Ik ga voor de Mol Bruno. Waarom? Hij is net als de twee laatste Nederlandse Mollen erg onopvallend. Hij was boven bij de Bomopdracht en had waarschijnlijk daar een groot aandeel in het fout maken van de opdracht. Bij deze opdracht was volgens mij ook de Mol zeer actief met een koker (zie mijn reactie bij Topic: Aflevering 2). Bruno zag in de allereerste opdracht dat Sandra hem zocht, maar toch bleef hij heel sneaky haar niet aan te kijken. Daarbij is het ook een kwestie van Mollen wegstrepen. Ik geloof niet dat erg een gekwetste Mol wordt gebruikt en Corrys blessure lijkt mij niet geacteerd. Wat kan een Mol uithalen in een rolstoel? Daarbij valt ook Walter af. Hij was zo echt teleurgesteld toen hij de vrijstelling niet kreeg. Inge heb ik nog niet kunnen betrappen op echte Molstreken. Daarbij lijkt het me niet logisch dat een Mol zichzelf zou snel verdacht maakt door als enige de koker te vergeten. Marc is wel lichtverdraaid. De Superkandidaat van de Mol zou natuurlijk daardoor automatisch ook de SuperMol vormen. Voor de Mol waren de drie aspecten: fysiek, intelligentie en sociaal karakter ook erg belangrijk. Maar Marc staat erg centraal in de groep en valt teveel op. Stijn verdacht ik in het begin van de eerste aflevering, maar hij zocht ervoor dat de meeste opdrachten slagen en vooral de opdracht met de klavier was bepalend. Shadia lijkt me geen goede Mol, maar daarom is ze juist wel een goede Mol. Maar omdat SuperMolzoeker Vlaming haar verdenkt is ze toch ook zeker de moeite waard om in de gaten te houden. Toch is ze in mijn ogen (nog) niet verdacht en dan hebben we nog Sandra, mijn tweede verdachte. In de eerste opdracht kon echt heel veel geld worden verdiend als alles goed ging, het lijkt me voor een Mol belangrijk om een belangrijk aandeel te hebben bij zo'n opdracht. Bij de tweede opdracht maakte ze zich weer verdacht. Ze schoot de kleiduiven wel raak, maar hierdoor werden de Slapers wel wakker, waren de Slapers net weer gaan slapen kwam Corry ze opnieuw storen. Waarom beslisten Sandra en Marc niet met wachten op Corry, om de Slapers niet 2x te storen. In aflevering 2 was Sandra echter weer goed bezig met haar opdracht met Walter en was ze niet bij de Bomopdracht, waar in mijn ogen de Mol zeer actief was. Wel slim om als Mol gewoon je eigen koker af te geven. Nu denkt iedereen dat de Mol Sandra's koker heeft gestolen, maar waarom zou Sandra het zelf niet geweest zijn? Daarbij viel mij in de eerste aflevering op dat er wel heel duidelijk in een shot een duif door het beeld vloog. Ik wist niet of dit iets had te betekenen en vergat het eigenlijk, tot ik op de website een vage uitspraak van Sandra zag staan. Iets van dat ze graag een vogel wou zijn, want die zijn zo vrij! In het stukje in aflevering 2 waarin de kandidaten worden voorgesteld zien we Sandra weer met een opvliegende duif. Een beetje vage theorie, maar ik hoop hier nog meer duidelijkheid in te krijgen in komende afleveringen. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat Sandra echt de Mol is. Ze is een beetje zoals Ellen in de Nederlandse Mol III. Ze lijkt heel verdacht, maar te verdacht en ik dacht dat ze Nicoles verdachte was.
Goed, dan nu nog even de winnaar en de verliezer en de volgende afvaller:
Winnaar: Stijn (diplomatisch)
Verliezer: Marc (zoekt veel contact met iedereen en leert zo alle kandidaten kennne)
Volgende afvaller: Corry, als je in een rolstoel moet zitten kun je niet aanwezig zijn bij alle actie-opdrachten en daarom krijg je te weinig informatie binnen.