hij bij het laatste foute antwoord moest achterblijven. Bruno en Stijn renden echter al weg en Shadia was helemaal achterop geraakt, dus had hij niet veel keus. Tenminste, zo leek het in ieder geval.