Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 44553 keer)

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 1
« Reactie #120 Gepost op: 22-01-2003, 05:39:14 »
Je geeft de slapers veel punten en vervolgens ga je een kwartiertje geweerschieten om ze uit hun slaap te houden.
Ik hebb de tape nu al 3 keer opnieuw bekeken. Dit denkpatroon van jou was ook mijn eerste reactie : het moet één van deze 3 zijn die opzettelijk vroegtijdig gaat schieten om de anderen uit hun slaap te houden.
Alleen krijgen we niet te zien of te horen wie op het idee is gekomen om al zo snel pief-poef-paf te gaan doen.
Ik vermoed dat het zelfs één van de andere kandidaten, die stonden toe te kijken, deze "gouden raad" heeft gegeven.
Subtiel, want nu verdenken wij allemaal Corry, Marc of Sandra.
Een echte mollestreek van het WIDM team, knappe montage jongens.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Tweety

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #121 Gepost op: 22-01-2003, 08:16:45 »
Ik denk dat de mol zoveel punten aan de slapers heeft gegeven omdat het mij lijkt dat deze opdracht toch wel het minste kans van slagen heeft. Hoeveel mensen kunnen overdag, binnen 1 uur zowiezo echt slapen? Ga bovendien nog even
naast hun oor schieten, en (bijna) ieder mens wordt daar wakker van, lijkt me.

Wat ik wil zeggen: de grootste sabotagekansen van de mol zitten hier denk ik gewoon in de puntenverdeling. Voor de rest hoeft hij niets te doen. (dus toch Christophe!  :P)

Misschien Nicole omdat ze maar een halve minuut slaapt?
Misschien Sandra omdat ze supersnel over die muur is en ze niet op Corry wachten, maar meteen beginnen te schieten?
Misschien Stijn omdat hij toch ook het raadsel niet oplost?

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #122 Gepost op: 22-01-2003, 10:44:18 »
Wie riep er bij dat schieten ook al weer iets in de richting van "zullen we nog even wachten zodat ze daar wat kunnen slapen ?"En wie besloot dat dat niet nodig was ... ?
Ik ga video kijken ..

Hersengolven. ( Bron : OU cursus psychologie, net mee begonnen )

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 22-01-2003, 11:10:17 »
- Alle deelnemers kiezen een opdracht en één persoon hoeft niets te doen.
- Hierna geeft De Mol punten aan alle deelnemers.
- Hierna mogen de deelnemers een keer switchen maar ze behouden hun punten.

Is het niet zo dat de mol vantevoeren de punten heeft toegedeeld aan een kandidaat? Zonder dat ie wist wie wat ging doen...

Daarom kreeg Bruno maar weinig punten want het was heel waarschijnlijk dat hij uitgekozen werd om te tekenen en dat die opdracht zou slagen. Bij een intelectueel type lijkt het waarschijnlijk dat hij de aangewezen persoon is om het raadsel op te lossen dus Stijn kreeg ook maar weinig punten.
Op degene die het hoogste aantal punten heeft wordt erg gelet, dus die zou de mol niet aan zichzelf geven (Corry kreeg 10 punten). Daarnaast is het waarschijnlijk dat de minst sportieve personen gaan slapen (Nicole en Walter kregen redelijk hoge punten).

De mol zal zichzelf waarschijnlijk een gemiddeld aantal punten geven en doen alsof ze alles doet om de opdracht te laten slagen (Inge of Shadia).

« Laatst bewerkt op: 22-01-2003, 11:13:00 door Rose »

Offline baseboy

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 22-01-2003, 11:18:32 »
Is het niet zo dat de mol vantevoeren de punten heeft toegedeeld aan een kandidaat? Zonder dat ie wist wie wat ging doen...

