Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 31255 keer)

Offline highwaykind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Aflevering 3
« Reactie #120 Gepost op: 13-02-2003, 13:44:08 »
Handschrift van het kaartje van Vlaming van de Mol en het handschrift van Shadia komen trouwens niet overeen ( ik denk dat vlaming dat nog wel op zijn site gooit ?? :)). Shadia's handschrift was in aflevering 4 te zien.

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: 13-02-2003, 14:41:56 »
Handschrift van het kaartje van Vlaming van de Mol en het handschrift van Shadia komen trouwens niet overeen ( ik denk dat vlaming dat nog wel op zijn site gooit ?? :)). Shadia's handschrift was in aflevering 4 te zien.

da's ook wel toevallig :o...ik heb het er net opgezet! vandaar ook mijn plotse twijfel over de echtheid van het kaartje ...of over shadia als mol?

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #122 Gepost op: 13-02-2003, 17:33:21 »
great minds think alike.. ik twijfel toch ook een beetje..  aan de ene kant laat een mol het waarschijnlijk voor zich schrijven om handschrikft hermenning te voorkomen.. aan de andere kant is dat alleen mogelijk als diegene die het dan moet schrijven iemand van Woestijnvis is die al weet wie de Mol is.. Óf je hebt het kaartje gewoon van Woestijnvis gekregen.. ?

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #123 Gepost op: 13-02-2003, 18:33:03 »
da's ook wel toevallig :o...ik heb het er net opgezet! vandaar ook mijn plotse twijfel over de echtheid van het kaartje ...of over shadia als mol?

Ehm, zou iemand niet gewoon n geintje met je uitgehaald hebben? En hoe komt WV aan jouw adres, of heb je hele erge banden daar mee?

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #124 Gepost op: 14-02-2003, 08:39:33 »
Ach, als Woestijnvis iets moet weten....

Take a glorious bite out of the whole world

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 14-02-2003, 12:42:37 »
Ehm, zou iemand niet gewoon n geintje met je uitgehaald hebben? En hoe komt WV aan jouw adres, of heb je hele erge banden daar mee?

geintje? dat dacht ik eerst ook --> maar wie? niemand kent me hier persoonlijk, er zijn een paar mensen die mijn adres hebben maar die stel ik buiten verdenking (ook al omdat het kaartje in brussel x werd gepost)...familieleden/vrienden hebben geen idee van m'n passie voor het vangen van mollen. ik heb geen banden met WV, ik heb me hoogstens eens ingeschreven voor DLS. maw 't is een mysterie, maar wel een plezant ;)

ciao
vlaming

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #126 Gepost op: 14-02-2003, 13:06:40 »
geintje? dat dacht ik eerst ook --> maar wie? niemand kent me hier persoonlijk, er zijn een paar mensen die mijn adres hebben maar die stel ik buiten verdenking (ook al omdat het kaartje in brussel x werd gepost)...familieleden/vrienden hebben geen idee van m'n passie voor het vangen van mollen. ik heb geen banden met WV, ik heb me hoogstens eens ingeschreven voor DLS. maw 't is een mysterie, maar wel een plezant ;)

ciao
vlaming

Ehm, hoe zou de Mol dan aan je adres moeten komen?
Wat is DLS??
Of probeer Michiel zn tactiek:
Wil de schrijver van t kaartje nu naar voren stappen?  ::)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 14-02-2003, 13:20:09 »
Ehm, hoe zou de Mol dan aan je adres moeten komen?

weet ni :-X

Citaat
Wat is DLS??

DLS = de laatste show, een woestijnvisprogramma waar ik me eens voor ingeschreven heb (om een opname bij te wonen)

