Poll

Wie vond jij het domst spelen tijdens de afgelopen ER?

Hans
Yin
Hiukwan
Sharon
Generaal Pardon
Sarah
Kyra
Geert met het oortje

Auteur Topic: Domste speler 2008  (gelezen 13056 keer)

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
Domste speler 2008
« Gepost op: 30-11-2008, 23:16:16 »
Wie vond jij het domst spelen tijdens de afgelopen ER?

Ondanks dat ik het een enorm mooie vrouw vind, vond ik Sharon toch verreweg het domste spelen. Zij bleef maar aan hobbelen achter Hans, Yin en Generaal Pardon. Zelfs toen ze nog met z'n 5en over waren en toen dat complot echt wel duidelijk was, dat die drie nooit op elkaar zouden stemmen en ze dus met hen erbij geen enkele kans maakte. Zij bleef echter maar achter hun aanlopen en ging zelfs mee zitten bitchen tegen Hiukwan toen eerder genoemde Duistere Drietal het nodig vond om Hiukwan even aan te vallen met hun superieure gevoelens. Pas nadat Hiukwan haar benaderde zag ze opeens het licht.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Domste speler 2008
« Reactie #1 Gepost op: 30-11-2008, 23:19:03 »
Mijn keuze staat er niet bij, zij deed namelijk mee met editie 2007....... ;D Iridia, of hoe heette die 5-sterrenhotel-dame.

Maar vooruit, heb gestemd.

Offline BalkanPower

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 30-11-2008, 23:20:51 »
mijn keuze staat er niet bij: Prince.

Hoe hij zich naar de slachtbank liet leiden van de domste actie van de hele expeditie

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 30-11-2008, 23:29:28 »
mijn keuze staat er niet bij: Prince.

Hoe hij zich naar de slachtbank liet leiden van de domste actie van de hele expeditie

Ik heb me beperkt tot de 8 die uiteindelijk de samensmelting mee hebben gemaakt, de 8 die de finale eilandraad hebben gehouden.

Offline BalkanPower

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 30-11-2008, 23:32:46 »
Ik heb me beperkt tot de 8 die uiteindelijk de samensmelting mee hebben gemaakt, de 8 die de finale eilandraad hebben gehouden.

Dan maar geert met bril, want als ze zo dom bent om niet in te zien dat je eruit gestemd bent...tsja....dan weet ik het ook niet....maar nog erger maakt het, dat je het makkelijk had kunnen voorkomen, door voor hiu te stemmen. En als icing on the cake: "Verraden door een kampgenoot".

Gefeliciteerd!

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 30-11-2008, 23:34:47 »
Sarah, die leek maar niet tot het inzicht te komen dat ze meedeed aan een spel.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline BalkanPower

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 30-11-2008, 23:35:26 »

LOL  ::ok::

Offline Expeditie Rob

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 1-12-2008, 01:32:29 »
Deze vraag is lastig,
zeker omdat je maar 1 stem uit kan brengen.
Als je me nu 5 keuze's had gegeven, oke..

Bijna niemand heeft het slim gespeeld,
maar wie was nu de domste...

Dan moet ik toch Geert zonder bril zeggen.
Hij lag er het eerste uit,
en alleen maar doordat hij zijn jalourse gedrag niet kon beheersen.
Want van alle mensen die mee deden,
had hij misschien nog wel de meeste 'robinson-kwaliteiten'!
Dus als hij het slimmer had gespeeld, was hij beslist veel verder gekomen.
There's no show like a reality show ;)

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 1-12-2008, 01:38:13 »
Ik vind de stelling dom nogal radicaal.  Je neemt in dit spel al dat niet (berekende) risico's en als dat niet uitdraait hoe je het wil dan heb je simpelweg brute pech.  Lukt dat wel dan heb je geluk maar bekroon dan jezelf ook niet tot een slimme speler.

« Laatst bewerkt op: 1-12-2008, 02:02:43 door reaver »

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 1-12-2008, 05:36:59 »
Ik heb Yin altijd de domste speler gevonden.
Met haar innerlijke en fysieke kwaliteiten,die ze volgens mij wel degelijk heeft,had ze het anders kunnen spelen
en ook in de finale kunnen zitten, maar dan als lievertje; Dan had ze die volgens mij ook gewonnen.
Nu heeft ze extra geluk nodig gehad met die proef tussen Hans en Hiukwan.
En al geeft die overwinning een wrange nasmaak, ze heeft het toch binnengehaald en moet ik mijn mening herzien.

