Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 44547 keer)

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #160 Gepost op: 12-02-2003, 15:30:05 »
Omdat De Mol iedereen punten moest geven.

juist.....bedankt voor het snelle antwoord :)

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 12-02-2003, 15:34:20 »
Graag gedaan, ik zag het gewoon snel staan. ;)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #162 Gepost op: 19-02-2003, 11:00:37 »
Aflevering 1:

Introductie: Michiel begint op dag 19 zijn introductie, waarschijnlijk dag van de finale. Opvallende zin: De Mol daar is het waar het allemaal om draait.

Terugblik: Michiel ontmoet de Mol, de Mol heeft harige arm of een wollige trui. Onduidelijk filmpje over enkele kandidaten. Mol komt alles te weten van de hele expeditie en moet drie kandidaten kiezen voor de eerste opdracht.

Venetië zoekopdracht: Nicole, Sandra en Inge moeten het doen. Inge en vooral Sandra vergissen zich nogal in de namen, een trekje dat later niet meer voor komt.  Sandra en Inge gaan onderweg en Nicole gaat kaartlezen.. Als deze opdracht briljant (bijna onmogelijk) wordt gespeeld kan er veel geld worden verdiend. Sandra en Inge hebben moeilijk contact. Inge ziet Corry niet in het bootje zitten, terwijl het eigenlijk best logisch is even in het water te kijken. Inge vangt kandidaat 1, Bruno. Vanaf hier maakt het al niet zoveel meer uit, 2 kandidaten zijn al gemist, dus de pot neemt niet zo hard meer toe. Sandra vangt nog twee kandidaten. Shadia en Walter. Sandra doet er verdacht lang over om terug te komen bij de basis. (Zelfde grapje als de Nederlandse Mol met George die maar op 1 plek rondjes bleef rennen.) Sandra haalt het nog net. Eerst zien we een beeld van Stijn, dan wordt Marc geintroduceerd en dan pas Stijn. (Vreemde montage). Weinig geld verdiend, dus goed gemold?

Introductie kokers en boottochtje: De kandidaten krijgen de kokers en hun notitieblokje met de nodige uitleg. Onderweg praten de kandidaten over de kokers en er wordt getwijfeld de koker te openen. Shadia opent wel, niet erg slim voor een Mol om zich gelijk al zo verdacht te maken.

De puntenverdeling: Van de 6 overgebleven kandidaten ging Shadia niks doen, Marc en Sandra hindernissen en kleiduifschieten, Stijn kreeg het raadsel en Inge de tekenopdracht. De Mol mag punten verdelen. Uit de puntenverdeling blijkt dat vooral in de slaapopdracht en in de hindernissenopdracht veel punten kunnen worden verdiend. Daar moet dus gemold worden. Inge en Stijn minder verdacht. Shadia vervangt Christophe in de slaapopdracht en komt heel sluw toch tussen de mensen die de punten moeten pakken. 26 punten moeten er worden gehaald.  Sandra krijgt 5 punten en Marc 4. Shadia heeft 6 punt. Walter en Nicole samen 15. Stijn 2 en Inge 3 en Bruno 1. De slaapopdracht of de hindernis/kleiduifopdracht moet zeker slagen. De Mol heeft de punten dus goed verdeeld. Wiskundigen Shadia en Stijn lijken dus iets meer verdacht, zij zijn de wiskundigen in de groep. Inge haalt haar opdracht. Stijn haalt zijn opdracht niet, terwijl later blijkt dat die punten broodnodig waren. Corry haalt de muur niet. Marc en Sandra doen iets heel doms en gaan alvast vooruit kleiduiven schieten. Hiermee maken ze de slapers wakker. Later zullen ze nog een keer gewekt worden door Corry. Dus in slaap proberen te komen, wakker, weer in slaap proberen te komen, wakker, weer in slaap proberen te komen. Corry haalt later toch de hindernis. Marc lijkt erg fanatiek, maar misschien wil hij alleen maar dat Corry de hindernis haalt om door het kleiduiven schieten de anderen weer wakker te maken?

Uiteindelijk blijkt de opdracht niet gehaald. Walter blijkt verdacht kort te hebben geslapen. Shadia verdacht lang. Heeft de Mol misschien uitslagen verwisselt. (Note: ho, wacht even! Ik zeg niet dat er vals is gespeeld, maar stel dat Shadia de Mol is, kan zij de kans hebben gehad om haar resultaten met die van Walter hebben omgewisseld. Niks vals spelen dus, want de uitslag blijft het hetzelfde.)

