Molakties Stijn vierde aflevering. Ik resumeer uit het forum (geen eigen hersenspinsels)
- "Denk aan mij, rij voorzichtig". Wordt aan de kandi's getoond 's-ochtends voordat ze naar hun bestemming vertrekken. Ze weten niet dat ze demolition car gaan dien. De kandi's (en wij) denken natuurlijk dat het een herinnering was aan het ongeluk waarbij hij in de auto zat.
Maar 2 minuten zien we dan nog eens die foto in een botsauto.
Wie anders dan de mol heeft belang dat de kandi's niet gaan botsen en racen ?
Als leuk grapje, vind ik het mager, dus er zit meer achter, maar wat ?
- Stijn = bestuurder. Ik denk niet dat Stijn veel ziet zonder zijn bril en dat hij gaat racen zonder bril. Het gevaar voor herkenning is dubbel, want hij ziet niet goed wat de anderen wel zien. Daarbij de andere kandi's zijn op meters van de 2 tegenstanders. Ze zien die zo en zullen Stijn met zijn krullen zo herkennen.
Maar ... stel dat WV gevraagd zou hebben aan een van 2 chauffeurs om een groene trui aan te trekken, wetende dat Stijn een groene trui aanheeft.
- Stijn bij de plofkoffers. Hij kan invloed gehad hebben bij de volgorde van de vragen, maar dat blijkt niet uit het ergens in dit forum verschenen lijstje van vragen + geldwaarde.
- Stijn vergeet een deel van de vraag. Kan best inderdaad. We zullen het niet weten. Blijkt wel van belang te zijn geweest (hoewel Shadia dan de linkerlijst zou ingetypt hebben en dus ook fout).
- Stijn komt niet terug: ik zou het ook niet gedaan hebben en dit was 'good thinking' van Stijn, maar ... superverdacht en inderdaad Hugo deed in de vorige Belgische mol een zeer gelijkaardig manoeuver maar wel veel agressiever.
De gevolgen waren identiek.