Auteur Topic: Was o.a. de immuniteitsmunt een poging van de crew om het komplot te breken ?  (gelezen 13131 keer)

Offline pallas

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Niet alleen waren er op de eilandraden geregeld scherpe vragen / opmerkingen van EP en Evi aan Hans en Yin, ook waren er volgens mij minstens een tweetal tussenkomsten die zouden kunnen bedoeld zijn om de expeditie een andere wending te geven. En dit van zodra het komplot een overduidelijke zaak was.
Ik denk hierbij aan de immuniteitsmunt - die in mijn redenering dan in de verkeerde handen terecht kwam.
En ik denk ook aan de eetproef, waar - ongebruikelijk - twee prijzen mee te winnen waren: ontmoeting met familie en immuniteit.
Wat is jullie idee daarover ?
In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline honeymaker

• Forumlid
Nope, ik denk het niet. Volgens mij was het juist een poging om complotten te stimuleren. Ze hebben dit idee namelijk gejat van de Amerikanen die in Survivor al een aantal seizoenen geleden de zogenaamde Hidden Immunity Idol introduceerden. Aangezien in Amerika sinds het eerste seizoen flink met allianties gewerkt wordt ( ::ok::) geeft deze Idol het spel vaak nog veel meer dynamiek. De Hidden Immunity Idol kan pas worden uitgespeeld nadat er gestemd is en voordat de stemmen bekend worden gemaakt. In dat geval gaat dus (als hij terecht wordt uitgespeeld) de speler die de op één na meeste stemmen heeft gekregen naar huis. Bij Survivor heeft dat heel wat onverwachte eliminaties en dus heel wat leuke wendingen in het spel gebracht.

Ik vermoed dat de productie van Expeditie Robinson dit ook wilde. Ernst-Paul heeft volgens mij ook weleens gezegd dat ze ER meer 'Survivor-achtig' wilden maken. Dat houdt dus in dat het spel meer gespeeld wordt. Dit jaar gebeurde dat voor het eerst een beetje dankzij Hans & Yin. De rest (met uitzondering van Hiu) liet zich echter gewoon naar de slachtbank leiden.
Ik snap dan ook niet zo goed waar het idee vandaan komt van sommige mensen hier op het forum dat Ernst-Paul & Evi zich tegen het complot van Hans & Yin zouden hebben gekeerd. Naar mijn idee is hun spel juist wat ze graag wilden. Zij willen namelijk boeiende tv. Ik denk dat ze daarom het feit dat niemand iets aan het complot deed, vervelend vonden en niet zozeer de alliantie op zich. En het stellen van kritische vragen is nu eenmaal de rol van de presentator van dit programma.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2008, 14:33:45 door honeymaker »

Offline pallas

• Forumlid
Ik kan je wel gedeeltelijk volgen. Maar zonder daarom tegen Hans of Yin te zijn had de immuniteitsmedaille - indien ze in andere handen gekomen was iemand alvast 1 extra aflevering de kans gegeven om wat meer "wakker te worden", en d.m.v. een tegenkomplot of infiltratie in het Hans&Yin komplot te komen tot wat jij aanhaalt: nog meer allianties en wisselende allianties.
Nu had ik de indruk dat wij beseften wat er aan het gebeuren was, de crew ook, maar de andere expeditieleden nog niet helemaal. Eens ze het wel beseften was het te laat, zeker omdat Sarah het zelfs toen nog niet doorhad, althans zo leek het. Daarom denk ik nog steeds dat het wel één of andere zet was om het voorspelbare verloop te doen kantelen - in om het even welke richting.

Offline honeymaker

• Forumlid
Ik geef je daar inderdaad gelijk in. Volgens mij is dat ook de reden dat de munt dit jaar is geïntroduceerd, in de hoop dat in volgende seizoenen het meer strategische spel zou worden voortgezet. Het heeft dan dus echter niet zozeer te maken met het idee dat de productie de alliantie van Hans & Yin vervelend zouden vinden, maar met het feit dat ze het spel wilden verlevendigen. Helaas heeft geen enkele kandidaat (met uitzondering van Hiu eenmaal) dit opgepakt. Overigens had het spel ook interessanter kunnen worden in de huidige situatie met Hans die de immuniteitsmunt in zijn bezit had. Men had immers een alliantie kunnen maken en tegen Hans kunnen stemmen. De vraag: heeft Hans dit door en speelt hij de immuniteitsmunt? Of wordt hij met immuniteitsmunt en al weggestemd zonder dat hij het door heeft? (een 'blindsight' in Survivor-termen)

Helaas durfde niemand zich te verweren. En daarom zijn Hans en Yin (of Hiu als ze de proef had gewonnen) de enige twee die een finale-plaats waardig zijn. De rest weet misschien wel hoe ze op een onbewoond eiland moeten overleven. Over hoe ze eilandraden (en dus hun medekandidaten) moeten overleven kunnen ze misschien beter nog een cursus volgen.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2008, 14:49:52 door honeymaker »

Offline Kevinvanaalst

• Forumlid
Op welke zender is het programma survivor te zien en si er een site van?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Ik denk ook dat die immuniteitsmunt gepland was. Waar halen ze anders zo'n ding vandaan, op de lokatie?