De oversteek: De derde opdracht is de oversteek, alleen Bruno en Christophe maken zich verdacht en die liggen er al uit. Shadia, Marc en Inge maken de anderen bang. (Shadia: Aah, wat is het hier hoog! Marc en Inge maken de anderen zenuwachtig door zogenaamde 'handige' tips. Stijn raadt Bruno aan niet de oversteek te nemen.

Vijf verdachten: Inge, Bruno en Corry verdenken Nicole. Stijn heeft geluk (of de Mol), want hij verdenkt Christophe. Stijn, Corry en Sandra worden verdacht gevonden door respectievelijk Marc, Sandra en Inge. Shadia noemt geen verdachte en wordt niet verdacht. Inge en Marc worden ook niet verdacht gevonden.

Biechtkamer: Waarschijnlijk een nieuw onderdeel, later ook niet terug gezien. Misschien de laatste aflevering?? Marc, Sandra en Inge biechten niet.

Tijdens het stemmen blijken veel mensen te wisselen van stem. Nicole stemt op Stijn en vliegt er de volgende ronde uit, dus Stijn minder verdacht. Christophe moet weg.

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 19-02-2003, 11:01:20 »
Inge:
Mols:
-ziet Corry niet die onder haar door vaart
-slecht contact met Nicole
-maakt bij de oversteek anderen zenuwachtig
Niet Mols:
-haalt opdracht 2

Marc:
Mols:
-wordt niet gevonden
-San MARCo Plein begint het avontuur
-houdt zich opvallend rustig
-gaat eerst zelf kleiduif schieten, houdt hiermee de slapers wakker, daarna doet hij er alles aan aan om Corry over de muur te krijgen, zodat zij daarna de slapers wakker kan houden
-maakt bij de oversteek anderen zenuwachtig
Niet Mols:
-haalt opdracht 2, schiet gelijk raak met de kleiduiven

Sandra:
Mols:
-vergist zich in eerste instantie in namen, later niet meer
-slecht contact met Nicole, zo maar opeens weg
-komt bijna te laat terug
-gaat eerst zelf kleiduif schieten, houdt hiermee de slapers wakker, haalt later pas Corry op zodat slapers weer gewekt worden
Niet Mols:
-haalt opdracht 2

Shadia:
Mols:
-opent haar koker
-is wiskundig, de Mol heeft punten goed verdeelt.
-mengt zich heel sluw tussen de slapers, waarbij veel punten kan worden verdiend
-kan weleens haar slaapresultaten met Walter hebben gewisseld om hem verdacht te maken en haar zelf minder verdacht (na het reeds openen van de koker)
Niet Mols:
-wordt gevonden bij opdracht 1
-opent koker, wat haar gelijk verdacht maakt bij de anderen

Stijn:
Mols:
-wordt niet gevonden bij opdracht 1
-is wiskundig, de Mol heeft punten goed verdeelt.
-haalt opdracht 2 niet, terwijl zijn 2 puntjes later best belangrijk te zijn gebleken, subtiel hoor ;)
-raadt Bruno de oversteek af
Niet Mols:
-wordt verdacht bij Nicole die de volgende ronde zal gaan afvallen

Chriz' conclusie: Na aflevering 1 ging ik voor Sandra als Mol. Bruno en Corry bleven verdacht. Stijn zou een goede Mol kunnen zijn. Nu na mijn analyse blijf ik Sandra verdacht vinden, maar ook Stijn en Shadia blijken aardig gemold kunnen hebben in aflevering 1.

Offline Lysdexie

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 19-02-2003, 18:15:55 »
Ik denk toch niet dat Shadia als mol zijnde de koker als eerste zou geopend hebben, want dat maakt haar veel te verdacht, in het geval niemand zou volgen.

Moest ik daaraan deelnemen, dus als kandidaat, zou ik mij ook proberen verdacht te maken, en daardoor misschien zelfs geld opofferen, gewoon om iedereen op een dwaalspoor te brengen : iedereen die op jou stemt, stemt sowieso al fout !

't is beter zo dan omgekeerd !

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 19-02-2003, 19:19:23 »
Ja, ik had eigenlijk hetzelfde idee over Shadia. Ik had haar eerst afgeschreven, maar nu zie ik toch wel weer een Mol in haar.

