Ik snap het idee niet dat Expeditie Robinson spánnender zou zijn als de 'echte, sterke Robinsonwaardigen' altijd maar winnen. Dan wordt het toch juist saai?
Dan kun je toch helemáál beter driekwart van de kandidaten weglaten en met de vier 'sterkste' kandidaten beginnen?
Juist met alleen maar proeven hadden Yin en Hans ook op hun dooie gemak de finale gehaald; daarbij hóógstens in de problemen gebracht door Prince. Maar dan was een HiuKwan bijvoorbeeld nog veel eerder afgevallen.
Toch zie ik heus nog wel toekomst voor ER.
Al is het concept, zoals Tweety zegt, nogal uitgemolken. Veel meer variatie dan wat ze nu hebben gezocht, kun je er niet in aanbrengen. We hebben de leeftijd gehad, mannen-vrouwen, Belgen-Nederlanders. En wellicht ben ik er nog wat vergeten. SdT is geen variatie, dat is gewoon een reguliere editie met ex-deelnemers.
Wel of geen afvallers-eiland? Tja, we hebben beide varianten gehad, en ook dat is geen verrassing meer.
Ik heb nog wel een andere variant: 8 eilandjes, waarbij een proef steeds bepaalt wie naar een volgend eiland gaat. De forummers grepen hier immers terug op het boek over Robinson Crusoe. Nou, die was ook alleen. Met een aap......
Waarom zou DAT niet eens kunnen werken? Niks complotten, gewoon op eigen kracht verder zien te komen.
Heeft iemand een rekenvoorbeeldje hoe je op deze manier 13 afleveringen kan vullen? Ik bedoel, als er direct van de 16 8 mensen afvallen, en daarna 4, vervolfens 2, dan zit je in aflevering 4 al met de finale.......