Ja, kan best ter plaatse snel gemaakt worden, maar ik geloof daar niet zo in. Doet me een beetje denken aan het volgen van een ander scenario bij het maken van Wie is de Mol: Roeland die volgens mensen de mol was, ziek naar huis moest, en intussen wordt er een reservemol klaargestoomd. Bleek achteraf ook niet zo te zijn gegaan. Geen poging tot bijsturen door de productie, dus.

Ik weet niet of ie in een goede doelen-veiling veel zou hebben opgeleverd, maar ook denk ik dat iemand die munt als souvenir niet graag uit handen zou willen geven.

Offline honeymaker

• Forumlid
Op welke zender is het programma survivor te zien en si er een site van?

Survivor is te zien op de Amerikaanse zender CBS. Hier in Nederland is die niet (of in ieder geval door de meeste mensen niet) te ontvangen. Downloaden is dan ook de enige oplossing. Dat kan met behulp van Bittorrent of uit de nieuwsgroepen/Usenet. Over het huidige seizoen Survivor Gabon (de zeventiende inmiddels) vind je hier een topic. Daar staan ook de locaties van torrentsites waar Survivor is te downloaden. En dit is tot slot de website van het huidige seizoen.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2008, 18:32:16 door honeymaker »

Offline Cout

• Forumlid
Het heeft dan dus echter niet zozeer te maken met het idee dat de productie de alliantie van Hans & Yin vervelend zouden vinden, maar met het feit dat ze het spel wilden verlevendigen. Helaas heeft geen enkele kandidaat (met uitzondering van Hiu eenmaal) dit opgepakt. Overigens had het spel ook interessanter kunnen worden in de huidige situatie met Hans die de immuniteitsmunt in zijn bezit had. Men had immers een alliantie kunnen maken en tegen Hans kunnen stemmen. De vraag: heeft Hans dit door en speelt hij de immuniteitsmunt? Of wordt hij met immuniteitsmunt en al weggestemd zonder dat hij het door heeft? (een 'blindsight' in Survivor-termen)

Helaas durfde niemand zich te verweren. En daarom zijn Hans en Yin (of Hiu als ze de proef had gewonnen) de enige twee die een finale-plaats waardig zijn. De rest weet misschien wel hoe ze op een onbewoond eiland moeten overleven. Over hoe ze eilandraden (en dus hun medekandidaten) moeten overleven kunnen ze misschien beter nog een cursus volgen.

Dit was idd het probleem van deze expeditie.  Buiten Hiukwan was niemand rijp en leep genoeg om de alliantie te doorbreken.

Die munt had daar verandering kunnen in brengen, maar heeft eerder het tegenovergestelde effect gehad.

Dat de crew de alliantie hiermede heeft willen doorbreken weet ik niet, heb toch eerder het gevoel van wel.

Wat de toekomst zal bieden hangt af van de marktstudies die de programmamakers in handen krijgen of hebben.
Wat de meeste kijkcijfers opleverd, dat zal het worden.
Reken maar dat die enkel van hun omzet wakker liggen, en niet van het spel als dusdanig.
Zou het persoonlijk jammer vinden als ze de zuivere tactische toer opgaan.  Dat kunnen ze trouwens overal organiseren.
Heb al enkele keren naar de Amerikaanse survivor-reeksen gekeken, lijkt me meer op een scoutskamp.
Als ze daar hier ook mee beginnen zijn ze allesinds 1 die hard-fan kwijt.
We zullen wel zien wat het wordt, maar die munt op zich was nog zo geen slecht idee, hij is alleen in verkeerde
handen terecht gekomen, en heeft daardoor zijn effect gemist.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline honeymaker

• Forumlid
Heb al enkele keren naar de Amerikaanse survivor-reeksen gekeken, lijkt me meer op een scoutskamp.

