Tijd om weer wat te weerleggen:
aflevering 1: Uit de groep voor de kerk (bij het toekennen van de punten) vertrekt Stijn op blote voeten naar Michiel. Ik moest meteen aan Hugo z'n sletsen denken. Ik weet het dit is een zwak argument, en ik weet niet eens of het zeker is, want het was echt maar een flits. Heeft iemand de mogelijkheid en tijd om dit misschien na te kijken.
Klopt, MAAR: Hij doet aan tai chi en dat soort dingen, waar je helemaal innerlijk mee tot rust komt. En lopen op blote voeten gebeurt bij zo'n mensen wel meer. ("zo'n mensen" klinkt negatief, zo bedoel ik het niet, maar ik kan even niet anders op een beschrijving komen) Hij loopt trouwens ook met zijn blote voeten het water in na die splitsingsopdracht in afl 3.
aflevering 2: In de leader met de koppen vooraan in het programma zijn alle kandidaten geplaatst in een blauwe flou, behalve Stijn daar is de kleur bruin. Ik heb er alleen op kunnen letten in de tweede aflevering, misschien dat het in de andere ook zit.
Niet gemerkt.
aflevering 2: Stijn stond daar wel enorm te knoeien met z'n spiegeltje. Hij kreeg het maar niet voor elkaar om de straal erop te laten vallen. Natuurlijk werkt hij later wel mee, maar hij slaagt er m.i. steeds in het tempo naar beneden te halen.
Maar ondertussen was die straal al 2 of 3 keer gebroken. De straal bewoog heel erg en hij had enkel het kleine oppervlakte van het vergrootglas, omdat de rest de spiegels al hadden gebruikt. (PS: ze hadden ook nog even terug kunne lopen en aan Nicole kunne vragen of ze die grote stukken spiegel die ze in het begin kapotgeslagen hadden, wou komen brengen. Dan konden ze de straal zoveel breken als ze wilden)
aflevering 2: Nicole valt af, en in de aftiteling zegt Stijn: "ik vond dat een heel sympathieke; ze had nooit last van zenuwen voor de eliminatie, en daarin leken we wel op elkaar"
Heeft volgens mij weer met tai chi te maken. Hij kan zich goed concentreren en zo innerlijke rust vinden en geen zenuwen hebben voor de eliminatie.
aflevering 3: Bij de splitsing-proef is hij er als de kippen bij om de een of andere weg in te slaan. Meestal de verkeerde. Hij wacht dan ook nog een paar keer tot iedereen er is om de 'foute' koffer open te doen. Na de laatste verkeerde koffer loopt Bruno zich de longen uit het lijf, maar blijft Stijn een hele tijd, redelijk ver achteruit. Heel op het einde haalt hij dan nog Bruno over de streep, en lijkt het (tv-gewijs) alsof hij de grootste inspanning heeft gedaan. Heeft u hem zien zweten?
Splitsing 1: Stijn gaat de goede weg op
Splitsing 2: Bruno en Walter zeggen dat 3 het aantal mollen is dat verdacht geweest is.
Splitsing 3: Bruno zegt dat hde denker met de vuist op het voorhoofd zit
Splitsing 4: Marc en Corry zijn zeker dat de wijn die naar links wijst de goede is
Splitsing 5: Hier weet ik het niet meer, maar voor de Quebec vraag zou ie niet veel hebben moeten saboteren, aangezien iedereen wel naar Sydney gelopen was.
Stijn heeft dus niks geen invloed op de beslissingen welke weg ze heenlopen. Bovendien, als ze de verkeerde wijn hebben gekozen, loopt hij kei hard met Corry naar die koffer omdat ze haar moeten achterlaten. Shadia en Marc draaien al om en Bruno gaat ook alvast terug. Maar Stijn moet eerst Corry afleveren en geraakt daarom helemaal achterop en loopt zich de benen vanonder het lijf om bij de rest te geraken.
aflevering 3: Stijn zegt zeker nooit voor het ticket naar afl. 5 te zullen kiezen, want hij wil in het spel blijven (als mol kun je weinig bereiken buiten de groep). Aan het einde van de dag is hij 180 graden gekeerd. Natuurlijk zorgt Michiel er, met z'n goochelaarstruukje, voor dat het wel Stijn is die eruit gaat.
Ik geloof er niet in dat het een gochelaarstruukje is, want je ziet Michiel de papiertjes er van bovenaf in laten vallen. Het kan onmogelijk dat je dan in het ingeborduurde zakje dat kan laten vallen, want dat meot je er dan echt insteken. Bovendien was het dan een groot risico om Sandra een papiertje te laten trekken, want wat als ze het gevoeld had?