Auteur Topic: Mol, winnaar, verliezer, afvaller?  (gelezen 36641 keer)

Offline Lieve VW

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol, winnaar, verliezer, afvaller?
« Reactie #80 Gepost op: 17-02-2003, 14:57:35 »
Ik mag dan wel niet veel berichten posten (he Lautjuh :P) maar ik heb het voorlopig toch aan het juiste eind.

Ik blijf bij:

Mol: Sandra
Winnaar: Marc
Volgende afvaller: Shadia
Verliezer: Inge

Perception is reality

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #81 Gepost op: 17-02-2003, 14:59:01 »
ik heb deze keer ingevuld

mol: shadia
winnaar: sandra
verliezer: marc
afvaller: inge

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #82 Gepost op: 17-02-2003, 15:05:27 »
voorlopig staat m'n pool zo ingevuld

mol: shadia :)
winnaar: marc
verliezer: sandra :(
volgende afvaller: stijn

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 17-02-2003, 15:14:52 »
Ik ga toch maar voor Inge als mol, ik weet het niet meer (maar stiekem hoop ik toch Marc of Stijn :D)

Mol: Inge
Winnaar: Stijn
Verliezer: Sandra
Afvaller: Shadia (soory vlaming  :'()

Offline atrus

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 17-02-2003, 15:27:52 »
Ik heb even alle verdenkingen van iedereen op een rijtje gezet en gekeken wat een ieder als laatste heeft ingevuld. Vanavond zullen er in ieder geval twee mensen op zoek moeten naar een nieuwe Mol.

Corry: @miesh, knikker
Inge: Lowprofile, moekeva, mollemans, n@ncy, Tweety
Marc: Calimero, Rose, atrus, Lautjuh, Marc, populier, Alive and Kicking, ambijans, Jayne, sproet, wolfje
Sandra: Chriz, D**n, Lieve VW, Pino, Elmar
Shadia: Vlaming, Verdi, Han 13, Doris, WC Eend
Stijn: Erik TKS, Mol_en_co*, Daisy, LaCanta

*twijfelde tussen Stijn en Corry

Leuk om zo alle verdenkingen eens op een rijtje te zien!

De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #85 Gepost op: 17-02-2003, 15:37:55 »
Ik heb al sinds aflevering 2 (had eerste gemist met de pool)
Mol: Shadia
Winnaar: Sandra
Verliezend finalist: Marc 8)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 17-02-2003, 17:37:03 »
Voorlopig hou ik 't hierop:

Volgende afvaller: Stijn

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 17-02-2003, 20:16:49 »
Pffft, ik weet het echt niet meer. Ik begin mn twijfels te krijgen bij mn mol. Ik neig toch ook wat naar Stijn, kan niet echt aangeven waarom. De afvaller had ik fot, ben meteen flink gekelderd in de pool. Ik dacht meteen na de vorige aflevering dat Sandra zou afvallen. Later zag ik dat dat ook de theorie van Vlaming/Migo was. Gisteravond vor het invullen twijfelde ik toch nog tussen Corry en Sandra, toch maar Sandra genomen... jullie weten de afloop.

Voorlopige pool na gisteren:
Afvaller: Sandra

Dit zou nog wel eens heel erg kunnen veranderen in de loop van de week!

Offline Dragonius

• Forumlid
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
« Reactie #88 Gepost op: 17-02-2003, 22:23:12 »
Goed, ik doe even mee.
Mol: Stijn
winnaar: Inge
Verliezer: Sandra

Volgende afvaller: Shadia (ze slaapt veel te veel)

Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 18-02-2003, 00:36:11 »
Volgende afvaller: Shadia (ze slaapt veel te veel)

goed gezien! tsja, een mol moet nu éénmaal niet veel blokken uit het notaboekje (of mogen ze dat tijdens de test gebruiken? weet er dat iemand? )

mvg
vlaming

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 18-02-2003, 11:27:47 »
Corry afgevallen, dus Stijn is nu zeker ??? de mol.
(vlak voor het einde van de vorige aflevering dacht ik eindelijk zeker te weten dat Corry de mol was en toen kreeg ze een rood scherm, dus zal ze de mol toch niet zijn)

Mijn lijstje is nu als volgt
Mol:Stijn
Winnaar:Sandra
Verliezer:Inge
Volgende afvaller:Shadia

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #91 Gepost op: 18-02-2003, 12:09:11 »
(of mogen ze dat tijdens de test gebruiken? weet er dat iemand)
nee, volgens mij mogen ze dat niet. ik kan t niet met zekerheid zeggen, maar bij NL 2 zaten nico, sigrid en yvonne voor de finaletest dat hele boekje nog een keer door te nemen, dus ik ga er van uit dat het niet mag.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 18-02-2003, 12:11:49 »
nee, volgens mij mogen ze dat niet. ik kan t niet met zekerheid zeggen, maar bij NL 2 zaten nico, sigrid en yvonne voor de finaletest dat hele boekje nog een keer door te nemen, dus ik ga er van uit dat het niet mag.

