Toen ik in het begin van de aflevering het shot zag van Michiel (Camera op de grond, gericht op de hielen) als ie door de gang loopt om iedereen wakker te maken moest ik direct denken aan de film "The usual suspects". Michiel trekt ook iets met zijn been dat ik dacht dat het wel gekopieerd móest zijn.
Als je de film nog niet kent, zou ik willen aanraden om de film eerst gaan te kijken, want het is echt een (vind ik) gigantisch goeie film en als je dit leest wordt de clou vd film verklapt.

Kort de inhoud van de film (ik kan me alles niet meer goed herinneren):
De politie is op zoek naar een bijna mytische crimineel, (al is niet zeker of ie echt bestaat, niemand weet hoe ie eruit ziet enz): Keyser Soze.
Na een moordpartij waar Keyser Soze mee te maken zou hebben wordt een 5tal mensen opgepakt (al is er geen bewijs): The usual suspects, vanwege hun (licht) crimineel verleden. Zonder bewijs moeten ze echter weer worden vrijgelaten en onderneemt het vijftal het plan om het de politie betaald te zetten en gaan een grote overval plannen.
Uiteindelijk blijkt echter dat 1 van hun ook Keyser Soze is nl. de persoon met het lamme been en hij blijkt de anderen met "het betaald zetten" van de politie gebruikt te hebben voor een grote drugshandel.
In het bewuste shot zie je dus de persoon met het lamme been lopen (Camera op de grond, gericht op de hielen) en dan overgaan in een "gewone" pas. Dat is het moment dat je als kijker beseft dat hij dus Keyser Soze is en dat hij al die tijd zijn lamme been gespeeld had.
Nouja, je moet echt de film gezien hebben wil je echt vatten wat ik bedoel, maar de vergelijkingen met deze aflevering zijn echt zo treffend, nl: Corry die "geblesseerd" raakt.
En Keyser Soze(=demol) schiet in de film al zijn kameraden neer(=molactie) tijdens hun gezamelijke missie(=opdracht) om een grote som geld te stelen(=prijzengeld).
Wat denken jullie, ben ik gewoon doorgedraaid?

Waar ik iig wel van overtuigd ben is dat de regie ook aan deze film gedacht moeten hebben toen ze deze afl. maakten. Ik wil niet perse beweren dat Corry haar blessure speelt (en de mol is). Maar het in minstens een vette knipoog naar de film imo.
Gr. B.