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 3-03-2003, 15:59:42 »
Vanavond de herhaling en dan kunnen we hier weer vrolijk verder. Ik ga vooral letten op lettertjes die wel of niet blijven staan.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #167 Gepost op: 3-03-2003, 16:03:16 »
Waarom neem je de afleveringen niet gewoon op? Kan je zo veel naar lettertjes speuren als je wil. :D

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 3-03-2003, 16:13:15 »
Ja, dat bedoel ik ook, beetje laat  :-[

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 4-03-2003, 01:40:18 »
Goed, net naar de herhaling gekeken - ik heb hem wel op video maar wilde graag eens kunnen kijken met ondertiteling, omdat als nederlander mij toch wel het e.e.a. ontgaat qua taal (kan op zondag nooit live kijken).
Een paar dingen die me opvielen en waarvan ik me niet zo kan herinneren dat ze hier besproken zijn (maar misschien ook wel, excuus in dat geval):

- Bij het verschijnen van Marc's bol klonk er een harde gong. Misschien ook bij de anderen, maar daar viel het mij niet zo op dus dat weet ik zo niet zeker.
- Bij het Bruno op/over de hangbrug praten waren Inge en Marc bijzonder actief om hem op weg te helpen; Sandra hield zich afzijdig en Stijn praatte juist op hem in om vooral niet te gaan als hij echt niet durfde.
- Stijn deed toch best wel lang over zijn overtocht in vergelijking met de anderen. Sandra, Marc en Inge waren bijzonder vlotjes.

Iemand op dit forum vroeg zich nog af of Stijn altijd naast de afvaller zat (weet niet meer waar), nee, hij zat helemaal links, Christophe helemaal rechts. Voor de kijker dan hè, voor de kandi's is het precies andersom  :)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #170 Gepost op: 4-03-2003, 08:46:24 »
Wat mij nu weer eens extra opviel was Nicole's begroeting van Sandra. 'Volgens mij ben jij een molmens', of iets dergelijks. Als Sandra de Mol blijkt te zijn (na Marc is zij mijn belangrijkste verdachte) zou dat best eens als aanwijzing opgevoerd kunnen worden. Natuurlijk bedoelde Nicole niet te zeggen dat Sandra de Mol is, maar WV heeft er wel voor gekozen e.e.a. zo te monteren dat dat de eerste woorden van een kandidaat in de uitzendingen was. En wederom viel natuurlijk op dat Sandra bij het zoeken van de eerste kandidaat gewoon helemaal verdwenen was. :o

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 4-03-2003, 11:53:31 »
Ik heb de eerste 2 afleveringen gemist dus ik heb vanacht om 00.15 ff naar de HH gekeken en dat zal ik vandaag voor de 2de ook doen.
Het slapen en naar de overkant,waren vorig jaar bij de Nederlandse mol ook alleen werd het anders gedaan.

Goerge deed niet mee bij het slapen.
Bij naar de overkant gaan deed hij zijn stunt weer dat hij hoogte vrees had,later bij de uilteg van de mol vertelde hij dat hij helemaal geen hoogte vrees had.
Hij had een vinger voefje uitgevonden zodat de Hartslag (die wel in beeld kwam)hoger zou zijn.
Hun harslag werd gemeten door een dingetje op hun buik.

Stijn deed er inderdaad erg lang over.

Ik moet trouwens wel zeggen dat Sandra heel goede mol zou kunnen zijn omdat ik haar nog al sterk vond overkomen bij het beklimmen.
(bij de overige afleveringen is dat net zo)
Vollopig hou ik het nog steeds bij Marc.

« Laatst bewerkt op: 4-03-2003, 11:55:09 door Pierce Brosnan »

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 4-03-2003, 11:58:37 »
Ik denk toch niet dat Shadia als mol zijnde de koker als eerste zou geopend hebben, want dat maakt haar veel te verdacht, in het geval niemand zou volgen.

Moest ik daaraan deelnemen, dus als kandidaat, zou ik mij ook proberen verdacht te maken, en daardoor misschien zelfs geld opofferen, gewoon om iedereen op een dwaalspoor te brengen : iedereen die op jou stemt, stemt sowieso al fout !

De Karin truk van de Nederlandse mol.
Bijna iedereen stemde in de begin fase op Karin als Mol.
Toch gingen ze door omdat ze de andere vragen over de mol (George) goed hadden.
Toen Karin afviel was het ook wel ff schrikken voor de meeste.
Jantien heeft het zelfde truukje uitgevoerd volgens mij en werkte.
Ze kwam in de finlalen als Verliezer uit de bus omdat ze op John had gestemt als Mol of minder vragen goed had over George dan John.

