Auteur Topic: Stijn is (niet) de mol!  (gelezen 118028 keer)

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #100 Gepost op: 10-02-2003, 15:57:22 »
Stijn is wel de mol, want hij boort flink wat geld door de neus van de winnaar door voor een vrijstelling te kiezen.
(zie ook Hugo vorige serie met die 'schiet'-opdracht in een vervallen bouwwerk)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 10-02-2003, 17:14:08 »
Stijn is wel de mol, want hij boort flink wat geld door de neus van de winnaar door voor een vrijstelling te kiezen.
Als hij het niet had gedaan, had ik hem echt voor gek verklaard. Hij had geen schijn van kans bij die executie!
Voor mij is dit iig geen aanwijzing dat hij de Mol is.

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #102 Gepost op: 10-02-2003, 17:17:19 »
Als hij het niet had gedaan, had ik hem echt voor gek verklaard. Hij had geen schijn van kans bij die executie!
Voor mij is dit iig geen aanwijzing dat hij de Mol is.
Helemaal mee eens! Natuurlijk deed hij dit niet! Los van  mogelijkheden bij de executie zou ik na die twee acties van o.a. Marc en Inge bij de vrijstelling van Walter en het geld van de kokers, er niet over peinzen om mijn vrijstelling af te geven. WRRRRRAAAAAAK!!!!

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 10-02-2003, 17:22:13 »
Ik heb het op tape bekeken en Stijn vergeet duidelijk de laatste zin (nl. dat het rijtje moet ingevuld worden).

We weten helemaal niet zeker of Stijn dit is vergeten voor te lezen. We horen en zien 'm wel de rest van 't raadsel oplezen, maar dan ineens switcht 't beeld naar de kandi's die aan 't proberen zijn om 't raadsel op te lossen. Wie zegt dat Stijn 't niet gewoon keurig heeft voorgelezen, maar dat dit eruit geknipt is vanwege tijdsbesparing of om 'm extra verdacht te maken bij ons?  :-\

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 10-02-2003, 23:21:18 »
Ik heb net het begin van de aflevering van gisteren nog even zitten bekijken en begin nu toch te twijfelen of er misschien toch niet iets inzit dat Stijn wellicht één van de bestuurders van de groene auto's was bij het racen.  :-\

Tussendoor zie je Stijn even in beeld en hoor je hem vragen "Wat zijn die in godsnaam aan het doen?". Je ziet dat hij iets aanheeft met een rood kraagje, maar naar onderen verschijnt iets groens. Het lijkt op een rood t-shirt met daar overheen een groene trui. En nu viel me op dat één van de bestuurders van de groene auto's (degene die klem gereden werd door Marc en Walter) iets aanhad in precies dezelfde kleur groen! :o

Misschien kan iemand anders er ook even op letten als ze de band weer eens terugkijken, want ik begin me nu wel af te vragen of ik het met mijn eerste molverdachte (Stijn dus) toch niet bij het rechte eind had.

