Aan allen, mijn uiteindelijke mening, deel 1.
mijn meest zuivere, en wellicht hiermee afrondende, mening in het hele RB-gebeuren.
Mijn mening,wel hè,dus subjectief, en juist, daarom niet alleenzaligmakend voor niemand. Niettemin mijn mening.
Aan Hans: ik wil niemand als persoon afbreken. Welk recht zou ik daartoe hebben? Geen enkel. En ik wil erg graag geloven dat de Hans privé-persoon niet dezelfde is als degene die ik op tv. zag.
Maar, ik vind het toch zo erg voor het programma, dat het precies geleken heeft, of een business-zakenwereld-man, dan ook op een robinson-eiland diezelfde 'kwaliteiten' (hyprocisie vind ik een beter woord, overigens ook voor Yin, zie verder)zou dienen nodig te hebben als de oorspronkelijke robinson. Hierdoor werd het programma eerder: the survival of the most hypocryt', i.p.v. the survival of the fittest (de èchte fittest), althans zo is mijn mening.
Hans, ongetwijfeld ben je sterk, heel erg sterk, alleen: het ging hier toch niet om een business-overwinningspel?
Aan Yin:
Jij bent prachtig mooi, zowel tijdens als na ER.
JIj bent sterk, echt oersterk.
Jij bent, dit woord schiet me nu te binnen, niks minder dan 'olympisch'. Ja dat woord past bij je: 'olympisch'.
Maar die hele Hansworsttoestanden....
Daarom is toch voor mij Hiu-Kwan de echte winnaar. Niet jij.
Aan Hiu:
Jij hebt het pas echt. Je bent oprecht, spontaan, sterk en sociaal supervaardig. En vooral: authentiek. (en daar hebben Hans en Yin van jou veel in te leren). En dan ook: je humor...
Zo jong, op eigen houtje gedaan. En weerstand kunnen bieden aan de lage zelfingenomen gemeenheid van H. en Y. in, ... die laatste afleveringen...
Ja, dit was (haast) pestgedrag, zondebok, een één tegen allen-toestand.
Hiu: I love you. Jij bent niet zomaar alleen robinson-waardig. Jij bent robinson!
En niet degenen die er de mond van vol haddeb en zich daardoor dachten naar boven te halen door anderen naar beneden te halen. (Dat is wel de meest onproductieve "winnaarstactiek", H en Y,... dat jullie zelfs dat niet wisten....)
Hiu: Proficiat! I love you!
En. Ook alle anderen (Sara, Kyra, Geert De D., ....) die op hun eigen manier hun daden van 'repressie' hebben gesteld, en vooral omdat ze weigerder hier een 'winnaar' in te kiezen.
Jullie zijn de winnaars!!!