Auteur Topic: ER is overleden  (gelezen 20192 keer)

Offline Dwaastoo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: ER is overleden
« Reactie #20 Gepost op: 3-12-2008, 11:49:52 »
Het is dan ook aannemelijk dat Lord of the Flies de werkelijke inspiratiebron is geweest voor het hele concept.

Echt waar?!? Ah oké... nou dat is ze dan naar mijn mening redelijk goed gelukt  ::jaja::

Echter de grote televisiebazen in de VS zagen er op dat moment geen brood in.

Klopt ja, daar kan ik me no iets van herinneren...was wereldnieuws omdat iedereen bang was voor psychologische schade etc etc (was ook een hele discussie met Big Brother)... als ik me goed herinner
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Blaster65

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 4-12-2008, 01:34:45 »
Mijn concept? Zet 20 personen op een eiland. Laat ze hongeren, laat ze proeven doen waarbij geen eten te winnen is. Dat kom je als vanzelf uit bij een echte Robinson en niet bij een door de productie gemaakt persoon die nu eenmaal Robinson moet winnen, omdat het leuk is voor dat jaar. Yin is een van de meest onwaardige Robinsons ooit en ze ging met 50 duizend Euro belastinggeld naar huis, omdat de leiding van dit programma, ook lekker geldverdienend van onze belastingcenten, dan wel reclameinkomsten, niet doorheeft dat ze al jaren echte Robinsons zo snel mogelijk via proeven en andere ongein uit het programma werkt. De werkelijke Robinsons winnen dit programma nooit. Daar zorgt die productie voor met proeven en eten als hun favoriet dreigt te sneuvelen.
« Laatst bewerkt op: 4-12-2008, 18:12:53 door Megan, Reden: scheldwoord verwijderd »

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 4-12-2008, 02:01:43 »
Yin is een van de meest onwaardige Robinsons ooit en ze ging met 50 duizend Euro belastinggeld naar huis, omdat de leiding van dit programma, ook lekker geldverdienend van onze belastingcenten, dan wel reclameinkomsten,

Ik weet niet hoe wie of wat jou bron is maar lijkt me sterk dat Vadertje Staat belastingsgeld gaat pompen in een programma als dit. Kijk en luistergeld is een een tegoemoetkoming voor de kabeldistributie.
Ik denk eerder dat men door uitzendrechten te verkopen aan zenders en een deel sponsoring voor de inkomsten zorgen... 

Mijn concept? Zet 20 personen op een eiland. Laat ze hongeren, laat ze proeven doen waarbij geen eten te winnen is. Dat kom je als vanzelf uit bij een echte Robinson en niet bij een door de productie gemaakt persoon die nu eenmaal Robinson moet winnen, omdat het leuk is voor dat jaar.

Uit je 'concept' kan ik me gedeeltelijk vinden in  2 zaken: 

--> 20 personen zorgt voor meer groepsproeven en eventueel interessant om die groepen dooreen te gooien. 

--> Bij de proeven geen eten winnen vind ik op zich goed idee maar niet naar het extreme toe en enkel voor de eerste maand ofzo.  Op gezondheidsvlak moet je ook geen onnodige risico's nemen.  De productie is tijdens de opnamen ook verantwoordelijk voor de kandidaten en om dan mensen continu proeven te laten doen zonder enige vorm van voedsel? :-\\ 

Een "echte Robinson" moet je ook niet te letterlijk nemen. Het is tenslotte maar een fictief figuur.
« Laatst bewerkt op: 4-12-2008, 02:48:06 door reaver »

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 4-12-2008, 02:31:33 »
Mijn concept? Zet 20 personen op een eiland. Laat ze hongeren, laat ze proeven doen waarbij geen eten te winnen is. Dat kom je als vanzelf uit bij een echte Robinson en niet bij een door de productie gemaakt persoon die nu eenmaal Robinson moet winnen, omdat het leuk is voor dat jaar. Yin is een van de meest onwaardige Robinsons ooit en ze ging met 50 duizend Euro belastinggeld naar huis, omdat de leiding van dit programma, ook lekker geldverdienend van onze belastingcenten, dan wel reclameinkomsten, niet doorheeft dat ze al jaren echte Robinsons zo snel mogelijk via proeven en andere ongein uit het programma werkt. De werkelijke Robinsons winnen dit programma nooit. Daar zorgt die verotte productie voor met proeven en eten als hun favoriet dreigt te sneuvelen.