Citaat
Of probeer Michiel zn tactiek:
Wil de schrijver van t kaartje nu naar voren stappen?  ::)

goed geprobeerd, deed ik eerder ook al via de huiskamer maar zonder resultaat....Enfin, back to topic :

aflevering 3, 't was de beste tot nu toe, imho

Offline Rocky

• Forumlid
  • Isn't it ironic, don't you think?
« Reactie #128 Gepost op: 16-02-2003, 15:36:53 »
Ik ben mij ervan bewust dat het duwen van de rolstoel door Shadia hier thuishoort, dus ga ik hier daarover verder. Ik meldde dus op het topic Marc is (niet) de mol, dat ik het verdacht vond, dat Marc Shadia (klein en fysiek minder sterk) uitkoos om de route mee te vervolgen na de eerste foutmelding in de laatste opdracht. Ik kreeg daarop de reactie dat de kandi´s daar toch ook zelf invloed op hadden en niet alleen de mol en dat de kleine Shadia toch ook fysiek sterk kan zijn. Waarop ik als reactie meldde dat ik vind, dat zij wel snel zou kunnen lopen, maar in het programma duidelijk te zien was, dat zij moeite had met het duwen van de rolstoel. Daarop kreeg ik als reactie, dat de rolstoel toen op de rem stond, waarop ik weer wees op een momentje dat zij de rolstoel bijna in de berm duwde... Dus vervolgen wij de discussie hier..?

Thank U

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #129 Gepost op: 19-02-2003, 11:05:25 »
Aflevering 3:

Paalklimmen: Stijn en Sandra halen de opdracht, wat interessanter om te zien is dat Walters touw wel erg veel beweegt. Vreemd dat er nog niemand aan heeft gedacht dat de mensen met de touwen zeker wel kunnen helpen met het laten vallen van de kandidaten, Marc hield het touw van Walter vast.

Ongeluk: Interessant is het te zien om de reacties te zien van de kandidaten. Marc is erg opgewonden. Inge en Shadia noemen de vrouwelijke agente een echte trut. Sandra en Stijn zijn de enigen die het relaxt opnemen.

Ondervraging: Stijn neemt alles heel rustig op. Inge, Sandra, Marc en Shadia reageren verbaasd, maar of het oprecht is, is moeilijk te bepalen.

Gevangenis: Stijn en Shadia die toch bekend staan als de rekenbreinen lossen beiden de sommen verkeerd op. Vooral Stijn maakt zich zo verdacht. Hij maakt alle sommen fout, inclusief de laatste, nogal makkelijke som. 2000 euro is veel geld en het zal voor de Mol dus nogal makkelijk te zijn geweest om de koker te openen.

Afkopingen: Maar ook de 4 kandidaten die moeten afkopen hebben een belangrijk aandeel. De afkopingen zullen 6000 Euro gaan kosten. Weer is het Sandra die er hard voor vecht om ze af te kopen. Marc ook. Sandra is wel erg makkelijk om te praten.

Goed/Fout: In deze opdracht lijkt het vooraf moeilijk om te Mollen, ik heb lang nagedacht over deze opdracht, want hij was wel erg interessant. Inge maakt zich het meest verdacht. Laten we vooraf even stellen dat Inge wou achterblijven bij de eerste opdracht, zodat ze kon achterblijven om een fout antwoord te geven bij de vraag. (Sydney zou logisch zijn, Quebec niet) Aan het begin van de opdracht stelt iemand (ik geloof Marc) voor om de groep te splitsen in twee teams van 4. De ene groep gaat links en rechts. Inge stelt echter voor om Corry achter te laten en dat de groep die fout zat haar later ophaalt. Maar ik denk dat de echte reden is dat Inge Corry wou achterlaten zodat Inge zelf als eerste kon achter blijven. Als ze Corry hadden meegenomen, hadden ze Corry mooi kwijt kunnen raken bij de eerste vraag en hoefden ze haar niet de hele weg mee te slepen. Wat is slimmer? Corry gelijk meenemen en kwijt te raken bij de eerste vraag of Corry het hele parcours meezeulen? Inge blijft dus als eerste achter. Sandra heeft weinig in te brengen, maar corrigeert ook niet als er bij vraag 2 en 3 verkeerd wordt gegokt. Bij vraag 4 gaat oa Marc met de wijn de fout in. Bij vraag 4 wordt de ballast Corry pas afgeleverd. Waarom wordt ze het hele parcours meegesleurd? Bij vraag 5 gaan de drie mannen unaniem de fout in. De fout ligt niet bij hun, maar echt bij Inge. Shadia en Stijn behoren tot de drie kandidaten die op tijd de finish bereiken. Inge kon alleen bij vraag 5 invloed uitoefenen, Marc bij vraag 4,5. Shadia alleen bij vraag 4, Stijn bij alle vragen! Sandra bij vraag 2 en 3.

