Mensen, de 100 mogen helemaal niet meestemmen. Het bepalen van de winnaar gebeurd gewoon op de laatste eilandraad die volgende week op tv komt.
Ja, zo heb ik het ook begrepen. En áls Hiu de finale halt, zie ik het toch somber voor haar in...
Hans en Yin hebben allebei een extra stem gewonnen, die beide naar Yin zullen gaan. Plus een stem van Geert T, de 'normale' stem van Hans en Yin die eventueel ook op zichzelf stemt. Dat is 5 stemmen. Ik zeg eventueel, omdat ik niet weet of Yin en (hopelijk) Hiu ook mogen stemmen. Maar dat maakt op zich niks uit, Het is voor beide één stem meer of minder.
Sharon, Kyra, Sarah en Geert D zullen op Hiu stemmen, plus de eventuele stem van Hiu zelf. Dat is dus ook 5 stemmen. (Of voor allebei 4 stemmen als ze zelf niet mogen stemmen.)
Dan ligt het er maar net aan welk regeltje er gehanteerd wordt bij het bepalen van de winnaar: kijken ze naar stemmen in vorige rondes, dan wint Yin. Kijken ze naar het aantal proeven die er gewonnen zijn, dan wint Yin. Alleen als er bepaald wordt dat het 'groepsidee' zwaarder weegt dan de 2 extra positieve stemmen, dan kan Hiu nog winnen. Of zit ik nou helemaal verkeerd te rekenen?