Poll

heb je het boek gelezen?

ja
nee, maar ik ken het verhaal ongeveer
nee

Auteur Topic: Heb jij Robinson Crusoe gelezen?  (gelezen 6494 keer)

Offline eilandgek

• Forumlid
Heb jij Robinson Crusoe gelezen?
« Gepost op: 4-12-2008, 00:30:03 »
Het eeuwenoude boek van Daniel Defoe, waarnaar onze serie is vernoemd.
Omdat er toch met enige regelmaat naar wordt verwezen (bijv. nu Hans het er laatst over had) vraag ik me af: hebben jullie het boek gelezen?
Ik moet toegeven Survivor toch een betere naam voor de serie te vinden, want eerlijk gezegd staat het verhaal toch mijlenver af van wat onze kandidaten jaarlijks te wachten staat: in korte tijd én samen in een groep, naar een vaststaand doel streven.

Offline Art

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Heb jij Robinson Crusoe gelezen?
« Reactie #1 Gepost op: 4-12-2008, 12:06:08 »
Heb hem niet gelezen. Zou het misschien wel eens moeten doen, misschien dat ik dan het begrrip "Robinson-waardig" meer ga begrijpen.
Nog even niks.

Offline -ELISE-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 4-12-2008, 13:02:24 »
NEe, ook ik heb het boek niet gelezen... K zou dan denk ik de termen robnsonwaardig idd beter begrijpen:p
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 4-12-2008, 14:04:19 »
Heb hem niet gelezen. Zou het misschien wel eens moeten doen, misschien dat ik dan het begrip "Robinson-waardig" meer ga begrijpen.

Waarschijnlijk niet, in de roman van Daniel Defoe is Robinson Crusoe namelijk een extreem religieuze man die zich moreel superieur voelt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Kevinvanaalst

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 4-12-2008, 14:05:31 »
Wat voor taal is het boek?

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 4-12-2008, 14:07:06 »

Wat jij wilt :P
Is een echte klassieker en is in heel veel talen uitgegeven. Oorspronkelijk is het engels, maar het is er ook in het nederlands hoor ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 4-12-2008, 14:09:05 »

Heb je een voorkeur? Het is in meer dan honderd talen vertaald.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Kevinvanaalst

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 4-12-2008, 14:09:45 »
Haha dan huur ik hem binnekort wel een keer bij de bieb!

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 4-12-2008, 14:11:26 »
Waarschijnlijk niet, in de roman van Daniel Defoe is Robinson Crusoe namelijk een extreem religieuze man die zich moreel superieur voelt.

Aaaaah, dus als Hans af en een rozenkrans in beeld had gebracht en af en toe aan God gerefereerd had dan was hij toch echt wél de ultieme Robinson...  ;D
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Buis

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 4-12-2008, 14:15:14 »
Aaaaah, dus als Hans af en een rozenkrans in beeld had gebracht en af en toe aan God gerefereerd had dan was hij toch echt wél de ultieme Robinson...  ;D

Dwaasto: Je haalt echt de woorden uit mijn mond!  ::rofl:: ::rofl::

Offline langkousonline

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 4-12-2008, 14:17:05 »

::rofl:: ::respect:: ::rofl::

Het is vroeger voorgelezen op school!
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #11 Gepost op: 4-12-2008, 15:46:47 »

En de echte Robinson Crusoe had ook een man personeel (Vrijdag) dus was tie ook een soort zakenman/directeur  ::rofl::

Zou Hans misschien de reincarnatie van Robinson Crusoe zijn?   >:D
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 4-12-2008, 15:59:18 »
En de echte Robinson Crusoe had ook een man personeel (Vrijdag)

Hopelijk had vrijdag dan wel goede normen en waarden...ander is hij niet Robinson- Hans-waardig  ::jaja::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 4-12-2008, 16:28:36 »
En de echte Robinson Crusoe had ook een man personeel (Vrijdag) dus was tie ook een soort zakenman/directeur  ::rofl::

Zou Hans misschien de reincarnatie van Robinson Crusoe zijn?   >:D

Ik zou maar niet in het boek lezen hoe Robinson Crusoe over Vrijdag dacht :P
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline mooneyeslinda

• Forumlid
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
« Reactie #14 Gepost op: 4-12-2008, 19:43:15 »
oja ik ken al die verhalen over mensen op onbewoonde eilanden, maar met robinson en vrijdag helemaal

later had je ook familie robinson, en ook verschillende films, over lake laguun? zon jongen en meisje die op het eiland belanden.
en cast away was ook zoiets ook bijzonder.
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 5-12-2008, 07:14:50 »
oja ik ken al die verhalen over mensen op onbewoonde eilanden, maar met robinson en vrijdag helemaal

later had je ook familie robinson, en ook verschillende films, over lake laguun? zon jongen en meisje die op het eiland belanden.
en cast away was ook zoiets ook bijzonder.

Ja, The Blue Lagoon (1 en 2), maar dat was niet zo geloofwaardig qua spullen. Die bouwden hele huizen en dat zie ik ze in ER toch nog niet zo snel doen ;)

Dan vond ik, om te lezen, Robinson Crusoe geloofwaardiger....