Dubbele vrijstelling: In eerste instantie lijkt het me niet verstandig dat de Mol een aflevering op zijn lauweren gaat rusten, maar later (in aflv. 4) blijkt dat de kandidaat die de dubbele vrijstelling heeft, niet helemaal uit het spel verdwijnt, daarmee wordt je natuurlijk ook minder verdacht, als je een aflevering uit het programma gaat. Sandra en Marc hebben geen belangstelling. Shadia, Inge en Stijn dus wel. Sandra mag trekken, als er dus als vals wordt gespeeld, kan Sandra hiervan op de hoogte zijn. Stijn wordt uitgeloot en zakt daarbij diep als Molverdachte. Wel vreemd is dat Stijn in eerste instantie helemaal geen belangstelling toonde.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #130 Gepost op: 19-02-2003, 11:05:59 »
Inge:
Mols:
-wou Stijn, Shadia en Walter niet afkopen
- gaf het verkeerde antwoord 'Quebec', wou perse niet Corry achter laten bij vraag 1
Niet Mols:
-bleek verbaasd te zijn bij aanrijding/verhoor

Marc:
Mols:
-leek touw Walter bij palenopdracht soms te vieren
-wou Stijn, Shadia en Walter niet afkopen
-sleurde Corry mee bij de goed/foutopdracht, kostte veel tijd
-koos voor 'fout' bij vraag 4 en 5
Niet Mols:
-reageerde naturel bij aanrijding

Sandra:
Mols:
-wou eerst Stijn, Shadia en Walter zeker weten afkopen, veranderde later haar mening
-was erbij toen vraag 2 en 3 fout werden beantwoord
Niet Mols:
-haalde de eerste opdracht

Shadia:
Mols:
-heeft met hare koker gefoefeld
-kon de rekensommen niet oplossen
Niet Mols:
-reageerde naturel bij aanrijding, ondervraging

Stijn:
Mols:
-heeft met zijne koker gefoefeld
-kon de rekensommen niet oplossen
-kreeg vrijstelling, kreeg toch kans om te Mollen in volgende aflevering
-leek niet verbaasd bij aanrijding/ondervraging
Niet Mols:
-haalde opdracht 1
-kreeg vrijstelling, waardoor hij in eerste instantie niet leek te kunnen Mollen in volgende aflevering

Chriz' conlusie: Bruno, na aflevering 2 mijn Mol, moest eruit. In de aflevering vond ik hem al niet zo verdacht meer. Sandra blijft favoriet, maar ook Shadia werd verdacht. Inge al helemaal door haar gemol in de goed/foutopdracht. Na mijn analyse vallt alleen Marc in deze aflevering af als Molverdachte.

Lowprofile

• Gast
« Reactie #131 Gepost op: 6-03-2003, 01:16:58 »
Net de 3de aflevering opnieuw bekeken.
- Stijn verwerpt in zijn eerste biecht heel duidelijk de dubbele vrijstelling, maar doet dan toch mee met de loting. Al de anderen twijfelden of ze het zouden doen.
- In het splitsingenspel was Stijn vrijwel altijd vooraan of had een goede reden om achterop te lopen (Corry duwen, teruglopen foute opdracht).
- Volgens mij zaten er alleen Stijn-kaartjes in de loting-zak. Michiel toont alleen dat kaartje en noemt wel de namen van de anderen, maar je ziet ze niet en de kandi's volgens mij ook niet.

Sandra is constant in de buurt van Stijn.

Offline Perlut

• Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
« Reactie #132 Gepost op: 6-03-2003, 01:58:27 »
Net de 3de aflevering opnieuw bekeken.

- Volgens mij zaten er alleen Stijn-kaartjes in de loting-zak. Michiel toont alleen dat kaartje en noemt wel de namen van de anderen, maar je ziet ze niet en de kandi's volgens mij ook niet.

