Auteur Topic: Finale  (gelezen 71075 keer)

Offline Emiel.B.

• Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #120 Gepost op: 23-11-2008, 22:12:54 »
Ze zitten iniedergeval allemaal in het publiek...

En was een sms actie voorgaande jaren ook niet een beetje te gek?

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #121 Gepost op: 23-11-2008, 22:15:02 »
Hoeft niet. Hans & Geert T stemmen sowieso op Yin, ze heeft de extra stem en misschien dat ze haar charme weer op Geert D kan inwerken om zijn stem te krijgen. Dan wint ze (als HiuKwan de stemmen van Kyra, Sharon & Sarah krijgt).

Nee, dan is er toch een gelijkspel?  ???

En dan geven de kandidaten van de vorige jaren de voorkeur aan HiuKwan!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mus20

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 23-11-2008, 22:30:12 »
Volgens mij stemmen de 100 kandidaten van alle ER series vanaf de samensmeltingen, dus niet alleen van deze serie...
Kansen genoeg dus voor Hiu!  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Er is uitgerekend dat het er geen 100 kunnen zijn.

Er zitten dus kandidaten tussen die in een eerdere editie de samensmelting niet haalden.

Offline nanana

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 23-11-2008, 22:40:53 »
volgens mij zei evi dat alle ex-deelnemers aanwezig zouden zijn.

ik hoop echter voor het stemmen dat het bij de mensen van deze ER blijft. Mensen van voorgaande expedities zijn net zo bevooroordeeld als wij met wat we op tv gezien hebben!!!

Overigens hoop ik van ganser harte dat Hiu wint!!!! (Helaas kan ik pas over 2 weekjes kijken, ben volgende week op vakantie!!!)

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #124 Gepost op: 24-11-2008, 08:06:54 »
Dat zou te belachelijk zijn. Wat heeft iemand die zes jaar geleden als eerste werd weggestemd te maken met de finalisten van deze editie?

Ik denk dat ze misschien wel beter kunnen oordelen dan de eerste afvaller na de samensmelting daar op de laatste Eilandraad kon oordelen. Geert D heeft maar zo weinig van Hiu meegekregen, dat hij hoogstens kan stemmen uit rancune.

De 100 oud-kandidaten hebben meer gezien van hoe het na de samensmelting tot aan de finale verliep dan Geert D toen hij zijn stem moest uitbrengen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 24-11-2008, 10:08:59 »
Mensen, de 100 mogen helemaal niet meestemmen. Het bepalen van de winnaar gebeurd gewoon op de laatste eilandraad die volgende week op tv komt.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 24-11-2008, 11:33:13 »
Mensen, de 100 mogen helemaal niet meestemmen. Het bepalen van de winnaar gebeurd gewoon op de laatste eilandraad die volgende week op tv komt.

Ja, zo heb ik het ook begrepen. En áls Hiu de finale halt, zie ik het toch somber voor haar in...

Hans en Yin hebben allebei een extra stem gewonnen, die beide naar Yin zullen gaan. Plus een stem van Geert T, de 'normale' stem van Hans en Yin die eventueel ook op zichzelf stemt. Dat is 5 stemmen. Ik zeg eventueel, omdat ik niet weet of Yin en (hopelijk) Hiu ook mogen stemmen. Maar dat maakt op zich niks uit, Het is voor beide één stem meer of minder.

Sharon, Kyra, Sarah en Geert D zullen op Hiu stemmen, plus de eventuele stem van Hiu zelf. Dat is dus ook 5 stemmen. (Of voor allebei 4 stemmen als ze zelf niet mogen stemmen.)

Dan ligt het er maar net aan welk regeltje er gehanteerd wordt bij het bepalen van de winnaar: kijken ze naar stemmen in vorige rondes, dan wint Yin. Kijken ze naar het aantal proeven die er gewonnen zijn, dan wint Yin. Alleen als er bepaald wordt dat het 'groepsidee' zwaarder weegt dan de 2 extra positieve stemmen, dan kan Hiu nog winnen. Of zit ik nou helemaal verkeerd te rekenen?  ???

Offline mozzer

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 24-11-2008, 11:44:52 »
iris, volgens mij zit je helemaal verkeerd te rekenen :)

Hans en Yin hebben dan misschien wel allebei een extra stem gewonnen, maar als Hans de finale niet haalt mag hij die echt niet zomaar aan Yin geven...

