Stijn, Walter en Sandra gaan op die palen klimmen om daar 15 seconden op te blijven staan. Best leuk voor hun, maar Marc gaat eerste even 'oefenen'. Vervolgens gaat hij heel moeilijk lopen doen, dat het zo wiebelt, zo eng, zo moeilijk, blablabla. Mollenstreek? Ik denk het niet, want hij gaat er wel echt bovenop staan. Als je een echte mol bent doe je dat ook niet, lijkt mij. Want als je er na veel gestrubbel op gaat staan denken de anderen vast: oooh, het valt best mee!
Wat me opviel aan Sandra bij die opdracht was dat ze als een speer naar boven klom en vervolgens allemaal opmerkingen maakte als 'da beweegt goe he?' enzo. Ze maakte heel veel haast om erop te gaan staan. Ze vroeg een paar keer aan Walter of hij er al was. Ze was misschien erg enthousiast, of ze probeerde de andere 2 nerveus te maken.
In de auto voordat ze werden aangereden zat Marc een liedje van Andrea Bocelli te zingen. Andrea Bocelli is blind. Een mol is ook blind. Is Marc dan de mol?
Dan de aanrijding: Marc zat in de auto die werd aangereden, Marc ging met de politie praten, Marc regelde het wel eens allemaal. Marc, Marc, Marc, Marc. Alleen maar Marc. Dat vond ik ook opvallend. Voor een mol staat hij zo wel erg op de voorgrond. Hij dringt zichzelf ook op de voorgrond valt mij op. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Ook was Marc een van de weinigen die begon te lachen toen ze hoorden 'gij hebt met d'n koker gefoefeld'.
Marc kwam ook als laatste met de politie in gesprek. Nou was het niet de politie, maar acteurs. Nou zullen die acteurs ook niet hebben geweten wie de mol is, maar misschien dat er met Marc een gesprekje achteraan is geplakt over de Mol. Nou kan dat ook met de andere kandidaten zijn geweest, maar omdat Marc als laatste kwam...
De kokers waren gecontroleerd en Shadia, Stijn en Walter moesten die sommetjes gaan oplossen (waarvan de antwoorden 123, 135 en 10 waren). Ze zaten in de cel. Ze hadden het alledrie fout. Weer een fout raadsel voor Stijn.
De andere kandidaten kregen allemaal een cheque van 2000 euro. Die konden ze ook inleveren om het geld dat Shadia, Stijn en Walter zouden verliezen als ze hun raadsel fout hadden weer in de pot te krijgen, dus dat die 3 geen geld uit de pot haalden. Dat hadden ze niet gedaan. Sandra zei eerst dat ze er niet over twijfelde: ze wilde die cheque niet aannemen. Later tijdens het spel zei ze dat ze er totaal geen moeite mee had om die cheque aan te nemen. Inge en Marc wilden die cheque ook, dat zeiden ze meteen. Marc had er totaal geen moeite mee, Inge wel.
Die volgende opdracht, de 5 vragen die ze moesten beantwoorden en dan een andere weg nemen enzo. Die kennen jullie nog wel. Marc wou geen encyclopedie meenemen. Ik had dat ook niet gedaan als ik hem was geweest, maar misschien was het wel een mollenstreek.
Bij die opdracht zei Inge meteen: laat Corry hier staan (ze wilden Corry meeslepen naar het eerste antwoord). Maar Inge zei dus: laat ze hier staan, dat scheelt veel duw en trekwerk. Het zijn van die kleine dingen die mensen helemaal niet meer verdacht maken...
Bij de vraag over hoeveel molverdachten er waren stelde Walter voor dat ze allemaal zeiden wie hun verdachte was. Ze hadden daar allemaal geen zin in, maar Sandra maakte er wel een erg groot probleem van.
Stijn kost de groep ook tijd. Als een klein groepje er al achter is gekomen dat hun antwoord fout was en er komt een ander groepje aangelopen omdat ze ook voor hetzelfde antwoord zijn gegaan, besluiten ze Corry daar te droppen. Logisch. Maar Stijn vindt het nodig om Corry helemaal naar het koffertje te rollen. Ze kan toch zelf ook wel daar naar toe gaan? Ze heeft toch niets aan haar handjes dat ze daar niet zelf heen kan rollen?
Ook heeft Stijn tijd gekost bij het laatste antwoord (Inge met haar Quebec). Hij zegt: "wacht even op d'n Bruno". Waarom op hem wachten? Ze kunnen de koffer toch wel al open maken?
Op het begin zegt Stijn ook dat hij totaal geen interesse heeft in de vrijstelling voor 2 afleveringen. Hij twijfelt er nog niet aan. Maar als later die vrijstelling wordt weggegeven wil hij ineens wel.
De enige 3 die geen interesse hebben zijn Marc, Sandra en Corry. De rest allemaal wel. Stijn wordt het dus.