Auteur Topic: Wie zou er nog kijken zonder eiland-raden?  (gelezen 10540 keer)

Offline Robin2003

• Forumlid
Wie zou er nog kijken zonder eiland-raden?
« Gepost op: 9-11-2008, 21:17:52 »
Ik ben zelf deze huichelarij al jarenlang zat. Toch blijf ik kijken. ;)

Maar zou dat andersom ook zo zijn?

Wie zouden er afhaken als de complotten, stemafspraken en tactieken uit ER zouden verdwijnen?

Hoe?

Nou heel simpel, bij iedere proef zal de eerste verliezer de expeditie moeten verlaten. Zo valt er na iedere proef één kandidaat af en is er geen eilandraad meer nodig. Eigenlijk heel simpel, en naar mijn idee wint er dan pas een echte Robinson, de enige echte survivor, en dus niet de meest achterbakse!

Robinson zat immers alleen op een eiland ::)

Offline Dwaastoo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zou er nog kijken zonder eiland-raden?
« Reactie #1 Gepost op: 9-11-2008, 21:20:36 »
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

complotten, stemafspraken en tactieken erin laten AUB  ::jaja::

Heerlijk dat gekonkel als het maar een klein beetje fair blijft... en een beetje ergernis en zeuren maakt het ook wel leuk.  ::)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 9-11-2008, 21:33:24 »
Ik zou dan stoppen met kijken, of het minder intensief volgen. Door de laatste in de proef te laten afvallen kan er nog meer gemanipuleerd worden dan dat er nu al gebeurd. Plus, ik vind niet dat de proeven noodzakelijkerwijs laten zien wie de beste overlever is (en of de beste overlever dient te winnen is nog een andere discussie). ;)
Nog even niks.

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #3 Gepost op: 9-11-2008, 21:37:10 »

Nou heel simpel, bij iedere proef zal de eerste verliezer de expeditie moeten verlaten. Zo valt er na iedere proef één kandidaat af en is er geen eilandraad meer nodig. Eigenlijk heel simpel, en naar mijn idee wint er dan pas een echte Robinson, de enige echte survivor, en dus niet de meest achterbakse!

Helemaal mijn idee, vechten voor je plek en je happie eten, geen gekonkel, complotten en geneuzel. My kind of expedition.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 9-11-2008, 23:42:20 »
De Eilandraad vind ik persoonlijk een mooi ER onderdeel maar het zou eerlijker kunnen zijn als diegene die de meeste stemmen heeft zou iemand mogen kiezen (behalve diegene met imuniteit) voor een duel of eventueel een duel tussen de 2 met de meeste stemmen.   

Bij het afvallen van de eerste persoon bij een proef zou ik eerder een zwarte stem toewijzen. 

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 10-11-2008, 00:01:19 »
Zonder eilandraad is er niks meer aan, dan kun je net zo goed naar zo'n survival-programma gaan kijken op Discovery Channel.

Offline rode duivel !

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 10-11-2008, 00:27:11 »
Ik ben zelf deze huichelarij al jarenlang zat. Toch blijf ik kijken. ;)

Maar zou dat andersom ook zo zijn?

Wie zouden er afhaken als de complotten, stemafspraken en tactieken uit ER zouden verdwijnen?

Hoe?

yes yes  !! en ieder voor zich  .... overleven .... elk zoekt zijn eigen eten en zo ...zalig !!! geen eten of goede slaapplaats geen goede fysiek en moraal en geen winst in proeven ....

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #7 Gepost op: 10-11-2008, 00:40:49 »
Misschien leuk als er ook een mol in zou zitten? ::hypocriet::

Offline Peking-Robinson

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 10-11-2008, 00:48:40 »
Jah, complotten....ze keren meestal toch terug (zalig toch!)

Zie Hiu, zie Olga...

Maar ze kunnen ook flink ambetant zijn, kijk maar naar ER 2005.

Man dat was supererg jong, toen Esther eruit werd gestemd (vervloekte Carl en John, I hate you!)

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 10-11-2008, 01:02:31 »
Die complotten en alles wat eromheen hangt, ik vind het allemaal geweldig.

Als je dat element weglaat, wordt het een totaal ander programma. In ieder geval geen Expeditie Robinson.

Onvoorstelbaar dat er na al die jaren nog steeds mensen zijn die denken dat het programma Expeditie Robinson om eten zoeken, hutten bouwen en survivallen gaat.  ::rofl:: Of je er nou blij mee bent of niet, dat is maar een heel klein onderdeel van het programma!

Offline TAP

• Winnaar pool Expeditie Robinson 2007
  • Forumlid
  • aka AltijdAndries
« Reactie #10 Gepost op: 10-11-2008, 01:04:27 »
Juist meer! Al die complotten enzo, niet helemaal mijn cup of tea. Dan liever toffe proeven en survival of the fittest!
Shoqs - Shoqs your socks off!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11 Gepost op: 10-11-2008, 08:45:24 »
Maar de proeven zijn juist nooit helemaal eerlijk. De een heeft een goed evenwichtsgevoel, de ander eet wel rare dingen, de derde heeft veel spierkracht. Welke proef op welk moment wordt gehouden bepaalt dan erg veel.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 10-11-2008, 10:19:04 »
Ik heb geen idee of ik dan nog zou kijken, dat hangt voor een groot deel af van het soort proeven en de manier waarop de kandidaten zich dan gaan manifesteren. Het merendeel van de fans zal naar mijn mening afhaken omdat alles elke keer afhangt van een enkele proef. Dat is een zwakte omdat iedereen wel eens minder presteert of gewoon machteloos is op bepaalde gebieden. Een fysiek sterke kandidaat die talloze lichamelijke proeven glansrijk en met overmacht wint kan bij een proef die de mentale vaardigheden test roemloos ten onder gaan en een overlever bij uitstek kan tijdens een evenwichtsproef een moment de concentratie verliezen waardoor de kandidaat onverbiddelijk het veld moet ruimen. De opzet van de proef zou elke keer doorslaggevend zijn. Nu kan je stellen dat daardoor de persoon die op alle gebieden redelijk scoort de eindfase zal halen maar dat doet niks af aan de willekeur die deze opzet met zich meebrengt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Medic

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 10-11-2008, 10:32:21 »
Helemaal mijn idee, vechten voor je plek en je happie eten, geen gekonkel, complotten en geneuzel. My kind of expedition.

Hoi Frans!  ::joehoe::  Dan hadden we we tijdens "jouw" expeditie toch vele uren TV genot met jou persoon moeten missen. Met name jouw  niet politiek gedreven houding ( en reacties!) hebben ons toch enorm veel plezier gegeven!

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #14 Gepost op: 10-11-2008, 12:34:04 »
Dat lijkt me nou echt helemaal niks, een ER zonder eilandraden...

Wat Robin zegt, dat er dan een echte survivor zou winnen, klopt natuurlijk niet.
Als alléén proeven tellen, werkt dat juist luiheid in de hand. Je hoeft immers alleen in de proeven te presteren. Daarbuiten hoef je helemaal niks te doen, want niemand kan je straffen voor een gebrek aan inzet. Bovendien kun je zowat alles maken tegenover je kampgenoten (zwaar antisociaal gedrag), want niemand kan je wegstemmen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robin2003

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 11-11-2008, 02:41:31 »
Dat het dan een heel ander programma zou worden staat buiten kijf.

Toch zal het psychologische aspect van het spel niet verdwijnen, zeker wanneer de proeven als tweetal gestreden zouden worden (om maar een voorbeeld te noemen).

Waar ik me vooral aan erger is het gekonkel, waarschijnlijk omdat ik zelf veel te eerlijk ben. Ik vind gekonkel dan ook geen sterke menselijke eigenschap maar eerder één van haar zwakste. Plus dat er ook deze expeditie weer een groot aantal sterke kandidaten vervroegd naar huis is gestuurd. Spijtig.

Ik zie liever een Richard, Frank of Karin winnen. Zo had ik ook liever een finale gezien tussen Yin, Kyra en Prince bijv. Maar ieder z'n ding natuurlijk ;)

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 11-11-2008, 11:40:12 »

Stel je je dan nog eens kandidaat Fraba ????

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #17 Gepost op: 11-11-2008, 19:59:05 »
Zo had ik ook liever een finale gezien tussen Yin, Kyra en Prince bijv. Maar ieder z'n ding natuurlijk ;)

Maar ja, met alléén proeven was er ook een aanzienlijke kans geweest dat zowel Hans als Yin de finale had gehaald; Yin, Hans & Prince had me dan een logische finale geleken.
En dan had hélemaal niemand ze een strobreed in de weg kunnen leggen.

Waar ik me vooral aan erger is het gekonkel, waarschijnlijk omdat ik zelf veel te eerlijk ben. Ik vind gekonkel dan ook geen sterke menselijke eigenschap maar eerder één van haar zwakste.

Ik had gedacht dat jij dat als psycholoog misschien júist wél interessant zou vinden, :o maar dat is dus niet zo? ;) Ik bedoel: natuurlijk vinden wij (de meesten van ons) dat gekonkel irritant, maar daardoor heeft het op de kijker ook een soort katharsis-werking: we ergeren ons soms kapot, maar ergens is dat wel prettig. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #18 Gepost op: 11-11-2008, 21:25:17 »
Stel je je dan nog eens kandidaat Fraba ????

Yep, zeker weten.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline TheeZakje

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 11-11-2008, 22:48:24 »
Zonder eilandraad is het stukken minder leuk. Daar draait het hele spel om. Ik vond dat eerst niet zo leuk, omdat ik vond dat survival-types moesten winnen, maar ik besef nu wel dat het er gewoon bijhoort. Wie dat niet doet moet niet meespelen.