Neen toch niet ; eerst verdeling van groepen en dan toekenning van de punten.
Bruno werd aanvankelijk bij de slapers ingedeeld en na de toekenning van de punten verwisseld met Shadia  remember

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 22-01-2003, 12:15:19 »
Ja inderdaad :)
Ik heb net de band nog een keer bekeken... dat biedt weer nieuwe perspectieven!
Maar ik zag dat er nu ook een apart topic over is dus zal ik dat eerst eens doorlezen ::)

Offline AwelAwel

• Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #126 Gepost op: 22-01-2003, 13:03:02 »
Inge tegen Walter (na de zoekproef in Venetie) : "Walter je zit hier toch niet voor het geld he, zit jij hier voor het geld ?"

interessante opmerking ...

Offline dingo

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 22-01-2003, 13:11:44 »
Aangezien DE MOL reeds in Venetië was, zou hij zonder rugzak door de straten lopen, zijn bagage was reeds aanwezig.
Hebben we alle personen gezien die van de kaart verdwenen met een rugzak?  ???
Of was het een van de drie dames ?
Waar Inge het zeker niet de verdachte is, aangezien een saboteur niet wacht op Bruno om te controleren of hij al dan niet komt. ;)

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 22-01-2003, 13:47:20 »
Waar Inge het zeker niet de verdachte is, aangezien een saboteur niet wacht op Bruno om te controleren of hij al dan niet komt. ;)
Dan maak je toch een goede onmolse indruk. Lekker de verdenking van je afschuiven!

Offline baseboy

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 22-01-2003, 13:50:39 »
Neen toch niet ; eerst verdeling van groepen en dan toekenning van de punten.
Bruno werd aanvankelijk bij de slapers ingedeeld en na de toekenning van de punten verwisseld met Shadia  remember

Foutje, ik bedoelde natuurlijk Christophe die eerst was ingeddeld bij de slapers

Greetz

Offline dingo

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 22-01-2003, 13:58:49 »
Dan maak je toch een goede onmolse indruk. Lekker de verdenking van je afschuiven!

Maar voor wie dan ?  Ze was alleen !!!

Offline AwelAwel

• Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #131 Gepost op: 22-01-2003, 14:20:09 »
Nicole & Sandra konden haar vraag horen over de walkie-talkie ... zij waren de enigen (+ Bruno) die reeds actief met het spel bezig waren. vertrekken met 3 personen die je niet verdenken is 'nice 2 have' ...

keek ze op het moment dat ze die opmerking maakte niet steels in de camera ?

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #132 Gepost op: 22-01-2003, 14:36:35 »
Ivm de slaapproef :

Corry heeft wel heel veel last om, weliswaar zonder ervaring, één kleiduif neer te halen met hagel waarmee je een koe raakt vanop 50m. Een VOL KWARTIER hoor !! Ze had beter 5 minuten gewacht...

Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #133 Gepost op: 22-01-2003, 15:56:46 »
Wie riep er bij dat schieten ook al weer iets in de richting van "zullen we nog even wachten zodat ze daar wat kunnen slapen ?"En wie besloot dat dat niet nodig was ... ?
Ik ga video kijken ..

Hersengolven. ( Bron : OU cursus psychologie, net mee begonnen )

Dat was Corry zelf, toen ze eindelijk bij het kleiduifschieten was aangekomen.
Wie besloot (of besloten) dat het niet nodig was is geloof ik wat minder duidelijk....

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #134 Gepost op: 23-01-2003, 11:22:57 »
Mensen mensen, gezien het aantal posts hier en dat het merendeel over de 2e opdracht gaat, even hier een korte indruk. Deze proef is denk ik vooraf dor de Mol en Woestijnvis helemaal geanalyseerd, zo van wat kunnen we het beste doen.

-Er wordt absoluut niet door Michiel gezegd dat degene die niks doet, geen punten kan verdienen. Inge is degene die dat zegt. Ik denk dat ze ongelijk heeft en zo gooien ze 6 punten weg.
-Verder mogen ze nog een switch maken, er is een professioneel tekenaar n het spel , deze gaat met iemand van 3 punten tekenen, samen dus 4 punten; Waarom dan niet de 3 met de 10 wisselen, 11 punten en al bijna de helft binnen.

als ze die wissel Inge, Corry doorvoeren, is de verdeling Raadsel 2 punten, tekenen 11 punten, niks doen 6 punten, slapen  15 punten en hindernis 12 punten; Tekenen slaagt altijd 11 punten, niks doen 6 punten is 17 punten, dan of slapen of schieten en geld is binnen;

De deelnemers hebben het niet slim aangepakt.
Maar waar zat nu de Mol, dat blijft moeilijk.Ik denk dat degene die de hindernis doen, het slagen van 2 proeven bepalen en dus lijkt dat de beste plek.