Lowprofile

• Gast
« Reactie #105 Gepost op: 11-02-2003, 00:21:52 »
Molakties Stijn vierde aflevering. Ik resumeer uit het forum (geen eigen hersenspinsels)
- "Denk aan mij, rij voorzichtig". Wordt aan de kandi's getoond 's-ochtends voordat ze naar hun bestemming vertrekken. Ze weten niet dat ze demolition car gaan dien. De kandi's (en wij) denken natuurlijk dat het een herinnering was aan het ongeluk waarbij hij in de auto zat.
Maar 2 minuten zien we dan nog eens die foto in een botsauto.
Wie anders dan de mol heeft belang dat de kandi's niet gaan botsen en racen ?
Als leuk grapje, vind ik het mager, dus er zit meer achter, maar wat ?
- Stijn = bestuurder. Ik denk niet dat Stijn veel ziet zonder zijn bril en dat hij gaat racen zonder bril. Het gevaar voor herkenning is dubbel, want hij ziet niet goed wat de anderen wel zien. Daarbij de andere kandi's zijn op meters van de 2 tegenstanders. Ze zien die zo en zullen Stijn met zijn krullen zo herkennen.
Maar ... stel dat WV gevraagd zou hebben aan een van 2 chauffeurs om een groene trui aan te trekken, wetende dat Stijn een groene trui aanheeft.
- Stijn bij de plofkoffers. Hij kan invloed gehad hebben bij de volgorde van de vragen, maar dat blijkt niet uit het ergens in dit forum verschenen lijstje van vragen + geldwaarde.
- Stijn vergeet een deel van de vraag. Kan best inderdaad. We zullen het niet weten. Blijkt wel van belang te zijn geweest (hoewel Shadia dan de linkerlijst zou ingetypt hebben en dus ook fout).
- Stijn komt niet terug: ik zou het ook niet gedaan hebben en dit was 'good thinking' van Stijn, maar ... superverdacht en inderdaad Hugo deed in de vorige Belgische mol een zeer gelijkaardig manoeuver maar wel veel agressiever.
De gevolgen waren identiek.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 11-02-2003, 02:08:46 »
- Stijn vergeet een deel van de vraag. Kan best inderdaad. We zullen het niet weten. Blijkt wel van belang te zijn geweest (hoewel Shadia dan de linkerlijst zou ingetypt hebben en dus ook fout).

Buiten dat alles was deze vraag 0 (nul) euro waard. Da's dan een mol-actie van letterlijk niks hè  ;)

Lowprofile

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: 11-02-2003, 08:28:18 »
Ik denk ook niet dat Stijn de mol is  ;)
Ik denk dat WV hem in deze aflevering verdacht heeft gemaakt naar de andere kandi's toe en naar de niet-aandachtige kijker (waar wij ons natuuuuuurlijk niet toe rekenen).
Toch is het molgehalte van Stijn gestegen na deze aflvering. Goed werk van WV.

Offline petine

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 11-02-2003, 09:23:19 »
In het begin van de race-opdracht zie je even een flits van een van de bestuurders van een groene auto. Lijkt niet op Stijn. Zijn gezicht is van de van de linker zijkant gefilmd en er is geen masker/schmink te zien (alleen een neus ietsje groter als die van stijn)  ;D
Beide rijders hebben groene T-shirts en op het einde, tijdens het kletsen onderling, zie je (heel even)in de verte 3 mannen in beeld, die komen aanlopen. Het is mij niet opgevallen dat de cameralieden (die daar af en toe flink gezweet zullen hebben) een groen T-shirt aanhadden.

Het lijkt ook mij dus (jammergoenoeg) niet waarschijnlijk dat Stijn heeft meegereden.

cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #109 Gepost op: 11-02-2003, 15:26:34 »
"Rij voorzichtig denk aan mij"

Het zou dit kunnen betekenen.

1. Corry zit in een rolstoel en als je niet voorzichtig genoeg bent gebeurt jou het zelfde.
En daarom moet je meschien aan Corry denken.

2. Heeft "Stijn"  meschien in  het verleden een ongeluk gehad of ver oorzaakt (Meschien heeft hij zelfs iemand dood gereden.) met zoon wagen en mag hij niet meer in zoon auto rijden of wil ie dat zelf niet en is is bang.

3. Als je niet voorzichtig rijd en er gebeurt iets moet je meschien niet iemand vergeten te bellen: De politie-Zieken wagen.

Offline populier

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 11-02-2003, 15:32:58 »
"Meschien": is dat ook al een verborgen hint ?

Even kijken. Normaal schrijf je "misschien", dus de I en de S zijn vervangen door een E.

Nu luidt de vraag: "Wie IS de mol ?" gevolg gevend aan jouw hint schrijven we "Wie é de Mol", onmiskenbaar een West-Vlaams accent. De mol is dus Corry.

Bedankt !

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 11-02-2003, 16:05:15 »
Dat van rij voorzichtig is iig al zeker NIET omdat Stijn iemand doodgereden heeft, laat staan een ongeluk gehad heeft. Al was het wel zo, waarom is dat relevant voor wie de mol is?