Zeg dan maar Sharon. Volgens mij een intelligent meisje, maar nou net daarom had ze Hans eerder moeten doorhebben
en er iets moeten op poten stellen om die eruit te knikkeren. We hebben van haar verdraaid niks innitiatief gezien.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 1-12-2008, 08:56:11 »
Ik heb Yin altijd de domste speler gevonden.
Met haar innerlijke en fysieke kwaliteiten,die ze volgens mij wel degelijk heeft,had ze het anders kunnen spelen
en ook in de finale kunnen zitten, maar dan als lievertje; Dan had ze die volgens mij ook gewonnen.
Nu heeft ze extra geluk nodig gehad met die proef tussen Hans en Hiukwan.
En al geeft die overwinning een wrange nasmaak, ze heeft het toch binnengehaald en moet ik mijn mening herzien.

Ik denk persoonlijk dat Yin nooit als lieverdje in de finale had gestaan.  Ze was een te 'aanwezig' personage.  Haar manier van praten irriteerde en degouteerde.
De factor geluk heeft idd veel in haar en Hans hun voordeel gespeeld.  Zouden ze intensief bezig zijn met "the Secret"? ;-)  Dan zijn zij waarschijnlijk de domsten niet  ;D ;D ;D

Offline -ELISE-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11 Gepost op: 1-12-2008, 09:12:38 »
Ik denk toch Generaal pardon omdat hij dacht zo veilig te zijn en dat zijn kop heeft gekost... Hij had zich niet voorbereid op nog een slimme zet avn Hiu
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 1-12-2008, 09:16:03 »
Ik denk toch Generaal pardon omdat hij dacht zo veilig te zijn en dat zijn kop heeft gekost... Hij had zich niet voorbereid op nog een slimme zet avn Hiu

Als iemand een slimme zet heeft gemaakt en een ander is hiervan de pineut wil dat toch niet automatisch zeggen dat die persoon een domme speler is ???

Offline BalkanPower

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 1-12-2008, 09:51:42 »
Als iemand een slimme zet heeft gemaakt en een ander is hiervan de pineut wil dat toch niet automatisch zeggen dat die persoon een domme speler is ???

wel een domme actie wanneer je het makkelijk had kunnen voorkomen.

Offline Crummie

• Forumlid
  • Carpe noctem
« Reactie #14 Gepost op: 1-12-2008, 10:05:12 »
Hans is toch echt wel de domste speler ever. Als hij zo tactisch en strategisch is -volgens eigen zeggen dan hè- en hij zulke hoogstaande normen en waarden heeft -idem-, dan zou je toch verwachten dat hij een strategie had kunnen verzinnen waarmee hij de meesten te vriend had gehouden en er met de pot vandoor was gegaan.

Nu heeft hij zich van een kant laten zien die verre van fraai is, heeft een hoop bagger over zich heen gekregen en ook nog eens niet gewonnen. Hoe dom is dat!!!  ::schaam::

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 1-12-2008, 10:19:51 »
wel een domme actie wanneer je het makkelijk had kunnen voorkomen.

Hmm makkelijk voorkomen, dat vind ik nogal kort op de bal.    

Als Geert T hetzelfde vertrouwen wil geven aan HiuKwan, zoals Hans en Yin aan elkaar is zijn keuze.  Persoonlijk zie ik vertrouwen in zo'n spel als naïef en als je alles blind gaat slikken wat een ander je wil doen laten geloven is de kans groot dat dit je kop gaat kosten.

Hij maakte wel opmerkingen waarvan ik dacht WTF zegt die nu ???  Ik denk eerder dat de gevoelswaarde van "domme speler" te overdreven is.  
Er is een verschil tussen een niet zo pientere actie en werkelijk domme speler te zijn.  
1 'domme' actie kan een goede speler zijn kop kosten terwijl de marge bij gemiddelde en mindere speler veel hoger ligt

« Laatst bewerkt op: 1-12-2008, 10:29:17 door reaver »

Offline TheeZakje

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 1-12-2008, 10:44:55 »

Yup!

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 1-12-2008, 14:23:42 »
.  Zouden ze intensief bezig zijn met "the Secret"? ;-) 

Ken ik niet. Wat is dat of wat bedoel je?
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline ItsAnne

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 1-12-2008, 14:25:43 »
Ken ik niet. Wat is dat of wat bedoel je?

Dat is een boek. Het schijnt dat je daarme je "innerlijke zelf" of iets van die strekking kan terug vinden..... (tenminste dat begrijp ik ervan als ik de kaft lees....;))

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 1-12-2008, 14:43:54 »
Ik ben dit jaar eens naar een lezing geweest en daar kwam ook the Secret aan bod: 

Het is beschreven in een boek. Het gaat in grote lijnen over de wet van de aantrekkingskracht.   Door het projecteren van je wensen en gedachten zou je bepaalde dingen kunnen aantrekken.  Ik vraag me af hoeveel keer Hans die projectie heeft gedaan om de finale te halen... >:D