Nu leken de 2 punten van Stijn van cruciaal belang, maar vooraf was dat niet te bepalen geweest.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline LaCanta

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 23-01-2003, 12:17:49 »
Aangezien de kans groot was dat de kandidaten Christophe en Shadia gingen te wisselen, kon de mol wel vooraf het belang van de 2 punten voor het raadsel inschatten. Het is geen toeval dat er net 2 punten werden ingezet.

Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Lowprofile

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: 23-01-2003, 12:39:30 »
-Er wordt absoluut niet door Michiel gezegd dat degene die niks doet, geen punten kan verdienen. Inge is degene die dat zegt. Ik denk dat ze ongelijk heeft en zo gooien ze 6 punten weg.
-Verder mogen ze nog een switch maken, er is een professioneel tekenaar n het spel , deze gaat met iemand van 3 punten tekenen, samen dus 4 punten; Waarom dan niet de 3 met de 10 wisselen, 11 punten en al bijna de helft binnen.

als ze die wissel Inge, Corry doorvoeren, is de verdeling Raadsel 2 punten, tekenen 11 punten, niks doen 6 punten, slapen  15 punten en hindernis 12 punten; Tekenen slaagt altijd 11 punten, niks doen 6 punten is 17 punten, dan of slapen of schieten en geld is binnen;

De deelnemers hebben het niet slim aangepakt.

Nu leken de 2 punten van Stijn van cruciaal belang, maar vooraf was dat niet te bepalen geweest.

Voila. Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik ben ook niet overtuigd dat de niksdoener geen punten kon halen. Dat is nooit gezegd geweest door Michiel. Ik denk dat de groep slecht heeft zitten rekenen, maar ... we zitten hier zelf als 5 dagen te rekenen en te analyseren en de groep had waarschijnlijk maar 5 of 10 minuten.

Lowprofile

• Gast
« Reactie #137 Gepost op: 23-01-2003, 12:48:23 »
Ik kom even terug op de eerste opdracht en de duidelijk zichtbare cameramensen die de kandidaten maar niet wilden zien.
Ik stel me voor dat WV de kandidaten individueel ontvangen heeft in Venetie en hen vervolgens vroeg om even met rugzak door de stad te lopen, een haas volgend, en zelf gevolgd door een cameraman "om sfeerbeelden te maken die verwerkt worden in het programma". Daarbij wordt hen gezegd niet te reageren als ze per ongeluk een andere kandidaat met cameraploeg tegenkomen.
Gevolg: Corry reageert niet als ze Inge met cameraman over de brug ziet komen.
Ook de schrikreactie van Bruno als Inge hem aanspreekt, want dat mocht toch niet van WV.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 23-01-2003, 15:35:38 »
Wat ik wil zeggen: de grootste sabotagekansen van de mol zitten hier denk ik gewoon in de puntenverdeling. Voor de rest hoeft hij niets te doen. (dus toch Christophe!  :P)

zou best kunnen.....maar misschien was het een bijkomde strategie van de Mol om tussen de slapers te gaan liggen én daar nu net wél goed te scoren omdat de Mol wist dat de andere 2 het slecht zouden doen, kwestie van zichzelf positief te laten opmerken (duimen gaan in de lucht voor shadia).

in de eerste opdracht zat de sabotage volgens mij enkel en alleen in het uitkiezen van de kandidaten, meer moest hij niet doen om het te laten foutlopen , alles bij elkaar leuke proeven om te beginnen, hij/zij kon zichzelf op de vlakte houden (maar 't kan natuurlijk ook helemaal anders verlopen zijn)

mvg
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #139 Gepost op: 23-01-2003, 15:40:45 »
mischien wilde ze daarom niets doen, omdat ze wel verwacht had dat er geruild ging worden..
(of slaat coor nu door??)