Michiel heeft in een intervieuw nochthans met klem gezegd dat er niet gefoefeld werd met de briefjes. Alle kandidaten konden de briefjes zien voordat ze in het zakje gestoken werden. De reden waarom ze dit niet getoond hebben is omdat het anders langdradige saaie tv ging zijn.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #133 Gepost op: 6-03-2003, 02:02:19 »
eh perlut micheil zegt dat ie de kaartjes heeft laten zien aan de deelnemers, ja. Maar hij zegt toch ook echt dat er 6 kaartjes in de zak gingen, terwijle r maar 5 deelnemers de vrijstelling wilden... versprekingske

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Lowprofile

• Gast
« Reactie #134 Gepost op: 6-03-2003, 10:13:37 »
Ik heb die loting nu bekeken en wel drie keer herbekeken.
Michiel zegt dat hij de briefjes al heeft klaargemaakt. Hij legt dan een briefje weg en zegt dat dat Corry was die niet meedeed aan de trekking.
Vervolgens toont hij een briefje met Stijn en steekt het in 'de tas' zoals hij het noemt.
Dan hoor je hem 'off' de namen noemen van zij die meeloten terwijl je de gezichten van de kandi's ziet.
Je ziet dus niet wat er op de andere kaartjes staat die in de tas gaan.
Mijn besluit: Als ze idd 5 kaartjes met 'Stijn' in die zak hebben gedaan, hebben ze onwaarschijnlijk veel gebluft, zeker met deze groep die niets of niemand vertrouwt en zojuist collectief opgelicht werden door WV (auto-ongeluk). Iedere kandi kon vragen om die namen eens goed te bekijken.

Het lijkt me geen trucagezak omdat de opening zo groot is.
Hoe ze het dan wel gedaan hebben, weet ik niet maar volgens mij was het wel voorbedachte rade: Stijn moest het resultaat zijn.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #135 Gepost op: 6-03-2003, 11:35:26 »
Ik heb het idee dat hij gewoon 5 namen in de zak heeft gedaan, maar 1 extra, hij zegt toch echt 6 in de show op de radio. De 6e in een extra vak en we zijn er. zou het erg flauw vinden, maar michiel die zich zo verspreekt.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tom_Tom-

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 6-03-2003, 12:53:57 »
Stijn, Walter en Sandra gaan op die palen klimmen om daar 15 seconden op te blijven staan. Best leuk voor hun, maar Marc gaat eerste even 'oefenen'. Vervolgens gaat hij heel moeilijk lopen doen, dat het zo wiebelt, zo eng, zo moeilijk, blablabla. Mollenstreek? Ik denk het niet, want hij gaat er wel echt bovenop staan. Als je een echte mol bent doe je dat ook niet, lijkt mij. Want als je er na veel gestrubbel op gaat staan denken de anderen vast: oooh, het valt best mee!

Wat me opviel aan Sandra bij die opdracht was dat ze als een speer naar boven klom en vervolgens allemaal opmerkingen maakte als 'da beweegt goe he?' enzo. Ze maakte heel veel haast om erop te gaan staan. Ze vroeg een paar keer aan Walter of hij er al was. Ze was misschien erg enthousiast, of ze probeerde de andere 2 nerveus te maken.

In de auto voordat ze werden aangereden zat Marc een liedje van Andrea Bocelli te zingen. Andrea Bocelli is blind. Een mol is ook blind. Is Marc dan de mol?

Dan de aanrijding: Marc zat in de auto die werd aangereden, Marc ging met de politie praten, Marc regelde het wel eens allemaal. Marc, Marc, Marc, Marc. Alleen maar Marc. Dat vond ik ook opvallend. Voor een mol staat hij zo wel erg op de voorgrond. Hij dringt zichzelf ook op de voorgrond valt mij op. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Ook was Marc een van de weinigen die begon te lachen toen ze hoorden 'gij hebt met d'n koker gefoefeld'.
Marc kwam ook als laatste met de politie in gesprek. Nou was het niet de politie, maar acteurs. Nou zullen die acteurs ook niet hebben geweten wie de mol is, maar misschien dat er met Marc een gesprekje achteraan is geplakt over de Mol. Nou kan dat ook met de andere kandidaten zijn geweest, maar omdat Marc als laatste kwam...

