Poll

Provinciale Staten - Wat heb je gestemd?

CDA
0 (0%)
PvdA
2 (13.3%)
VVD
2 (13.3%)
D66
0 (0%)
GroenLinks
0 (0%)
SP
2 (13.3%)
LPF
0 (0%)
Op een andere partij
2 (13.3%)
Heb niet gestemd
3 (20%)
Mag niet stemmen
4 (26.7%)

Totaal aantal stemmen: 16

Auteur Topic: wat stemmmen de widm forummers... (deel 2)  (gelezen 15638 keer)

Offline bertha531

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:wat stemmmen de widm forummers... (deel 2)
« Reactie #60 Gepost op: 26-01-2003, 12:06:41 »
lijkt me nogal logisch dat dat voor iedereen verschillend is.
en een lijsttrekker moet natuurlijk in de media het partijprogram goed kunnen uitleggen en desnoods verdedigen. als iemand dat met charisma doet is dat zeker een toevoeging.......klinkt lullig maar is wel de realiteit.
Ook al is dat de realiteit, voor jouw hoeft dan toch niet een criterium te zijn?

:-[  :-[ ik kreeg altijd acuut plaatsvervangende schaamte als hij naar internationale besprekingen moest..........  :-[
Och, ja heb jij dat ook? Ik durf nu echt niet meer het buitenland in omdat ik bang ben dat ze zullen zeggen: "Oh kijk daar heb je zo'n inwoner van dat land waarvan de minister-president geen lekker kontje had!"  :-X

precies Cora.. uitstraling, charisma... hoe breng je je programma naar de kiezer...
maar.. het programma blijft het belangrijkst..
precies.. enne Potter heeft net zoveel uitstraling als een kapotte lamp..
Dus JP heeft een uistraling van een kapotte lamp, maar tegelijk zeg je dat het eigenlijk niet belangrijk is? Oke. :)

Offline Doris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
« Reactie #61 Gepost op: 26-01-2003, 13:50:55 »
*Malcolm heeft liever een politicus met een flinke dosis hersens dan eentje met een lekker kontje.  ;D
toch heeft wouter bos meer dan alleen een lekker kontje :P wat ik een groot pluspunt aan hem vind, is dat ie zo bereikbaar is. een paar vrienden van mij die mailen wel eens met em enzo, en hij zal dan misschien wel niet alles persoonlijk beantwoorden, maar hij staat best open voor andere mensen en is gewoon echt bereikbaar, en dat kan je van JP niet echt zeggen volgens mij.

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Beat

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 26-01-2003, 14:32:58 »
Toch heeft JP Nederland tijdens de internationale besprekingen (vooral in Kopenhagen) zeer goed vertenwoordigd.

*Malcolm heeft liever een politicus met een flinke dosis hersens dan eentje met een lekker kontje.  ;D

Wat Balkenende internationaal voor elkaar heeft gekregen, is dat Nederland een pleefiguur slaat door dat geklungel met de LPF, wat hij niet in de hand heeft kunnen houden.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #63 Gepost op: 26-01-2003, 14:37:21 »
idd, whatever ie ook in kopenhagen heeft gedaan, nederland heeft wel ff een superslechte reputatie door dat gedoe met de LPF, en daar is balkenende medeschuldig aan.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 26-01-2003, 14:58:26 »
dan hebben we het nog niet over de kosten die dit geklungel met zich mee heeft gebracht.
Kosten die wij met zijn allen moeten ophoesten.

er was eens......

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #65 Gepost op: 26-01-2003, 16:14:40 »
volgens mij wordt dit t JP-afzeik-topic...

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 26-01-2003, 16:45:39 »
nee hoor...
ik vond de optredens van JP in het programma Kopspijkers altijd heel positief....  ;D

er was eens......

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #67 Gepost op: 26-01-2003, 16:56:16 »
whahahaha me 2 :D

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #68 Gepost op: 26-01-2003, 20:57:02 »
Ook al is dat de realiteit, voor jouw hoeft dan toch niet een criterium te zijn? Och, ja heb jij dat ook? Ik durf nu echt niet meer het buitenland in omdat ik bang ben dat ze zullen zeggen: "Oh kijk daar heb je zo'n inwoner van dat land waarvan de minister-president geen lekker kontje had!"  

ten eerste ben ik niet de enigste stemgerechtigde in nederland, dus het doet er niet zoveel toe wat ik vind..............
ten tweede gaat het niet om een lekker kontje of niet.......................
(moeilijk om koeien te laten lezen klaarblijkelijk  ;))  het gaat om uitstraling en positiviteit........
en de reden voor die plaatsvervangenede schaamte is idd door dat hele lpf-gebeuren. ik was altijd trots op onse tolerantie, maar dat blijkt nu allemaal tot het verleden te behoren.