Wat voor onzin ben jij zit nu uit je bek te lullen.
ER is niet enkel een fysieke overleving, doch ook mentaal, sociaal zowel als psychisch. sorry als ik hier nog wat vergeet.

En bovenal, het is een spel.

Zoals jij het blijkt te zien is diegene die het langste blijft leven de beste survivor.  Als je 's nachts naast mij ligt haal je de morgen niet en dan ik de beste of wat?

Voor mijn part mag je gerust gaan surviven op een eiland, maar op je eentje dan wel, zoals Crusoe.  We zullen je er wel komen afhalen
binnen 26 jaar en je nog een medaille geven voor je nieuw rekord, ok?
« Laatst bewerkt op: 4-12-2008, 02:37:17 door Cout »
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 4-12-2008, 02:49:24 »

Zoals jij het blijkt te zien is diegene die het langste blijft leven de beste survivor.  Als je 's nachts naast mij ligt haal je de morgen niet en dan ik de beste of wat?

Kannibalisme in ER  ::oink::  dat hebben we nog niet gehad  ::rofl::

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 4-12-2008, 02:58:32 »
't om de medaille te doen uiteraard, want ik mag er klaarblijkelijk niks aan over houden.

Maar he Reaver, jou gedacht zal Blaster65 zeker wel bevallen, als je het onderste uit de kan wil,is dat nog een optie.

Eerlijk gezegd, dan kan ik niet meer deelnemen want ik mag van de dokter niet alles meer eten. ::ohno:: ::rofl::

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 4-12-2008, 08:07:42 »
Yin is een van de meest onwaardige Robinsons ooit [...] echte Robinsons zo snel mogelijk via proeven en andere ongein uit het programma werkt. De werkelijke Robinsons winnen dit programma nooit.

Volgens mij heeft Yin de meeste proeven gewonnen dit jaar  ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Blaster65

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 5-12-2008, 01:49:15 »
Yin heeft zelf toegegeven Prince eruit te hebben gestemd, omdat het haar grootste concurent was, sinds dat etentje werden systematisch sterke kandidaten buitengegooid, zo kan ik ook proeven winnen. Ik vond deze reeks Robinson 2008 de zwakste van allemaal. Al weken van te voren wist je dat Hans en Yin de finale gingen halen. Het ging niet meer over survival. Het was deels Temptation Island en Coronation Street geworden. ::)

Ik ben een redelijk grote fan van reality TV. Gelukkig won in The Block het fatsoen wel.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 5-12-2008, 12:10:26 »
Yin heeft zelf toegegeven Prince eruit te hebben gestemd, omdat het haar grootste concurent was, sinds dat etentje werden systematisch sterke kandidaten buitengegooid

Logisch toch? Als je de kans krijgt om een sterke tegenstander uit te schakelen moet je die kans grijpen. Het is onzinnig om zo'n confrontatie uit te stellen. Net alsof FC Volendam in de KNVB-Beker dacht "als we deze wedstrijd winnen dan is Ajax uitgeschakeld. Laten we nu maar verliezen, want dan gaat een sterkere kandidaat door".
Nog even niks.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 5-12-2008, 12:20:47 »
Logisch toch? Als je de kans krijgt om een sterke tegenstander uit te schakelen moet je die kans grijpen. Het is onzinnig om zo'n confrontatie uit te stellen.

Kom er dan ook voor uit en brei er geen verhaal aan waar iedereen zijn bedenkingen bij heeft.  Op de finaleshow biechtte 1 van de 2 alles op, waarschijnlijk als laatste redmiddel en dat is blijkbaar ook gelukt.  ???

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #30 Gepost op: 5-12-2008, 14:31:10 »
Logisch toch? Als je de kans krijgt om een sterke tegenstander uit te schakelen moet je die kans grijpen. Het is onzinnig om zo'n confrontatie uit te stellen. Net alsof FC Volendam in de KNVB-Beker dacht "als we deze wedstrijd winnen dan is Ajax uitgeschakeld. Laten we nu maar verliezen, want dan gaat een sterkere kandidaat door".

