Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 43715 keer)

Offline Goyathlay

• Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #80 Gepost op: 28-10-2008, 13:53:26 »
Goyathlay, stop er aub over.

Pardon? Ik bepaal toch zeker zelf wel wat voor berichten ik hier plaats die verband houden met aflevering 9. We hadden een inhoudelijke discussie maar die wordt door berichten als die van jou en Test gehinderd. Als je het geneuzel vindt reageer er dan gewoon niet op, niemand verplicht je dat en je doet er ook niemand een plezier mee. Kunnen we nu weer ontopic gaan? Hiukwan vertelde juist dat de proef niet voor iedereen zo duidelijk was (Sharon) en dat kan ik goed begrijpen omdat er een aantal merkwaardigheden inzitten.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Peking-Robinson

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 28-10-2008, 14:21:50 »
Mannekes rustig eh, nooit gehoord van relativeren?

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 28-10-2008, 14:40:39 »
Een vurige discussie is wat mij betreft prima (daar gaat het forum een beetje van leven) maar dan wel met inhoudelijke argumenten als je niks inhoudelijks te zeggen hebt dan krijg je van die waardeloze gedachtewisselingen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #83 Gepost op: 28-10-2008, 14:55:55 »
Ik vind de proef juist goed in deze opzet. Nu moeten ze direct wat antwoorden, in de groep, zodat iedereen je antwoord ziet. Ook al stem je op dat wat je denkt dat de meesten stemmen, dan nog kan het leuke confrontaties geven. 'Waarom denk jij dat iedereen denkt dat ... het minst betrouwbaar is?'

Bij het vooraf individueel beantwoorden valt de verrassing in de proef weg, en kun je tussen het echt beantwoorden en het voor de groep beantwoorden de vragen te lang overdenken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #84 Gepost op: 28-10-2008, 15:15:36 »
Helemaal mee eens, doordat de kandidaten 'overvallen' worden door de vraag, hebben ze minder tijd om over hun antwoord na te denken en voor een politiek correct antwoord te gaan. En bovendien wordt er een tactisch component aan toegevoegd, omdat je veel meer rekening moet houden met het gedrag van de anderen. ::ok::
Ik vond het een erg leuke proef, als we weer kunnen stemmen in "Beoordeel de proeven", dan geef ik het zeker een hoog cijfer.  :) ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 28-10-2008, 15:19:06 »
Bij de andere proef dacht ik bij de eerste afvaller (Sharon) trouwens eerst even dat ze haar hele arm had opengehaald en dat er allemaal bloed uitstroomde; ik schrok me kapot.  :o
Maar toen bleek gelukkig dat er één of andere gevulde ballon lag, dat was wel grappig gedaan. ;D
Toch bleef het er smerig uitzien, iedere keer dat er iemand afviel.  :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 28-10-2008, 15:25:54 »
Waarom zou de verassing dan wegvallen? Je weet namelijk nog steeds niet hoe de rest heeft gestemd totdat Ernst Paul zou onthullen welk antwoord overeenkomt met wat de kandidaten echt vinden. En je ziet op dat moment ook pas wat je medekandidaten denken dat het antwoord is. Het correcte antwoord zou dan bovendien berust zijn op de waarheid en niet enkel op wat mensen denken dat de rest denkt. Stel je het hoofd Yin eens voor terwijl Ernst Paul zegt dat Yin volgens de overgrote meerderheid van de kandidaten echt het minst welkom is op een feestje.

In deze laatste aflevering deed het antwoord op die vraag Yin blijkbaar niet zoveel, want de kandidaten dachten enkel dat de meerderheid Yin zou antwoorden en daardoor vatte ze het antwoord denk ik niet echt persoonlijk op. Het is immers mogelijk dat ze het allemaal fout hadden. Je kunt de vragen inderdaad wel langer overdenken en daardoor wordt inzicht in de sociale verhoudingen beloond. In wezen verschilt het concept wat ik beschrijf helemaal niet zoveel van het oorspronkelijke concept, ik voeg alleen een aantal zaken toe die er mijns inziens voor zorgen dat de kandidaten zich de antwoorden persoonlijker aantrekken.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 28-10-2008, 16:15:33 »
Stel je het hoofd Yin eens voor terwijl Ernst Paul zegt dat Yin volgens de overgrote meerderheid van de kandidaten echt het minst welkom is op een feestje.

