Een eenvoudige 'herkijk' van aflevering 1 leert ons, na wat simpel rekenwerk, hetvolgende:
Tijdens het uur dat er moet geslapen worden, is het, op minuten afgerond (seconden dus niet verrekend) exact 30 minuten stil, en wordt er exact 30 minuten geschoten. Dat Shadia van die 30 minuten stilte er 26 slaapt, lijkt mij niet haalbaar. Temeer omdat ze zich minstens 2 maal keert, en ze, op het moment dat ze ergens middenin haar kussen opheft, niet eens haar 'ooglappen' op de ogen heeft zitten!!
Er lijkt mij dus een afspraak gemaakt tussen Shadia en Michiel om haar veel slaapminuten toe te kennen, maar nét niet genoeg om, gecumuleerd met de minuten van Walter en Nicole, aan de vereiste 30 minuten te raken !! Resultaat: wow, Shadia heeft haar best gedaan, maar, jammer, het mocht niet baten. Shadia vrij van verdenking, maar proef toch mooi mislukt.
Ook het feit dat zij zichzelf, bij de bedéling van de proeven (niks-tekenen-schieten-slapen), onmiddellijk als 'nietsdoender' bombardeert, en later met Christophe moet wisselen (de slaapproefvoor 6 punten), zorgt ervoor dat ze quasi nonchalant, als bij toeval, toch een sterke invloed heeft op het eindresultaat, en dus het gewonnen geld. Voorwaar een
streek, me dunkt!
Shadia is mijn mol nr 1, Sandra en Inge maken echter ook nog kans