Nou inderdaad! Waarom heeft Volendam dat niet gedaan? Zeg nou zelf: die hebben toch niks te zoeken in de vierde ronde?  ;D

Leuke vergelijking.  ;) Er is inderdaad helemaal niks mis mee om sterke kandidaten eerst weg te stemmen. Ik vind het dan ook grote onzin dat dát Hans en Yin kwalijk genomen wordt. Wel vond ik hun stijl vrij onsympathiek.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 5-12-2008, 15:16:56 »
Nou inderdaad! Waarom heeft Volendam dat niet gedaan? Zeg nou zelf: die hebben toch niks te zoeken in de vierde ronde?  ;D

Leuke vergelijking.  ;) Er is inderdaad helemaal niks mis mee om sterke kandidaten eerst weg te stemmen. Ik vind het dan ook grote onzin dat dát Hans en Yin kwalijk genomen wordt. Wel vond ik hun stijl vrij onsympathiek.

eindelijk wat zinnig woorden ::jaja::

Ze hebben er een erg goed spel gespeeld, alleen de stijl vond ik minder.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #32 Gepost op: 5-12-2008, 16:26:12 »

Er is idd niets mis mee, maar zeg dan ook gewoon direct dat je die sterke kandidaten wegstemt, en hang er niet zo'n kletsverhaal om heen. Dat verhaal slaat toch nergens op, iedereen doorziet je wel en vindt je juist minder sympathiek omdat je liegt en draait
Keep calm and eat chocolates!

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 5-12-2008, 17:13:27 »
Hans zat konstant te lullen over normen en waarden tewijl hij mijn inziens die het minst van alle deelnemers had.

Yin had het steeds maar over het oorspronkelijke verhaal en het winnen van proeven.  Kan iemand mij eens uitleggen hoe die 2 zaken met elkaar te rijmen zijn, waar er een link kan gelegd worden tussen deze 2 aspecten . 
Het ene heeft naar mijn gevoel totaal niks te maken met het andere.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 5-12-2008, 22:52:58 »
Er is idd niets mis mee, maar zeg dan ook gewoon direct dat je die sterke kandidaten wegstemt, en hang er niet zo'n kletsverhaal om heen.

In de beginfase is dat juist wel nodig, want anders werkt het niet. Als je direct roept: "Hé jongens, ik ga de sterksten wegstemmen hoor! Dan blijf ik met de zwaksten over, en win ik op mijn sloffen!", dan lukt het natuurlijk niet. ;)

Maar inderdaad, ze hebben het veel te ver doorgevoerd. Dat verhaal van een vrouwencomplot was echt te slecht bedacht. En als mensen daar doorheen prikken, is het heel dom en irritant om het dan toch vol te houden. Dat is dan ook Hans' fout geweest. Als hij op een zeker moment, richting het einde, met een vriendelijke lach had gezegd: "Ach, je hebt gelijk, dat vrouwencomplot was flauwekul, maar het was het proberen waard, hè?", dan was het een ander verhaal geweest.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Blaster65

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 6-12-2008, 02:05:37 »

Daarmee geeft je dus aan dat zwakke lieden tegenwoordig Robinson winnen en dat dat alleen maar lukt om de sterke kandidaten buiten te gooien middels samenzweringen? Ik zou zeggen, weer terug naar de basics van in het begin, een hoop minder Temptation Island en Coronation Street gehalte dialogen. Ik blijf dit de minst spannende ER ooit vinden. Alles stond al weken vast. Dat de productie maar een format vindt waarbij het onmogelijk wordt dat zwakke intriganten/samenzweerders het winnen in plaats van echte Robinsonwaardigen.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 6-12-2008, 09:20:31 »
Ik snap het idee niet dat Expeditie Robinson spánnender zou zijn als de 'echte, sterke Robinsonwaardigen' altijd maar winnen. Dan wordt het toch juist saai?
Dan kun je toch helemáál beter driekwart van de kandidaten weglaten en met de vier 'sterkste' kandidaten beginnen?
Juist met alleen maar proeven hadden Yin en Hans ook op hun dooie gemak de finale gehaald; daarbij hóógstens in de problemen gebracht door Prince. Maar dan was een HiuKwan bijvoorbeeld nog veel eerder afgevallen.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #37 Gepost op: 6-12-2008, 09:34:45 »
Ik snap het idee niet dat Expeditie Robinson spánnender zou zijn als de 'echte, sterke Robinsonwaardigen' altijd maar winnen. Dan wordt het toch juist saai?
Dan kun je toch helemáál beter driekwart van de kandidaten weglaten en met de vier 'sterkste' kandidaten beginnen?
Juist met alleen maar proeven hadden Yin en Hans ook op hun dooie gemak de finale gehaald; daarbij hóógstens in de problemen gebracht door Prince. Maar dan was een HiuKwan bijvoorbeeld nog veel eerder afgevallen.
Toch zie ik heus nog wel toekomst voor ER.

