Auteur Topic: Finale  (gelezen 71094 keer)

Offline Millesime

• Forumlid
Re: Finale
« Reactie #60 Gepost op: 15-11-2008, 01:08:55 »
Dit stond er ook nog te lezen over de finale :

Slechts één Belgische, Yin, is nog in de running om ‘Expeditie Robinson’ 2008 te winnen. De twee overige Nederlanders Hans en Hiu Kwan lusten elkaar rauw. De jonge Hiu is er vorige week voor de tweede keer op rij in geslaagd om de gewiekste zakenman Hans een strategische hak te zetten: eerst door de onverwachte eliminatie van Geert en vervolgens door het winnen van immuniteit met de eetproef waardoor er niet op haar gestemd kon worden en Sharon het eiland vorige week moest verlaten.

Terwijl Sharon op het toeristische productie-eiland met open armen ontvangen wordt door de andere afvallers, breekt op Lima het moment aan van een nieuwe proef. Inzet is een duikinitiatie op Tioman, één van de prachtigste duiklocaties ter wereld. Maar kort nadien barst de bom : Hans en Yin beseffen dat Hiu hen tegen elkaar probeert op te zetten.

In deze aflevering valt geen Robinson. Er wordt wel gestreden om een positieve stem voor de finale eilandraad én Hans onthult eindelijk dat hij de vinder is van het verborgen immuniteitsamulet.

Offline MaRLieS1976

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
« Reactie #61 Gepost op: 15-11-2008, 09:08:05 »
En de week erna dus de balkproef zoals hiu schreef in een ander topic (te zien op de site van rtl)
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Mus20

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #62 Gepost op: 15-11-2008, 10:21:22 »
(...)
In deze aflevering valt geen Robinson. Er wordt wel gestreden om een positieve stem voor de finale eilandraad én Hans onthult eindelijk dat hij de vinder is van het verborgen immuniteitsamulet.

[/i]

Maar tijdens de vorige eilandraad liet hij toch tussen de regels door al weten dat hij die munt heeft!
Of was dit nog opgevallen bij Yin en HiuKwan?

Offline Phraser

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 15-11-2008, 12:27:46 »
Je zag iedereen wel even kijken,de camera zoomde even in op de drie dames,  maar het was jammer dat Evi er niet verder op inging.

Misschien dat de eilandraad er anders had uitgezien als Hans zich had versproken  ::tandpastasmiley::

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 16-11-2008, 21:15:04 »
Kan iemand zich herinneren, waar degene stond, die in vorige edities het eerste in het water viel?

2000
Volgorde: Eva - Karin - Sascha - Melvin  (niet 100% zeker meer)
Winnaar: Eva, eerste afvaller: Sascha

2001
Volgorde: Richard - Pascale - Pieter
Winnaar: Pascale, eerste afvaller: Richard?

2002
Volgorde: ???  (ik dacht Derek - Kristina - Olivier)
Winnaar: Olivier, eerste afvaller: Kristina?

2003

Winnaar: Jutta (2e van links), eerste afvaller: Robin (uiterst rechts)

2004

Winnaar: Marjolein (2e van links), eerste afvaller: Matthias (uiterst rechts)

2005

Winnaar: Marnix (3e van links), eerste afvaller: Fleur (uiterst rechts)

Strijd der Titanen

Winnaar: Ilona (6e van links), eerste afvaller: Douwe (4e van links)

2006
Geen balkproef?

2007
Geen balkproef, de kandidaten stonden op aparte paaltjes en niet op een balk.

Je kunt dus het beste in het midden staan en het slechts uiterst rechts.

Dan zou Yin winnen en Hans als eerste afvallen. :P

Maar ja, prestaties uit het verleden... ;)
Nog even niks.

Offline moltje

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 16-11-2008, 21:17:58 »
Hopelijk wint Hiukwan met die balkproef. Zelf denk ik dat het tussen Yin en Hiukwan gaat.

Offline Mus20

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 16-11-2008, 21:36:10 »
Hopelijk wint Hiukwan met die balkproef. Zelf denk ik dat het tussen Yin en Hiukwan gaat.

Dat denk ik ook

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #67 Gepost op: 16-11-2008, 21:38:07 »
Hè bah, de balk... :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline moltje

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 16-11-2008, 21:40:59 »
En je zag al dat Hans van die balk viel bij het voorstukje ::ok:: >:D

Offline nanana

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 16-11-2008, 21:44:15 »
En je zag al dat Hans van die balk viel bij het voorstukje ::ok:: >:D

met daarbij tekst in de trant van 'ow, k*t!' (of zo iets). Lijkt me dus inderdaad dat hij het niet gewonnen heeft. Hiu sprak in het voorstukje heel sterk: 'deze wordt van mij' (of iets in die trant). Gun het haar. Mocht zij tegen Hans in een tweede proef moeten met veel fysiek, dan gaat ze het niet redden....denk ik....

