Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 43718 keer)

Offline Goyathlay

• Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #100 Gepost op: 29-10-2008, 20:21:46 »
Ik vind die balkproef altijd zo'n anticlimax, jammer dat die steeds zo'n gigantisch belangrijke rol speelt.

Die proef is inderdaad een traditie waar de productie maar moeilijk afscheid van kan nemen. Uithoudingsproeven zijn geweldig om naar te kijken maar deze evenwichtsproef gaat wel vervelen na al die jaren mede doordat de uitkomst vaak erg voorspelbaar is. Er zijn zoveel geweldige varianten te bedenken voor zo'n soort finale proef!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 29-10-2008, 21:16:38 »
Onderstaande proef zou ik graag terugzien in Expeditie Robinson, het heeft alle potentie om te laten zien hoe graag kandidaten echt willen winnen. De opzet is simpel en iedereen met uithoudingsvermogen en wilskracht maakt kans. Let niet op het ietwat vreemde einde van de proef, daar gaat een hele geschiedenis aan vooraf.

"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Eva99

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 29-10-2008, 21:58:51 »
Olga was alweer twee jaar terug.  ;)

En die ER had juist de slechtste kijkcijfers tot nu toe. ;)

Alweer 2 jaar terug ?  Dat is de laatste die ik me kan herinneren .. En die ik leuk vond. Kijkcijfers maken mij niet uit.
Wie won er dan afgelopen seizoen ?

groet, eva

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #103 Gepost op: 29-10-2008, 22:02:59 »

Alweer 2 jaar terug ?  Dat is de laatste die ik me kan herinneren .. En die ik leuk vond. Kijkcijfers maken mij niet uit.
Wie won er dan afgelopen seizoen ?

groet, eva

Vinnie, van die honderd kandidaten weet je nog  ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #104 Gepost op: 29-10-2008, 22:06:41 »
Afgelopen jaar won Vinnie; toen begonnen ze met 100 kandidaten, misschien dat dat je nog wat zegt? ;)

En de reden dat ik opmerkte dat de kijkcijfers in het jaar van Olga niet goed waren, was dat jij zei dat ze met (alleen maar) sympathieke kandidaten goede kijkcijfers zouden kunnen krijgen.
En dat jaar van Olga was nou typisch een seizoen met weinig conflicten, weinig spanning en (dus?) weinig kijkers.

Edit: Swifty was me net voor. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Eva99

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 29-10-2008, 22:21:43 »
Afgelopen jaar won Vinnie; toen begonnen ze met 100 kandidaten, misschien dat dat je nog wat zegt? ;)

En de reden dat ik opmerkte dat de kijkcijfers in het jaar van Olga niet goed waren, was dat jij zei dat ze met (alleen maar) sympathieke kandidaten goede kijkcijfers zouden kunnen krijgen.
En dat jaar van Olga was nou typisch een seizoen met weinig conflicten, weinig spanning en (dus?) weinig kijkers.

Edit: Swifty was me net voor. ;)

Vinnie klinkt bekend, maar kan me er niets meer bij voorstellen... 
Ik heb niet gezegd dat de kijkcijfers alleen maar met symnpathieke mensen beter zou zijn. Een paar excentrieke mensen doen het ook goed.

De wijze waarop Yin en Hans het spelen vind ik spelbederf, en ik kijk er alleen nog maar naar omdat ik hoop dat ze een keer onderuit worden gehaald. Als Hans of Yin gaat winnen, dan zou dat heel jammer en onverdient zijn.

Helaas denk ik dat dit programma geen vervolg meer heeft na dit seizoen.. Nu Ernst Paul er niet meer is. Overigens wil ik ook nog opmerken dat je kan merken aan de reacties en vragen van Ernst Paul tijdens de eilandraden, dat hij wel zijn best doet om dit "spel" van Hans en Yin te ondermijnen. Je kunt merken dat hij zich ook ergert als er via een complot mensen structureel één voor éé'n weg worden gestuurd die gewoon goede kandidaten zijn.
Sterke Robinson waardige mensen .

Ziet er niet naar uit dat er een afvallerseiland is .. Jammer. Maar wel goed om dit gebruik de onderbreken.

groet, eva

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 29-10-2008, 22:24:45 »
Ik denk dat het EP er vooral om gaat dat het niet voorspelbaar mag worden. Hij kan er toch moeilijk bezwaar tegen hebben dat er sterke mensen worden weggestemd, anders zou het scenario van tevoren óók uitgetekend kunnen worden.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Eva99

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 29-10-2008, 22:29:24 »
Ik denk dat het EP er vooral om gaat dat het niet voorspelbaar mag worden. Hij kan er toch moeilijk bezwaar tegen hebben dat er sterke mensen worden weggestemd, anders zou het scenario van tevoren óók uitgetekend kunnen worden.

Nú is het juist voorspelbaar geworden !..
Hans en Yin hebben het helemaal naar hun hand gezet, en spelen het spelletje uit. Zij hebben het uitgetekend.
 We weten al precies wat er gaat gebeuren..En het zal geen Robinson waardige persoon zijn die gaat winnen.
 Tenzij de makers nog een verrassing in plannen.
Dat is mijn wens/hoop.

groet, eva

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 29-10-2008, 22:57:27 »
Tenzij de makers nog een verrassing in plannen.
Dat is mijn wens/hoop.

groet, eva

Dat is ook mijn grote hoop....  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 30-10-2008, 06:50:10 door Bakkertje, Reden: quote gefixed »

Offline MaRLieS1976

• Forumlid
  • MoLJaGeR
« Reactie #109 Gepost op: 30-10-2008, 07:10:05 »
Onderstaande proef zou ik graag terugzien in Expeditie Robinson, het heeft alle potentie om te laten zien hoe graag kandidaten echt willen winnen. De opzet is simpel en iedereen met uithoudingsvermogen en wilskracht maakt kans. Let niet op het ietwat vreemde einde van de proef, daar gaat een hele geschiedenis aan vooraf.

idd geweldige proef!!!!!!!!
ben toch heel erg benieuwd wie hij nou uiteindelijk in de finale koos, en waarom het zo afliep deze proef
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 30-10-2008, 09:58:00 »
Nú is het juist voorspelbaar geworden !..

Jij zegt: "Je kunt merken dat hij zich ook ergert als er via een complot mensen structureel één voor éé'n weg worden gestuurd die gewoon goede kandidaten zijn. Sterke Robinson waardige mensen ."
Vervolgens zeg ik: "Ik denk dat het EP er vooral om gaat dat het niet voorspelbaar mag worden. Hij kan er toch moeilijk bezwaar tegen hebben dat er sterke mensen worden weggestemd, anders zou het scenario van tevoren óók uitgetekend kunnen worden."
Oftewel: Volgens mij 'ergert' EP zich eraan dat ER nu wat voorspelbaar dreigt te worden en níet zozeer aan dat er zogenaamd sterke en goede kandidaten weggestemd worden. Ik neem toch aan dat hij er ook in principe geen bezwaar tegen had dat er sterke kandidaten weggestemd zouden worden.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 30-10-2008, 09:59:03 »

Mooie proef ja, ze staan daar echt láng!  ::oink::

Wel een vaag einde inderdaad, als je die serie niet kent.  ??? ;)

Offline langkousonline

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 30-10-2008, 15:58:05 »
Dat is ook mijn grote hoop....  ::bravo::

Mijn grote hoop is: (wat een zin zeg ::rofl::)

Hans verliest amulet, Hiu vindt hem... 8)
Zowel Hans als Yin winnen geen proef dus geen immuniteit ::ok::
Hiu, Geert en Sharon stemmen op Hans. Dag Hans ::zwaai::
Yin voelt daarna de bui al hangen  >:D
Yin naar huis ::zwaai::
Vervolgens mag Sharon naar huis ::zwaai::
Geert en Hiu in de finale ::ok::
Hiu wint ER 2008 ::trots::
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 30-10-2008, 16:26:43 »
Waarom zou Geert opeens op Hans gaan stemmen? Echt helemaal niks wijst daar op.

Offline langkousonline

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 30-10-2008, 17:13:04 »
Waarom zou Geert opeens op Hans gaan stemmen? Echt helemaal niks wijst daar op.

Er staat ook MIJN hoop....Een droomscenario voor MIJ....Wat IK leuk zou vinden..

En of er niets op wijst? In aflevering 9 was Geert het niet eens met Hans over de inzet van de dames bij de proef dus wie weet merkt Geert meer op dan dat hij en/of het productieteam laat zien op dit moment. Zoveel zien wij niet van Geert dus wie weet?
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 30-10-2008, 19:00:06 »

En of er niets op wijst? In aflevering 9 was Geert het niet eens met Hans over de inzet van de dames bij de proef dus wie weet merkt Geert meer op dan dat hij en/of het productieteam laat zien op dit moment. Zoveel zien wij niet van Geert dus wie weet?

Hans staat in't krijt bij Geert, niet andersom. 
Hans heeft steken laten vallen door noch Geert, noch Hiukwan uit te nodigen. Vergeleken met lekker eten en een comfi nacht is zo'n spa klein bier...
« Laatst bewerkt op: 30-10-2008, 19:35:51 door reaver »

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #116 Gepost op: 1-11-2008, 16:04:48 »
Hallo ,  even wil ik reageren ..

Deze expeditie 2008 is meer een toonbeeld van zakelijk, strategisch, en planmatig uitrekenen hoe je in de finale kan komen. Dit ligt Yin en Hans het best. Maar heeft mijns inziens niets meer te maken met overleven als een Robinson op een onbewoond eiland.
De echte Robinsons zijn al wegestuurd door de zakelijke strategische planning van Hans en Yin.
Sinds het weekend samen met 2 anderen,  hebben ze 'iets' met elkaar, wat na thuiskomst zeker vervolg zal hebben.
Het staat dus vast dat Hans en Yin overblijven dankzij hun planning. Niet vanwege hun onovertroffen échte Robinson kwaliteiten .

Hans liegt alles bij elkaar om anderen te manipuleren en zijn kant op te sturen zoals hij wilt dat er gestemd gaat worden. Dat is zijn Robinson onwaardige manier van spelletjes spelen.

Helaas doet dit afbreuk aan de serie. Hoewel ik wel kijk, en wil weten wat er gebeurt. Mijn hoop is dat de spelbedenkers ergens een stokje steken voor deze manier van spelbederf.

Het is Ernst-Paul niet gegund om met deze expeditie zijn laatste af te sluiten.. Het programma idee is heel goed en heel erg leuk om naar te kijken, als er minder mazen in het net zouden zijn om het spel te bederven zoals Yin en Hans nu doen. 
Dit kan nooit de bedoeling geweest zijn van het programma-idee een beste Robinson te zoeken anno 2008.
Nu komt er een beste zaken-man/vrouw uit, die een hele groep expeditie leden weet te manipuleren en te sturen.
Om er zelf als winnaar uit te komen. Verdient voor mij geen hoofdprijs.

groet, Eva

Als het spel zou worden gespeeld zoals jij het graag wilt was het jaren geleden al een vroege dood gestorven.

Het is een spel, geen verkiezing wie de meeste kokosnoten kan verzamelen.

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #117 Gepost op: 1-11-2008, 16:06:20 »
Yin en Hans zijn in het dagelijks leven niet anders gewend dan mensen uit te spelen in het bedrijfsleven.  Deze kundigheid gebruiken ze hier om te kunnen winnen.

Je kent ze dus persoonlijk? Ik zou hier graag enkele voorbeelden van zien.

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #118 Gepost op: 1-11-2008, 16:15:20 »
De wijze waarop Yin en Hans het spelen vind ik spelbederf, en ik kijk er alleen nog maar naar omdat ik hoop dat ze een keer onderuit worden gehaald.

En dat is dus precies de reden waarom ER succesvol is als er niet alleen sympathieke mensen mee doen.  ;)

Citaat
Overigens wil ik ook nog opmerken dat je kan merken aan de reacties en vragen van Ernst Paul tijdens de eilandraden, dat hij wel zijn best doet om dit "spel" van Hans en Yin te ondermijnen. Je kunt merken dat hij zich ook ergert als er via een complot mensen structureel één voor éé'n weg worden gestuurd die gewoon goede kandidaten zijn.

Wat een onzin.

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 1-11-2008, 18:02:23 »
Ik geloof niet dat EP ze wilde "ondermijnen" wel denk ik dat hij zich enorm ergerde aan hun strategie en daarom ook de vragen van afgelopen week heeft gesteld. Om te zorgen dat anderen de ogen een beetje geopend werden.