De kokers waren gecontroleerd en Shadia, Stijn en Walter moesten die sommetjes gaan oplossen (waarvan de antwoorden 123, 135 en 10 waren). Ze zaten in de cel. Ze hadden het alledrie fout. Weer een fout raadsel voor Stijn.

De andere kandidaten kregen allemaal een cheque van 2000 euro. Die konden ze ook inleveren om het geld dat Shadia, Stijn en Walter zouden verliezen als ze hun raadsel fout hadden weer in de pot te krijgen, dus dat die 3 geen geld uit de pot haalden. Dat hadden ze niet gedaan. Sandra zei eerst dat ze er niet over twijfelde: ze wilde die cheque niet aannemen. Later tijdens het spel zei ze dat ze er totaal geen moeite mee had om die cheque aan te nemen. Inge en Marc wilden die cheque ook, dat zeiden ze meteen. Marc had er totaal geen moeite mee, Inge wel.

Die volgende opdracht, de 5 vragen die ze moesten beantwoorden en dan een andere weg nemen enzo. Die kennen jullie nog wel. Marc wou geen encyclopedie meenemen. Ik had dat ook niet gedaan als ik hem was geweest, maar misschien was het wel een mollenstreek.

Bij die opdracht zei Inge meteen: laat Corry hier staan (ze wilden Corry meeslepen naar het eerste antwoord). Maar Inge zei dus: laat ze hier staan, dat scheelt veel duw en trekwerk. Het zijn van die kleine dingen die mensen helemaal niet meer verdacht maken...

Bij de vraag over hoeveel molverdachten er waren stelde Walter voor dat ze allemaal zeiden wie hun verdachte was. Ze hadden daar allemaal geen zin in, maar Sandra maakte er wel een erg groot probleem van.

Stijn kost de groep ook tijd. Als een klein groepje er al achter is gekomen dat hun antwoord fout was en er komt een ander groepje aangelopen omdat ze ook voor hetzelfde antwoord zijn gegaan, besluiten ze Corry daar te droppen. Logisch. Maar Stijn vindt het nodig om Corry helemaal naar het koffertje te rollen. Ze kan toch zelf ook wel daar naar toe gaan? Ze heeft toch niets aan haar handjes dat ze daar niet zelf heen kan rollen?
Ook heeft Stijn tijd gekost bij het laatste antwoord (Inge met haar Quebec). Hij zegt: "wacht even op d'n Bruno". Waarom op hem wachten? Ze kunnen de koffer toch wel al open maken?

Op het begin zegt Stijn ook dat hij totaal geen interesse heeft in de vrijstelling voor 2 afleveringen. Hij twijfelt er nog niet aan. Maar als later die vrijstelling wordt weggegeven wil hij ineens wel.
De enige 3 die geen interesse hebben zijn Marc, Sandra en Corry. De rest allemaal wel. Stijn wordt het dus.

en de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet van pa zijn zojuist gepasseerd

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 6-03-2003, 13:00:34 »
Stijn doet er ook wel erg lang over om op die paal de gaan staan. Hij was toch allang boven? Walter en Sandra stonden al en toen ging hij het eens proberen.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 6-03-2003, 13:09:23 »
Ik heb vanochtend ook nog even naar dat paalklimmen zitten kijken en het viel mij juist weer op hoe moeilijk Marc het wel niet heeft om erop te gaan staan. Zeker als je het vergelijkt met het gemak waarmee Sandra, Stijn en Walter het even later doen.
En dan denk je even: 'Tja, misschien is Marc daar niet zo goed in', maar ja aan de andere kant... d'r is maar één SUPERKANDIDAAT toch, Marc? ;D

Online tureluurs

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 6-03-2003, 13:59:45 »
Het viel me nu extra op dat Marc zich prima kon uitdrukken in het Italiaans, dit met de wetenschap dat hij een paar afleveringen verderop geen flauw idee heeft wat er in die enveloppen kan zitten...
In die alevering (6 geloof ik?) wordt Stijn verdacht gemaakt omdat hij 2 jaar Italiaans gestudeerd zou hebben. Ik ga weer ernstig twijfelen nu.... ???