Allez Hiu!

Offline muizje

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 16-11-2008, 21:44:44 »
Ik vind de balkproef juist leuk  ::jaja::
Het zal zeker tussen Hiu en Yin gaan, als je kijkt naar het voorstukje van volgende week zie je dat Hans eraf dondert  ::rofl::
Ik denk (en vrees) dat Yin wint.

Offline moltje

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 16-11-2008, 21:49:11 »
Ik he ook een beetje het idee dat Yin wint maar ik blijf positief denken en denk gewoon Hiukwan JIJ WINT!!! ::bravo:: Zal volgende week bij die proef echt ook zeggen en denken: Hiu blijf staan alsjeblieft ;)

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 16-11-2008, 22:38:32 »
Ik vind de balkproef een relikwie uit het verleden en ben deze proef liever kwijt dan rijk. Het is voor mij een anticlimax dat er na een expeditie van zes weken een finalist bepaald wordt op basis van evenwichtsgevoel. Als de productie niet wil afstappen van een op proeven gefundeerde eindfase dan zie ik liever combinatieproeven of proeven die puur op uithoudingsvermogen gebaseerd zijn.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 16-11-2008, 23:01:47 »
Ik vind de balkproef een relikwie uit het verleden en ben deze proef liever kwijt dan rijk. Het is voor mij een anticlimax dat er na een expeditie van zes weken een finalist bepaald wordt op basis van evenwichtsgevoel. Als de productie niet wil afstappen van een op proeven gefundeerde eindfase dan zie ik liever combinatieproeven of proeven die puur op uithoudingsvermogen gebaseerd zijn.

In mijn ogen niet alleen evenwichtsgevoel, maar ook puur doorzettingsvermogen. Het duidelijkst was dat in de allereerste Expeditie, toen Eva daar wel een week op die balk heeft gestaan en echt uitstraalde dat ze nog wel een week langer kon blijven staan als het meoest. Die had echt een over mijn lijk mentaliteit die z'n weerga niet kende. Echt mooi om te zien. In de jaren daarna is die proef helaas nooit meer zo epic geworden...

En ik vind het raar dat al verklapt is dat Hans eraf viel. Ik vertrouw het dus niet helemaal. Het zou me niet verbazen als je blijkt te zien dat Hans 'm wint en als laatste valt. Hij heeft in ieder geval (net als Eva destijds) op voorhand de juiste mentaliteit voor zo'n proef.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 16-11-2008, 23:08:34 »
In mijn ogen niet alleen evenwichtsgevoel, maar ook puur doorzettingsvermogen. Het duidelijkst was dat in de allereerste Expeditie, toen Eva daar wel een week op die balk heeft gestaan en echt uitstraalde dat ze nog wel een week langer kon blijven staan als het meoest. Die had echt een over mijn lijk mentaliteit die z'n weerga niet kende. Echt mooi om te zien. In de jaren daarna is die proef helaas nooit meer zo epic geworden...

Ik meen te herinneren dat Jutta het langste van alle reeksen op die balk heeft gestaan.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 16-11-2008, 23:12:40 »
In mijn ogen niet alleen evenwichtsgevoel, maar ook puur doorzettingsvermogen.

Het probleem bij zo'n balkproef is dat het niet alleen maar puur doorzettingsvermogen is. Karin in ER1 & Shandinella in ER5 zijn van de balk afgevallen omdat iemand die naast hen stond van de balk afsprong (en ze door de trillingen hun evenwicht niet meer konden bewaren). Dus er zit komt ook een factor geluk bij kijken.
Nog even niks.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 16-11-2008, 23:16:02 »
In mijn ogen niet alleen evenwichtsgevoel, maar ook puur doorzettingsvermogen.

Aan doorzettingsvermogen heb je bij deze proef niks als het evenwichtsgevoel ontbreekt en dat is nu net mijn kritiekpunt: alles valt of staat bij evenwichtsgevoel.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 16-11-2008, 23:19:13 »
Ik meen te herinneren dat Jutta het langste van alle reeksen op die balk heeft gestaan.

Is dit nog ergens terug te vinden, denk je? Want ik dacht echt dat er niemand ook maar in de buurt is gekomen van dat eerste jaar. Was dat niet 3 uur en 45 minuten of zoiets? Mijn herinnering kan me best in de steek laten hoor, dus pin me er niet op vast.

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 16-11-2008, 23:19:49 »
Ik snap iets niet. In deze aflevering zei EP dat de winnaar wordt bepaald op het eiland door de afvallers op de laatste dag van de Expeditie. Maar hier op het forum konden we lezen dat alle deelnemers van de laatste jaren ij de studio bijeen gingen komen om de winnaar te bepalen. Wordt de eigenlijk uitslag dan herroepen ofzo?

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #79 Gepost op: 16-11-2008, 23:33:16 »
Misschien wordt de uitslag op het eiland dus semi-toevallig een gelijkspel?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.