« Laatst bewerkt op: 26-01-2003, 20:58:26 door CORA BORA »

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 26-01-2003, 21:37:51 »
Wat Balkenende internationaal voor elkaar heeft gekregen, is dat Nederland een pleefiguur slaat door dat geklungel met de LPF, wat hij niet in de hand heeft kunnen houden.
Ligt dat volgens jou aan Balkenende of aan de LPF zelf?

Ik blijf het vreemd vinden dat veel mensen het Zalm kwalijk nemen dat hij samen met Verhagen de stekker eruit heeft getrokken. In mijn ogen was het een heel verstandig besluit van ze.

Over dat het geintje met de LPF veel geld heeft gekost: Dat moet je 1,6 miljoen mensen kwalijk nemen die op een lijk hebben gestemd. Niet Balkenende.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #70 Gepost op: 26-01-2003, 22:05:07 »

Ik blijf het vreemd vinden dat veel mensen het Zalm kwalijk nemen dat hij samen met Verhagen de stekker eruit heeft getrokken. In mijn ogen was het een heel verstandig besluit van ze.

was idd een verstandig besluit, verstandiger had geweest om het eerder te doen of om er helemaal niet aan te beginnen.................

Over dat het geintje met de LPF veel geld heeft gekost: Dat moet je 1,6 miljoen mensen kwalijk nemen die op een lijk hebben gestemd. Niet Balkenende.

sorry, ik neem het balkenende wel kwalijk...dat geintje had ook anders opgelost kunnen worden door er helemaal niet aan te beginnen, maar ook nu is balkenende zo regeringsgeil dat hij nu ook liever met de lpf/vvd regeert dan niet................
en wat die 1,6 miljoen mensen betreft, die neem ik het ook kwalijk. stuk voor stuk. nog ongelofelijker vind ik trouwens dat er nu ook nog honderdenduizenden op de lpf hebben gestemd.

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 27-01-2003, 14:48:29 »
Ik ben het niet helemaal met je eens dat ze er niet aan hadden moeten beginnen. Als een partij met 26 zetels de kamer binnenkomt kun je die niet negeren. Bovendien hadden CDA, VVD en LPF een zeer ruime meerderheid in de kamer. Andere coalities waren eigenlijk onmogelijk. Zeker een andere coalitie zonder de PvdA. Het zou niet geloofwaardig zijn geweest als de PvdA na zo erg afgestraft te zijn deoor te kiezer ging regeren.
Verder had niemand (ook Balkenende) niet kunnen voorspellen dat de LPF zoooo erg zou worden.

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 27-01-2003, 20:53:17 »
Nou, zelfs ik heb er geld op gezet dat we binnen een jaar weer naar de stembus konden. En ja hoor. Ik ben het met je eens dat ze niet genegeerd konden worden en andere opties moeilijk waren, maar ervaren mensen zoals Balkenende en Zalm hadden de ellende moeten zien aankomen (alert zijn) en sneller moeten en kunnen reageren.

Maar ja, gedane zaken nemen nou eenmaal geen keer en misschien hebben we er met zn allen nog wel iets van geleerd.

Wie het weet mag  het zeggen... ;D

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 27-01-2003, 21:53:40 »
maar ervaren mensen zoals Balkenende en Zalm hadden de ellende moeten zien aankomen (alert zijn) en sneller moeten en kunnen reageren.
Dat hebben ze dus gedaan door de stekker eruit te trekken. Het moeilijke was dat er op alle fronten van de LPF gedoe was. De ministers, de fractie, de leden, het partijbestuur, de eigenaar van de naam LPF etc.
Zalm kun je niets kwalijk nemen. Hij was kamerlid en kan zich niet bemoeien met wat er in een andere partij gebeurt. Het enige dat hij kon doen is het vertrouwen in de regering opzeggen. En dat heeft hij gedaan.

Balkenende had alleen wat kunnen doen aan het gedoe rond de LPF ministers. Maar achter z'n rug om gingen Heinsbroek en Bomhoff gewoon verder met ruzie maken.

