Eigenlijk vond ik het best wel voorspelbaar dat Hiu en Sharon save waren, maar dat komt omdat dat nogal uit de voorstukjes te halen was. Desondanks niet minder leuk om naar te kijken. HiuKwan is deze aflevering erg in mijn achting gestegen.
Nu is het wel spannend wat de volgende eilandraad zal brengen... Hans zit sowieso veilig met zijn munt. De uitkomst van de immuniteitsproef valt niet te voorspellen doordat we de familieleden van de kandidaten niet kennen. Wel een paar scenario's met gevolgen die ik waarschijnlijk acht (en ik ga er dan vanuit dat HiuKwan niet zo laag is dat ze zich ineens weer tegen Sharon keert, aangezien Sharon haar nu wel gered heeft):
* Yin wint immuniteit, HiuKwan gaat eruit (keuze Sharon en Hiu, Sharon moet dus wel op Hiu, Hiu moet wel op Sharon, Yin en Hans stemmen dan waarschijnlijk ook op Hiu);
* Hans wint immuniteit; Sharon en Hiu stemmen op Yin, Hans en Yin stemmen op HiuKwan, Hiu eruit;
* Sharon wint immuniteit; Hans en Yin stemmen op Hiu, Hiu stemt op Yin, Sharon is dan denk ik wéér een swinging vote, maar hoe dan ook gaat Hiu eruit;
* Hiu wint immuniteit; Hiu en Sharon stemmen op Yin, Hans en Yin stemmen op Sharon en zij vliegt eruit.
Eigenlijk is Hiu nog steeds degene die in de grootste gevarenzone zit. Ik denk niet dat Hans en Yin ineens besluiten om op Sharon te stemmen. Als ze het haar kwalijk nemen dat ze op Geert had gestemd in plaats van zich bij hen aan te sluiten, dan hadden we vast al geruzie in het voorstukje gezien. Daardoor denk ik toch dat ze bij Hiu blijven...