Ik denk ook niet dat Yin en Hans of Hiu tijdens de eilandraad nog een extra keer op zichzelf mogen stemmen (what's the point in that anyway??)

Hans zal (bij verlies) wel in de gewone eilandraad zitten en daar zijn stem op Yin uitbrengen... Ook Generaal Pardon zal op Yin stemmen.. samen met de extra stem van Yin brengt dat haar totaal op 3.

Als Hiu verliest hebben zowel Hans als Yin een extra stem... Generaal Pardon zal waarschijnlijk op Hans stemmen, dus die heeft er dan 2... maar de rest zal hoogst waarschijnlijk op Yin stemmen... die heeft denk ik nét iets meer sympathie bij de afvallers.... (al is het moeilijk vergelijken tussen een rat en een slang vrij naar Stanley_Yelnats ; )

Als Hiu wint zal alleen Generaal Pardon op Yin stemmen, dus dan heeft Yin 2 stemmen..en de rest stemt gewoon op Hiu hoor  ::jaja:: ::bravo:: ::tandpastasmiley::

Offline mozzer

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 24-11-2008, 11:49:00 »
oh wacht, nu doe ik het zelf verkeerd...  ::schaam::

Als Hiu wint dan krijgt Yin 2 stemmen van Generaal Pardon en Varaan Dundee, dus met haar eigen extra stem , maakt dat haar totaal op 3...

Kyra, Sharon, Sarah en Geert D zullen het Yin echt niet gunnen hoor... dus dan komt Hiu op 4 stemmen..  ::trots::

Ik denk ook dat Hiu gaat winnen.. de cliffhanger van gisteren is er omdat als ze laten zien wie er de proef gewonnen heeft (Hiu)  er meteen ook duidelijk is wie ER gaat winnen..

dusssss...... ;)

Offline sellie

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 24-11-2008, 11:53:00 »

Is dat echt zo? Dit stond op TV-visie.be:

Bij aanvang van de finale zijn er nog drie kandidaten over. Zij krijgen van Evi de uitslag van de laatste eiland-raad te horen ten overstaan van een zeer bijzonder publiek, bestaande uit 100 oud-kandidaten uit het afgelopen decennium 'Expeditie Robinson'. Zij vormen tevens de jury die uiteindelijk via een stemming bepaalt wie van de twee finalisten zich de winnaar van 'Expeditie Robinson 2008' mag noemen.
Persbericht RTL Nederland

Aan de andere kant zou ik het ook een beetje vreemd vinden omdat zij net zoveel of weinig weten als iedereen die gekeken heeft.

Offline mic1

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 24-11-2008, 12:26:59 »
Als mijn geheugen me niet in de steek laat, mogen alle kandidaten inclusief de finalisten stemmen, is dat niet het geval dan is er nog niets aan de hand, want als de uitslag van de laatste eilandraad overgeheveld wordt naar een tv uitzending in Nederland zoals nu het geval is, dan is de eilandraad uitslag een eerste opstap voor de einduitslag.

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 24-11-2008, 13:57:40 »
Is dat echt zo? Dit stond op TV-visie.be:

Bij aanvang van de finale zijn er nog drie kandidaten over. Zij krijgen van Evi de uitslag van de laatste eiland-raad te horen ten overstaan van een zeer bijzonder publiek, bestaande uit 100 oud-kandidaten uit het afgelopen decennium 'Expeditie Robinson'. Zij vormen tevens de jury die uiteindelijk via een stemming bepaalt wie van de twee finalisten zich de winnaar van 'Expeditie Robinson 2008' mag noemen.
Persbericht RTL Nederland

Aan de andere kant zou ik het ook een beetje vreemd vinden omdat zij net zoveel of weinig weten als iedereen die gekeken heeft.

Juist. En dit staat er op 2be.be:

Vanuit het Maastrichtse theater La Bonbonnière presenteert Evi Hanssen de finale van deze Expeditie Robinson. De drie finalisten krijgen van Evi het resultaat van de laatste eilandraad te horen. Het publiek, bestaande uit 100 oud-kandidaten uit de voorbije 10 jaar 'Expeditie Robinson', vormt de jury die uiteindelijk via een stemming bepaalt wie van de finalisten zich de winnaar van 'Expeditie Robinson 2008' mag noemen. Bovendien wordt in deze uitzending een hommage gebracht aan Evi's overleden co-presentator met een terugblik op 10 jaar Ernst-Paul Hasselbach in 'Expeditie Robinson'.

