Auteur Topic: Finale  (gelezen 71112 keer)

Offline muizje

• Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #140 Gepost op: 24-11-2008, 22:32:16 »
Het kan alleen maar gelijkspel worden als Yin tegenover Hans in de finale staat vanwege de extra stem ::niet-ok::.
Dus laten we hopen dat het geen gelijkspel wordt  ::jaja::.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #141 Gepost op: 24-11-2008, 22:39:44 »
Ik zeg het nog maar een keer: de 100 oud deelnemers hoeven helemaal niet te stemmen, dat gebeurt gewoon op de laatste eiland raad.
Pardon? (vrij naar Geert......... ::rofl::)

Het wordt op meerdere sites gezegd. JIJ vindt dat het anders gaat, en dus gaat het anders? Wat lezen wij dan verkeerd wat jij wel ziet staan?

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 24-11-2008, 23:05:22 »
Nee, Stanley, neem jij nu eens de moeite om de posts van sellie en mij goed door te lezen, wij quoten letterlijk van de sites van RTL en 2be, en die sites zeggen dus beiden dat de 100 oud-kandidaten stemmen!

Nee, Swifty, neem jij eens de moeite om gewoon naar de laatste aflevering te kijken en hoor hoe Evi letterlijk zegt: "in aanwezigheid van alle kandidaten die ooit meededen aan expeditie robinson, maak ik hier de uitslag bekend van de finale eilandraad". Er wordt echt met geen woord gerept over stemmen van alle oud-deelnemers. Dat zou ook idioot zijn want dan wordt de winnaar zijn overwinning weer afgenomen zodat er nog even overnieuw gestemd kan worden? Dat jij en sellie iets zeggen maakt nog niet dat jullie dus gelijk hebben. Kijk gewoon naar wat er in het programma gezegd wordt in plaats van mij te corrigeren.

edit: waar staat het dan op de site van RTL? Ik kan het met de beste wil van de wereld niet vinden.
« Laatst bewerkt op: 24-11-2008, 23:36:08 door Stanley_Yelnats »

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 24-11-2008, 23:13:07 »
Pardon? (vrij naar Geert......... ::rofl::)

Het wordt op meerdere sites gezegd. JIJ vindt dat het anders gaat, en dus gaat het anders? Wat lezen wij dan verkeerd wat jij wel ziet staan?

Pardon?

Omdat JIJ met je theorieën en zelfbedachte wendingen vindt dat het anders gaat dan in het programma wordt aangekondigt gaat het anders? Wellicht heb JIJ naar een andere aflevering zitten kijken?

Offline L..

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 24-11-2008, 23:13:13 »
Nee, Swifty, neem jij eens de moeite om gewoon naar de laatste aflevering te kijken en hoor hoe Evi letterlijk zegt: "in aanwezigheid van alle kandidaten die ooit meededen aan expeditie robinson, maak ik hier de uitslag bekend van de finale eilandraad". Er wordt echt met geen woord gerept over stemmen van alle oud-deelnemers. Dat zou ook idioot zijn want dan wordt de winnaar zijn overwinning weer afgenomen zodat er nog even overnieuw gestemd kan worden? Dat jij en sellie iets zeggen maakt nog niet dat jullie dus gelijk hebben. Kijk gewoon naar wat er in het programma gezegd wordt in plaats van mij te corrigeren.

Persoonlijk denk ik ook dat de deelnemers uit vorige reeksen niet mogen meestemmen (ondanks dat wat er op de websites van 2BE en RTL te lezen staat), maar dat ze vooral aanwezig zijn omwille van het eerbetoon aan E-P. Het zou een beetje absurd zijn als de deelnemers aan deze ER nog op het eiland in Maleisië zouden stemmen (de stemmen die dus pas bekend worden gemaakt volgende week), en dat hun stemgedrag dan eigenlijk teniet wordt gedaan door 90 andere stemmen. Ik bedoel maar: hun (ER 2008-kandidaten) stem zou niet zoveel invloed/impact meer hebben als er op basis van 100 ex-kandidaten wordt gestemd.

« Laatst bewerkt op: 24-11-2008, 23:14:53 door L.. »

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #145 Gepost op: 24-11-2008, 23:26:44 »
Pardon?

Omdat JIJ met je theorieën en zelfbedachte wendingen vindt dat het anders gaat dan in het programma wordt aangekondigt gaat het anders? Wellicht heb JIJ naar een andere aflevering zitten kijken?
Nee hoor. Ik luister naar wat er gezegd wordt. En trek daar mijn conclusies uit.

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 24-11-2008, 23:29:16 »
Nee hoor. Ik luister naar wat er gezegd wordt. En trek daar mijn conclusies uit.

Dit is het enige wat er over stemmen wordt gezegd:

"in aanwezigheid van alle kandidaten die ooit meededen aan expeditie robinson, maak ik hier de uitslag bekend van de finale eilandraad".