Hoe bedoel je dat? Ik associeer een scoutskamp namelijk met gezelligheid en dat kan ik niet echt rijmen met Survivor. Als je doelt op de leefomstandigheden kan ik het ook niet met je eens zijn. Voor mijn gevoel zijn die bij Survivor namelijk nog net iets zwaarder dan bij Expeditie Robinson. Een belangrijk verschil is bijvoorbeeld dat de kandidaten van Expeditie Robinson volgens mij gewoon water krijgen, terwijl ze bij Survivor alleen een natuurlijke waterbron hebben. Dat betekent dus koken, koken en nog eens koken. De eerste drie dagen krijgen ze niet eens een magnesiumstick en zitten ze dus meestal zonder water. De eerste aflevering van Survivor: Guatemala opent met een lange 'hike' van ruim 17 kilometer door de jungle van Guatemala. Het gebrek aan water wordt in dit warme, broeierige land dan ook gelijk erg problematisch.
Verder hadden ze in een bepaald seizoen van Survivor de rijst verkeerd gerantsoeneerd. In Expeditie Robinson wordt dit volgens mij gewoon aangevuld door de productie. Bij Survivor kwam de presentator vertellen dat ze extra rijst zouden krijgen voor de resterende dagen, maar dat hij dan wel hun gehele kamp/onderdak mee zou nemen. Aan hun de keuze: onderdak of voedsel?
Survivor: The Australian Outback is wat betreft echt een strijd tegen de elementen en een stuk harder dan wat ik tot nu toe in Expeditie Robinson heb gezien.

Maar dat heeft verder niet zoveel te maken met het onderwerp van dit topic.  :)
« Laatst bewerkt op: 4-12-2008, 10:53:13 door honeymaker »

Offline langkousonline

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Waar halen ze anders zo'n ding vandaan, op de lokatie?

Ik weet niet of ie in een goede doelen-veiling veel zou hebben opgeleverd, maar ook denk ik dat iemand die munt als souvenir niet graag uit handen zou willen geven.

Dan moet je toch echt eens naar Survivor kijken. Daar worden door deelnemers zelfs fake-idols gemaakt om deelnemers om de tuin te leiden en zo weg te stemmen. Het is maar goed dat Hans dat niet gedaan heeft, was ie nog meer afgemaakt door de fora en publiek ::rofl::

En een goede doelen-veiling..Zo'n munt is toch om het spelverloop interessanter te maken niet om fans of deelnemers souvenirs te bezorgen lijkt mij..
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Art

• Forumlid
Ik denk ook dat die immuniteitsmunt gepland was. Waar halen ze anders zo'n ding vandaan, op de lokatie?

Ze zitten niet zo ver van de bewoonde wereld af. ;) Gewoon de markt opgaan en een leuke munt kopen. :P
Nog even niks.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.

En een goede doelen-veiling..Zo'n munt is toch om het spelverloop interessanter te maken niet om fans of deelnemers souvenirs te bezorgen lijkt mij..
Ho, wacht eens even. Dat klopt niet.

De Urn van 2005 is voor een behoorlijk bedrag van eigenaar verwisseld. Zelf heb ik hier het deelnemers-shirt van Nicole uit die serie liggen, plus de sleutel van de etenskist.

Het zijn juist super-hebbedingetjes.

Citaat
Ze zitten niet zo ver van de bewoonde wereld af.  Gewoon de markt opgaan en een leuke munt kopen.
ja, dat is een mogelijkheid, natuurlijk. Denk ook wel dat ter plaatse nog het nodige in elkaar wordt geknutseld, maar het gaat me meer om het idee achter die munt. Daar moet vantevoren over zijn nagedacht, en dus denk ik dat ik niet een toevallige ingeving is geweest.

Offline pallas

• Forumlid
Daar moet vantevoren over zijn nagedacht, en dus denk ik dat ik niet een toevallige ingeving is geweest.

Dat denk ik ook niet. Maar ik betwijfel of het tijdstip en de reden (als er al één is) ook van te voren vastlagen.
Vandaar deze topic.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Dat denk ik ook niet. Maar ik betwijfel of het tijdstip en de reden (als er al één is) ook van te voren vastlagen.
Vandaar deze topic.
Jij bedoelt, zoals je aangeeft: het ''sturen'' van het spel-element door de productie?

Ik sluit dat nou ook weer niet 100 procent uit. Het doet me denken aan het antwoord dat Angela Groothuizen me ooit eens gaf op een vraag hoe de beloningen per opdracht in Wie is de Mol werden vastgesteld.

Ze antwoordde toen, dat het te verdienen bedrag soms aangepast werd. Als er bijvoorbeeld na een x aantal afleveringen heel erg weinig geld in de pot zat, dan werd het te verdienen bedrag verhoogd, als een soort stimulans om de opdracht te doen slagen. Zo van: doe je best, hier valt veel te verdienen, en ook met het gedeeltelijk slagen van een opdracht verdien je al iets.

