Auteur Topic: ER is overleden  (gelezen 20204 keer)

Offline Blaster65

• Forumlid
ER is overleden
« Gepost op: 1-12-2008, 00:39:32 »
Met Ernst Paul Hasselbach is ER overleden. Asocialen winnen tegenwoordig. Ik hoef de uitzending morgen op 2be niet meer te zien. Met Ernst Paul is een in feite leuk TV programma heengegaan. Asociale narcist wint ER zou een krantekop kunnen zijn. Nummer twee een even walgelijke narcist. Waar is de tijd toch gebleven dat ik voor dit programma thuisbleef?

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: ER is overleden
« Reactie #1 Gepost op: 1-12-2008, 00:45:50 »
Net of de dood van EP iets te maken heeft met de winnaar...

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #2 Gepost op: 1-12-2008, 00:48:09 »
En je komt je hier aanmelden om dit bericht hier neer te zetten? ???

Had je ook op 11 oktober kunnen doen. Nu vind ik je bericht niet geloofwaardig.

Offline Blaster65

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 1-12-2008, 00:53:12 »
Ik volg dit forum al jaren. Ik heb nooit de behoefte gehad om te posten. Ik heb echter op diverse fora mijn afschuw uitgesproken over het lot van Ernst Paul. Met hem is een TV persoonlijkheid heengegaan en met de huidige winnaar van ER het programma in zijn geheel.

Offline Expeditie Rob

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 1-12-2008, 01:15:27 »
Dat is jou mening, dus die mag je hier best posten.
Wil er wel bij zeggen dat ik het niet met je eens ben.
Ernst Paul zou zelf denk ik willen dat het programma doorging,
hij heeft zich er zo veel jaren voor ingezet.

En om gelijk je geloof in het programma te verliezen omdat je het nu één keer niet eens bent met de winnaar,
dat vind ik helemaal regelrechte onzin.
Stel dat er een nieuwe expeditie komt,
met een eerlijke en ijzersterke winnaar.
Dan is het juist goed dat het programma is doorgegaan.
Want op die manier leeft Ernst Paul door het programma in ons voort,
en ik denk ook dat hij op die manier herrinnert zou willen worden.

Dus ik hoop op een nieuwe expeditie,
met betere en eerlijke kandidaten.
There's no show like a reality show ;)

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 1-12-2008, 05:55:29 »
Dat is jou mening, dus die mag je hier best posten.
Wil er wel bij zeggen dat ik het niet met je eens ben.
Ernst Paul zou zelf denk ik willen dat het programma doorging,
hij heeft zich er zo veel jaren voor ingezet.

En om gelijk je geloof in het programma te verliezen omdat je het nu één keer niet eens bent met de winnaar,
dat vind ik helemaal regelrechte onzin.
Stel dat er een nieuwe expeditie komt,
met een eerlijke en ijzersterke winnaar.
Dan is het juist goed dat het programma is doorgegaan.
Want op die manier leeft Ernst Paul door het programma in ons voort,
en ik denk ook dat hij op die manier herrinnert zou willen worden.

Dus ik hoop op een nieuwe expeditie,
met betere en eerlijke kandidaten.

Yep, zo en niet anders.  En bij de echte ER-fans zal Ernst-Paul nooit vergeten worden.

Ben zelf ooit zelfstandige verzekeringsmakelaar geweest. Maar mijn grootvader, die ik eigenlijk niet zolang heb mogen kennen
en de eigenlijke opstarter van de zaak was, is ook nooit uit mijn hoofd verdwenen.  Dank zij hem heb ik dit beroep
20 jaar kunnen uitoefenen.

Wat mijn grootvader was voor mijn zaak heeft betekend, betekend Ernst-Paul ook voor onze Expeditie Robinson.

Ik dank je vanuit gans mijn hartje, Ernst-Paul. 

Voor jou is er zeker een hiernamaals, alvast toch in ons geheugen en ons hart.

TNX   
« Laatst bewerkt op: 1-12-2008, 05:58:10 door Cout »
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Buis

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 1-12-2008, 16:16:44 »
Yep, zo en niet anders.  En bij de echte ER-fans zal Ernst-Paul nooit vergeten worden.

Ben zelf ooit zelfstandige verzekeringsmakelaar geweest. Maar mijn grootvader, die ik eigenlijk niet zolang heb mogen kennen
en de eigenlijke opstarter van de zaak was, is ook nooit uit mijn hoofd verdwenen.  Dank zij hem heb ik dit beroep
20 jaar kunnen uitoefenen.

Wat mijn grootvader was voor mijn zaak heeft betekend, betekend Ernst-Paul ook voor onze Expeditie Robinson.

Ik dank je vanuit gans mijn hartje, Ernst-Paul. 

Voor jou is er zeker een hiernamaals, alvast toch in ons geheugen en ons hart.

TNX   

Hear! Hear! Hear!  ::jaja::

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 1-12-2008, 19:55:35 »
Met Ernst Paul Hasselbach is ER overleden. Asocialen winnen tegenwoordig.