Welke conclusie trek jij hier dan uit?

Offline Marlie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #147 Gepost op: 24-11-2008, 23:33:17 »
ik lees daaruit dat ze de finaleplaatsen bekend gaat maken voor dat:

Het publiek, bestaande uit 100 oud-kandidaten uit de voorbije 10 jaar 'Expeditie Robinson', vormt de jury die uiteindelijk via een stemming bepaalt wie van de finalisten zich de winnaar van 'Expeditie Robinson 2008' mag noemen.
« Laatst bewerkt op: 24-11-2008, 23:35:25 door Marlie »

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #148 Gepost op: 24-11-2008, 23:39:33 »
Dit is het enige wat er over stemmen wordt gezegd:

"in aanwezigheid van alle kandidaten die ooit meededen aan expeditie robinson, maak ik hier de uitslag bekend van de finale eilandraad".

Welke conclusie trek jij hier dan uit?
ik ga af op wat ik op die sites lees. Dat weeg ik mee in mijn conclusie, en die luidt dan ook dat ik op grond daarvan denk dat ze meestemmen.

Ik heb ook nergens gezegd dat alleen ZIJ stemmen, maar dat ze MEE stemmen. Dat haal ik hieruit.

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 24-11-2008, 23:41:06 »
ik lees daaruit dat ze de finaleplaatsen bekend gaat maken voor dat:

Het publiek, bestaande uit 100 oud-kandidaten uit de voorbije 10 jaar 'Expeditie Robinson', vormt de jury die uiteindelijk via een stemming bepaalt wie van de finalisten zich de winnaar van 'Expeditie Robinson 2008' mag noemen.

Ten eerste zijn "alle oud-deelnemers" al meer dan 100, dus dat is al niet juist. Verder vraag ik me echt af hoe "in aanwezigheid van alle kandidaten die ooit meededen aan expeditie robinson, maak ik hier de uitslag bekend van de finale eilandraad" geinterpreteerd kan worden als "de oud-kandidaten vormen de jury". Er vindt her nogal veel wishfull thinking gedaan.

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 24-11-2008, 23:42:29 »
ik ga af op wat ik op die sites lees. Dat weeg ik mee in mijn conclusie, en die luidt dan ook dat ik op grond daarvan denk dat ze meestemmen.

Ik heb ook nergens gezegd dat alleen ZIJ stemmen, maar dat ze MEE stemmen. Dat haal ik hieruit.

En de stemming vsn de finale eilandraad wordt teniet gedaan? De winnaar die daar is aangewezen wordt z'n overwinning weer afgepakt? Dat zou echt belachelijk zijn.

"Ja okee, je hebt dan wel gewonnen maar Ernst-Paul is overleden dus we gaan het nu anders doen. Mogen de 50.000 euro svp terug."  ::rofl::

En nogmaals, waar staat het dan op de site van RTL?
« Laatst bewerkt op: 24-11-2008, 23:44:27 door Stanley_Yelnats »

Offline mic1

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 24-11-2008, 23:51:00 »
Voor zover ik me kan herinneren is het altijd zo gegaan, de laatste eilandraad is slechts een eerste stap naar de totale eindoverwinning, als deze laatste eilandraad vervolgd gaat worden met een tv uitzending zoals nu het geval is.

Hoe dat er precies uitziet ?, geen idee, maar ik laat me graag verrassen.
« Laatst bewerkt op: 24-11-2008, 23:57:58 door mic1 »

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 24-11-2008, 23:54:33 »
Ten eerste zijn "alle oud-deelnemers" al meer dan 100, dus dat is al niet juist. Verder vraag ik me echt af hoe "in aanwezigheid van alle kandidaten die ooit meededen aan expeditie robinson, maak ik hier de uitslag bekend van de finale eilandraad" geinterpreteerd kan worden als "de oud-kandidaten vormen de jury". Er vindt her nogal veel wishfull thinking gedaan.

Geduld is een schone zaak  ::jaja::

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 24-11-2008, 23:59:20 »

het enige wat we weten is dat Yin de eerste finaleplek heeft. De andere 2 plaatsen gaat Evi bekend maken in Maastricht in bijzijn van die 100 oud kandidaten die dan uieindelijk de finalist gaan kiezen.
Dat is wat ik ervan begrijp.
Maar is t nu nodig om hier zo'n ophef over te maken?
Laten we t gewoon afwachten.

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 25-11-2008, 00:13:59 »
het enige wat we weten is dat Yin de eerste finaleplek heeft. De andere 2 plaatsen gaat Evi bekend maken in Maastricht in bijzijn van die 100 oud kandidaten die dan uieindelijk de finalist gaan kiezen.
Dat is wat ik ervan begrijp.
Maar is t nu nodig om hier zo'n ophef over te maken?
Laten we t gewoon afwachten.

