Kleine hints heb ik weggelaten, ik heb de hoofdzaken hier opgesomt.
Aflevering 1 kun je volgens mij niets mee doen. De mol zal zich in de eerste aflevering altijd gedeisd houden.
Aflevering 2, de eerste belangrijke aanwijzing. Bij de helikopteropdracht moet je je inleven in de mol. De mol weet hoe de opdracht werkt en weet dus ook dat er achteraf nog kan beslist worden dat het geld weer uit de pot gaat. De mol zal hier dus zeker ervoor zorgen dat hij niet in de helikopter zit. Inge, Nicole, Marc en Shadia doen dit. Vooral Mark zorgt ervoor dat men geen geld verdient.
Aflevering 3, de palenopdracht. Marc gaat als eerste, als test naar boven. Hij staat te bibberen op zijn benen. Dit is volgens mij pure komedie. Hij wil enkel de volgenden zenuwachtig maken. Als Sandra hem vertelt dat ze er geen schrik voor heeft, probeert hij haar precies nog wat te verontrusten door te zeggen dat het vooral het rechtstaan is dat moelijk is. Men doet de opdracht en het blijkt eigenlijk simpel te zijn.
Het ongeval, de belangrijkste hint. Je moet je hierbij inleven in de makers van het programma. Het is helemaal niet gemakkelijk om dit te orchestreren. Alles moet meezitten om te lukken. Om de veiligheid volledig te garanderen moet de mol aan het stuur zitten. Iemand anders zou het ongeval misschien wel kunnen vermijden. Het valt ook op dat mark plots zo enorm verstrooid is bij dat liedje. Hij hoort zelfs bijna niet dat ze hem waarschuwen.
De trivia. Marc sleurt Corry wel heel lang mee. Hij duwt haar ook het meeste. Hiermee ontneemt hij de meeste last aan de anderen, maar dat zorgt er wel voor dat ze er niet over klagen dat Corry meegaat.
Graag reacties