Ik zag Inge anders wel met dat notitieboekje tijdens 't maken van de test. Als ik me niet vergis gebruikte ze 't als 'n soort muismat, ze had 't tenminste onder de muis gelegd. :-\

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #93 Gepost op: 18-02-2003, 12:14:30 »
oh, was dat n notitie boekje? k dacht dat t gewoon een soort encyclopedie was... maar nu je t zegt, idd. de anderen hadden toch geen boekje onder hun muis liggen? k heb daar niet op gelet dus weet t niet zeker. maar anders is t maybe wel n hint, dat inge boven de notities staat => mol?

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 18-02-2003, 12:21:40 »
Ik zag Inge anders wel met dat notitieboekje tijdens 't maken van de test. Als ik me niet vergis gebruikte ze 't als 'n soort muismat, ze had 't tenminste onder de muis gelegd.  :-\

ik dacht al zoiets gezien te hebben....hmm zouden ze dan toch die boekjes mogen gebruiken tijdens de test? of is het een hint??? was het bij mol2be niet zo dat marianne alles ging vanbuiten leren op het toilet, voor de executie? ik meen me zoiets te herinneren, maar toen waren die notaboekjes nog geen officieel onderdeel van de serie??? 't is me ook niet volledig duidelijk of ze die notaboekjes mogen gebruiken tijdens een opdracht, 't zou in bep. gevallen wel van pas gekomen zijn, bv. voor het postnummer van walter....

« Laatst bewerkt op: 18-02-2003, 12:22:31 door vlaming »

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 18-02-2003, 14:20:54 »
Ik had als eerste mol Christophe en week 2 was ik vergeten te stemmen... :(
Gelijk werd ik naar de onderste regionen van de pool gestuurd en sindsdien is het nooit echt meer goed gekomen...
Maar vermoedelijk ga ik nog wel wat plaatsen stijgen als dit rijtje klopt: :)

Mol: Inge
Winnaar: Sandra (verdient ze wel gezien haar inzet)
Verliezer: Stijn

Als afvaller denk ik nu net als vorige week: Shadia. (Maar stiekum hoop ik nog veel slaperige hoofden van Shadia te zien. :))

Offline LaCanta

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 19-02-2003, 08:43:53 »
In Stijn-de-mol geloof ik niet meer. Mijn nieuwe overtuiging:

mol: Marc
winnaar: Sandra (hoop ik)
verliezer: Stijn
afvaller: Inge (hoop ik ook)

Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #97 Gepost op: 19-02-2003, 11:13:10 »
Na 5 afleveringen te hebben geanalyseerd te hebben kwam ik tot deze conclusie:

Inge: Inge zou een hele goede Mol kunnen zijn en ze houdt er ook vast wel van om zichzelf verdacht te maken, maar het ligt er echt te dik bovenop. De makers van de Mol proberen ons er te hard van te overtuigen. Als ze de Mol zou zijn, mocht ze weleens wat subtieler te werk gaan. Na enkele Molseries (NL, BE) mogen we toch wel iets meer niveau verwachten.

Marc: Iemand die voor mij na de analyse wat meer naar boven kwam duiken, ik denk eerlijk gezegd dat Marc er ook van houdt om zichzelf verdacht te maken. Marc staat centraal in de groep en dus erg moeilijk om de Mol te zijn. Toch wil ik Marc niet afschrijven, maar mijn gevoel zegt anders. Ook de (soms vergezochte) hints van San Marco-plein en Marcus Antonius zijn voor mij niet doorslaggevend. Je moet echt kijken naar Molacties en het gedrag van een Mol en niet teveel letten op hintjes die moeilijk te achterhalen zijn.