Ach nou ja, ophef...... Niet veel meer ophef dan over een plukje bruin haar dat niet te ontwaren is of een arm die al dan niet harig zou zijn. Ik wilde enige posts geleden alleen even wijzen op een misverstand over dat stemmen van de oud deelnemers en werd direct aangeschreven met posts als "neem eens de moeite mijn posts te lezen" (die dus foutief zijn) en werd met kapitale letters aangesproken met "omdat JIJ dat zo graag wil". Maar goed, we zien wel wie er gelijk heeft a.s. zondag.

Blijft wel staan dat één van de bronnen die wordt aangehaald als bewijs voor het stemmen van de oud-deelnemers, namelijk de site van RTL nog steeds niet is gequote, zodat ook duidelijk is dat het er echt staat en ik dus ongelijk zou hebben.

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 25-11-2008, 00:30:48 »
misschien heb je hier iets aan:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2008/11/30/R003.htm
Groetjuuuuuuuus

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 25-11-2008, 00:51:34 »
misschien heb je hier iets aan:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2008/11/30/R003.htm
Groetjuuuuuuuus

Dat is toch niet de site van RTL? En dan heeft Evi dus onjuiste informatie gegeven tijdens de uitzending? Zij zegt dat ze de winnaar bekend gaat maken die tijdens de finale eilandraad is gekozen en er wordt totaal niet gesproken over mee stemmen van 100 oud deelnemers.

Maar het maakt mij verder niet uit hoor. Ik wilde alleen even duidelijk maken dat er mijns inziens een misverstand was over het stemmen en werd door een moderator gelijk zo belerend aangesproken omdat ik in durfde te gaan tegen iets wat hij/zij gepost had ("neem eens de moeite mijn post te lezen") dat ik toch even mag melden dat hij/zij mijns inziens ongelijk heeft?

Maar goed we zien het zondag wel wie er gelijk heeft, ik heb mijn zegje gedaan over dit onderwerp. Bij ER weet je het maar nooit, daar worden de spelregels naar believen even omgebogen als men dat goed uitkomt.

En de vriendelijke groeten terug natuurlijk.

Offline The Miracle

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 25-11-2008, 01:24:18 »
Zijn we nu eindelijk klaar met dat gezanik over het feit dat komende uitzending wel of niet bepaald gaat worden door 100 man die gaan beslissen wie er Robinson wordt....word er een beetje moe van, zeker omdat dit het topic over Hiukwan is en er al 2 pagina's vol staan over de volgende aflevering. Wat maakt het nou uit wat het zal zijn, we zien het zondag wel....

Iemand een koekje erbij?

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 25-11-2008, 08:14:55 »
Dat is toch niet de site van RTL? En dan heeft Evi dus onjuiste informatie gegeven tijdens de uitzending? Zij zegt dat ze de winnaar bekend gaat maken die tijdens de finale eilandraad is gekozen en er wordt totaal niet gesproken over mee stemmen van 100 oud deelnemers.

Maar het maakt mij verder niet uit hoor. Ik wilde alleen even duidelijk maken dat er mijns inziens een misverstand was over het stemmen en werd door een moderator gelijk zo belerend aangesproken omdat ik in durfde te gaan tegen iets wat hij/zij gepost had ("neem eens de moeite mijn post te lezen") dat ik toch even mag melden dat hij/zij mijns inziens ongelijk heeft?

Maar goed we zien het zondag wel wie er gelijk heeft, ik heb mijn zegje gedaan over dit onderwerp. Bij ER weet je het maar nooit, daar worden de spelregels naar believen even omgebogen als men dat goed uitkomt.

En de vriendelijke groeten terug natuurlijk.

Stanley, ik ben geen moderator. Verder was het niet op zich mijn intentie om belerend te doen, ik dacht alleen mijn toon aan te passen aan de jouwe. Mijn excuses daarvoor, dat paste me, als site-crew, idd niet.

Waar het op RTL staat weet ik niet, maar ik vind de site van 2be persoonlijk net zo relevant. En daar staat het hier.

En nu ga ik een moderator vragen dit topic te splitsen, zodat het hier weer over Hiukwan kan gaan, en wij onze discussie wellicht elders kunnen voortzetten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Emiel.B.

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 25-11-2008, 09:18:40 »
100 oud-kandidaten bepalen Robinson 2008

100 oud-kandidaten uit het afgelopen decennium Expeditie Robinson vormen 30 november de jury die uiteindelijk via een stemming bepaalt wie van de twee finalisten zich de Robinson 2008 mag noemen.

Bron: http://www.rtl.nl

Zo staat het op de site van RTL

Hier de directe link:
http://www.rtl.nl/(/service/rtlnederland/home/)/service/rtlnederland/components/pressroom/persberichten/2008/11_november/finale_expeditie_robinson.
« Laatst bewerkt op: 25-11-2008, 09:22:48 door ER*Emiel »