Bedankt voor de research naar de slaapfases, tureluurs!
![Smiley :)](https://www.realitynet.org/Smileys/widm/smiley.gif)
Eigenlijk konden de slaapproef niet anders dan mislukken, omdat er geschoten zal gaan worden in de slaapfase waarin je nog gemakkelijk gestoord wordt??!! Zo kom je nooit in die diepere fase natuurlijk!
Dat zou naar mijn mening betekenen dat 't helemaal niet uitmaakt in welke groep de mol zich bevindt. Door 't slim uitdelen van de punten zou de opdracht dus zowiezo al mislukt zijn als alleen de slaapproef zou mislukken.
Maar de mol had nooit zeker kunnen weten dat de kandi's Shadia en Christophe om zouden draaien. Hij/zij had natuurlijk wel 'n vermoeden kunnen hebben, maar wist 't nooit voor 100% zeker. Dus wat in dit geval vreemd is: waarom heeft de mol niet in eerste instantie al aan Christophe 6 punten toebedeeld en aan Shadia 0? Maar dan had 't nog zo kunnen zijn dat er nog gewisseld zou worden. (omdat de kandi's b.v. dachten dat degene die niet meedeed toch punten kon halen) :-\
Nou ja, ik kom er niet veel wijzer uit. Maar als ik na dit verhaal logisch nadenk zou ik als mol dan in 'n andere groep als de slaapgroep gaan zitten. De slaapproef mislukt toch en mocht 't nou zo zijn dat de kandi's van die proef niet genoeg punten samen zouden krijgen om de hele opdracht te doen mislukken (omdat de kandi's besloten iemand te wisselen die niet voorzien was door de mol), dan had de mol nog altijd de kans om ervoor te zorgen dat er nog 'n onderdeel mislukt. In dit geval hoefde de mol uiteindelijk niet te mollen, omdat hij/zij net voor de opdracht (na 't wisselen van Shadia en Christophe) wist dat de slapers genoeg punten zouden verspelen om de opdracht in z'n totaliteit te laten mislukken.
Conclusie: volgens deze theoretische onderbouwing van de slaapfasen, zou de slaapproef altijd mislukken. De mol heeft daarom waarschijnlijk gekozen voor 'n andere opdracht, maar heeft niets te hoeven saboteren omdat de drie kandi's van de slaapproef al meer als 16 punten (10+8+7+6+5+4+3+2+1= 46 46-30= 16) samen konden behalen.