Offline Cout

• Forumlid
honeymaker,
de beelden die ik gezien heb waren er van survivor-Borneo.
Ik heb mss geen hele uitzendingen gezien, dat zou kunnen,
maar van echt surviven heb ik bitter gezien.
Wat er dan wel ok aan was, waren de proeven. Daar was over nagedacht en werk van gemaakt.  Ik vond de proeven dit jaar zwak, moet beter naar de toekomst toe.

Offline Blaster65

• Forumlid
Die munt was nu juist de reden dat Hans er niet uit kon en bij nood iemand anders, zoals Yin kon helpen. Zo'n vermaledijde munt zorgt juist dat complotten in stand kunnen blijven. Het kan er ook voor zorgen dat een zwak iemand te lang in de ER blijft. Bijvoorbeeld die gitaarspeler die zo leuk door Ernst Paul werd gemaand om zijn gitaar mee te nemen.

Ze moeten ER gewoon weer zwaarder maken, met een afvallerseiland. Die Russin van een paar jaar geleden toonde daar aan een goede Robinson te zijn. Geweldig hoe die weken kon afzien en er toch het beste van maakte. Vergeleken daarmee hielden Hans, Yin en anderen dit jaar vakantie op een tropisch eiland. Creativiteit heb ik ook nauwelijks gezien dit jaar. Die Varanenval, waarbij wel een zeer jonge varaan werd gevangen haalde het niet bij dat vlot van Douwe een aantal jaren terug. Het lijkt er steeds meer op dat strontverwende eogtrippers het beeld moeten vullen.??? >:D

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
Ze moeten ER gewoon weer zwaarder maken, met een afvallerseiland.

Ik denk niet dat je kunt weten hoe zwaar het is. Volgens mij is het bijzonder zwaar geweest. Kamp Zuid heeft geen enkele vis gevangen voor de samensmelting, heeft het alleen op wat rijst en kokosnoten moeten doen.

En afvallerseilanden vind ik vreselijk: als je eruit bent moet je weg, klaar.
Keep calm and eat chocolates!

Offline langkousonline

• Forumlid
Ho, wacht eens even. Dat klopt niet.

De Urn van 2005 is voor een behoorlijk bedrag van eigenaar verwisseld. Zelf heb ik hier het deelnemers-shirt van Nicole uit die serie liggen, plus de sleutel van de etenskist.

Het zijn juist super-hebbedingetjes.

Klopt wel naar mijn mening. Het kan toch niet zo zijn dat de produktie expres voorwerpen maakt/bedenkt met de bedoeling dat fans ze later kunnen kopen?. Het is voor degene die aan die gadgets enige waarde hechten een leuke bijkomstigheid dat ze later in een veiling gekocht kunnen worden.

Het lijkt mij dat een munt het spel in komt om het spel spannender te maken....
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline pallas

• Forumlid
Die munt was nu juist de reden dat Hans er niet uit kon en bij nood iemand anders, zoals Yin kon helpen. Zo'n vermaledijde munt zorgt juist dat complotten in stand kunnen blijven.
Ja, maar niemand kon voorzien dat uitgerekend Hans die munt zou vinden. Wat wel al duidelijk was, was dat Geert D zou weggestemd worden, en dat het verdere verloop ook al goed kon geraden worden. Had iemand anders dan Hans de munt gevonden, dan kon dat een invloed hebben op het te verwachten stemgedrag.
Zonder te beweren dat de crew contra komplotten was, had de immumiteitsmunt mss voor een tweede sterk komplot kunnen zorgen. Met name Kyra en Geert D (als hij bvb. had kunnen blijven d.m.v. de munt) hadden, mits wat meer tijd, Sarah aan hun kant kunnen krijgen. Althans, dat is mijn gevoel.

Offline Cout

• Forumlid
Ja, maar niemand kon voorzien dat uitgerekend Hans die munt zou vinden. Wat wel al duidelijk was, was dat Geert D zou weggestemd worden, en dat het verdere verloop ook al goed kon geraden worden. Had iemand anders dan Hans de munt gevonden, dan kon dat een invloed hebben op het te verwachten stemgedrag.
Zonder te beweren dat de crew contra komplotten was, had de immumiteitsmunt mss voor een tweede sterk komplot kunnen zorgen. Met name Kyra en Geert D (als hij bvb. had kunnen blijven d.m.v. de munt) hadden, mits wat meer tijd, Sarah aan hun kant kunnen krijgen. Althans, dat is mijn gevoel.

Volledig mee eens.  Nu heeft Hans die gevonden, en het werd nog voorspelbaarder.  Eén kans op 8 dat hij die vond, maar ja,helaas voor ons kijkers is de munt door de verkeerde gevonden.