Na 5 afleveringen te hebben geanalyseerd te hebben kwam ik tot deze conclusie:
Inge: Inge zou een hele goede Mol kunnen zijn en ze houdt er ook vast wel van om zichzelf verdacht te maken, maar het ligt er echt te dik bovenop. De makers van de Mol proberen ons er te hard van te overtuigen. Als ze de Mol zou zijn, mocht ze weleens wat subtieler te werk gaan. Na enkele Molseries (NL, BE) mogen we toch wel iets meer niveau verwachten.
Marc: Iemand die voor mij na de analyse wat meer naar boven kwam duiken, ik denk eerlijk gezegd dat Marc er ook van houdt om zichzelf verdacht te maken. Marc staat centraal in de groep en dus erg moeilijk om de Mol te zijn. Toch wil ik Marc niet afschrijven, maar mijn gevoel zegt anders. Ook de (soms vergezochte) hints van San Marco-plein en Marcus Antonius zijn voor mij niet doorslaggevend. Je moet echt kijken naar Molacties en het gedrag van een Mol en niet teveel letten op hintjes die moeilijk te achterhalen zijn.
Sandra: Sandra is vanaf aflevering 1 mijn Mol en alleen Bruno heeft me een keer doen veranderen van Molkeuze (Toen moest hij er de aflevering erna ook gelijk uit, dus dat was dat.). Sandra is een subtiele Mol en valt niet erg op met haar Molacties. In tegenstelling bij Inge moet je echt zoeken naar haar Molacties en velen zien ze niet. Een echte supermol dus. Als je niet op Sandra let, zie je ze denk ik ook niet, maar ze zijn er zeker wel. Ook een sterk punt is dat Sandra zichzelf totaal niet verdacht maakt, door sommige opdrachten wel te halen, die je veel aanzien geven in de groep (zoals het vangen van de bal). Daarbij maken de andere kandidaten wel duidelijk dat er meer aan de hand is met Sandra dan dat wij op tv zien. Inge, Shadia en Stijn zagen haar allemaal als verdachte. Net als met George vorig jaar krijgen we door montage niet alle Molacties te zien. Als je aflevering 5 bijvoorbeeld ziet, zou je denken dat Sandra niet veel aan het Mollen is, maar bij de opdracht met de fakkel kan ze heus wel gemold hebben, zonder dat wij het op camera zien. Daarbij lijkt Sandra ook als enige een band heeft met Michiel, alsof er meer is tussen die twee. Natuurlijk ben ik gevaarlijk bezig. Vanaf aflevering 1 is Sandra mijn Mol en daarom zie je dingen die er soms niet zijn en concentreer je je soms teveel op dat ene persoon.
Shadia: Een andere goede mogelijke Mol is Shadia. Toch heb ik van haar een heel dubbel beeld. In aflevering 1 maakt ze zich zelf gelijk verdacht door de koker te openen en in aflevering 2 bv. kon ik echt geen goede mogelijke Molacties bedenken die ze had kunnen uithalen. Toch is Shadia soms erg subtiel bezig om opdrachten te verpesten. Soms lijkt het alsof ze twee gezichten heeft. Ik zou geen duidelijke karakterbeschrijving van haar kunnen geven. Soms lijkt ze ook heel actief, bijvoorbeeld als ze Stijns postcode weet of Christophes leeftijd, maar als je kijkt hebben zulk soort opmerkingen niet een heel groot belang.
Stijn: Stijn is ook al zo'n moeilijk verhaal. De eerste keer dat ik hem zag vond ik hem een echte typische molkandidaat. Maar echte Molstreken zie ik hem nog niet doen. Hij is wiskundige, toch lost hij zijn raadseltjes niet goed op in de gevangenis, een mogelijke mollenstreek, maar hij maakt zichzelf wel zo gelijk verdacht. Of in de opdracht met de fakkel, aflevering 5 maakt hij zichzelf weer verdacht door de fakkel uit te laten gaan, terwijl Inge al genoeg tijd heeft verspild en de opdracht toch al Mission Impossible is. Daarbij is Stijn zo ijverig en helpt hij de groep vaak verder. (Maar dat was George ook). Maar waarom kwam Stijn dan terug in aflevering 4, terwijl er werd gezegd dat de kandidaat die de dubbele vrijstelling kreeg twee dagen uit het spel verdween, Stijn (als Mol) kon toch verder Mollen. Stijn kan aan de ene kant een hele goede Mol zijn en ik zie wel een paar gevalletjes waar hij heel subtiel gemold kan hebben, maar in sommige gevallen maakt hij zichzelf alleen maar verdacht. In weer andere gevallen is hij erg fanatiek en zorgt hij voor veel geld. Erg dubbel allemaal, maar ook Stijn heeft wat geheimzinnigs en blijft een goede, mogelijke Mol