In deze laatste aflevering deed het antwoord op die vraag Yin blijkbaar niet zoveel, want de kandidaten dachten enkel dat de meerderheid Yin zou antwoorden en daardoor vatte ze het antwoord denk ik niet echt persoonlijk op.

Okee, dat is wel een goed punt, ja.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 28-10-2008, 17:42:10 »
Hoe zouden ze dit jaar bepalen wie Robinson 2008 wordt? Een finale eilandraad waarin alle afvallers hun stem uitbrengen, of een show waarbij de kijker het per sms kan bepalen?

Ik ben bang dat het beide zal worden. De jury zal waarschijnlijk uit zes mensen bestaan, dus kun je een gelijkstand hebben waarna het publiek de winnaar mag kiezen.  :-X

Echt, wát een bullcrap. Verliefd worden is er niet meer bij als je al 4 weken op een houtje aan het bijten bent.

Dan kun je nog best wel verliefd worden. Je gaat alleen niet zo snel van bil. Verliefd zijn =/= seks hebben. :P
Nog even niks.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #89 Gepost op: 28-10-2008, 17:53:37 »
Pardon? Ik bepaal toch zeker zelf wel wat voor berichten ik hier plaats die verband houden met aflevering 9.

Ik doe niet anders dus snap niet waar je je zo druk over maakt.
Geniet nooit met mate...

Offline The Miracle

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 28-10-2008, 19:38:32 »
FIGHT FIGHT FIGHT!!

alsjeblieft zeg....

Offline TessaLondon

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 29-10-2008, 13:19:42 »
Ik ben echt benieuwd wat voor konijn Hiukwan uit haar hoge hoed gaat toveren de volgende keer. Zoveel opties liggen er toch niet meer open zou je zeggen. Het enige wat ik kan bedenken is dat zij nog een tweede munt vindt ofzo. Ik ben benieuwd.

Het zou leuk zijn als Hiukwan de munt vindt van Hans en die steelt (er is niks overgezegd dat dit niet mocht). Dan ligt het spel open en zijn er misschien nog mogelijkheden dat Yin en Hans afvallen, hopelijk!! Wat zijn die twee achterbaks, vreselijk. Ik heb het al eerder aangegeven, dit is in mijn ogen geen Expeditie Robinson meer maar alleen een zeer taktisch spelletje. Geen survivalen op de ouderwetse manier, maar alleen maar winnen, op wat voor manier dan ook. Elke keer als Yin of Hans hun mond open doen, komen er leugens uit, bleh, ik spuug op ze!!! ::niet-ok::

Hopelijk kan Sharon (misschien samen met Huikwan) nog wat veranderen, ik hou hoop!!

Offline bieneke

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 29-10-2008, 13:43:18 »
Hans, de in eigen ogen meestertacticus, zal alles op alles zetten om samen met Yin in de finale te staan. Hij weet, dat het in de finale gaat om populariteit, zowel bij de kandidaten die mogen stemmen als bij de kijkers. Hij weet ook (of denkt te weten), dat Yin in elk geval niet goed ligt bij de anderen;lees Geert D,Sharon en Kyra. Zij zullen, als Yin in de finale staat hoe dan ook niet op haar stemmen en daar spint hij garen bij.In voorgaande edities werd bijv. een Lenny, de gedoodverfde winnaar ook erop afgerekend dat hij zijn maatje een mes in de rug stak om met een zgn. zwakkere deelnemer in de finale te staan.Veel pro-Olga stemmen waren eigenlijk anti-Lenny stemmen.
 Ik voorzie voor de volgende aflevering dan ook een cruciale rol voor de immuniteitsmunt. Er zijn drie mogelijkheden:
1. Zowel Hans als Yin hebben geen immuniteit, in welk geval Hans zijn munt uit zijn hoge hoed tovert.
2. Yin heeft immuniteit,waarbij scenario 1 in werking treedt.
3. Hans heeft immuniteit en geeft zijn munt aan Yin, onder het mom van dat hij met haar door wil in het spel.Yin is hem vervolgens zo dankbaar, dat zij in de volgende eilandraad ook niet op Hans stemt en voila; hij staat in de finale, want hij kan maximaal 2 stemmen tegen krijgen, een klein stemafspraakje met Yin Palin en een zwarte stem heeft hij niet.
De munt gaat nu gebruikt worden denk ik, het heeft weinig nut om hem nog langer te bewaren,zie punt 3.

