Ik vind het ook maar vreemd. Eerst zeggen ze dat er 3 finalisten zijn, en dan op de eilandraad beginnen ze over 2 proeven die de eerste en de 2de finalist zullen bepalen.
En ik heb natuurlijk het liefst dat Hiu zou winnen, alhoewel dat ook alleen maar is omdat ze het tegen hans en yin opneemt. Hans en Yin hebben het altijd vuil en arrogant gespeeld, Hiu misschien niet arrogant, maar ook vuil: zij zat ook in het complot van de 4 die samen zijn gaan eten. Op dat vlak had Hans wel gelijk op deze eilandraad: Yin en hij hebben zich nooit geschaamd voor hun complot (wat ze een reputatie van arrogant zijn heeft opgeleverd) terwijl Hiu er altijd mooi over zweeg, er zich uit probeerde te praten en zich ondertussen ook heel vriendelijk en schijnheilig tegenover de rest heeft gedragen. Dus op dat vlak heb ik een dubbel gevoel bij Hiu, maar alles is beter dan Hans en Yin natuurlijk. Gewoon al het feit dat ze zichzelf waardige robinsons durven noemen. Gedurende heel de expeditie hebben ze nooit voor hun plaats moeten vechten, de eilandraden waren nooit een zorg voor hen, gewoon omdat ze het ganse spel gecompromitteerd hadden.
Ik had liefst mensen als Kira, Sarah en Prince in de finale gezien, maar ja, het is nu niet zo
. Dat het team achter expeditie robinson er volgend jaar maar rekening mee houdt om geen mensen als Hans en Yin te selecteren, die verzieken het programma gewoon.