Al is het concept, zoals Tweety zegt, nogal uitgemolken. Veel meer variatie dan wat ze nu hebben gezocht, kun je er niet in aanbrengen. We hebben de leeftijd gehad, mannen-vrouwen, Belgen-Nederlanders. En wellicht ben ik er nog wat vergeten. SdT is geen variatie, dat is gewoon een reguliere editie met ex-deelnemers.

Wel of geen afvallers-eiland? Tja, we hebben beide varianten gehad, en ook dat is geen verrassing meer.

Ik heb nog wel een andere variant:  8 eilandjes, waarbij een proef steeds bepaalt wie naar een volgend eiland gaat. De forummers grepen hier immers terug op het boek over Robinson Crusoe. Nou, die was ook alleen. Met een aap......

Waarom zou DAT niet eens kunnen werken? Niks complotten, gewoon op eigen kracht verder zien te komen.

Heeft iemand een rekenvoorbeeldje hoe je op deze manier 13 afleveringen kan vullen? Ik bedoel, als er direct van de 16 8 mensen afvallen, en daarna 4, vervolfens 2, dan zit je in aflevering 4 al met de finale.......

Offline eilandgek

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 6-12-2008, 12:52:47 »
Ik heb nog wel een andere variant:  8 eilandjes, waarbij een proef steeds bepaalt wie naar een volgend eiland gaat.
Ik weet niet of dat een goed idee is, zo ongeveer ging het ook bij Terra Incognita en dat programma was lang niet zo leuk als Robinson.

Veel mensen die Survivor kijken willen liever meer de Amerikaanse kant op; veel strategischer gaan spelen al direct vanaf het begin. Ik weet ook niet of dat de oplossing is; op dit moment in het seizoen zijn daar vooral veel van de "underdogs" over; de (fysiek) sterkere spelers liggen er bijna allemaal uit. Het is daar puur een spel van begin tot eind, mensen lijken met 1 doel te komen: dat miljoen winnen. Bij ons lijken de deelnemers meer ook voor 'de ervaring' te gaan.
Als we een Survivor BE/NL zouden krijgen zou ik de mooie sfeerimpressies gaan missen, de liedjes tussendoor, het vaak lachwekkende geklets van deelnemers, en de speculatie (want bij ons weet je vaak nog niet precies wie op wie gaat stemmen/heeft gestemd, in Amerika weet je dat eigenlijk altijd al door alle allianties die de hele aflevering lang al zijn besproken).

Laat ER maar lekker zoals het is, met of zonder afvallerseiland. De nieuwe groepen zorgen ieder jaar voor genoeg nieuwe variatie, omdat de interactie binnen de groepen altijd anders is. Hooguit zou een nieuwe locatie wel eens leuk zijn zodat de deelnemers weer een hoop dingen zelf moeten uitvinden (nu kunnen ze al heel veel van het "overleven" weten omdat de locatie ieder jaar vrijwel dezelfde is).

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 6-12-2008, 14:01:28 »
Veel meer variatie dan wat ze nu hebben gezocht, kun je er niet in aanbrengen.

Ik heb eerder al wel eens gesuggereerd dat ze het geheel wat spannender zouden maken door de kandidaten aan het begin bijvoorbeeld 'echt' schipbreuk te laten lijden: dat ze een stukje van een eiland tussen wrakhout (met daartussen wat nuttige spullen, zoals een machete, een bijl, waterdicht verpakte rijst, een hengel) in het water drijven en zo naar hun eiland moeten zwemmen. De mensen die als eerste op het eiland arriveren winnen daarmee een voordeel, maar aan de andere kant kan het ook nuttig zijn om eerst wat spullen te verzamelen in het water.
Zoiets is geen radicale wijziging van het spel, maar het is wel een spectaculaire opening. Beter dan dat ze gewoon al aan land zijn vanaf het begin.

Verder zou ik het leuk vinden als ze gedurende het spel meer van het eiland gingen verkennen. Nu hangen ze maar een beetje op het strand. Het spectaculairst is dat ze af en toe een kokosnoot uit een boom halen (en op hun hoofd krijgen).

De productie zou ze moeten stimuleren het eiland verder te verkennen, bijvoorbeeld door ergens een schat te verbergen ofzo... verborgen tempels... En dan bedoel ik geen Terra Incognita.