(nl. de postcodevraag)
Deze zouden bijna zeker of allebei juist, of allebei fout zijn.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Stel de eerste vraag die ze voorgelegd kregen was een postcodevraag, dan was de kans groot geweest dat Walter (die waarschijnlijk niet zoveel moeite zou hebben met de juiste codes) als eerste op pad zou worden gestuurd
zonder dat er een lange discussie aan vooraf zou gaan over welke de goede codes zouden zijn. Ze zouden waarschijnlijk de woonplaatsen nog eens doornemen en de volgorde, maar misschien zouden ze de codes niet eens opschrijven.
Als dan aan het eind dezelfde (bijna) vraag nog eens voorbij komt, zou er een kans zijn dat de overgebleven kandidaten helemaal niet meer weten wat de goede postcodes zijn, omdat ze volledig op Walter vertrouwd hadden. Men verwacht natuurlijk niet dat ze 2x dezelfde vraag krijgen. Bovendien (zo hebben we kunnen zien) verwachtten de kandidaten dat ze de eerder vertrokken mensen weer zullen treffen bij Michiel voordat ze het antwoord intypen.
Nou ja, dit alles om aan te geven dat het voor mij niet echt een overtuigende verklaring waarom er 2 dezelfde vragen in voorkwamen. Bovendien, je hebt het over de oorspronkelijke volgorde, ik meen me te herinneren dat de eerste vraag die Stijn aan de groep doorgeeft, eigenlijk vraag nummer
twee was! Hij volgde dus niet de volgorde die de makers zelf bedacht hadden.