Aan het gedoe op de andere fronten van de LPF (fractie, partij, bestuur, eigenaar etc.) kon niemand wat doen omdat ze er simpelweg niets over te zeggen hebben.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 29-01-2003, 21:56:00 »
ten eerste ben ik niet de enigste stemgerechtigde in nederland, dus het doet er niet zoveel toe wat ik vind..............

Malcolm vroeg wanneer jij iemand een goede lijsttrekker vind. Dus vroeg me af of je het dan ook voor jezelf een belangrijk criterium vind.
Citaat

(moeilijk om koeien te laten lezen klaarblijkelijk  ;))  het gaat om uitstraling en positiviteit........
Ik snap nog niet wat ik verkeerd lees maar oke.  :P

Citaat
en de reden voor die plaatsvervangenede schaamte is idd door dat hele lpf-gebeuren. ik was altijd trots op onse tolerantie, maar dat blijkt nu allemaal tot het verleden te behoren.

Aha, maar jouw post over acute plaatsvervangende schaamte stond direct onder een post over JP en zijn uitstraling dat dezelfde uitstraling van een kapotte lamp zou hebben. Vandaar dat ik dacht dat ik dacht dat het vanwege de uitstraling van JP was... Stom van me. :)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #75 Gepost op: 30-01-2003, 08:50:56 »
zeker stom..............  :)

en hetgene wat je verkeert las, ging over uitsraling en charisma, dus niet over uiterlijk en lekkere kontjes. daar zit echt wel verschil tussen. maar dat hoef ik jou niet uit te leggen natuurlijk................  ;)

« Laatst bewerkt op: 30-01-2003, 08:52:50 door CORA BORA »

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #76 Gepost op: 30-01-2003, 09:17:38 »
Tweety heeft liever een politicus met een flinke dosis hersens én een lekker kontje  ;D  jaja, ik hoor wel vaker dat ik te veeleisend ben...

Mijn mening: bij de vorming van een kabinet in mei vorig jaar kon JPB gezien de uitslag van de verkiezingen niet veel anders doen dan met de LPF in zee gaan.
Dat ze de stekker er uit hebben getrokken is ook volledig terecht, want Nederland begon inderdaad een flaterfiguur te slaan. Let wel: dat kwam niet door JPB of Zalm maar door de LPF zelf.

Gezien de uitslag van de verkiezingen van vorige week kan JPB niet veel anders dan met de PvdA gaan regeren.
Wat ik dan wel schunnig vind is de reactie van JPB dattie liever met de VVD wil, desnoods met D66 of LPF er bij. Hoe komt JPB op dat onzalige idee, over jezelf ongeloofwaardig maken gesproken!
JPB, je hebt niks te kiezen, dat doet het volk namelijk !

« Laatst bewerkt op: 30-01-2003, 09:18:35 door Tweety »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #77 Gepost op: 30-01-2003, 09:19:56 »
allemaal van die mannetjes met van die enorme ego's tweety.............  :'(

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #78 Gepost op: 30-01-2003, 10:40:47 »
Ja, daar heb ik hier op 't werk ook al zo'n last van ..... :(

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #79 Gepost op: 30-01-2003, 12:25:22 »
Ik lees dit topic nu pas, ik stem al jaren principieel niet omdat er in nederland toch een groep is die al jaren aan de macht blijft ongeacht wat er gebeurd.

Verder is het nu zo dat het met de europese economie heel slecht gaat en met de nederlandse economie veel minder goed dan voorheen. mede ingegeven door die malaise(hoge werklossheid, en overvol) stemt de majority dat het anders moet, ah dat is handig. Je richt een partij op die zegt data lles slecht is en die roept dat het anders kan en moet.
Dat Nederland daar dan massal op stemt is dom, iets roepen is 1, het waarmaken iets anders.

Zelfs als Puim niet zou zijn vermoord, had de LPF geen kans om ooit een serieuze partij te zijn. De schuld van de kabinetscrisis ligt dan ook niet bij Balkenende, heowel die niets voorstelt op europees politiek vlak, en de schulod ligt ook niet bij de incapablee mensen die de LPF bezet hielden na Pim. Maar de hoofdschuldige is de combinatie van alle genoemde factoren, de machtsstrijd binnen de LPF, de gulden middenweg politiek die de CDA al jaren typeert en de keuze van het Nederlandse volk.

Laat het CDA aub eens een kant kiezen, pas dan zullen er in nederland 3 grote partijen zijn met een statement en een comittment en pas dan kan je politiek bedrijven.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld