Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 44562 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #140 Gepost op: 23-01-2003, 16:18:52 »
-Er wordt absoluut niet door Michiel gezegd dat degene die niks doet, geen punten kan verdienen. Inge is degene die dat zegt. Ik denk dat ze ongelijk heeft en zo gooien ze 6 punten weg.
Dat heeft hij inderdaad niet gezegd. Maar toch denk ik dat ze wel gelijk hadden o mte wisselen.
Want: Als het wél zo was dat de persoon punten zou krijgen voor niets te doen, dan zou WV dat wel extra in de verf gezet hebben als dat ook daadwerkelijk zo was en ze er 0 punten aan gaven. Want het is juist heel verdacht dat ze die persoon dan 0 punten geven en ze zetten de verdachte dingen allemaal in de verf.

Ik denk niet dat we echt zoveel erachter moeten gaan zoeken hoor. Het was gewoon een dilemma: zou die persoon punten krijgen voor niets te doen, of zou deze persoon nooit punten kunnen krijgen, omdat hij niks mag doen en buiten spel staat?
Ze hebben goed gekozen.
Het levert juist sensatie op als achteraf blijkt dat de nietsdoener wél makkelijk punten had kunnen verdienen. Dan heeft iedereen iets van 'Oh shit ja!' en dat zenden ze dan echt wel uit, want sensatie. Maar nu was dat dus niet het geval, dus de nietsdoener kon idd ook nooit punten verdienen.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 23-01-2003, 16:54:22 »
mischien wilde ze daarom niets doen, omdat ze wel verwacht had dat er geruild ging worden..

wie de mol ook is, hij had zeker op die verwisseling gerekend.

als shadia de mol is dan wist ze natuurlijk dat de andere 2 onmogelijk in een diepe REM slaap konden geraken omdat ze een glas whisky gedronken hadden. ook als iemand anders de Mol is dan stond die alcohol er niet voor niets

ter info :

Invloed Alcohol op de Rem slaap.
Vele mensen drinken voor het slapen gaan een glas wijn, een stevige borrel of nog iets anders met alcohol. Maar het roemruchte slaapmutsje heeft meestal een totaal andere uitwerking dan algemeen wordt verondersteld. Soms krijg je er brandend maagzuur van, zeker als je gaat liggen. Daarnaast onderdrukt alcohol de REM-fase (Rapid Eye Movements) in de slaap, waarbij de slaper snelle oogbewegingen maakt en droomt.

mvg
vlaming

« Laatst bewerkt op: 23-01-2003, 17:36:56 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #142 Gepost op: 23-01-2003, 18:29:40 »
Als Christophe niet zou zijn afgevallen hadden we daar ok wel meer over gehoord over de wissel, denk ik.

Die alcohol is er idd bewust geplaatst maar door woestijnvis of door de Mol?? Ik blijf er bij dat je in de hindernisproef het meest kunt verpesten nl 2 opdrachten.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 23-01-2003, 19:36:20 »

als shadia de mol is dan wist ze natuurlijk dat de andere 2 onmogelijk in een diepe REM slaap konden geraken omdat ze een glas whisky gedronken hadden. ook als iemand anders de Mol is dan stond die alcohol er niet voor niets

ter info :

Invloed Alcohol op de Rem slaap.
Vele mensen drinken voor het slapen gaan een glas wijn, een stevige borrel of nog iets anders met alcohol. Maar het roemruchte slaapmutsje heeft meestal een totaal andere uitwerking dan algemeen wordt verondersteld. Soms krijg je er brandend maagzuur van, zeker als je gaat liggen. Daarnaast onderdrukt alcohol de REM-fase (Rapid Eye Movements) in de slaap, waarbij de slaper snelle oogbewegingen maakt en droomt.

Alcohol is een erg goed inslaapmiddel, het is echter geen goed doorslaapmiddel. De kwaliteit van de slaap gaat achteruit, en er kunnen meer nachtmerries plaatsvinden. Voor een korte slaap, zoals bij deze opdracht, is alcohol echter goed werkzaam.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 24-01-2003, 02:41:07 »
Alcohol is een erg goed inslaapmiddel, het is echter geen goed doorslaapmiddel. De kwaliteit van de slaap gaat achteruit, en er kunnen meer nachtmerries plaatsvinden. Voor een korte slaap, zoals bij deze opdracht, is alcohol echter goed werkzaam.

ik heb eerder vandaag gezocht op internet en daar staat in verscheidene artikels dat alcohol de REMslaap onderdrukt. volgens mij werd dat toch gemeten met de apparatuur?

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #145 Gepost op: 24-01-2003, 10:11:00 »
volgens mij is het met alcohol zo dat je eerder inslaapt, meer droomt, maar wel sneller wakker wordt(als de alcohol is uitgewerkt).

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #146 Gepost op: 24-01-2003, 12:00:17 »
Waarom heeft iedereen het toch steeds over die REM slaap ? hoe weet je dat alleen dat gemeten werd ?

OT - videokaatr is er maar geeft zwart wit beeld .. moet nog even oplossing zoeken

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 24-01-2003, 20:27:42 »

-Er wordt absoluut niet door Michiel gezegd dat degene die niks doet, geen punten kan verdienen.

Helemaal aan het begin zegt Michiel dat het een opdracht is voor 3000 euro en dat deze opdracht bestaat uit 4 onderdelen waarmee punten zijn te verdienen.
Dus?

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #148 Gepost op: 24-01-2003, 22:07:50 »
Helemaal juist natuurlijk. Da's het bewijs (voor zover we dat nog nodig hadden) dat je met niks doen geen punten verdient....

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Jane

• Forumlid
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
« Reactie #149 Gepost op: 24-01-2003, 22:53:08 »
Dan hebben we dat in ieder geval bepaald, ik vind dat daar een goeie waarheid in zit.

En verder:
Ik kom even terug op de eerste opdracht en de duidelijk zichtbare cameramensen die de kandidaten maar niet wilden zien.
Ik stel me voor dat WV de kandidaten individueel ontvangen heeft in Venetie en hen vervolgens vroeg om even met rugzak door de stad te lopen, een haas volgend, en zelf gevolgd door een cameraman "om sfeerbeelden te maken die verwerkt worden in het programma". Daarbij wordt hen gezegd niet te reageren als ze per ongeluk een andere kandidaat met cameraploeg tegenkomen.
Gevolg: Corry reageert niet als ze Inge met cameraman over de brug ziet komen.
Ook de schrikreactie van Bruno als Inge hem aanspreekt, want dat mocht toch niet van WV.

Ik vind dit nu eens een goeie opmerking. Dit verklaart namelijk een hele hoop. Vooral dat stukje van Inge op de brug vond ik lastig te begrijpen, maar dit is een goeie mogelijkheid

de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Lowprofile

• Gast
« Reactie #150 Gepost op: 24-01-2003, 23:33:14 »
Dank u wel, Jane. :)
En aangemoedigd door zoveel enthousiasme, dan nog maar een andere opmerking over de hele eerste aflevering.

Ik denk dat De Mol eigenlijk heel weinig moest doen, om toch omnipresent aanwezig te zijn in deze aflevering:
- 1ste spel: hij duidt de kandidaten aan die moeten zoeken en doet een weddenschap dat ze het niet zullen kunnen. En inderdaad. Ik denk niet dat hij veel moest doen foutdraaien. De dames deden het voor hem. Hij kon het spel heel eerlijk spelen.
Hoe zouden jullie het er vanaf brengen in een totaal onbekende stad met twee totaal onbekende partners en met walkie-talkies. Wie heeft er al W-T's gebruikt. Ik 1 keer en het was een puinhoop.

- 2de spel: zie de speciale topic hierover. We ontdekken dat de punten heel subtiel in elkaar zitten. En uiteindelijk moet De Mol alleen maar veel punten geven aan de slapers. De 0 aan derde slaper Christophe is een valstrik waar de hele groep vrolijk inspringt. Hij hoefde in de opdracht zelf niet meer te mollen. De groep deed het voor hem. Het was wel kantje boordje maar dat mocht waarschijnlijk
- 3de spel: de groep had nog steeds maar een schamele 600 euro. Daarbij een groepsopdracht. ik denk niet dat De Mol is tussengekomen.
We hebben dus een alomaanwezige Mol die duidelijk vernoemd wordt door Michiel en die heel duidelijk zijn invloed op het spel laat gelden en niemand kan zien wie het is.
Alle "gewone" kandi's weten dat ze zich zelf verdacht moeten maken als strategie en dat doen ze dan ook druk.