Offline ItsAnne

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 24-11-2008, 14:42:16 »

Juist. En dit staat er op 2be.be:

Vanuit het Maastrichtse theater La Bonbonnière presenteert Evi Hanssen de finale van deze Expeditie Robinson. De drie finalisten krijgen van Evi het resultaat van de laatste eilandraad te horen. Het publiek, bestaande uit 100 oud-kandidaten uit de voorbije 10 jaar 'Expeditie Robinson', vormt de jury die uiteindelijk via een stemming bepaalt wie van de finalisten zich de winnaar van 'Expeditie Robinson 2008' mag noemen. Bovendien wordt in deze uitzending een hommage gebracht aan Evi's overleden co-presentator met een terugblik op 10 jaar Ernst-Paul Hasselbach in 'Expeditie Robinson'.

Lijkt me dan toch vrij duidelijk?

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
Re: Finale
« Reactie #133 Gepost op: 24-11-2008, 16:09:44 »
ik kan de foto van de laatste eilandraad even niet vinden (welk topic?) maar de achterste (derde) persoon op de voorste rij is een man. kijk maar naar de manier waarop zijn gestrekte arm/hand op de knie rust. zo zit een vrouw nooit.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Mus20

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 24-11-2008, 18:19:52 »
ik kan de foto van de laatste eilandraad even niet vinden (welk topic?) maar de achterste (derde) persoon op de voorste rij is een man. kijk maar naar de manier waarop zijn gestrekte arm/hand op de knie rust. zo zit een vrouw nooit.

je bedoelt deze?

Volgens mij is het Hans

Offline Roos123

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 24-11-2008, 19:25:05 »

precies. en volgens mij zit hiukwan altijd heel rechtop met haar handen in haar schoot.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 24-11-2008, 20:29:22 »
Ik denk dat ze misschien wel beter kunnen oordelen dan de eerste afvaller na de samensmelting daar op de laatste Eilandraad kon oordelen. Geert D heeft maar zo weinig van Hiu meegekregen, dat hij hoogstens kan stemmen uit rancune.

Maar hij heeft haar wel een paar dagen meegemaakt en weet hoe ze in het echt is. Dat weten de televisiekijkers niet.

De 100 oud-kandidaten hebben meer gezien van hoe het na de samensmelting tot aan de finale verliep dan Geert D toen hij zijn stem moest uitbrengen.

Maar dat is een beeld dat door de programmamakers is neergezet. Die hebben HiuKwan beduidend positiever neergezet dan Yin. En ik denk niet dat alle 100 oud-expeditie leden de show hebben gezien. Misschien dat zij hun stem moeten baseren op wat in de studio wordt gezegd.
Nog even niks.

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 24-11-2008, 22:11:59 »
Maar hij heeft haar wel een paar dagen meegemaakt en weet hoe ze in het echt is. Dat weten de televisiekijkers niet.

Maar dat is een beeld dat door de programmamakers is neergezet. Die hebben HiuKwan beduidend positiever neergezet dan Yin. En ik denk niet dat alle 100 oud-expeditie leden de show hebben gezien. Misschien dat zij hun stem moeten baseren op wat in de studio wordt gezegd.

Ik zeg het nog maar een keer: de 100 oud deelnemers hoeven helemaal niet te stemmen, dat gebeurt gewoon op de laatste eiland raad.

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 24-11-2008, 22:22:09 »
Ik zeg het nog maar een keer: de 100 oud deelnemers hoeven helemaal niet te stemmen, dat gebeurt gewoon op de laatste eiland raad.

Nee, Stanley, neem jij nu eens de moeite om de posts van sellie en mij goed door te lezen, wij quoten letterlijk van de sites van RTL en 2be, en die sites zeggen dus beiden dat de 100 oud-kandidaten stemmen!

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #139 Gepost op: 24-11-2008, 22:23:42 »
Een verklaring hiervoor is ook al eerder gegeven:

Misschien loopt de eilandraad wederom uit op een gelijkspel en moet de raad van 100 daarom de doorslag geven.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.