::rofl:: Relatie tussen deze twee zaken: nul komma nul.

Offline Marlie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: 1-12-2008, 21:19:00 »
ER kan best doorgaan waarom niet?
Er is niks mis met t programma zoals t was maar een nieuwe wind erdoor is ook eens niet erg. wie weet wat EP nog op de planken had liggen qua ideeen waarmee de nabestaanden nog wat willen doen. Ik geef ze alle kansen. Jullie ook?
Het is dan ook niet fair om t hele programma maar af te schrijven als je het niet eens bent met de winnaar. Begrijp me goed, ik ben ook niet blij met hoe t is afgelopen maar had je liever gezien dat de programmamakers alles zo verdraaid en verschoven hadden dat die 2 daar niet hadden gezeten? Was t dan geloofwaardig geweest? Eerlijkheid duurt t langst en dat heeft EP met ER allang bewezen.

Offline Blaster65

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 2-12-2008, 00:11:49 »
Dit heeft verder met Ernst Paul niks te maken. ER is dood. Gewiekste, asociale narcisten kunnen het spel winnen en daar draagt de productie aan bij.

Er heeft nog nooit een echte Robinson gewonnen.

Zat die lieden op vier weken hongeren. Dan krijg je pas een Robinson boven en niet met al die verwennerij, zoals het tegenwoordig gaat. Stel ze op 4 a 5 weken hongeren en Bjorn wordt Robinson. ER heeft niks maar dan ook niks meer te maken met overleven op een eiland met al die verwennerij. Het programma is zijn doel compleet voorbijgeschoten.

Ik vind het walgelijk dat een persoon als Yin met 50 duizend euro wegloopt uit deze hoax.

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #10 Gepost op: 2-12-2008, 09:21:00 »
Asociale narcist wint ER zou een krantekop kunnen zijn. Nummer twee een even walgelijke narcist.

Ik hoop dat ze bij de dagbladen toch iets meer smaak hebben dan jij ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11 Gepost op: 2-12-2008, 14:10:12 »
Zelfs de Telegraaf was gisteren heel erg neutraal. Hoewel ik van iemand daar hoorde dat ze niets zouden publiceren VOOR de finale ook in België was uitgezonden, hebben ze het echter toch (onlinekrant) gedaan. Jammer, maar het artikeltje is netjes.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #12 Gepost op: 2-12-2008, 15:19:41 »
Zat die lieden op vier weken hongeren. Dan krijg je pas een Robinson boven en niet met al die verwennerij, zoals het tegenwoordig gaat. Stel ze op 4 a 5 weken hongeren en Bjorn wordt Robinson. ER heeft niks maar dan ook niks meer te maken met overleven op een eiland met al die verwennerij. Het programma is zijn doel compleet voorbijgeschoten.

Nou! Wat zal dát spannende TV opleveren! 13 afleveringen lang mensen die zeuren omdat ze honger hebben!
 ::)

Offline Buis

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 2-12-2008, 21:24:29 »

??? ??? Sorry hoor, maar welke verwennerij?? Ze zijn behoorlijk afgevallen, zijn met allerlei kwaaltjes (door voedselgebrek en/of eenzijdige voeding) thuisgekomen, hebben nauwelijks fruit kunnen vinden of vis kunnen vangen.
Nog minder voedsel lijkt me onverantwoord, zeker voor zo'n productie.

Offline Blaster65

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 3-12-2008, 02:17:41 »
ER is dood.

Mensen die een echte Robinson zijn, zoals Bjorn worden door verwennerij systematisch uit het programma gekogeld en de ware Robinson wint nooit. Mensen die echt kunnen afzien worden eruit getrapt, want zij zijn in feite de ware Robinsons. Nog nooit heeft iemand die werkelijk Robinson is ER gewonnen, omdat de TV makers dat niet willen en daarom zorgen ze ervoor dat een LYN nog net de juiste hoeveelheid voedsel krijgt om het hele programma te kunnen uitzitten. In ER heeft nog nimmer een echte Robinson ER gewonnen, juist omdat die teringproductie dat niet wil.

ER is dood, het is in feite nooit levend geweest. Gooi 20 personen op een eiland en honger ze uit voor drie of vier weken. Pas dan komt de werkelijke Robinson boven en niet zoals ze het al jaren doen en ons een rad voor ogen draaien. Snappen jullie nou werkelijk helemaal niks? ER gaat helemaal niet over wie de ER <bepaald jaar> is. Het programma doet zijn best om juist degenen die daar voor in aanmerking komen helemaam uit te sluiten.

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 3-12-2008, 06:43:39 »
Nou ja, als jij Björn noemt en het niet eerlijk vindt dat hij gewonnen heeft, dan moet ik toch even opgooien: Richard? Frank?

2 Mensen die zeer zeker in staat waren om op een onbewoond eiland te overleven (Richard zeker) en ze hebben toch allebei gewonnen.....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 3-12-2008, 11:00:18 »
ER is dood.

Mensen die een echte Robinson zijn, zoals Bjorn worden door verwennerij systematisch uit het programma gekogeld en de ware Robinson wint nooit.