« Laatst bewerkt op: 4-03-2003, 12:00:22 door Pierce Brosnan »

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #173 Gepost op: 4-03-2003, 13:17:32 »
oh damn  :o, de 1e afl;evering werd herhaald natuurlijk en weer ben ik em vergeten.. er rust een vloek op de 1e aflevering gewoon  :-\

No Milk today???

Offline Lysdexie

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 4-03-2003, 13:20:34 »
Er is daar wel zo'n stukje in "Er zijn momenteel 5 verdachten ... " of zoiets.

Kan er mij iemand zeggen wie dat zijn, want volgens mij zit de mol daar niet tussen.

't is beter zo dan omgekeerd !

Lowprofile

• Gast
« Reactie #175 Gepost op: 4-03-2003, 14:26:13 »
Wat mij de herhaling opviel in de behendigheidsproef van Sandra, Marc en Corry is dat Marc en Sandra er toch niet zo makkelijk overheen kwamen.
Corry heeft ze alletwee naar boven geduwd en bleef toen alleen achter.
De beste schipper staat aan wal, maar ze hadden Corry er natuurlijk het eerst er op moeten tillen en Sandra had als laatste moeten gaan.

Bij het schieten bleek ook dat Corry wel een kwartier geschoten heeft voordat ze haar doel bereikte. Er waren nog 4 minuten over toen het lukte. Ze had dus zeker niet moetne wachten tot de laatste 10 minuten om te beginnen schieten.

Tenslotte: meegevertje voor marcsisten: Marc zat vlak bij de afvaller bij de executie. Stijn zat vrij ver.

Offline kareltje80

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt......
« Reactie #176 Gepost op: 4-03-2003, 14:51:27 »
Ik heb geen idee of dit al genoemd is want ik heb ff geen tijd om het hele topic door te nemen.
Maar gisterennacht bij het kijken van de herhaling van aflevering 1 viel me iets op. Misschien is het niets verdachts, maar het viel gewoon op. Ze filmden toen heel wazig in de straten van Venetie bij spel 1 en opeens vloog er links in beeld een vliegtuigje. Een speelgoeddingetje, of erin gemonteerd. Ik heb geen idee, maar het was iig vreemd!

Viel nog iemand anders dit op?

Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 4-03-2003, 15:46:33 »
Ze filmden toen heel wazig in de straten van Venetie bij spel 1 en opeens vloog er links in beeld een vliegtuigje. Een speelgoeddingetje, of erin gemonteerd. Ik heb geen idee, maar het was iig vreemd!

Ik heb wel een duif gezien. Ben je daar niet mee in de war?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 4-03-2003, 15:54:54 »
Er is daar wel zo'n stukje in "Er zijn momenteel 5 verdachten ... " of zoiets.

Kan er mij iemand zeggen wie dat zijn, want volgens mij zit de mol daar niet tussen.

Zo uit mijn hoofd weet ik vrijwel zeker dat Sandra en Stijn hier wel bij hoorden, en Inge en Marc niet. Misschien kan iemand dit bevestigen.

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 4-03-2003, 16:09:12 »
Ik heb geen idee of dit al genoemd is want ik heb ff geen tijd om het hele topic door te nemen.
Maar gisterennacht bij het kijken van de herhaling van aflevering 1 viel me iets op. Misschien is het niets verdachts, maar het viel gewoon op. Ze filmden toen heel wazig in de straten van Venetie bij spel 1 en opeens vloog er links in beeld een vliegtuigje. Een speelgoeddingetje, of erin gemonteerd. Ik heb geen idee, maar het was iig vreemd!

Ja, dat was een duif, viel mij ook de eerste keer ook al op, ook omdat Sandra zei dat als ze een dier moest kiezen, ze graag een vogel wou zijn.

Wat mij opviel in de herhaling:
-Nicole noemt Sandra Mollemens
-Sandra loopt tussen alle mensen door, maar herkent Shadia gelijk als kandidaat (De Mol heeft vooraf alle kandidaten al bestudeert.)
-Sandra is het die zegt: 'Laten we allemaal onze koker openen!'
-Inge over Corry: 'Het moet allemaal uit de armen komen, he? En die heeft dan 10 punten.' Stijn: GRIJNS