Als een vriend of familielid in zo'n race mee gaat doen, zeg je toch ook uit bezorgdheid 'Rij voorzichtig'? En die denk aan mij is gewoon om hem een klein innieminnie rolletje in de opdracht te geven. Dat zijn aanwezigheid er wel daadwerkelijk is. Er kan een hint in zitten, maar dan niet dat Stijn iemand doodgereden heeft.  ::)

Offline LaCanta

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 12-02-2003, 00:38:37 »
- Stijn bij de plofkoffers. Hij kan invloed gehad hebben bij de volgorde van de vragen, maar dat blijkt niet uit het ergens in dit forum verschenen lijstje van vragen + geldwaarde.
Juist, maar hij kan voor dat de koffers werden geopend wel de vragen en bijhorende koffers verwisseld hebben. Dat is toch precies hoe ik het als mol aan boord zou leggen.

Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Lowprofile

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: 12-02-2003, 10:08:40 »
Het verwisselen van de vragen zou betekenen dat Stijn (als mol) weet wat iedere koffer waard is, maar vooral welke vragen de anderen zullen kunnen oplossen en welke niet. En dat lijkt me toch heel onwaarschijnlijk, vooral als je ziet wat de groep uiteindelijk juist had.

Het verwisselen van de bedragen nadat de koffers ontploft zijn is ook niet mogelijk omdat de kaarten met de bedragen wel of niet besmeurd zijn met rode verf.

Mijn conclusie is dan ook dat Stijn weinig heeft kunnen "mollen". Het enige wat ik zie is het niet volledig lezen van de opdrachten en zelfs dat is op TV voor interpretatie vatbaar.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 12-02-2003, 10:38:37 »
Koffers van plaats verwisselen gaat niet, aangezien ze verbonden zijn met die timer om het te laten ontploffen.

Lowprofile

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: 12-02-2003, 10:44:24 »
Klopt, maar ik meende dat de vraag niet IN de koffer zat, maar erop lag. Je kan dus eenvoudig de vraag bij een andere koffer leggen. Maar ik zie daar dus niet het nut van in.

Offline LaCanta

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 12-02-2003, 10:47:03 »
Het verwisselen van de vragen zou betekenen dat Stijn (als mol) weet wat iedere koffer waard is, maar vooral welke vragen de anderen zullen kunnen oplossen en welke niet. En dat lijkt me toch heel onwaarschijnlijk, vooral als je ziet wat de groep uiteindelijk juist had.
In mijn theorie is de verwisseling gebeurd na de opdracht, maar voor onthuld werd hoeveel elke koffer opbracht. Stijn-de-mol heeft de raadsels in een molse volgorde aangereikt (eerste deze die geen geld opbrengen). Na het ontploffen van de koffers heeft hij echter de verwisseling doorgevoerd om de verdenking van hem af te schuiven (hij zou nl. teveel verdacht worden als de "toevallige" volgorde zo mols is).

Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Lowprofile

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: 12-02-2003, 11:06:10 »
Dit zou alleen kunnen als ze meer vragen hadden opgelost, waaronder 0 euro vragen.
Ze hebben maar 1 vraag opgelost en er is maar één kaart niet besmeurd.
En inderdaad, Stijn kon de kaarten met de vragen van koffer verwisselen, maar dan is de enige andere 'molse' mogelijkheid de kaart van 3.000 euro omwisselen en die kaart is besmeurd.
Nee, in het eventueel omwisselen van kaarten zie ik niets zitten. Tenslotte blijkt uit de beelden ook welke vraag Stijn bij welke koffer stelt en welke koffer later ontploft.

Offline LaCanta

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 12-02-2003, 11:11:46 »
Hij kan wel de vragen van de ontplofte koffers verwisseld hebben. Dit heeft geen invloed op het gewonnen geld, maar kan wel nuttig zijn om de molse volgorde van de vragen te maskeren.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #119 Gepost op: 12-02-2003, 11:24:06 »
Ja, toch wel een beetje vreemd. Er wordt gezegd dat de kandidaat die de 2 vrijstellingen krijgt, 3 dagen uit het spel verdwijnt, toch heeft Stijn in deze aflevering een belangrijke rol. Bij de koffers bepaalt hij de volgorde waarin de koffers worden opengemaakt.