Is dit gedrag geoorloofd? Ja. Zakelijk gezien worden er zoveel dingen op min of meer slinkse manieren geregeld, en zolang je er mee wegkomt is er niet zoveel aan de hand, een ieder denkt toch in de eerste plaats aan number one. Maakt het hem tot een sympathiek mens? Nee, zeker niet, maar sympathieke mensen zorgen niet voor kijkcijfers, da's de harde realiteit.

Offline Eva99

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 29-10-2008, 18:47:12 »

Ik denk dat Bieneke haar uitleg aardig goed kan kloppen. 
Alleen denk ik ook dat je ook mét sympathieke spelers veel kijkcijfers kan trekken.. Of in ieder geval kan je met een beetje een excentriek figuur ook goede kijkcijfers halen. 
Vorgig jaar vond ik Olga heel fair.  Ze had ook wel 'maniertjes',  maar dat was juist leuk om naar te kijken.
Hans en Yin zijn geslepen en niet leuk om naar te kijken.  Blijf het spelbederf vinden zoals ze doen .
Maar is mijn persoonlijke mening .
  :\'(

groet,  eva

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 29-10-2008, 19:19:04 »
Olga was alweer twee jaar terug.  ;)

En die ER had juist de slechtste kijkcijfers tot nu toe. ;)

Offline milufra

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 29-10-2008, 19:48:03 »
Ik denk dat het helemaal niet zo zeker is dat Hans en Yin in de finale komen.
Als er 4 kandidaten over zijn komt er volgens mij geen eilandraad meer.
Dan gaan er 2 proeven komen. 1 winnaar gaat rechtstreeks door naar de finale. De andere 3 gaan strijden om nog een plaats in de finale. (zo ging het vorig jaar).
Het kan dus zo maar zijn dat Geert en Hiukwan in de finale zullen staan.

Alhoewel ik wel bang ben dat als de zogn. balkproef er weer bij is (zo lang mogelijk op een balk in het water staan) dat kaassie is voor Yin...

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 29-10-2008, 19:53:35 »
Ik vind die balkproef altijd zo'n anticlimax, jammer dat die steeds zo'n gigantisch belangrijke rol speelt.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 29-10-2008, 19:54:39 »
Ik vind die balkproef altijd zo'n anticlimax, jammer dat die steeds zo'n gigantisch belangrijke rol speelt.

Vind ik ook, snap niet dat je evenwicht je een finaleplaats oplevert  :-\\
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 29-10-2008, 19:58:43 »
Nee, de toevalsfactor is zo belangrijk bij die proef. Het heeft niets met kracht, intelligentie, sociale capaciteiten, overlevingsvaardigheden of wat dan ook te maken...

De proef die daarop volgt, tussen de twee kandidaten die de balkproef hebben 'verloren', is daarentegen meestal fantastisch, een combinatie van al het bovenstaande.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 29-10-2008, 19:58:58 »
Ging deze ER niet uit 13 afleveringen bestaan?

klein rekensommetje

afl 8   van 7 --> 6 overblijvers
afl 9   van 6 --> 5
afl 10  van 5 --> 4 ?
afl 11  van 4 --> 3 ?
afl 12  van 3 --> 2 ?
afl 13  finale?