ik ga toch maar voor stijn, ik heb een poging gedaan om dit topic samen te vatten, met dank aan alle posters :
1.bruine bol = molshoop (afl1)
2. foute bediening schakelaars 1+3="M", essentieel voor het slagen van opdracht (afl.1)
3.rare uitspraken(alle afl.); blij dat ze wegzijn, we kunnen doorgaan met ons werk, met wat we bezig zijn , ik ga goed slapen vannacht, misschien moeten de anderen één of ander nachtspel doen, ik ben te goed voor dit (mol)spel
4.tijdverlies bij ravijnopdracht(hartslag) (afl.1)
5.wordt niet gevonden in venetië (per boot=snel weg) (afl.1)
6.stijn wordt vóór marc voorgesteld, maar komt pas na hem de kamer binnen (afl1)
7.muurschildering uit afl.2, opvallende moedervlek op dezelfde plaats als die van stijn
8.loten met zwarte zak evt. getrukkeerd? tampering with the notes? (afl.3), was eerst ook totaal niet geinteresseerd in de vrijstelling
9.Een briefje op het dashbord en verzoekje vooraf: "Rij voorzichtig, denk aan mij. " Alleen de mol heeft er belang bij dat er in het volgende spel voorzichtig wordt gereden
10.Stijn, de slimme veelwetende student, die steeds weer de verkeerde weg kiest (afl.2)
11. komt afwezig over, leest bv. een strip in politiekantoor (afl.3), hij geeft toe te weten dat het accident opgezet spel was
12. stijn knoeit met z'n spiegeltje en geeft shadia de schuld
13.hij belde met een gewone telefoon naar het thuisfront en niet met een gsm zoals de andere kandis
14.de stemronde afl.4, we krijgen een aantal vragen in beeld bv. "in welke auto zat de mol?" en "als hoeveelste tikte de mol een antwoord in?". bij de keuzemogelijkheden die in beeld komen verwijst niets naar stijn, misleiding?
15.de confrontatie met michiel, 'wil de mol naar voren treden' (niemand trad voorwaarts, hij stond er dan ook niet bij)
16.is stijn de persoon die de batterijklem loskoppelde en zo de bal doet vallen? hij had de opportuniteit
17.als hij nadat hij uit de cel komt de resultaten van de raadsels aan de politieagent overbrengt reageert hij meteen in vloeiend italiaans "het spijt me", later in de serie is z'n kennis van het italiaans plots heel wat minder , zie ook tip 29
18.stijn opent z'n koker
19. postcoderaadsels kiest hij er niet meteen uit, wat kans op mislukken vergroot en vergeet mogelijks vergeet ook een deel van de vraag voor te lezen
20.stijn komt niet voortijdig terug wat veel geld kost
21.hij leest op rare momenten strips, en wel XIII ; de 13e letter van het alfabet is de M - zie ook tip 2
21.stijn heeft nog nooit een groen scherm gezien tijdens een executie
22.Hij kocht geschenken voor de andere kandis : een T-shirt voor Marc , een Asbak voor Shadia, een Liefdespotjes voor Inge, een Poppetje voor Corry & een Armbandje voor Sandra ; 'Talpa' = Italiaans voor 'Mol', waarom kocht hij bovendien geen geschenk voor Walter
23.verwijzingen in de vraagstelling bij opdrachten (22, china, de Denker...)
24.blaast fakkel uit & gaat sneller fietsen (waardoor vuur dooft) op het moment dat inge vertelt dat ze ook kan galoperen
25.omwisseling volgorde keuze kandidaat/bezoek bij benji sprong
26.letters die blijven staan, mogelijks een verwijzing naar keizer augustinus , zie elders
27. de superkandidaat theorie (volgorde, zie elders)
28.lost raadsels verkeerd op in cel & bij denkers/doener opdracht
29.stijn heeft 2 jaar Italiaans gestudeerd, maar herkent geen enkel woord op de enveloppen (zie ook tip 17)
30.stijn wou niet jagen en besliste om niet mee te loten. laat een unieke kans liggen op een vrijstelling, blijft ook niet op z'n post op de toren
31.zijn naam verschijnt elke week helemaal op 't eind in beeld : woestijnvis
32.toont 3 vingers in allereerste trailer
32.stijn kiest op zichzelf als mogelijk afvaller, zodat kans op geldgewin kleiner is
33.laat de bom ontploffen
34.kiest foute vijs
35.intro's van michiel bij iedere uitzending, hij eindigt altijd met de woorden "De Mol" behalve in aflevering 4, als Stijn er niet bij is
36.raadt vliegacrobatie verkeerd, en zegt naam van stunt die later nog komt
37. in het onderhandelingenspel kiest hij niet wat hij steeds zegt
38.rijproef. stijn zwaaide flink naar links en rechts terwijk er rechtdoor moest gereden worden
39.Intro: stijn goochelt steeds met drie balletjes
nogmaals bedankt, en véél plezier met de finale-afleverng
tot mols
vlaming