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #151 Gepost op: 25-01-2003, 04:23:30 »
Ik kom even terug op de eerste opdracht en de duidelijk zichtbare cameramensen die de kandidaten maar niet wilden zien.
Ik stel me voor dat WV de kandidaten individueel ontvangen heeft in Venetie en hen vervolgens vroeg om even met rugzak door de stad te lopen, een haas volgend, en zelf gevolgd door een cameraman "om sfeerbeelden te maken die verwerkt worden in het programma". Daarbij wordt hen gezegd niet te reageren als ze per ongeluk een andere kandidaat met cameraploeg tegenkomen.

Nogmaals, er zijn twee soorten camera's in het spel : de professionele, en daar hangt ook een geluiudsman aan vast. En dan de kleine DVD camera's die we per kandidaat kunnen herkennen. In Venetië vallen die echt niet op<;

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 25-01-2003, 06:07:07 »
We hebben dus een alomaanwezige Mol die duidelijk vernoemd wordt door Michiel en die heel duidelijk zijn invloed op het spel laat gelden en niemand kan zien wie het is.
Alle "gewone" kandi's weten dat ze zich zelf verdacht moeten maken als strategie en dat doen ze dan ook druk.

ja Lowprofile, ik denk ook dat het zo gelopen is in afl.1! maw 'n ideaal uitgekiende molstart!

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 25-01-2003, 12:06:13 »
Er zit mogelijk nog een aanwijzing in de eerste proef verstopt. Tijdens de terugkeer van Sandra zijn korte shots gemonteerd van fracties van secondes. Tijdens 1 van die shots staat zij onder een affiche waarop letters verschijnen die onmiddellijk weer verdwijnen. Het lukt mij niet om te lezen wat er staat.

Het gaat om de shots net voordat Sandra weer contact krijgt met Nicole. Nicole zegt: "Het zijn wel drie die we kwijt zijn, he?", en Inge antwoordt "Ik weet 't.". Meteen daarna komen de overbelichte plaatjes van Sandra. Je kan ze alleen zien als je het beeld stil zet.

Kan er iemand van jullie zien wat er op het bord boven haar hoofd te lezen is?

PS: teller video staat op 20:20.

« Laatst bewerkt op: 27-01-2003, 06:24:34 door Erik TKS »

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #154 Gepost op: 25-01-2003, 20:25:55 »
Ik kan het niet vinden, op hoeveel staat de teller van de videorecorder ongeveer?

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 26-01-2003, 00:42:28 »
Ik krijg ze ook niet gelezen - hier of daar wel een letter, maar ik kan er niks van maken. Ik heb ook geprobeerd om het contrast, de helderheid, de kleuren te veranderen maar het hielp niet.  :-\

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #156 Gepost op: 26-01-2003, 09:53:33 »
Zodra ik dat rotding vna een TV kaatr aan de praat heb  ( Heb nu nog zwart wit beeld, maar moet dindag een berg kabeltjes en versterkertje krijgen waarmee alles goed moet zijn ) zal ik het stukje bij Sandra ens goed bekijken !!

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #157 Gepost op: 26-01-2003, 17:53:01 »
Der staat een straatnaam, Sandra noemt em daarna nog door de walkie talkie.

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 12-02-2003, 15:22:52 »
ik surfte daarnet eens naar de officiële site, blijkbaar was de naam van de 2e proef 'in de handen van de mol', kan iemand me misschien uitleggen hoe ze aan die naam komen? alvast bedankt

ciao
vlaming

« Laatst bewerkt op: 12-02-2003, 15:23:52 door vlaming »

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 12-02-2003, 15:27:06 »
Omdat De Mol iedereen punten moest geven.