Even apart mijn commentaar bij de nieuwe berekening die ik plaatse.
Oh ja, voor de amateurs en geïnteresseerden. Er is GEEN auteursrecht op deze statistiekjes. Wie wil zet hem op zijn site, verkoopt hem aan een ander forum, verdraait de resultaten of komt tot andere cijfers. Ik vind het allemaal best.
Highwaykind en Frere Tempête: Ik probeer de cijfertjes bij te houden en zal jullie na de volgende aflevering rechtstreeks een word-bestand sturen (gelijk met plaatsing hier).
Sorry jongens, ik geloof niet in een systeem die enkel rekening houdt met verliezen.
Inderdaad: de mol probeert zo veel mogelijk geld uit de pot te halen/houden.
Maar diegenen die NIET de mol zijn proberen precies het omgekeerde. Door met de winsten rekening te houden, volgens hetzelfde systeem, zie je duidelijk wie de mol niet kan zijn (of dan toch een slechte). Mijn Mol is inderdaad (momenteel) Inge en het past mij wel dat ze iedere keer vrijwel onderaan staat, maar mijn berekeningen zijn niet het ultieme bewijs van Mol-zijn. Als dat zo zou zijn, hebben we het spel al gespeeld en is de mol veel te eenvoudig.
Ik denk wel dat we de mol onderaan mijn eerste tabel moeten zoeken.
Verder heb ik nog een ideetje om mijn theorie uit te testen maar dat wordt WK-werk.
Nog iets over de invloed van de mol om iets te doen mislukken. Goed voorbeeld is 2de spel. Wie heeft het spel doen mislukken ? De slapers of de schieters ? In mijn (eerste) tabel heb ik met dit spel geen rekening gehouden omdat er pas iets gewonnen werd als de hele groep 26 punten had. En dat is niet gelukt. Dus 0 euro te verdelen over de hele groep = neutrale statistische operatie (ik hoop dat Gotcha niet meeleest ...).
In de tweede serie tabellen wordt er wel rekening mee gehouden en krijgen Stijn en de drie slapers de verantwoordelijkheid. Dat is onterecht naar mijn mening.
Maar hier zitten we midden in de interpretatie, bekijken van mysterieuse invloeden, enz. Dat valt natuurlijk niet te berekenen en gelukkig maar, want daardoor kunnen we nog weken oeverloos zwansen op dit forum
![Wink ;)](https://www.realitynet.org/Smileys/widm/wink.gif)