De winnaar is altijd de ware robinson omdat het enkel een titel is die de winnaar van dit spel toebehoort.

Citaat
Mensen die echt kunnen afzien worden eruit getrapt, want zij zijn in feite de ware Robinsons. Nog nooit heeft iemand die werkelijk Robinson is ER gewonnen, omdat de TV makers dat niet willen en daarom zorgen ze ervoor dat een Yin nog net de juiste hoeveelheid voedsel krijgt om het hele programma te kunnen uitzitten.

Zelfs een ultieme overlever heeft een bepaalde hoeveelheid voedsel nodig om functionerend de eindstreep te halen. De ultieme overlever is beter in staat voor zijn eigen voedsel te zorgen maar om niet per direct weggestemd te worden zou hij dit toch moeten delen met de overige eilandbewoners. Het verminderen van de voedselvoorraad zorgt er derhalve voor dat iedereen minder energie krijgt. Inclusief de mensen die veel vaardigheden met betrekking tot overleven hebben. Daardoor zullen lange voedselexpedities al snel als energieverkwistend worden beschouwd en de kandidaten meer rusten teneinde energie te conserveren. Die energie is namelijk hard nodig om proeven te winnen, immers zonder het winnen van die proeven worden de kansen op overleving binnen het spel drastisch kleiner.

Citaat
ER is dood, het is in feite nooit levend geweest. Gooi 20 personen op een eiland en honger ze uit voor drie of vier weken. Pas dan komt de werkelijke Robinson boven en niet zoals ze het al jaren doen en ons een rad voor ogen draaien.

Hieruit maak ik op dat degene die het beste met honger kan omgaan de werkelijke robinson hoort te zijn. Dat zetten we toch een paar breathairians op het eiland, die claimen enkel te leven van het licht.

Citaat
Snappen jullie nou werkelijk helemaal niks? ER gaat helemaal niet over wie de ER <bepaald jaar> is. Het programma doet zijn best om juist degenen die daar voor in aanmerking komen helemaam uit te sluiten.

Ik denk dat jij een onrealistische visie op dit programma projecteert en het moeilijk hebt met alle speltechnische elementen. Als je werkelijk wil dat iemand met de beste overlevingsvaardigheden tot winnaar wordt uitgeroepen dan moet het hele concept radicaal veranderen. Mogelijkerwijs zou het slagen indien iedere kandidaat voor onbepaalde duur op een onbewoond eiland wordt gezet, de kandidaat die het langste weet te overleven kronen we tot Robinson. Het resultaat daarvan is geen televisie programma maar een experiment.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 3-12-2008, 11:08:27 »
ER heeft helemaal niks met survival te maken. Survival is wel wat anders dan elke dag op een strandje liggen en wat kokosnoten uit een boom slaan. De winnaar van ER is niet per definitie de beste survilalaar, om ER te winnen zijn andere dingen veel belangrijker.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2008, 11:25:17 door Stanley_Yelnats »

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 3-12-2008, 11:20:00 »
ER heeft helemaal niks met survival te maken.

E.R. heeft zeker met survival te maken denk ik... Alleen is dat op een heel andere manier als: "alleen op een onbewoond eiland overleven..." als je dat wil testen moet je de 16 mensen allemaal apart op een eiland droppen met een camera en dan maar verder kijken...

Nu test je survival-skills op vele manieren...omgaan met honger, dilemma's, mensen die het spel anders dan jou spelen en (zeer belangrijk want je bent tenslotte met meerdere mensen) sociaal!

Zo is het spel en er worden enorm veel interessante psychologische spelletjes gespeeld (bewust en onbewust) en ook dit jaar weer erg mooi om bepaalde facetten van de psyche van een mens te zien...

In principe ontstaat er een eigen maatschappij op dat eiland, met survival op meerdere gebieden...

Ik vergelijk E.R. niet zozeer met "Robinson Crusoe".... maar eerder met "Lord of the Flies".

"Expeditie Vlieg" als het ware ;)

P.S. en ik blijf het zeggen... E.R. leeft!
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 3-12-2008, 11:45:56 »
Ik vergelijk E.R. niet zozeer met "Robinson Crusoe".... maar eerder met "Lord of the Flies".

Het is dan ook aannemelijk dat Lord of the Flies de werkelijke inspiratiebron is geweest voor het hele concept. Bob Geldof en zijn partner Charlie Parsons hebben het concept oorspronkelijk gelanceerd onder de naam Survivor. Volgens ingewijden was Geldof op het idee gekomen na het zien van Lord of the Flies. Echter de grote televisiebazen in de VS zagen er op dat moment geen brood in. In Zweden besloot men vervolgens het format wel een kans te geven onder de naam Expeditie Robinson (pas toen werd er een verband gelegd met Robinson Crusoe). Het programma was een grote hit en daarna werden de rechten in de VS alsnog door de CBS opgekocht. Jammer genoeg heb ik nooit kunnen achterhalen of Geldof ooit zelf heeft toegegeven beïnvloed te zijn door Lord of the Flies.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."