Sandra: Sandra is vanaf aflevering 1 mijn Mol en alleen Bruno heeft me een keer doen veranderen van Molkeuze (Toen moest hij er de aflevering erna ook gelijk uit, dus dat was dat.). Sandra is een subtiele Mol en valt niet erg op met haar Molacties. In tegenstelling bij Inge moet je echt zoeken naar haar Molacties en velen zien ze niet. Een echte supermol dus. Als je niet op Sandra let, zie je ze denk ik ook niet, maar ze zijn er zeker wel. Ook een sterk punt is dat Sandra zichzelf totaal niet verdacht maakt, door sommige opdrachten wel te halen, die je veel aanzien geven in de groep (zoals het vangen van de bal). Daarbij maken de andere kandidaten wel duidelijk dat er meer aan de hand is met Sandra dan dat wij op tv zien. Inge, Shadia en Stijn zagen haar allemaal als verdachte. Net als met George vorig jaar krijgen we door montage niet alle Molacties te zien. Als je aflevering 5 bijvoorbeeld ziet, zou je denken dat Sandra niet veel aan het Mollen is, maar bij de opdracht met de fakkel kan ze heus wel gemold hebben, zonder dat wij het op camera zien. Daarbij lijkt Sandra ook als enige een band heeft met Michiel, alsof er meer is tussen die twee. Natuurlijk ben ik gevaarlijk bezig. Vanaf aflevering 1 is Sandra mijn Mol en daarom zie je dingen die er soms niet zijn en concentreer je je soms teveel op dat ene persoon.

Shadia: Een andere goede mogelijke Mol is Shadia. Toch heb ik van haar een heel dubbel beeld. In aflevering 1 maakt ze zich zelf gelijk verdacht door de koker te openen en in aflevering 2 bv. kon ik echt geen goede mogelijke Molacties bedenken die ze had kunnen uithalen. Toch is Shadia soms erg subtiel bezig om opdrachten te verpesten. Soms lijkt het alsof ze twee gezichten heeft. Ik zou geen duidelijke karakterbeschrijving van haar kunnen geven. Soms lijkt ze ook heel actief, bijvoorbeeld als ze Stijns postcode weet of Christophes leeftijd, maar als je kijkt hebben zulk soort opmerkingen niet een heel groot belang.

Stijn: Stijn is ook al zo'n moeilijk verhaal. De eerste keer dat ik hem zag vond ik hem een echte typische molkandidaat. Maar echte Molstreken zie ik hem nog niet doen. Hij is wiskundige, toch lost hij zijn raadseltjes niet goed op in de gevangenis, een mogelijke mollenstreek, maar hij maakt zichzelf wel zo gelijk verdacht. Of in de opdracht met de fakkel, aflevering 5 maakt hij zichzelf weer verdacht door de fakkel uit te laten gaan, terwijl Inge al genoeg tijd heeft verspild en de opdracht toch al Mission Impossible is.  Daarbij is Stijn zo ijverig en helpt hij de groep vaak verder. (Maar dat was George ook). Maar waarom kwam Stijn dan terug in aflevering 4, terwijl er werd gezegd dat de kandidaat die de dubbele vrijstelling kreeg twee dagen uit het spel verdween, Stijn (als Mol) kon toch verder Mollen. Stijn kan aan de ene kant een hele goede Mol zijn en ik zie wel een paar gevalletjes waar hij heel subtiel gemold kan hebben, maar in sommige gevallen maakt hij zichzelf alleen maar verdacht. In weer andere gevallen is hij erg fanatiek en zorgt hij voor veel geld. Erg dubbel allemaal, maar ook Stijn heeft wat geheimzinnigs en blijft een goede, mogelijke Mol

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 19-02-2003, 14:01:49 »
ff op die notitieboekjes:

ik herinner me dat Hugo de eerste was tijdens de 1e mol die notities nam en dat hij net voor de executie er nog in aan het lezen was dus ik denk niet dat hij het mocht gebruiken. Marianne leerde het idd vanbuiten op het toilet maar ik zag ook laatst het boekje onder Inge haar muis liggen dus ik kan het niet echt met zekerheid zeggen bij deze. Mss een vraag voor de volgende afvaller volgende week bij Leen in Vrouwentongen?

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Rocky

• Forumlid
  • Isn't it ironic, don't you think?
« Reactie #99 Gepost op: 19-02-2003, 16:04:11 »
Citaat
Na 5 afleveringen te hebben geanalyseerd te hebben kwam ik tot deze conclusie:

Sandra: Net als met George vorig jaar krijgen we door montage niet alle Molacties te zien.

Bij George zaten vaak de molacties bij de dingen die hij goed deed, zoals het afleggen van een grote afstand met een waterski. Dat eind moest Dick toch ook weer terug. Of het parallellen, dat hij ondanks zijn hoogtevrees toch zonder problemen deed... Voor het overige zijn mij zijn molacties wel degelijk opgevallen, zoals het niet afmaken van het gedichtje bij de internetzoektocht... Bij Sandra zijn dit soort acties niet opgevallen dan wel onmogelijk, omdat zij vrijwel alles gewoon kan en wil doen...

Thank U