Je hoeft niet altijd de naam en adres bovenaan te zetten of wel? En afsluiten. Ik wil graag een antwoord dus heb ik nu 'ik hoor graag van u' maar staat dit wel? Of kan ik beter wat anders neerzetten? En dan hoogachtend, regel overslaan en dan je naam enz.? En waar komt de handtekening? Oja, nog 1 ding. Ik heb een bijlage. Is dat dan onderaan bijlage 1 of bijlage en dan wat het is?
In een officiele brief zou je inderdaad wel de naam en het adres zowel van jezelf als van de geadresseerde moeten vermelden. Maar dat ligt er een beetje aan naar wie de brief gaat. Als je briefpapier met een briefhoofd, bv van een bedrijf hebt, hoeft het ook niet
Probeer niet te wollige taal te gebruiken. Dat staat juist amateuristisch. Een term als "ik hoor graag van u" kan prima, maar is wat kort. Misschien kan je zeggen "Graag hoor ik van u of......"enz. (zowiezo zinnen die beginnen met Ik zoveel mogelijk vermijden)
Afsluiten met: Hoogachtend, of als het niet een hele officiele brief is, "met vriendelijke groet"
Dan eventueel de functie waarin je de brief schijft, bijvoorbeeld "de penningmeester" of "medewerker zus en zo"
ruimte voor de handtekening en dan je naam, eventueel aangevuld met een emailadres of telefoonnummer.
Als je niet vanuit een bepaalde functie schrijft kun je na de groet, een stuk open laten voor je handtekening, en dan je naam neerzetten.
Pas als allerlaaste onderaan de brief de bijlage met naam en toenaam vermelden.
dus bijvoorbeeld Bijlage: C.V.
Als je meerdere bijlagen hebt, dan moet je ze nummeren, en stuk voor stuk op deze manier vermelden.
voorbeeldje:
eigen adres
plaats en datum
adres geadresseerde
betreft:
aanhef
alinea1
alinea2
alinea 3
Met vriendelijke groet,
functie
handtekening
naam
evt telefoonnr en/of emailadres.
Kan je hier wat mee?